به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۱ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
متین نوشته:

نقل قول
كميل نوشته:

اشنايي بيشتر با افراد عضو و علاقه مند به فمنيست در ايران


متاسفانه این افراد هر چی به ذهنشون میرسه رو میگن و با استدلالی که در جهت تما یلا تشونه نظر میدن هیچ وقتم منطقی فکر نمیکنن


مشكل ميدونيد كجاست؟؟؟
مشكل اينتجاست كه اين افراد اصلا فكر نميكنن!
عقلشون كلا دست خودشون نيست و عده اي ديگر به جاشون فكر ميكنن حرف ميزنن!
اونها از خودشون اراده اي نداره و فقط يك عروسك خيمه شب بازي هستند!

اين افكار و عقايد از دوران كودكي بهشون تزريق ميشه از راهاي مختلف مثل رسانه اخبار مدرسه محل و خانواده
جالب تر اينه كه خود كسايي كه اين افكار رو بهشون تزريق ميكنن اونا هم خودشون از حقيقت اگاه نيستند!
به دختر بنده خدا تو سن چهار سالگي هي ميگن تو دختري تو فلاني تو جنس دومي با تو اينجوري برخورد خواهد شد و اينقدر از اين چيزا بهش ميگن كه ذهنش پر ميشه از اين مزخرفات و زمينه قبول چنين چيزي رو براش اماده ميكنن!

و نكته مهم تو حرفام اگه دقت كرده باشيد اينه كه اين افراد خودشون تصميم نميگيرن،خودشون فكر نميكنن،خودشون عمل نميكنن، پس كي و يا چه كساني به جاشون انجام وظيفه ميكنن؟؟؟
اين سوال رو جوابشو ميتونيد در متن هاي كه در اين زمينه قرار دادم و متن هاي كه در بحثاي بعد از فمنيست قرار ميدم پيدا كنيد!

نقل قول
اونایی مقصرن که دربارش اطلاعات در اختیار مردم قرار نمیدن!!!اونایی که با لبخند همه چیزو عادی و خوب جلوه میدن...خبر دارن و هیچی نمیگن...کسایی که مسولیتشون رو به آدمای دیگه واگذار میکنن...

البته اين گروه به دو دسته تقسيم ميشن!
گروهايي كه عمدا چنين اگاهي رو نميدن(دقت كنيد عمدا)
دسته دوم ادمهاي كه سهوا وارد اين بازي ميشن(!)
در هر حال هميشه جهل باعث نابودي مردم ميشه پس كساني موفق هستند كه دربارش تحقيق ميكنن!




۱۵ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
1- تغییر نگرش به ازدواج در جامعهی غربی
با راه افتادن موج دوم و ویرانگر از دهه 1960 تبلیغات فمینیستی تاثیر خود را بر نگرش عمومی آمریکائیان و اروپائیان گذاشت و از این پس در بینش بسیاری از آنان ازدواج دیگر امر مقدس الهی نبود. بویژه این که کلیسا نیز آن را از باب "ضرورت حفظ نسل" و دفع "افسد به فاسد" مورد پذیرش قرار داده بود. «دیگر در خطبههای عقد مسیحی این عبارت که "تا زمانی که مرگ ما را از هم جدا کند"، بی مسمی شده بود. ازدواج و طلاق از این پس به لحاظ حقوقی به صورت قراردادی مطرح شد که از خرید و فروش یک خودرو نیز آسانتر بود و به لحاظ اجتماعی نیز رابطهی خصوصی و شخصی بین دو نفر فرد مجرد و بالغ اطلاق گردید، خانواده دیگر به عنوان یک نهاد مطرح نبود و در رویکردهای روانشناختی جدید، اخلاق و تعهد در خانواده به سلامتی در روابط تعبیر شد.
بنابراین از یک سو بینش جوانان غربی نسبت به ضرورت و اهمیت ازدواج حالت رویگردانی پیدا نمود و از سوی دیگر زنان و مردان متاهل در ادامهی زندگی خانوادگی به شک و تردید افتادند. به طور کلی ازدواج و نهاد خانواده حالت تقلیلگرایانه پیدا کرد. به تعبیر برخی از جامعهشناسان، خانواده و ازدواج در دیدگاه جدید غربی از "نهاد" به "مصاحبت" مبدل شده است.(Kuper.1985 :208)
در پیامد امواج اول و دوم فمینیستی اکنون از منظر زوج جوان غربی، ازدواج قراردادی است که با گزینش کاملا آزادانه صورت میگیرد و بر مبنای عشق رومانتیک استوار گردیده است. چنین مفهومی از ازدواج به خودی خود مفهوم طلاق و گسست زناشویی را در بر دارد؛ زیرا با توجه به ناپایداری و گذرا بودن احساسات عاشقانهی اولیه نه تنها دلیلی بر ادامهی رابطه نمیبینند، بلکه دلیل موجهی برای خروج از رابطه در اختیار دارند. (بستان،1383: 239). دلیل موجهی که آنان بر آن تاکید میکنند به تغییر نقش جنسیتی باز میگردد که امروزه در جوامع غربی به عنوان یک باور و حتی ارزش عمومی پذیرفته شده و ترویج میشود. احساس بیعدالتی نسبت به تقسیم کار خانگی، رضایت شخصی زنان را از زندگی زناشویی کاهش داده و باعث شده است که آنان بیش از مردان به انفصال زندگی مشترک علاقمند شوند. از دیدگاه برخی جامعهشناسان، نگرش عمومی گذشته به فعالیت جنسی به عنوان عملی صرفا در جهت تولید مثل و کار خانگی، به نگرشی جدید تغییر یافته است که آن را نوعی بازآفرینی تلقی میکنند و این یکی از عواملی است که به افزایش بیبندوباری جنسی در قالب روابط خارج از چارچوب ازدواج میانجامد.(ward and ston. 1998: 296)
نگرش تقلیلگرانه به ازدواج از سطح باور عمومی در نیمهی دوم قرن گذشته عبور نمود و فمینیستها توانستند برخی از سازمانهای بینالمللی و دولتها را نیز با خود همراه کنند. فمینیستها در نیمهی دوم قرن بیستم با سیاستمدارانی که مشتاق آرا و دستیابی به دولتی فربهتر بودند، دست اتحاد دادند. فمینیست جدید(موج دوم) جنبشی رادیکال بود که در بسیاری از اهداف با دولت رفاه مشترک بود؛ بنابراین ویژگی بارز این جنبش در نیمهی دوم قرن گذشته ماهیت سوسیالیستی و ضد خانوادگی آن بود. این نهضت با شیوهی تهاجمی، تمایل دولت به تجزیه خانواده را افزایش داد(گاردنر،1386: 173)
همین طور در معاهدات بینالمللی که جنبه حقوقی داشت، فمینیستها حاضر میشدند و بیشک کنوانسیون حقوق سیاسی زنان(1952) و کنوانسیون رضایت برای ازدواج(1992) بخشی از دیدگاههای فمنیستها را تامین مینمود. اما این تنها بخشی از خواستهی آنان بود. فمینیستها چند سال دیگر هم صبر کردند تا این که در کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان که در سال 1979 به تصویب رسید، توانستند بخشی دیگر از دیدگاههایشان را رنگ قانونی دهند. قانونی که اینک شکل جهانی پیدا کرده است و بدون توجه به عرف و ساختار فرهنگی و مذهبی کشورها موادی در آن وجود دارد که با فرهنگ و باورهای بسیاری از جوامع شرقی و اسلامی سازگاری ندارد. از باب نمونه طبق بند 16 کنوانسیون، ازدواج همجنسگرایان و روسپیگری ممنوعیتی ندارد. تقریبا قاطبهی کشورهای غربی کنوانسیون را امضا کردهاند و کشورهای جهان سوم برای پیوستن به آن تحت فشار قرار میگیرند.


اين دو خط اخر بسيار نكات مهمي درش نهفتست!




۱۵ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
جهانی شدن فمنیسم: چالشها و فرصتها




اگر به پیروی از رولاند رابرتسون Robertson ۱۹۹۴)) جهانی شدن را به عنوان میدان جهانی(۳) تلقی کنیم که نیروهای عام‌گرا(۴) و خاص‌گرا(۵) در آن عمل می‌کنند، نخست، به نظر می‌رسد که فمینیسم نیرویی عام‌گرا است که در این میدان حضور دارد.


فمینیسم از جنبشهای مهم اجتماعی است که به نظر می‌رسد در طول دهه‌های اخیر به پدیده‌های “جهانی شده”(۱) تبدیل شده است. برداشت عمومی چنین است که فمینیسم، به عنوان یک جنبش اجتماعی یا یک نظریه اجتماعی که حداقل در شکل‌بندی صریح ابتدایی خود، سرمنشأ غربی دارد، به تدریج به بسیاری از ذهنیت‌های زنان در جوامع مختلف شکل می‌دهد و ممکن است بتواند در جهت‌دهی به خواستها و مطالبات زنان در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان نیرویی تأثیرگذار عمل می‌کند. در بخش نخست این مقاله، فمینیسم به عنوان یک نیروی جهانی یا جهان‌گیر(۲) بررسی می‌شود. سپس، نقش دیگر نیروهای جهانی‌ساز در جهانی کردن آن مطرح می‌شود، و سرانجام چالشها و فرصتهایی که این نیروی جهانی برای زنان ایرانی و کل، جامعه ایرانی، می‌تواند داشته باشد، به اجمال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

● فمینیسم به عنوان یک نیروی جهانی


اگر به پیروی از رولاند رابرتسون Robertson ۱۹۹۴)) جهانی شدن را به عنوان میدان جهانی(۳) تلقی کنیم که نیروهای عام‌گرا(۴) و خاص‌گرا(۵) در آن عمل می‌کنند، نخست، به نظر می‌رسد که فمینیسم نیرویی عام‌گرا است که در این میدان حضور دارد. معمولاً فرض می‌شود که زنان در همهٔ جوامع بشری و در تمام طول تاریخ ا ز موقعیت کلی مشابه در سراسر جهان برخوردار بوده‌اند؛ یعنی، آنچه فرودستی عام زنان نسبت به مردان انگاشته می‌شود. گفته می‌شود همیشه مردان زمام امور اقتصادی و سیاسی جوامع را- به عنوان یک گروه- در دست داشته‌اند؛ مردان به گفتمانهای غالب شکل داده‌اند؛ تولید و – مهمتر از آن- تعریف علم، فلسفه، هنر، و … کم و بیش در انحصار مردان بوده است؛ و در کل، جهان انسانی بیش از هرچیز صبعه مردانه داشته و زنان از آن یا غایب بوده‌اند یا به حاشیه سوق داده می‌شدند (Oakley ۱۹۸۱). ممکن است در مقابل این فرض گفته شود: اولاً، بسیاری از زنان در طول تاریخ در مصدر قدرت بوده‌اند؛ ثانیاً، زنان کم و بیش در همه جوامع از قدرت خاص خود- که گاه از نظر ماهیت و ابزار کاملاً با قدرت مردان متفاوت بوده است- بهره برده‌اند. اما استدلال مقابل چنین است که زنان به عنوان یک گروه همیشه از نظر دسترسی به مواضع اصلی قدرت در جامعه در موضع ضعف قرار داشته‌اند. مسأله اساسی طرح شده این است که در حوزه‌های مشهود قدرت، زنان غایب بوده‌اند، و وضعیت متفاوت زنان منفرد و استثنایی در طول تاریخ نیز نافی قاعده کلی شمرده نمی‌شود.

چنین فرض می‌شود که همین وضعیت مشترک فراتاریخی بنیان ویژگی هویتی عام زنان را تشکیل می‌دهد و این وضعیت مشترک و هویت مشترک ناشی از آن می‌تواند زمینه عمومیت جنبش زنان و فراگیری نظریه‌پردازیهای مربوط به آنان یا در کل، آنچه امروز “فمینیسم” خوانده می‌شود، باشد. بر همین مبنا، یکی از شعارهای اصلی فمینیسم تأکید بر “خواهری” همهٔ زنان جهان است و به تبع آن، جنبش زنان جنبهٔ جهان شمول و عام پیدا می‌کند.


نكته مهم


● جهانی شدن فمینیسم


اين جهاني شدن رو براي اين تاكيد دارم كه مبناي كل اين تاپيك روي همين موضوع ميچرخه!
پس مصاديقشو دونه به دونه قرار ميدم


جهانی شدن(۱۰) به عنوان یک فرایند پیچیده و چند بعدی، از یک سو به طور خاص در بعد اقتصادی، با ایجاد شرایط کم و بیش مشابه برای گروه‌های مشابه اجتماعی در جوامع مختلف، موقعیت اجتماعی آنها را تا حدی به هم شبیه می‌سازد و درنتیجه، مشکلات و تقاضاهای آنها را تا حدی به هم نزدیک می‌کند. این می‌تواند به معنای شباهت نسبی در موقعیت عینی گروهها از جمله زنان در جوامع مختلف باشد. از سوی دیگر، این فرایند امکانات جدیدی- به خصوص در بعد ارتباطاتی- در اختیار جنبشهای اجتماعی به ویژه جنبشهایی که داعیه فراگیری فراتر از حوزه‌های محلی، ملی و منطقه‌ای دارند، نهاده است. فمینیسم نیز، هم به عنوان یک جنبش، و هم به عنوان نظریه‌ای اجتماعی که در پیوند با جنبش زنان است، بالقوه می‌تواند از امکانات ارتباطاتی فراگیر و سایر ابعاد فرایند جهانی شدن برای اثرگذاری بر ذهنیت و کنشهای زنان در سراسر جهان بهره برد. به بیان دیگر، امکان انتقال گفتمان فمینیستی غربی به جوامع مختلف، به ویژه جهان سوم، با تشدید و تقویت فرایند جهانی شدن افزایش می‌یابد.
در دهه ۱۹۹۰، با رشد چشمگیر در زمینه فناوریهای اطلاع‌رسانی در شبکه‌های جهانی تلویزیونی و اینترنت، امکانات این جنبشها برای انتقال پیامهای خود به دوردست‌ترین جوامع با حداقل هزینه افزایش چشمگیر یافت. علاوه بر انتشار کتابها و مجلات و خبرنامه‌های این جنبشها و اخباری که درباره فعالیت آنها از کانالهای رادیویی و تلویزیونی جهانی در سطح جهان پراکنده می‌شود، صدها سایت در شبکه جهانی آراء‌این جنبشها را ارائه می‌کنند و پیامهای آنها با حداقل هزینه (هم برای فرستندگان و هم برای گیرندگان) منتقل می‌شود. حتی از این راه، به بسیج اجتماعی و سیاسی نیز مبادرت می شود و سازماندهی‌های محلی شکل می‌گیرد. البته کارایی این امکانات در محدوده جوامع غربی با توجه به گستردگی استفاده از این فناوریها و نیز نبود مشکل زبان در ارتباطات، بیش از کارایی آن در دیگر جوامع است. با این همه، به تدریج با گسترش امکانات در دیگر جوامع، آنها نیز با سهولت و سرعت بیشتر در معرض پیامهای جنبشهای غربی و از جمله فمینیسم قرار می‌گیرند. بسیاری از پیامهای این جنبش در قالب کتابها، مقالات، اخبار، پوستر و عکس و … ترجمه و منتشر می‌شود؛ درنتیجه، دامنه تأثیرگذاری آن گسترده‌تر می‌شود (ر.ک: Tarrow ۱۹۹۸).



نویسنده: حمیرا - مشیرزاده پاورقی‌ها: دکترای علوم سیاسی و عضو هیات علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه تهران . (۱). Globalized (۲). Global (۳). Global field (۴). Universalistic forces (۵). Particularistic forces (۶). Sexist (۷). Sex-gender system (۸). Authenticity (۹). Global (۱۰). Globalization (۱۱). Intelletuals (۱۲). Intelligencia (۱۳). Jacques Derrida (۱۴). Deconstructionalist (۱۵). Contextual (۱۶). Historical






۱۵ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: xavisam
پیام: ۳,۲۵۴
عضویت از: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹
از: Mashad
طرفدار:
- xavi
- spain
- pep
گروه:
- کاربران عضو
درسته که ما الان این جنبش و این نهضت رومحکوم میکنیم اما باید بدونیم این مسئله اوایل کارش اهداف بزرگی داشت اما به دلیل افراط گری هایی که صورت گرفت و پایه هایی که بویی از علم و دانش نبرده بودن به اینجا و این وضعیت کشیده شد!
خوبه که بدونیم قبل از به وجود آمدن این نهضت :
با زن همیشه و در اکثر نقاط دنیا تا قبل از وضعیت به ظاهر مترقی فعلیتش، به صورتهای مختلف به عنوان موجودی طفیلی، بدون حق و یا با کمترین حق برخورد شده است چه در جوامع متمدن آن زمان یا در جوامع غیر متمدنش. به عنوان نمونه در اقیانوسیه زن از غذا خوردن با شوهرش ممنوع بوده و شوهرش با کمترین بهانهای تا سر حد مرگ میزده است، در جزایر مارکینز غذاهای لذیذ از قبیل گوشت مرغ و خوک، نارگیل، گردو که غذاهای الهی نامیده میشدند مخصوص خدایگان و مردان بوده است و زنان نباید استفاده میکردند در بیرمانی شوهر حق دارد زنش را به عنوان قرضش به طلبکار بدهد و علاوه بر آن شوهر زنش را به نام کنیز و خدمتکار و در مقابل زن شوهرش را با ارباب و عالیجناب صدا میزند و در عربستان جاهلی بعضی از قبایل سر دختران تازه شده را میبردیدند، بعضی دیگر از کوهها به پائین پرتاب کرده و بعضی قبایل غرق میکردند و گروهی نیز زنده بگور مینمودند.
جایگاه زن در جوامع متمدن آن زمان
جوامع متمدن آن روزگار نیز دست کمی از موارد یاد شده نداشته تا جائیکه پدر حق تصمیم گیری در مورد ادامه زندگی فرزنده تازه متولد را داشته و همچنین میتوانسته به زندگی هر یک از اعضا خانواده و مخصوصا زن خودش خاتمه دهد. فقط پسران ارث داشته و دختر و زن متوفی حقی از ارث نداشتند. در رم قدیم زن و دختر دارای کوچکترین شخصیت و اختیاری نبوده و دختران و زنان مانند سایر اشیایشان قابل خرید و فروش بودند، زن مالکیت، معاشرت، رفت و آمد و حتی حق زندگی نداشته در انتخاب شوهر و بهیچ وجه نظر زن مهم نبوده است.

در یونان

در یونان چون هدف از ازدواج، ادامه نسل توسط پسر میباشد، بدور انداختن زنی که فرزند پسر نمیزاید امری عادی بوده و هیچ وقت به عنوان شریک زندگی مطرح نبوده است و با اعتقاد بر اینکه زن دارای روح جاودانه انسانی نیست میگفتند حق ندارد و بعد از مرگ شوهرش زنده بماند که سوزاندن زنده زن با جسد شوهرش در برخی از مناطق آن زمان اثبات این حرف است. در کشورهای اسکاندیناوی تا چند صد سال پیش دختران از ارث محروم بودند.

در ایران

در ایران نیز دختر حق انتخاب شوهر را نداشته است. به دلایل نژاد پرتستانه ازدواج با بیگانه ممنوع بوده، تا جائیکه برای رهایی از این بن بست، ازدواج با محارم را قانونی اعلام کرده بودند که ازدواج بهرام چوبین با خواهرش نمونهای از اینهاست و طلاق بدون هیچ مصلحتی و رعایت طرفین به خواست مرد صورت میپذیرفت و زن حق مستقل اقتصادی نداشته است.
وضعیت اینطور و یا حتی بدتر در برخی نقاط دیگه بود، این جنبش شکل گرفت و بعضی از این مسائل رو بهبود بخشید یه حقی رو به زنان بازگردوند اما وقتی با اهداف غلط و بدون فکر جلو رفت باعث شد این تفکر به جهانیان القا بشه که زنان موجوداتی هستن مثل مردان !
مثلا برای فعالیت اونها در اجتماع در رده مردان هستن.با اینکه هممون میدونیم همچین چیزی هیچگاه مقدر نیست چون همونطور که خداوند زن و مرد رو خلق کرده و تفاوتهایی در وجود اونها قرار داده همچین چیزی اصلا درست نیست!
اما الان گاهی از زنها انتظار میره به سختی مردان کار کنن و باعث شده یه هویت مردانه براشون در نظر گرفته شه با اینکه این مسئله کاملا باید محکوم بشه!
یعنی این موضوع باید برای همگان تفهیم بشه زن برای شناخته شدن نیاز نداره که با کلمه مرد تعریف بشه و ویژگی های مردانه بهش اطلاق باشه،تنها لازمه انسان در مورد اون به کار گرفته بشه!
این نکته که زنها باید یاد بگیرن خودشون رو دوست داشته باشن!
اینطوری اگه زنها بخوان هم رده ی مردان قرار بگیرن یعنی مردان این احساس روپیدا میکنن که اونها هیچ تفاوتی باهاشون ندارن،پس غیرت مردانه ای که خدا برای خرج کردن بهشون داده برای کی باید خرج بشه؟ یا احساساتی که خدا به زنها بخشیده کجا باید بروز کنه؟
تعادل بهترین چیزه! یعنی همونطوری که خداوند تعیین کرده ما به زنها حقوق سیاسی و اجتماعیشونو بدیم اما اونها رو دچار تغییر هویتشون نکنیم.
نه به شوری بعضی از افراد که هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نمیشن و همه چی رو یکسان میخوان نه به بی نمکی جوامعی امثال عربستان که همچنان هم ارزشی برای موجودی مث زن قائل نیستن!





نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: xavisam
پیام: ۳,۲۵۴
عضویت از: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹
از: Mashad
طرفدار:
- xavi
- spain
- pep
گروه:
- کاربران عضو
آثارخانوادگي فمينيسم


«تأكيد و اصرار فمينيسم راديكال مبني بر اين است كه ابزار سلطه ي مردان يا نظام مرد سالاري بر زنان، نهاد خانواده است و مهم ترين نقش هايي كه جامعه مرد سالار به كار مي گيرد و به وسيله ي آن ها زنان را تحت ستم و ظلم قرار مي دهد نقش مادري و نقش همسري است. خانواده نهادينه ترين جايگاه ظلم و ستم بر عليه زنان است كه بايد ساختار خانواده را مورد بازسازي قرار داد و با نظم موجود خانواده مبارزه كرد. »(78)
«آزادي سقط جنين و كنترل بر بدن خويش از شعارهاي فمينيسم هاست كه در مجامع بين المللي هم بر آن تأكيد شده است سقط جنين اين فرصت را به زنان مي دهد كه از فرزندان ناخواسته جلوگيري كنند و در روابط جنسي محدوديت خاصي احساس نكنند. همچنين قانون اين اجازه را به زن داده است كه در مقابل خواست همسر مقاومت كند و خود زمان آميزش را برگزيند.»(79)
چنين شعارهايي چند پيامد اساسي را به دنبال داشت: اول آن كه آزادي سقط جنين سبب شد كه زنان اقدام به انتخاب نوع فرزند كنند با استفاده از سونوگرافي و در اين ميان جنس دختر بيشتر در معرض فنا قرار گرفت. به ويژه در كشورهايي كه هنوز فرزند مذكر را بر جنس مخالف ترجيح مي دهند. دختران قرباني سياست پرچمداران فمينيسم گرديدند. دومين مسأله آن بود كه محدوديت روابط جنسي مرد با همسر موجب شد كه مرد تمنيات جنسي خود را درخارج از چارچوب خانواده جستجو كند و اين روابط خانوادگي را دستخوش تحول مي نمود.(80)
شهيد مطهري براي استحكام پيوند خانوادگي و خاص شده تمنيات مرد به محيط خانواده اين طور سخن مي گويد : شكي نيست كه هر آن چه موجب تحكيم پيوند خانوادگي و سبب صميميت رابطه ي زوجين گردد، براي كانون خانواده مفيد است و در ايجاد آن حداكثر كوشش بايد مبذول شود و بالعكس هر چيزي كه موجب سستي روابط زوجين و دلسردي آنان گردد براي كانون خانواده مضراست و بايد با آن مبارزه كرد. اختصاص يافتن استمناعات و التذاذهاي جنسي به محيط خانوادگي و در كادر ازدواج مشروع پيوند زن و شوهري را محكم مي كند و توليد محبت مي شود.(81)
از آن جا كه زن بيشتر از مرد قادر است بر شهوت خود مسلط شود، دين شريف اسلام محدوديت روابط جنسي مرد با همسر خود را رد مي كند وتعيين زمان آميزش را بر مرد محول مي كند تا تمنيات مرد به چارچوب خانواده منحصر شود و از هرج و مرج و بي بند و باري جلوگيري به عمل آيد.
در برابرگفته فمينيست ها مبني بر اين كه زن جنس برتر است امام علي "عليه الاسلام " براي رد اين سخن و حفظ كانون خانواده به وسيله ي شيرازه اي چون مرد اين گونه مي فرمايند:
«فَاتَّقوا شِرارَ النِساءَ وَ كُونُوا مِن خِيارِهِنَّ عَلي حَذَرَ و َلا تُطيِعُوهُنَّ فِي المَعرُوفِ حَتّي لايَطمَعنَ فِي المُنكَرِ»(82)
از زنان بد بپرهيزيد و مراقب نيكان آن ها نيز باشيد! در اعمال نيك (به صورت اطاعت و تسليم بي قيد و شرط) از آن ها اطاعت نكنيد تا در اعمال بد انتظار پيروي از شما نداشته باشند.
«بديهي است عدم اطاعت از آن ها در معروف (كارنيك) به اين معنا نيست كه اگر آن ها دعوت به امور معروفي، همچون نماز و روزه و عدالت و احسان كردند شما با آن ها مخالفت كنيد؛ بلكه منظور اين است كه قبول پيشنهاد آن ها نبايد به صورت تسليم بي قيد و شرط در برابرآن ها باشد و به تعريف ديگر: "معروف " را به خاطر معروف بودنش انجام دهيد نه به خاطرتسليم بي قيد و شرط در برابر همسرتان. مبادا آن ها جسور شوند و احياناً انتظار داشته باشند، تسليم خواسته هاي ناپسند آن ها شويد .»(83)
«اين نكته نيز روشن است كه مي گويد: «از خوبان آن ها برحذر باشيد» خوب نسبي است نه خوب مطلق، نه تنها نبايد از آنها برحذر بود بلكه بايد از پيشنهاد هاي آن ها استقبال كرد و صحبت آن ها را غنيمت شمرد.(84)
اين توصيه هاي ارزشمند مولاي متقيان همه از آن جهت است كه زن به راحتي مي تواند قلب مرد را مسخر خود گرداند و او را تحت اوامر خود بگيرد حتي به دور از اجراي فرامين جنجال برانگيز فمينيسم. پس ايشان مي فرمايند مواظب باشيد مسخر چه كسي هستيد.
رفتارهاي نا هنجاروستم هاي روا شده بر زن را به اساس وجود نهاد خانواده و ازدواج قانوني و شرعي نسبت دادن و قداست و سلامت اين نهاد ارزشمند را شكستن و عرضه ي تئوري هاي ناهنجار آفريني چون ازدواج آزاد، جدا اِنگاري مناسبات جنسي از روابط خانوادگي و باروري و توليد مثل، خانواده ي تك والديني، معاشقه ي آزاد، اكتفا به هم جنس و ... آثار ديگري كه پي آوردها عوارض جبران ناپذير فراواني را براي جامعه ي بشري سبب شده است.(85)
اين نگرش به جاي "حل مسأله " به "زدودن صورت مسأله " پرداختن است. درست مانندآن است كه به دليل وجود حاكم ستمگر و حكومت ظالمانه در يك كشو، مردم آن كشور اصل ضرورت وجود حكومت و نياز به نظام اجتماعي را نفي مي كنند. قطعا ًبا اين شيوه مشكلات مضاعف خواهد گرديد.(86)
«براي اختصار به برخي از پيامد هاي منفي فمينيسم براي خانواده اشاره مي شود: جنبش فمينيسم در برخي جوامع صرفاً نظم سنتي خانواده را در هم گسته، بي آن كه قادر باشد نظم موجه و منطقي ديگري را جايگزين آن سازد لهذا با تشديد تخاصم و پراكنده كردن تخم نفاق در مهرستان خانواده "وفا و صفا "، "مودت و رحمت " جاي خود را " به بي مهري خيانت و سرد مزاجي سپرده است. "(87)
روابط عاطفي برخاسته از طبيعت انساني و آكنده از "آرامش و آسايش " به مناسبات خشك و بي روح اعتباري و ضوابط تضنعي قراردادي بدل شده و در يك كلمه، مناسبات طبيعي صميمانه ي اعضاء خانواده تا حد مناسبات منفعت طلبانه ي يك شركت تجاري يا حزب سياسي و صحنه ي بازي قدرت تنزل كرده است.»(88)



حالا ما خودمون همه ی اینا رو میدونیم خیلی وقتا خودمون رو روشنفکرانی بیان میکنیم که با این مسائل مخالفیم و دامنه تحقیقاتمون گستردس و .... فلان و فلان اما همچنان وقتی بحثی پیش میاد، وقتی توی خانواده های خودمون هستیم ، توی رفتارهای اجتماعیمون و برخوردامون مردها رو جنس برتر میدونن یعنی اقایون هنوز بر این باورن و زنها که امروزه آستانه تحملشون هم بسیار پایین اومده و در برابر این تبلیغات گسترده قرار گرفتن اگه با یه اشتباه لغزشی داشته باشن سعی میکنن برای از بین بردن این حاکمیت و اثبات خودشون دست به هرکاری بزنن!!!!!
باید بدونیم همه چی رو کاغذ نیست همه چی برای هاردمون نیست!
گاهی وقتا باید تو عمقرفتارهای خودمون تجدید نظر کنیم!





نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
درسته که ما الان این جنبش و این نهضت رومحکوم میکنیم اما باید بدونیم این مسئله اوایل کارش اهداف بزرگی داشت اما به دلیل افراط گری هایی که صورت گرفت و پایه هایی که بویی از علم و دانش نبرده بودن به اینجا و این وضعیت کشیده شد!


افرين اين دقيقا همون چيزيه كه من ميخوام بهش اشاره كنم!
يعني اينكه چرا به اينجا رسيد و چه چيزي باعث و باني شد كه اين نهضت به گند كشيده بشه
و ترويج عقايد ناشايست بده
اين دقيقا در راستاي حرف منه
در راستاي هدف ايجاد اين تاپيك
همون گروهي كه واقعا هرجا هر نهضتي بروز ميده خودشو ميرن و خرابش ميكنن
مثل گروه متال ها
و امثالهم!
كه با نفوذ به اصل جريان افكار پليدشونو تزريق ميكنن!





۱۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: amirpuyol
نام تیم: اینتر میلان
پیام: ۶,۰۶۸
عضویت از: ۱۸ شهریور ۱۳۸۸
از: اردبیل
طرفدار:
- مسی
- آقای پویول
- پرسپولیس
- برزیل & آرژانتین
- فرگوسن & رایکارد & پپ
- علی دایی
گروه:
- کاربران عضو
- لیگ فانتزی
نقل قول
يعني اينكه چرا به اينجا رسيد و چه چيزي باعث و باني شد كه اين نهضت به گند كشيده بشه

البته تا اونجایی که من می دونم این نهضت از اولش هم ظاهرش با باطنش یکی نبود و پشت ظاهر فریبنده ش اهداف سرمایه داری وجود داشت




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: xavisam
پیام: ۳,۲۵۴
عضویت از: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹
از: Mashad
طرفدار:
- xavi
- spain
- pep
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
Amir نوشته:

نقل قول
يعني اينكه چرا به اينجا رسيد و چه چيزي باعث و باني شد كه اين نهضت به گند كشيده بشه

البته تا اونجایی که من می دونم این نهضت از اولش هم ظاهرش با باطنش یکی نبود و پشت ظاهر فریبنده ش اهداف سرمایه داری وجود داشت

میشه ادلتون رو ماهم بدونیم اقا امیر؟





نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: amirpuyol
نام تیم: اینتر میلان
پیام: ۶,۰۶۸
عضویت از: ۱۸ شهریور ۱۳۸۸
از: اردبیل
طرفدار:
- مسی
- آقای پویول
- پرسپولیس
- برزیل & آرژانتین
- فرگوسن & رایکارد & پپ
- علی دایی
گروه:
- کاربران عضو
- لیگ فانتزی
نقل قول
samira نوشته:

نقل قول
Amir نوشته:

نقل قول
يعني اينكه چرا به اينجا رسيد و چه چيزي باعث و باني شد كه اين نهضت به گند كشيده بشه

البته تا اونجایی که من می دونم این نهضت از اولش هم ظاهرش با باطنش یکی نبود و پشت ظاهر فریبنده ش اهداف سرمایه داری وجود داشت

میشه ادلتون رو ماهم بدونیم اقا امیر؟

البته چیزایی که من در این مورد خوندم مربوط به حداقل 1 سال قبل هست و اگه منبع بخواید باید بهم مهلت بدید تا بگردم و مطالب رو جمع آوری کنم
ولی تا اونجایی که من خونده بودم فیمینیسم از همون اول هم که به وجود اومد فقط در ظاهر مدعی دفاع از حقوق زن و این حرفا بود
پشت این جنبش در واقع کارخانه دار های انگلیسی قرار داشتن که برای پر کردن شکم خودشون زدن تو شیپور حقوق زن
اونا نیروی انسانی مفت یا حداقل ارزان قیمت می خواستن برای کارخانه های خودشون بنابرای شروع کردن به بیرون کشیدن زن اروپایی از خونش با این شعار که زن هرچی درآمد داشته باشه مال خودشه و شروع کردن به بیگاری کشیدن از زنان
به این شکل زنا رو وارد کارخونه هاشون می کردن که ساعات کاری زنا 2 برابر مردا و حقوقشون نصف بود
حتی امروزه تو کتاب های خودشون هم این مساله رو معترف هستن که فیمینیسم فقط برای اقتصاد و در راستای سرمایه داری بود
حتی جمله ای به این مضمون رو به یاد دارم از یکی از کتابای معروف فیمینیستا که یه همچین چیزی می گفت می گفت "به جای آنکه بردگی شوهرتان را بکنید، بردگی نزدیکترین مرکز دولتی را بکنید"
البته جمله دقیق یادم نیست ولی 90% همین بود یا اینکه خیلی شبیه به این بود
البته مطالب زیادی در این مورد خوندم که مربوط به زمان نزدیک نیست
اگه منبع بخواید باید کلی بگردم تا براتون پیدا کنم ولی مطمئن باشید که مطالب درست هستن




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۶ مرداد ۱۳۹۰
پاسخ به: بيداري انديشه....!{فمينيسم (Feminism)}
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
Amir نوشته:

نقل قول
يعني اينكه چرا به اينجا رسيد و چه چيزي باعث و باني شد كه اين نهضت به گند كشيده بشه

البته تا اونجایی که من می دونم این نهضت از اولش هم ظاهرش با باطنش یکی نبود و پشت ظاهر فریبنده ش اهداف سرمایه داری وجود داشت


راستش به نظر من اينجوري نمياد!
ميدوني امير خواستگاه چنين تشكل هاي اول در درجه اول پاك و صادقانه هست معمولا!
يعني اون بايد نيت درستي پشتش باشه كه بتونه زنها رو متحد كنه!
البته اينم بگم درجه اول فمنيست به نظر من به اين دليل بوده كه بعضي تبعيض هاي بي خردانه(كه واقعا هم در بعضي جوامع به چشم ميخورد و هنوز بعضي جاها هست) بر داشته بشه!
ولي طبق معمول افكار به بيراهه رفت!
من دوست دارم دليل بيراهه رفتنو پيدا كنيم!
ميدونيد هرچيزي كه ميخواد عمومي بشه بايد پاك و خوب باشه چون اصولا و ذاتا انسانها پاك سيرت هستند و پاكي رو دوست دارن
بعد از اينكه نهضتي شكل ميگيره ميان سراغش نابودش ميكنن!
نقل قول


اگه منبع بخواید باید کلی بگردم تا براتون پیدا کنم ولی مطمئن باشید که مطالب درست هستن

درسته اينم هست
نظام سرمايه داري همون نظاميه كه افكاري كه پشتش وجود داره خيلي پليده
بحث بعدي اين تاپيك هم به اين موضوع اختصاص داده خواهد شد يعني بحث (امپرياليسم)




۱۶ مرداد ۱۳۹۰
< ۱ ... ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ... ۱۰۶ >
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۴
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۷
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۹ پاسخ
۸,۳۹۰,۱۴۹ بازدید
۱ روز قبل
Salehm
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۶,۹۸۵ بازدید
۳ روز قبل
javibarca
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۴ پاسخ
۵۴۷,۴۹۲ بازدید
۷ روز قبل
یا لثارات الحسن
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۱ پاسخ
۱۱,۶۴۸,۰۱۲ بازدید
۷ روز قبل
یا لثارات الحسن
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۷,۴۳۶ بازدید
۲۹ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۶,۰۱۶ بازدید
۲۹ روز قبل
رویا
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۳۹,۱۹۹ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۰۷۳ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۹۲ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۴۴۳ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۲۷۵ کاربر آنلاین است. (۱۶۰ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!