در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: Mohamad.Barani
پیام:
۱۲,۶۳۱
عضویت از: ۴ دی ۱۳۸۸
از: ساری، دارالملک ایران
طرفدار:
- .:رونالدینهو:. - .:لوییز انریکه:. - .:استقلال تهران:. - .:هــلـــنـــــــــــــد:. - .:فرهاد مجیدی:. - .:رایکارد:. - .:فیروز کریمی:. گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول ali نوشته:(لا یوم کیومک یا اباعبدالله) کوتاه کن کلام... بماند بقیّه اش مرده است احترام... بماند بقیّه اش از تیرهای حرمله یک تیر مانده بود آن هم نشد حرام... بماند بقیّه اش هر کس که زخمی از علی و ذوالفقار داشت آمد به انتقام... بماند بقیّه اش شمشیرها تمام شد و نیزه ها تمام شد سنگها تمام... بماند بقیّه اش گویا هنوز باور زینب نمی شود بر سینه ی امام...؟ بماند بقیّه اش پیراهنی که فاطمه با گریه دوخته در بین ازدحام... بماند بقیّه اش راحت شد از حسین همین که خیالشان شد نوبت خیام....بماند بقیّه اش رو کرد در مدینه که یا ایّهاالرّسول یافاطمه! سلام... بماند بقیّه اش از قتلگاه آمده شمر و ز دامنش خون علی الدّوام... بماند بقیّه اش سر رفت آه، بعد هم انگشت رفت، کاش از پیکر امام بماند بقیّه اش بر خاک خفته ای و مرا می¬برد عدو من می¬روم به شام... بماند بقیّه اش دلواپسم برای سرت روی نیزه ها از سنگ پشت بام... بماند بقیّه اش دلواپسی برای من و بهر دخترت در مجلس حرام... بماند بقیّه اش حالا قرار هست کجاها رود سرش؟ از کوفه تا به شام... بماند بقیّه اش تنها اشاره ای کنم و رد شوم از آن از روی پشت بام ... بماند بقیّه اش قصّه به "سر" رسید و تازه شروع شد شعرم نشد تمام... بماند بقیّه اش (واقعا ممنووووون از این بخشی که اختصاص دادید اجرتون با امام حسین) شاعرش آقا عمار رضاییه درسته؟ واقعا شعر هاش پر مفهوم و سنگینه... |
||
|
|||
۱۴ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: H7091M
پیام:
۸,۹۹۴
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- پدری گاوی یامال - مسی ریوالدو ، رونالدینهو، پویول ، ژاوی، اینیستا، آلوز - استقلال - اسپانیا و فرانسه - سامان قدوس - گواردیولا ، فرگوسن ، کلوپ - فرهاد مجیدی گروه:
- کاربران عضو |
آیت الله سیداحمد موسوی امام جمعه باقرشهر: "قمه زنی" کاری اشتباه آیت الله سید"احمد موسوی" روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا ، اظهار داشت: متاسفانه عمل قمه زنی انعکاس خیلی بدی در میان غیر مسلمانها دارد و باعث شده تا آنها این عمل حرام را وسیله ای برای ضربه زدن و تبلیغ علیه اسلام و تشیع مورد استناد و استفاده قرار دهند.وی افزود: بیشتر مراجع شیعه قمه زنی را حرام اعلام کرده اند و مقام معظم رهبری نیز در سالهای اخیر بارها در سخنرانی هایشان قمه زنی را نهی کرده اند.او خاطرنشان کرد: از نگاه قانون هم قمه زنی ممنوع شده است و هیاتهای مذهبی و عزاداران امام حسین (ع) دراین زمینه بایدپیرو مرجعیت و مقام معظم رهبری باشند.امام جمعه باقرشهر افزود: اگر یک موضوعی مورد توجه مقام معظم رهبری ، مرجعیت و علمای بزرگ قرار می گیرد و از سوی آنان نهی می شود، بطور حتم مصلحتی در کار است و مردم باید به آن توجه کنند.وی گفت: مردم و بویژه جوانان عزیز ما که پیرو مرجعیت و ولایت فقیه هستند ، در مساله قمه زنی نیز باید مانند سایر مسایل تبعیت خودشان از مرجعیت را ثابت کنند و از دست زدن به این کار خودداری کنند.موسوی اظهار داشت: قمه زنی نه تنها سودی ندارد، بلکه ضررهای زیادی برای جسم و جان نیز دارد.وی تصریح کرد: قمه زنی برای دین و شریعت و مذهب ما مضر است و باعث می شود دشمن ، ما را مورد وهن قرار دهد و با استناد به آن تشیع را تحقیر کند. خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) / کد خبر 292958 : مشاهده لینک |
||
... | |||
۱۵ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: H7091M
پیام:
۸,۹۹۴
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- پدری گاوی یامال - مسی ریوالدو ، رونالدینهو، پویول ، ژاوی، اینیستا، آلوز - استقلال - اسپانیا و فرانسه - سامان قدوس - گواردیولا ، فرگوسن ، کلوپ - فرهاد مجیدی گروه:
- کاربران عضو |
دادستان اصفهان: کدام امام قمهزنی میکرد؟ دادستان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم و بحث قمه زنی در اصفهان تاکید کرد: با توجه به پیشینه درخشان علمی و فرهنگی شهر اصفهان، اعمال غیر متعارف منجر به مکدر شدن چهره شهر میشود. دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه هیچ کدام از پیشوایان مذهبی ما اقدام به قمه زنی نمیکردند، گفت: محرکین و مشوقین قمه زنی این سوال را از خود بپرسند که کدام امام امر به قمه زنی کردند و اگر عمل مستحبی است کدام امام مرتکب این عمل شدهاند؟ وی اظهار داشت: دشمنان شیعه با پخش تصایری از مراسم قمه زنی وجهه شیعه و همچنین کشور ایران را زیر سوال میبرند. اگر فردی با انجام عمل قمه زنی دچار عفونت و مشکلات جسمی شد، میتواند از طریق پیگیری بحث قانونی شکایت کرده و دیه و خسارت مطالبه کند. وی با بیان اینکه قانون ضابطه و ملاک را مشخص کرده است، افزود: طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی، هرکس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و صلب آسایش عمومی یا مردم را از کسب و کار بیندازد به حبس 3 ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. وی تصریح کرد: قمه زنی مثال بارز اخلال در نظم و آسایش عمومی است و اگر در ملا عام انجام گیرد نیروی انتظامی موظف است به عنوان بزه مشهود، متهم را جلب و تشکیل پرونده دهد و همچنین دادسرا به استناد این ماده تعقیب و مجازات صادر میکند. دادستان اصفهان اظهار داشت: اطلاع رسانی و کار فرهنگی در الویت قرار دارد و از هیئتهای عزاداری و شهروندان درخواست میکنیم مانع انجام این عمل شوند زیرا آثار سویی در بعد جهانی برجای میگذارد. وی در پایان مراودات خانوادگی و روابط دوستانه و فاصله گرفتن از ارزشها و فرهنگ خود را از علل بسیاری از اختلافات خانوادگی عنوان کرد.مشاهده لینک |
||
... | |||
۱۵ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: H7091M
پیام:
۸,۹۹۴
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- پدری گاوی یامال - مسی ریوالدو ، رونالدینهو، پویول ، ژاوی، اینیستا، آلوز - استقلال - اسپانیا و فرانسه - سامان قدوس - گواردیولا ، فرگوسن ، کلوپ - فرهاد مجیدی گروه:
- کاربران عضو |
قمه زنی دربیان استادجواد محدثی،اسلام شناس ونویسنده حوزه علمیه قم از مراسمی است که در بعضی شهرستانها و بلاد شیعی و توسط برخی از عزاداران امامحسین«ع»اجرا میشود و در تاسی به مجروح و شهید شدن سید الشهدا«ع»و شهیدانکربلا و بعنوان اظهار آمادگی برای خون دادن و سر باختن در راه امام حسین«ع»انجاممیدهند.صبح زود عاشورا،با پوشیدن لباس سفید و بلندی همچون کفن،بصورت دستهجمعی قمه بر سر میزنند و خون از سر بر صورت و لباس سفید جاری میشود.بعضیهم برای قمه زنی نذر میکنند،برخی هم چنین نذری را در باره کودکان خردسال انجاممیدهند و بر سر آنان تیغ میزنند،در حدی که از محل آن خون جاری گردد.قمه زنی نیز،مثل زنجیر زنی و شبیه خوانی و...از دیر باز مورد اختلاف نظر علما وپیروان و مقلدین آنان بوده و به استفتا و افتاء مبنی بر جواز یا عدم جواز آن میپرداختهاند. این مراسم،از نظر شرعی پایه و مبنای دینی ندارد و صرفا روی علاقه شیعیان به ابا عبد اللهالحسین«ع»انجام میگیرد. فقها نیز آن را در صورتی که ضرری نداشته باشد،مجازمیدانند.برخی از فقها نیز به خاطر تاثیر نامطلوب آن بر افکار دیگران و موجب وهنمذهب بودن،آن را ممنوع دانستهاند.البته شرایط زمانی در این مساله بیتاثیر نیست. امامخمینی«ره»در پاسخ به استفتایی که در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینهاز ایشان شده بود،فرمودند: «در وضع موجود،قمه نزنند...» آیة الله خامنهای نیز در دیداربا روحانیون،در آستانه ایام عاشورا(سال 1373 شمسی)در ضمن بیانات مبسوطی درخرافه زدایی از عزاداری سید الشهدا«ع» فرمودند:«قمه زدن هم از آن کارهای خلافاست...این یک کار غلطی است که عدهای قمهها را بگیرند و بر سر خود بزنند و خونبریزند...کجای این کار،حرکت عزاداری است؟ این جعلی است.اینها چیزهایی است کهاز دین نیست...».آن را بدعت،خلاف و خرافه دانستند.و در پاسخ به نامه امام جمعهاردبیل،نوشتند:امروز این ضرر بسیار بزرگ و شکننده است و لذا قمه زدن علنی و همراهبا تظاهر،حرام و ممنوع. (1) علمای دیگر نیز در تایید موضع و سخن رهبر انقلاب،آن راموجب وهن مذهب و نامشروع دانستند. (2) البته این احساس مذهبی و عواطف دینی که سبب میشود به عشق حسین«ع»چنینکارهایی کنند،باید در مسیر صحیح هدایتشود و مورد بهرهبرداری قرار گیرد تا شور وانگیزه جهاد و شهادت بیافریند.بعلاوه،آنان که به خاطر حسین«ع»حاضرند خون بدهند،چه بهتر که خون خویش را به درمانگاهها و مراکز انتقال خون اهدا کنند یا با تاسیس بانکخون،از فداکاران و ایثارگران داوطلب،در روز عاشورا خون گرفته شود و نگهداریگردد،تا از این طریق،جان انسانهای بسیاری که نیازمند خونند،نجات یابد.گر چه اینکار،شاید مثل قمه زنی،تامین کننده احساس عاطفی فرد نباشد،ولی قطعا رضایتخداوندو پسند سید الشهدا«ع»را بیشتر در پی دارد.کاش روزی صدقه دادن خون نیز،مثل صدقهو کمک مالی و لباس و غذا و... مرسوم گردد و با قصد قربت انجام گیرد. کی گفتحسین،برسرخویش بزن؟ باتیغ،به فرق خویشتن نیش بزن تیغی که زنی برسرخود،ای غافل برفرق ستمگران بدکیش بزن پینوشتها 1-در تاریخ 7 محرم 1415،22 خرداد 1373. 2-مجموعه سخنان ایشان واستفتاها وجوابها درجزوهای به نام«پیرامون عزاداری عاشورا»در 71 صفحه درمحرم1415 ازسوی دفترتبلیغات اسلامی چاپ شد. منبع:فرهنگ عاشورا،استادبزرگوارحجه الاسلام والمسلمین جوادمحدثی،سایت حوزه علمیه :مشاهده لینک |
||
... | |||
۱۵ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: H7091M
پیام:
۸,۹۹۴
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- پدری گاوی یامال - مسی ریوالدو ، رونالدینهو، پویول ، ژاوی، اینیستا، آلوز - استقلال - اسپانیا و فرانسه - سامان قدوس - گواردیولا ، فرگوسن ، کلوپ - فرهاد مجیدی گروه:
- کاربران عضو |
نظرات کارشناسان اسلامی در رد قمه زنی درنشست فقه و عاشورا در مرکز حجت الإسلام و المسلمین احمد قدسی: بسم الله الرحمن الرحیم /اللهم ادخلنى مدخل صدق و اخرجنى مخرج صدق وجعلنى من لدنک سلطان نصیرا. دلایلی درباره حرمت قمه زنى بیان شد که یکى قاعده «لا ضرر» است.در مقالات برگزیده این جلسه هم حرف هاى بعضى از متخصصین فن مطرح شد که ان شاءالله چاپ خواهد شد و در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت. در آن جا، حرف هاى بعضى از کارشناسان در رابطه با مضرّات قمهزنى مطرح شد. در اذهان این طور وجود دارد که بلافاصله بعد از گذشت دو - سه روز، زخم ها ی ناشی از قمه زنی التیام پیدا می کند و هیچ مشکلى برای قمه زنی به وجود نمىآید. با بعضى از برادرانى که در مناطقی که قمه زنى می شود زندگی می کنند تماس حاصل شد که اظهار کردند قمه زنی در بعضى از موارد منجر به مرگ مىشود. نکته دیگرى که مطرح مىشود این است که آیا قمه زنی مصداق عزادارى است یا نه؟ عزادارى یعنی اظهار حزن نسبت به امام حسین (ع). انسان بایستى به گونهاى برخورد کند که عرفاً صدق کند که این حالت حزن به خودش گرفته و عزادار است. کسى که با کارد تیز به جان خودش مىافتد و به سر خودش مىکوبد، حالت حزن و عزاداری است، یا یک حالت وحشت و ترس است؛ خصوصاً براى بچهها و افراذی که تحمل دیدن این صحنه را ندارند؟! صحنه، صحنهاى نیست که ایجاد حزن کند، بلکه احساس خشونت و توحش در بعضىها به وجود مىآید. این هم نکتهاى است که بعضى از آقایانى که بر حرمت قمه زنى فتوا داشتند، این را مطرح کردند. البته این دلیل بر حرمت نمىشود، بلکه جواز و استحباب آن را خدشه دار مىکند. مهمترین دلیلى که براى حرمت قمه زنى ذکر شده، وهن نسبت به مذهب است. اگر عزاداری ها به گونه ای باشد که اگر دیگران ببینند مذهب شیعه را متهم به خشونت ، توحش و خرافه گرى کنند، وهن مذهب است. موضوعشناسى نیاز به کارشناسى دارد.تشخیص وهن نسبت به مذهب در بسیارى از موضوعات، پیچیده است. درباره این که انجام دادن کاری الآن وهن مذهب است یا نه، هر کس شایستگى تشخیص ندارد. دو نکته باید در این رابطه ملاحظه شود: نکته اول نقش زمان و مکان است. ممکن است قمه زنی در بعضى از مکان ها یا در بعضى از زمانها موجب وهن مذهب نشود؛ ولى در زمان ما که حتى در بعضى از جایگاههاى خلوت هم این مراسم قمه زنى برگزار مىشود و فیلم ویدئویى آن در اختیار دشمن قرار می گیرد، موجب وهن مذهب می شود. نکته دوم این است که کسى مىتواند این موضوع را تشخیص دهد و کارشناسى کند که با مسایل زمان و مکان آشنا باشد و فکر باز و اطلاعات خوبى در این زمینه داشته باشد و واقعاً بداند که این فیلمها و تصاویرى که در اختیار دشمن قرار گرفته است چه اثرات منفی خواهد گذاشت. این دو نکته بسیار مهم است. در این دو نکته بسیارى از سؤالات هم پاسخ داده مىشود. از تأثیر مکان و زمان نباید غافل باشیم. اگر پنجاه سال قبل مرجع تقلیدى قمه زنى را جایز شمرده، دلیل نمىشود که الآن نیز جایز باشد. ما تأثیر زمان و مکان را در احکام قبول نداریم، ولى در موضوعات قبول داریم که زمان و مکان باعث تغییر موضوع مىشود. موضوعشناسى، کارشناسى و تخصص مىخواهد و هر کسى قابلیت تشخیص موضوع را ندارد. کسى مىتواند موضوع شناسی کند که از آمار و ارقام آگاهى داشته باشد و ترفندهاى دشمن و سیاستهاى نامرئى و مرموز دشمن را تشخیص دهد که آیا این حرفهایى که الآن مىزنند و شیعه را متهم به خرافى گرى مىکنند، خود این یک فن یا سیاست است براى این که جلو عزادارى را بگیرند یا نه؟ این نیاز به کارشناسى دقیقى دارد. /والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته دکتر برجی: متأسفانه فرصت ما براى پاسخ به سؤالات خیلى کم است؛ اما دوستان سعى کردند در فرمایشات خود، بسیارى از سؤالات را بگنجانند و پاسخ دهند. اگر فرصت نشد همه سؤالات دوستان را پاسخ دهیم این سؤالات را جمع بندى مىکنیم و در گروه، مورد تحلیل، ارزیابى و بحث قرار مىدهیم و پاسخ این سؤالات را در مجلهها یا نشریههاى مدرسه ان شاءالله به تدریج منتشر خواهیم کرد. هر کدام از سروران دو - سه دقیقه فرصت دارند که به مهمترین سؤالى که مطرح شده پاسخ بدهند. تعدادى از سؤالات در حوزه بحث این جانب است. یک سرى سؤال ها بر محور دو چیز است: یکى این که این نوع عزادارىهای شیعیان ( تعزیه خوانى،عزادارى ) بدعت است یا نه؟ در مورد بدعت یک دیدگاه افراطى وجود دارد که وهابىها طرفدار آن هستند و هر نوع حادثهاى را که تازه باشد مىگویند بدعت است. ما مقالهاى را در مجله فقه با عنوان بدعت در فقه نوشتیم که فکر مىکنم در اولین شماره مجله فقه بود. به سروران سفارش مىکنم که آن مقاله را ملاحظه فرمایند. اجمالاً عرض کنم که هر کارى که اساسى در دین نداشته باشد ولى به عنوان دین وانمود شود بدعت است. در مورد اصل و اساس عزادارى در دین، روایات زیادی داریم که شاید در حدّ تواتر باشد. اهل بیت (ع) سفارش به عزادارى می کردند، سیره آنان این بود که عزادارى به پا مىکردند. بِلِن ( یکی از جاسوس ها ) گفته بود که ما باید براى نابودى شیعه دو کار بکنیم: یکى این که عزادارى را از میان شیعیان برداریم تا فرهنگ شهادت از میان آنان رخت ببندد. گفته بود: ما خیال مىکردیم که نارضایتى مردم از شاه باعث سقوط شاه شد، ولى بعد فهمیدیم که نه، این فرهنگ شهادت و تشیع باعث سقوط شاه شد. دیگر آن که ما باید کارى بکنیم که عقیده مردم نسبت به مراجع خودشان سست شود. ما این دو چیز را برداریم، شیعه نابود مىشود. دشمن از این عزادارىهاى ما هراس دارد. روایات متواتری در مورد بکاء ، ابکاء ، تباکى و مراسم عزادارى داریم. شکل و شمایل عزاداری جزء آداب و رسوم مردم است و عرفى است و نسبت به مکان ها و زمان های مختلف، شکل و شمایل آن مختلف مىشود. خیلى از مسایل ما این گونه است. مثلا در روایات آمده که به یکدیگر احترام بگذارید. احترام به یکدیگر گذاشتن یک اصل است، اما شکل و شمایل آن فرق مىکند؛ یک جا کلاه برداشتن احترام است، ولى یک جا کلاه گذاشتن احترام است، یک جا خم شدن احترام است، یک جا دست را به سینه گذاشتن احترام است. عزادارى هم شکل و شمایل مختلف دارد. ممکن است بعضى از أشکال عزادارى، افراطی باشد که ان شاءالله مشخص می شود. منبع: مشاهده لینک |
||
... | |||
۱۵ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: H7091M
پیام:
۸,۹۹۴
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- پدری گاوی یامال - مسی ریوالدو ، رونالدینهو، پویول ، ژاوی، اینیستا، آلوز - استقلال - اسپانیا و فرانسه - سامان قدوس - گواردیولا ، فرگوسن ، کلوپ - فرهاد مجیدی گروه:
- کاربران عضو |
استاد قرائتی:قمهزنی ممنوع است تاخواروذلیل نشویم... محسن قرائتی در یکی از شهرها با وجود توصیههای مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند. وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمدهای برای قمهزنی بگویی. گفتم: شغل من چیست؟ گفتند: تو معلم قرآن هستی. گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟ گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو . من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که: «یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین . «لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصهای دارد و قصهاش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن . یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن . این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی. «راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است و «راعنا» یعنی «خرمان کن.» وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.» یعنی کلمهای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید . بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعهها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند . این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمهزنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید. گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمیزنیم . پس از این جلسه به تهران رفتیم و آن سال در آن شهر جز چند نفر کسی قمه نزد . منبع: مجله مبلغان، فروردین 1382، شماره 39 ، محسن قرائتی . |
||
... | |||
۱۵ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: Mohamad.Barani
پیام:
۱۲,۶۳۱
عضویت از: ۴ دی ۱۳۸۸
از: ساری، دارالملک ایران
طرفدار:
- .:رونالدینهو:. - .:لوییز انریکه:. - .:استقلال تهران:. - .:هــلـــنـــــــــــــد:. - .:فرهاد مجیدی:. - .:رایکارد:. - .:فیروز کریمی:. گروه:
- کاربران عضو |
اثبات جالبیه! از فردا تو روضه ها گریه نکنیم، چون دشمن فیلم میگیره و پخش میکنه و میگه شیعیان افسرده اند!!! |
||
|
|||
۱۶ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: H7091M
پیام:
۸,۹۹۴
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- پدری گاوی یامال - مسی ریوالدو ، رونالدینهو، پویول ، ژاوی، اینیستا، آلوز - استقلال - اسپانیا و فرانسه - سامان قدوس - گواردیولا ، فرگوسن ، کلوپ - فرهاد مجیدی گروه:
- کاربران عضو |
گریه کردن با اینکه بچه چهار پنچ سالتو ببری قمه براش بزنی و خوی وحشی گری که برازنده ی اسلام و مسلمانان نیست رو به همه نشون بدی خیلی فرق داره لطفا شقیقه رو به چیز دیگه ربط نده مغلطه هم نکن یادمه یه بار خودت به یکی میگفتی تو بیشتر میفهمی یا این آخوندا حالا تو بیشتر میفهمی یا آقای قرائتی |
||
... | |||
۱۶ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: HEYHAT
پیام:
۴,۲۰۲
عضویت از: ۵ آبان ۱۳۹۰
از: هیچستان
طرفدار:
- ژاوی - کرایف - ? - اسپانیا منهای خوکها_به امید استقلال - ? - پپ کبیر - ? گروه:
- کاربران عضو |
جهل این جماعت قمه زن مایه ننگ شیعه است، مایه تعجبه که بعد از این همه روشنگری و کارهای تبلیغیِ درست مثل اهدای خون در روز عاشورا و تاسوعا هنوز جماعتی بر جهل مرکب مصرن؛ فی قلوبهم مرض.
|
||
همیشه چهره ات را به سوی آفتاب نگه دار سایه ها پشت سرت خواهند افتاد ... |
|||
۱۶ آذر ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بال سرخ عاشورا ... | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
یه نگاه هم بنظر مراجع بندازین خوبه حضرت آیت الله مکارم، قمه زنی رو به دلیل حرام میدونه: اول بخاطر وهن مذهب، دوم بخاطر آسیب رساندن به بدن متن استفتا رو میتونید با جستجو در سایت رسمی ایشون پیداکنید حرف عالم اسلامی که جانشین امام زمان هست و خود ایشون گفتند که در زمان غیبت به نظر این افراد رجوع کنیم، برای ما حجت کاملیست مطمئنا اون ها از من و شما به نظر دین بسیار آگاه تر هستند درباره گریه هم مغلطه جالبی فرمودید که قطعا و بدون شک متوجه اون شدید |
||
۱۶ آذر ۱۳۹۱
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |