به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۱ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
میر مهنا

تاریخ معاصر ایران همواره با اتفاقات و حوادث خارق العاده ای همراه بوده که همیشه و همه جا مورخین بزرگ به آنها اشاره کرده اند. سه دوره ی صفویه، افشاریه و زندیه جزو دوران هایی هستند که در آن زمان، مردم ایران شاهد قهرمانان و جان فشانی های بسیاری بودند. فداکارن بزرگی همچون نادر، لطفعلی خان زند و... از جمله ی این نام آوران هستند. اما اگر کمی تاریخ را ورق بزنیم، قطعا متوجه افرادی می شویم که امروزه به نحو احسن از آنها یاد نمی شود. شاید تنها راهی که بتوان با آن یاد این دلیران را گرامی داشت، ساخت بازی هایی در رابطه با زندگی آنها باشد. خوشبختانه شرکت بازی سازی اسپریس پویانما در حال انجام فعالیت هایی در این باره است که بزودی برای همگان آشکار خواهد شد. این شرکت در حال ساخت یک بازی ایرانی به نام میرمهنا میباشد (در ادامه شما را بیشتر با این شخصیت آشنا می کنیم). میرمهنا عنوانی است در قالب اکشن اول شخص، که تمامی دست اندرکاران آن ایرانی هستند. موضوع میرمهنا تاریخی بوده و طبق وعده ی سازندگان بزودی می توانید این عنوان را تجربه کنید. شرکت اسپریس پویانما در سال 1386 پا به این عرصه ی بزرگ گذاشت. همچنین میرمهنا از حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز برخوردار است. در ادامه قصد داریم شما را با این عنوان ایرانی و قابلیت های منحصر به فرد آن آشنا سازیم. امیدواریم تا آخر این پیش نمایش کوتاه با ما همراه باشید.

شاید نتوان میرمهنا را جزو شخصیت های (بسیار) مهم تاریخ ایران دانست. وی از راهزنان مهم در جنوب ایران بود. او هر روز از چند غافله که از محل زندگی آنان عبور می کرد، اخاذی می نمود و خرج و مخارج زندگی اش را تنها از این راه بدست می آورد. میرمهنای والی در سال 1148 هجری قمری متولد شد. پدر وی یعنی میرناصر والی نیز جزو راهزنان مهم زمان خود بود. او که فردی شجاع، دلیر و در عین حال خشن بود، در زمانش مردم از وی حساب زیادی می برند. در یکی از روزها، نادر که قصد داشت به جنوب کشورش سفر کند، عازم جزیزه ی خارک و دیگر نواحی اطراف آن شد. میرناصر که از ورود وی به این شهر با خبر گشت، نقشه ای طراحی نمود و با استفاده از آن به نادر و همراهانش حمله کرد. هنگامی که وی با یارانش به نادر و همراهانش چپاول کرد، دستگیر، و به زندان انداخته شد. پس از چندی نادر دستور داد وی را نزد او بیاورند، نادر به میرناصر گفت از شجاعت تو خوشم آمده و قصد دارم تو را به فرماندهی جزیره ی ریگ برگزینم. از آن پس میر ناصر و فرزندانش را با نام بندرریگی می شناختند. پس از مرگ میرناصر، فرزندش میرمهنا کار پدر را ادامه داد و مدتی جانشین او شد. ولی مردم از وی طبعیت نکرده و او از کار سمت خود کناره گیری کرد. او نیز همچون پدرش، اینبار به کریم خان زند و همراهانش حمله کرد ولی دستگیر نشد و از دست محافظان کریم خان گریخت . روحیه ی خشن او باعث شد تا سرانجام سر مال و منال مادر و برادران خود را به قتل رساند. امروزه جزیره ی غیر مسکونی به نام "جزیره ی میرمهنا" در جنوب کشور وجود دارد.

میرمهنا از داستان بسیار زیبایی برخوردار است. بازی وقایع قرن هفدهم میلادی را روایت می کند. کشورهایی همچون هند و پرتغال؛ روز به روز بیشتر به مرزهای جنوبی کشور نفوذ کرده، تا جایی که توانستند جزیره ی خارک را به تصرف خود در آوردند. در طول بازی هدف میرمهنا نجات خواهرش حنانه است. چند روز پس از اشغال شدن جزیره خارک توسط هند، نیروهای هندی به تمام خانه های موجود در خارک یورش می آورند و مردان را می کشند و زنان را به اسارت می برند. در روزی از روزها که میرمهنا در خانه نبود، چند تن از هندی ها به خانه ی آنها هجوم آورده و حنانه را اسیر می کنند و وی را در سیاه چال قلعه موسلستاین (قلعه ی فرماندهی هند) می اندازند. از این پس، میرمهنا سراسر بازی به دنبال خواهرش میگردد و... گیم پلی این عنوان بسیار فراتر از یک عنوان ایرانی است. چندی قبل از معرفی میرمهنا شاهد عناوینی همچون شمشیر نادر و چند عنوان دیگر بودیم که تمامی آنها بیشتر ضعفشان در قسمت گیم پلی بود. همانطور که مستحضر هستید در همه جای این کره ی خاکی، گیم پلی را مهمترین بخش در هر بازی می دانند و مسلما" تمامی سایت های هم برای نمره دهی بیشتر به این قسمت نگاه دارند. شاید با توجه به جمله ای که گفتیم تاکنون ضعف اغلب عنوان های ایرانی را فهمیده باشید. ولی شرکت اسپریس پویا نما قصد دارد با بکار گیری جدید ترین و بروزترین فنون در بازی سازی دنیا، عنوانی عرضه کند که بتوان آن را با سایر عناوین خارجی مقایسه نمود. با توجه به اینکه هنوز تریلر رسمی از گیم پلی میرمهنا عرضه نشده نمی توان در رابطه با آن نظری داد ولی با نگاه به دمویی که در وبسایت رسمی بازی قرار دارد، امید داریم این عنوان بتواند از نظر کیفیت گیم پلی در سطح بالایی باشد و موجب حیرت همگان شود. در این دمو شاهد چند اسلحه ی قدیمی بودیم که به نوبه ی خود هرکدام بسیار زیبا بودند. همچنین در بازی شما می توانید با استفاده از دستگاه های توپ انداز منطقه ای را نابود کنید که در بازی نیز، میرمهنا چند باری با بکارگیری آنها هندی ها را سرکوب می کند. طبق گفته ی سازندگان بازی، این بار شاهد هوش مصنوعی بسیار بالا و قوی خواهیم بود که به کیفیت و روند بازی بسیار کمک می کند. شناسایی نقاط پوششی، تشخیص دشمنان از یاران (که این قابلیت برای میرمهناست)، و بسیاری از قابلیت های دیگر که مشابه آنان در بسیاری از عناوین مطرح غربی دیده شده است.


میرمهنا در قسمت گرافیکی نسبت به عناوین قبلی ایرانی پیشرفت زیادی داشته است. شما گاه گاه در بازی شاهد طلوع و غروب زیبای خورشید هستید که قطعا نظرتان را جلب میکند. اسپریس پویا نما سعی کرده با بهره ی گیری از بهترین موتورهای ایرانی بازی میرمهنا را بسیار زیبا جلوه دهد. در تنها تریلری که از بازی منتشر شد و آنرا همگان مشاهده نمودند، متوجه شدیم سطح گرافیکی بازی نسبت به دیگر عناوین ایرانی یک سر و گردن و بالاتر است. در بسیاری از قسمتهای گرافیکی، از عناوین خارجی الگو برداری شده که این امر قطعا به پیشرفت این عنوان ایرانی کمک می کند. چهره ی شخصیت های بازی نیز بسیار زیبا طراحی شده که قطعا برای طراحی آنها از بافت های بسیار عالی استفاده شده است. نورپردازی در بازی نیز به نحو احسن جلوه نمایی می کند و نظر بازیکن را به سوی خود جلب می نماید. در آخر باید به وعده ی سازنده ی بازی امید داشت، چرا که بارها و بارها شاهد تعریف دست اندرکاران بازی از این قسمت بودیم. شما دوستان مطمئن باشید با تجربه کردن میرمهنا می توانید در تاریخ سفر کنید و وقایع و اتفاقاتی که در زمان های گذشته در ایران به وقوع پیوسته را عینا" مشاهده کنید. استفاده از روش موشن کپچر نیز، برای ضبط صحنه های بازی به گرافیک هنری آن جلوه ی خاصی بخشیده که باعث روان شدن گیم پلی بازی نیز می شود. علت این امر این است که اگر در هر بازی از قابلیت خوبی برای ضبط صحنه ها استفاده نشود قطعا باعث پایین آمدن گرافیک و افت فریم ریت می شود. همچنین فضاهای موجود در بازی بسیار متنوع و زیبا هستند و با بهترین پالت رنگی و بافت های جدید طراحی شده اند. هنگامی که شما در حال مبارزه با استعمارگران هندی یا انگلیسی در اینگونه محیط ها هستید قطعا حس ایرانی بودن به شما القا خواهد شد.یکی دیگر از نقاط مثبت میرمهنا قسمت صداگزاری و موسیقی آن است. در قسمت صداگزاری بازی شاهد افکت ها و آیتم های بسیاری زیبایی هستیم که در بازی گاها" نظر ما را به سوی خود جلب می نماید. تمامی صداهای دخیل در بازی منجمله صدای شخصیت های اصلی بازی، صدای شلیک گلوله ها، صدای پرتاب توپ و... بسیار عالی و با جدیدیترین استانداردهای روز دنیا کار شده است. همچنین استفاده از موسیقی های سنتی و اصیل ایرانی در بازی به ایرانی بودن آن بسیار افزوده است. به طور کلی باید گفت با عرضه ی میرمهنا شاهد عنوانی کاملا متفاوت خواهیم بود که مسلما" به این صنعت در کشورمان کمک بسیاری میکند.

در آخر باید میرمهنا را انقلابی جدید در سری بازی های ایرانی دانست. این عنوان را قرار بود در تابستانی که گذشت تجربه کنیم، ولی برای اعمال تغییرات بیشتر در آن کمی با تاخیر مواجه شد.

* این پیش نمایش بر اساس اطلاعات شرکت سازنده و تریلر منتشر شده از بازی نوشته شده است و هنوز بازی تست نشده.

بازی سنتر




۱۱ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: Blaugrana.ForEvEr
پیام: ۵,۶۲۴
عضویت از: ۵ شهریور ۱۳۸۶
از: قزوین
طرفدار:
- ژاوي.مسي
- مارادونا.ريوالدو
- پرسپوليس
- اسپانيا
- كريم باقري
- پپ گوارديولا
- افشين قطبي
گروه:
- کاربران عضو
واقعا ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون !
امیدوارم ادامه داشته باشه !




...
۱۱ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
The Emperor
نام کاربری: Lucho.The.Great
نام تیم: بارسلونا
پیام: ۶۱,۶۱۳
عضویت از: ۱۴ مرداد ۱۳۸۴
از: تهران
طرفدار:
- بویان کرکیچ
- یوهان کرویف
- پرسپولیس
- اسپانیا، آرژانتین
- احمد عابدزاده، کریم باقری
- فرانک ریکارد
- افشین امپراطور
گروه:
- لیگ فانتزی
- کاربران عضو
- مدیران کل
افتخارات
لطفا از بازیا عکس بیشتر بذارید که بشه بهتر فضا و گرافیکش رو حس کرد.






عمری است دخیلم به ضریحی که نداری...


۱۱ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
ممنون از لطف شما ..... چشم من فقط میترسیدم که عیبی داشته باشه که عکس میذارم ..... چشم عکسا از این به بعد بیشتر میشن ....
من در خدمت سایتم و هر کاری بتونم برا سایت انجام میدم و اگه نتونم تلاش میکنم که اون ضعف رو جبران کنم




۱۲ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: FC.Barcelon
پیام: ۱,۷۰۴
عضویت از: ۱۳ شهریور ۱۳۸۹
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی
- پرسپولیس
گروه:
- کاربران عضو
افتخارات
اگه میشه اینجا کمتر عکس بذارین .
دیر صفحه میاد بالا .




۱۲ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: Blaugrana.ForEvEr
پیام: ۵,۶۲۴
عضویت از: ۵ شهریور ۱۳۸۶
از: قزوین
طرفدار:
- ژاوي.مسي
- مارادونا.ريوالدو
- پرسپوليس
- اسپانيا
- كريم باقري
- پپ گوارديولا
- افشين قطبي
گروه:
- کاربران عضو
LIONEL ANDRES MES MES جان اگه میشه عکسها رو به صورت لینک بذار
تا کسانی که اینترنت پر سرعت ندارند صحفه دیر بالا نیاد !
ممنون !





...
۱۲ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
حتما ..... هدف من رفاه حال هر چی بارسایی است






۱۲ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
[size=large]Bulletstorm [/size]

آیا از کلیشه های رایج بازی های شوتر خسته شده اید؟ تا به حال شده از انجام بازی های تکراری و کسل کننده، عصبانی گشته و به دنبال راهی باشید تا فشارهای عصبی خود را تخلیه کنید؟ به جرات می توان گفت Bulletstorm داروی آرام بخشی برای شما خواهد بود! سازندگان اثر تحسین شده Painkiller با الهام گیری از اولین ساخته خود دست به خلق یک بازی جسورانه دیگر زده اند. یک اکشن بی وقفه که برای زنده ماندن در آن باید بکشید و برای فرار از دنیای آن باید با خلاقیت بکشید! People Can Fly با همکاری Epic Games و با بهره گیری از موتور Unreal Engine 3 سعی کرده یک اکشن سریع و جذاب را روانه بازار کند و باید گفت این بازی با وجود داشتن برخی نقاط ضعف، یک اثر موفق و لذت بخش از کار درآمده است.

داستان بازی در مورد Grayson Hunt عضو سابق گروه Dead Echo می باشد، این گروه وظیفه حفاظت از یک سازمان بین سیاره ای را بر عهده داشته و Gray به دلیل خیانت مافوقش در تبعید به سر می برد. او که اکنون به یک دزد فضایی تبدیل شده در یکی از سفرهایش با دوست سابق خود Ishi Sato روبرو می شود و سفینه آن ها بر اثر حماقت Gray به سیاره ای عجیب سقوط می کند، سیاره ای که ساکنانش موجوداتی جالب و آدم خوار هستند! حال Gray و Ishi باید راهی پیدا کنند تا از شر این سیاره و موجودات آن رهایی یابند. داستان بازی در سطح متوسطی قرار دارد ولی با توجه به سبک بازی می توان آن را قابل قبول دانست، شخصیت های بازی چندان دلچسب و به یاد ماندنی نیستند و دیالوگ های رد و بدل شده بین آن ها عموما به توهین های رکیک و رجز خوانی خلاصه می شود. دو قهرمان ما در طول سفر با دختری به نام Trischka روبرو می شوند که او نیز نمی تواند داستان بازی را به اوج برساند. شما در اولین برخورد با Trischka به راحتی می توانید پایان بازی را حدس بزنید و بازی از نظر داستانی چیز جدیدی برای ارائه ندارد.
عکس

اگر داستان بازی انتظارات شما را برآورده نکرده باید بگوییم که زیاد نگران نباشید زیرا گیم پلی بازی بخشی است که شما را مجذوب خود خواهد کرد. گیم پلی بازی در نگاه اول همانند اکثر بازی های اول شخص بوده و هدف شما در هر مرحله کشتن دشمنان و رسیدن به مقصد مورد نظر می باشد، اما با پیشروی در بازی پی خواهید برد که این بازی تفاوت عمده ای با سایر شوترها دارد. هدف اصلی در این بازی کشتن دشمنان با بیشترین میزان مهارت، خلاقیت و خشونت است. Skill Shot یکی از عناصری است که این بازی را از سایر شوترها متفاوت می سازد. شما با کشتن هر دشمن امتیاز دریافت می کنید و هر چه سیستم کشتن دشمن پیچیده تر باشد امتیاز بیشتری برای شما منظور می گردد. Headshot کردن یک دشمن بیشتر از کشتن معمولی وی امتیاز دارد و چسباندن او به یک کاکتوس در حین Headshot کردن، امتیاز بالاتری به حساب شما واریز می کند! این امتیازات که Skill Point خوانده می شود به صورت یک عدد در بالای سر قربانی نمایش داده می شود و هر کدام نیز لقب منحصر به فردی دارند.


سرعت بازی بسیار زیاد است و دشمنان در دسته های چند تایی به سمت شما حمله می کنند. برای کشتن این دشمنان آن هم با خلاقیت بالاتر، به چیزی بیشتر از اسلحه گرم نیاز دارید. یکی از قابلیت های جالب بازی شلاقی به نام Leash است که Gray در طول بازی از آن استفاده می کند. به کمک Leash می توانید دشمنان را به سمت خود کشیده و سپس هر بلایی خواستید بر سر آن ها بیاورید! Leash برد زیادی دارد و دشمنانی که در فاصله نسبتا دوری از شما قرار دارد را نیز شکار می کند. هنگامی که یک دشمن را به وسیله Leash به سمت خود می کشید حرکت دشمن آهسته شده و شما چند ثانیه فرصت دارید که او را مجازات کنید. علاوه بر Leash شما می توانید از لگدهای پرقدرت Gray نیز بهره ببرید، این لگدها بسیار قوی بوده و دشمنان را به سمت عقب پرتاب می کند، در اینجا نیز پس از اصابت ضربه حرکت دشمن به صورت آهسته در می آید. همچنین قابلیت لیز خوردن نیز وجود دارد که با این روش به سرعت می توانید به نزدیکی دشمن برسید و یک لگد جانانه حواله او کنید! ترکیب Leash ،لگد و اسلحه های گرم صحنه های بسیار جالبی را در طول بازی پدید می آورد و در واقع اساس گیم پلی بازی بر پایه استفاده بهینه از این دو قابلیت قرار دارد. البته برای بهره گیری بیشتر از Skill Point های بازی این دو قابلیت به تنهایی کارساز نیستند، شما باید به درستی از محیط بازی استفاده کنید و دشمنان را به کمک عوامل موجود در محیط از بین ببرید. عناصر مرگبار زیادی در سیاره Stygia وجود دارند که از این جمله می توان به بشکه های انفجاری، دیوارهای میخ دار، سیم های برق، منابع الکتریسیته، چرخ دنده های در حال چرخش و ... اشاره کرد. ناگفته نماند Stygia به جز آدم خوارها ساکنین دیگری نیز دارد، گیاهان گوشت خوار از جمله این ساکنین هستند! این گیاهان علاقه زیادی به گوشت انسان دارند و به کمک لگد می توان دشمنان نگون بخت را به دام آن ها انداخت، البته قبل از آن می توانید یک نارنجک به بدن دشمن متصل کنید و سپس او را در آغوش گیاه بیندازید و به طور همزمان هر دو را از بین ببرید تا امتیاز بیشتری نصیب شما شود. علاوه بر گیاهان آدم خوار عوامل طبیعی دیگری نیز در محیط بازی وجود دارند مانند گیاهی که بعد از انفجار سمی تولید می کند که دشمنان را به جان هم می اندازد و یا گیاهی که مانند کلاه بر سر دشمنان می نشیند و مانع حرکت آن ها می شود. پرتگاه ها نیز از جمله مکان هایی هستند که برای نابود کردن دشمنان مناسب می باشد، سطح Stygia پر از پرتگاه های خطرناک است و در هر مکانی می توانید دشمنان را به اعماق یک پرتگاه پرتاب کنید. Skill shot های بازی تنوع بسیار زیادی دارند و بعید است با یک دور تمام کردن بازی بتوانید همه آن ها را به دست آورید، البته این تنوع بیشتر ظاهری بوده و در عمل بسیاری از Skill Shot ها شبیه به یکدیگر می باشند. Skill Point هایی که در طول بازی به دست می آورید تنها جنبه ظاهری و رقابتی ندارد و جهت ارتقا قدرت اسلحه و خرید مهمات به کار می رود، شما حتی می توانید قدرت Leash را نیز ارتقا دهید. این ارتقا ها بسیار جالب بوده و باعث قویتر شدن اسلحه ها گشته و هیجان بیشتری به مبارزات بازی می دهد.
عکس

خشونت بازی بسیار بالاست و در هر لحظه شاهد قطع شدن پیاپی اعضای بدن دشمنان هستید، این خشونت با جو طنز بازی و شوخی هایی که شخصیت ها با هم می کنند نوعی تضاد ایجاد می کند که البته هدف سازنده نیز ایجاد همین تضاد می باشد. به طور مثال یک دشمن را با طوفانی از گلوله تکه تکه می کنید و سپس به یک منبع برق می چسبانید و حال به سبک کارتون های قدیمی شاهد نمایان شدن اسکلت بدن دشمن بر اثر اصابت با منبع برق خواهید بود، این گونه صحنه ها در طول بازی فراوان است و در بسیاری از بخش ها خشونت افسار گسیخته و طنز را در کنار هم مشاهده خواهید کرد. دشمنان بازی تنوع نسبتا زیادی دارند و شامل انواع موجودات انسان نما، ربات های غول پیکر و تعدادی موجود جهش یافته می باشند. هر دشمن دارای سلاح و قدرت مخصوص به خود است و برای کشتن برخی گونه های قوی تر باید از روش های ویژه ای استفاده کنید، همچنین تعدادی از دشمنان بازی را فقط با شلیک به نقاط خاصی از بدنشان می توان از بین برد. تعدادی Boss غول پیکر در بازی وجود دارد که مبارزه با آن ها فوق العاده جذاب می باشد، خصوصا یکی از Boss ها که از نظر ظاهر و اندازه تداعی کننده Godzilla است. البته اگر واقع بین باشیم باید بگوییم Godzilla های فیلم های ژاپنی و Godzilla فیلم معروف Roland Emmerich در برابر هیولای غول پیکر این بازی حرفی برای گفتن ندارند! هوش مصنوعی دشمنان در سطح متوسطی قرار دارد و با وجود اینکه در اکثر موارد Ishi و Trischka همراه شما هستند ولی دشمنان آن ها را نادیده گرفته و فقط به سمت شما حمله می کنند. ناگفته نماند که هوش مصنوعی همراهان شما نیز تعریف چندانی ندارد و به جای درگیر شدن با دشمنان، محو هنرنمایی شما در طول مبارزه می شوند! با وجود اینکه شما در میدان نبرد عملا تنها هستید و دشمنان نیز پرشمار می باشند ولی به ندرت پیش می آید که شاهد صفحه Game Over باشید. بازی دارای پنج درجه سختی می باشد که تنها روی آخرین درجه یعنی Very Hard، سخت و چالش انگیز می گردد و حتی روی درجه سختی Hard نیز مشکل چندانی احساس نمی کنید. به دلیل درجه سختی پایین بازی و هوش مصنوعی ضعیف همراهان، روند بازی بعد از گذشت چند مرحله تکراری شده و به خصوص در مراحل پایانی مبارزات بی وقفه و خسته کننده می شود.

یکی از نقاط ضعف بازی را می توان تنوع کم اسلحه های آن دانست. سلاح های بازی با وجود داشتن تفاوت های آشکار، بسیار کم تعداد بوده و خصوصا اسلحه Rifle که تنها یک مدل از آن در طول بازی وجود دارد. البته با وجود تعداد کم اسلحه ها، نوآوری های جالبی در طراحی آن ها به کار رفته، مثلا یکی از سلاح های بازی دو نارنجک را به دور بدن دشمنان می پیچد و یا یک شاتگان آن هم از نوع چهار لول دشمنان را به دیار باقی می فرستد! هر اسلحه علاوه بر شلیک اصلی دارای یک شلیک جانبی می باشد که قدرت بسیار بیشتری از شلیک اصلی دارد، البته این شلیک جانبی را باید به کمک Skill Point و بخش ارتقا آزاد کنید. تیم سازنده می توانست با قرار دادن تعداد بیشتری اسلحه جذابیت مبارزات را بالاتر ببرد. همان طور که ذکر شد گیم پلی بازی بسیار سریع می باشد ولی در برخی بخش ها به دلیل مشکلاتی که در طراحی مراحل وجود دارد سرعت بازی به شدت افت می کند. همچنین بسیار پیش می آید که در حین یک مبارزه جذاب و نفس گیر ناگهان بازی متوقف شده و یک Cut Scene غیر ضروری و کاملا بی مزه را مشاهده می کنید که معمولا به درگیری و کل کل بین اعضای گروه خلاصه می شود و از لحاظ داستانی ارزش چندانی ندارند. علاوه بر این زمان لازم برای به پایان رساندن هر مرحله بسیار پایین است و معمولا یک مرحله در نقطه اوج خود تمام می شود، این وقفه های متعدد باعث پایین آمدن سرعت بازی گشته و از ارزش گیم پلی بازی می کاهد.

بازی با موتور Unreal Engine 3 ساخته شده، ولی وقتی وارد سیاره Stygia می شوید ممکن است شک کنید که واقعا موتور بازی UE3 است! برخلاف اکثر بازی هایی که با این موتور ساخته می شوند رنگ بندی محیط های Bulletstorm بسیار زنده و زیبا می باشد و بیشتر از رنگ های روشن در طراحی محیط استفاده شده است. نورپردازی بازی طراحی بسیار خوبی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. یکی از زیباترین قسمت های بازی تماشای دورنمای محیط ها می باشد، گاهی بر بالای یه پرتگاه می ایستید و چند دقیقه به محیط زیبایی که روبروی شماست و شبیه یک نقاشی شگفت انگیز به نظر می آید خیره می شوید. این گونه دورنماها در طول بازی به وفور وجود دارند و باید ذوق هنری سازندگان را تحسین کرد. بافت ها کیفیت نسبتا خوبی دارند و انیمیشن حرکت و کشته شدن دشمنان نیز طراحی مناسبی دارد. یکی از نقاط منفی بازی تخریب پذیری ضعیف محیط می باشد که با وجود شلیک صدها گلوله در هر صحنه، شاهد تغییر چندانی در ظاهر اشیا موجود در محیط نخواهید بود. طراحی چهره شخصیت های اصلی نیز آن چنان جالب نبوده و چهره آن ها خشک و مصنوعی ساخته شده است. بخش گرافیک بازی با وجود مشکلاتی که دارد یکی از قسمت های مثبت بازی به شمار می آید که به خوبی توانسته از قابلیت های UE3 استفاده کرده و گرافیکی متفاوت با بیشتر بازی های ساخته شده با این موتور، ارائه کند. آهنگ های به کار رفته در طول مبارزات به خوبی با سرعت بازی هماهنگی دارند و از قطعات مناسبی برای موسیقی بازی استفاده شده است. طراحی صداها و افکت های محیط نیز کیفیت خوبی داشته و صدای انفجارها بسیار مهیب و طبیعی ساخته شده است. صداگذاری شخصیت ها نیز نسبتا خوب بوده و صداگذاران کار خود را به خوبی انجام داده اند.
عکس

Bulletstorm با تمام ضعف هایی که دارد اثری سرگرم کننده، هیجان انگیز و زیبا می باشد. Skill Shot های متنوع و جذاب، این بازی را از سایر FPS های موجود در بازار متمایز می کند. به پایان رساندن بازی در درجه سختی متوسط بین 5 تا 6 ساعت به طول می انجامد که زمان نسبتا کمی می باشد. بعد از اتمام بازی می توانید از بخش Echoes استفاده کنید که در آن باید در کوتاه ترین زمان و با بیشترین امتیاز مراحل را به پایان برسانید. البته این بخش تفاوت چندانی با بخش داستانی بازی ندارد و بعد از مدت کوتاهی تکراری و خسته کننده می شود. تجربه Bulletstorm به دلیل تفاوت هایی که با سایر شوترها دارد یک تجربه منحصر به فرد و ناب است و ممکن است تا مدتها نتوانید بازیی مشابه با این اثر را پیدا کنید. بهترین زمان برای بازی کردن Bulletstorm موقعی است که حسابی عصبانی باشید و بخواهید عصبانیت خود را بر سر چند آدم خوار بیچاره خالی کنید!

بازی سنتر




۱۲ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
Two Worlds 2

قسمت اول بازی Two Worlds چند سال پیش راهی بازار شد و با وجود داشتن ایده های خوب، نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد و از نظر بازیکن ها و منتقدین، یک بازی متوسط و در برخی موارد ضعیف قلمداد شد. حال قسمت دوم بازی عرضه شده و به نظر می آید که سازنده نتوانسته از اشتباهات نسخه قبلی درس بگیرد و این قسمت با یک عنوان عالی فرسنگ ها فاصله دارد. داستان بازی چند سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می دهد، Gandohar قصد دارد با استفاده از قدرت خواهر شخصیت اصلی بازی به تمامی دنیا حکومت کند. در این بین شما باید به کمک اورک ها خواهر خود را نجات داده و جلوی Gandohar را بگیرید. داستان بازی خوب نیست و ضعیف روایت می شود، همین طور شخصیت های بازی چندان جالب و به یادماندنی نیستند. دیالوگ های رد و بدل شده بین شما و سایر شخصیت ها عموما بی ربط به داستان بوده و به هیچ عنوان جذاب نمی باشند و این امر باعث می شود پس از مدتی کلیه دیالوگ ها را بدون گوش کردن، رد کنید. اگر انتظار یک داستان خوب و شخصیت های جالب دارید باید بگوییم این بازی به سرعت شما را ناامید می کند!
عکس بازی

بازی در یک دنیای وسیع جریان دارد، شهرها و مناطق فراوانی در بازی وجود دارند که شما باید ماموریت های خود را در آن ها انجام دهید. بخش اصلی ماموریت ها به مبارزه با دشمنان اختصاص یافته و دشمنان فراوان با ظاهر و قدرت های متفاوتی در طول بازی روبروی شما قرار خواهند گرفت. سیستم مبارزه بازی بسیار ساده بوده و برای حمله کردن فقط باید یک کلید را به صورت پیاپی فشار دهید. شخصیت اصلی در طول مبارزه از هیچ گونه حرکت چند ضرب استفاده نکرده و اکثر حملات خود را به یک شکل انجام می دهد. رمز موفقیت در مبارزات فشردن سریع دکمه حمله و اجازه دفاع ندادن به دشمن می باشد. این سیستم با وجود اینکه در ابتدا جذاب است، در ادامه باعث خستگی شما شده و به شدت تکراری می شود. دشمنان بازی با وجود داشتن تنوع ظاهری زیاد در کل از یک الگوریتم برای حمله به شما استفاده می کنند، یا به سرعت خود را به نزدیک ترین فاصله به شما رسانده و به کمک سلاح یا مشت سعی در ضربه زدن به شما را دارند و یا در سر جای خود ایستاده و با تیروکمان و جادو به سمت شما شلیک می کنند. هیچ گونه حرکت غیر منتظره در نحوه حمله دشمنان به چشم نمی خورد و بعد از چند دقیقه مبارزه، کاملا با روش حمله و دفاع آن ها آشنا خواهید شد. علاوه بر این هوش مصنوعی دشمنان بسیار ضعیف بوده و همین امر باعث تکراری شدن مبارزات می شود. همچنین اگر از دست چند دشمن فرار کرده و دری را به روی آن ها ببندید غیر ممکن است بتوانند آن در را باز کرده و به دنبال شما بیایند! باگ های فراوانی نیز در مبارزات مشاهده می کنید و در طول بازی بسیار پیش می آید که دشمنان در یک نقطه گیر کرده و عملا به یک مرده متحرک تبدیل شوند!
عکس بازی

در این شماره از بازی با ماموریت های فراوانی روبرو خواهید شد. علاوه بر ماموریت های اصلی تعداد بسیار زیادی ماموریت جانبی وجود دارد که کیفیت برخی از آن ها از ماموریت های اصلی نیز بیشتر بوده و انجام این ماموریت ها یکی از دلایل اصلی اشتیاق شما به ادامه بازی می باشد. با توجه به وسعت محیط بازی، برای حمل و نقل در این دنیا چندین روش وجود دارد که راحت ترین آن ها استفاده از Teleport های فراوانی است که در تمامی بخش های بازی قرار دارند. اسب نیز یکی از راه های حمل و نقل می باشد که با توجه به کنترل عجیب آن استفاده از اسب چندان توصیه نمی شود! کنترل اسب خوب نبوده و باید از چندین دکمه متفاوت برای حرکت دادن اسب استفاده کنید که این امر باعث می گردد مبارزه بر روی اسب تقریبا امکان ناپذیر شود. پیاده شدن از اسب نیز یکی از بخش های جالب بازی است و اگر بخواهید نزدیک یک دیوار یا یک دروازه از اسب پیاده شوید شاهد حرکات عجیبی از اسب خود خواهید بود که اجازه پیاده شدن را به شما نمی دهد! البته باگ های بازی به همین جا ختم نشده و در طول بازی انواع باگ های عجیب و اعصاب خردکن را مشاهده خواهید کرد که گیر کردن دشمنان در یک گوشه و در هم رفتن اشیا از نمونه های متداول آن است! طراحی منوی بازی چندان خوب نیست و آیکون آیتم ها دارای اندازه بزرگی می باشد و هنگامی که تعداد زیادی آیتم دارید برای یافتن یک آیتم خاص باید چندین صفحه را بالا و پایین کنید. منوی Quest نیز کاملا گیج کننده و به هم ریخته بوده و یافتن یک ماموریت به خصوص، مقداری از وقت شما را خواهد گرفت.

یکی از بزرگترین مشکلات بازی سیستم چینش دشمنان می باشد. برای رسیدن به یک نقطه خاص باید بخشی از مسیر را به صورت پیاده طی کنید که در این مسیرها دشمنان قدرتمند و سرسختی وجود دارند که تنها با یک ضربه جان شما را می گیرند، جالب این جاست که قدرت برخی از این دشمنان از Boss های آن مرحله نیز بیشتر است. همچنین تعداد دشمنان در این مسیرها بسیار زیاد بوده و مبارزه کردن با آن ها کاری سخت و طاقت فرساست و بهترین راه برای رسیدن به مقصد فرار از دست آن ها می باشد! با توجه به سرعت فوق العاده بالای شخصیت اصلی که همچون باد می دود، فرار کردن امری آسان و در نتیجه بهترین راه برای رسیدن به هدف است.
عکس بازی

بازی از سیستم کلاس بندی استفاده نمی کند و به جای آن با انجام مبارزات و ماموریت ها دو درجه Attribute و Skill به دست می آورید که از Attribute جهت ارتقا چهار قدرت اصلی و از Skill برای بالا بردن توانایی های مختلف استفاده می کنید. عدم استفاده از کلاس بندی باعث شده که بخش نقش آفرینی بازی عمق کافی را نداشته باشد ولی با توجه به تنوع زیاد مهارت های بخش Skill و تفاوت های بین آن ها می توان گفت این سیستم با وجود اینکه از عمق کافی برخوردار نیست، کماکان از قوانین بازی های نقش آفرینی پیروی می کند. بخش Skill به شش دسته کلی تقسیم می شود و در هر دسته تعداد زیادی توانایی مختلف وجود دارد که می توانید با ارتقا آن ها قدرت خود را بالاتر ببرید. البته این سیستم یک ضعف بزرگ دارد و آن این است که به علت نوع مبارزات و روش های حمله دشمنان عملا بخش جادوی بازی غیر استفاده مانده و اکثر بازیکن ها به جای بهره گیری از حالت جادوگر به استفاده از حالت مبارز تمایل پیدا می کنند.

یکی از نقاط مثبت بازی تنوع بالای محیط ها می باشد، محیط های بازی شامل شهرهای مختلف، جنگل، غار، بیابان، برکه و ... بوده که درتمامی این محیط ها حیات جریان دارد و موجودات مختلفی در آن زندگی می کنند. البته بخش زیادی از دنیای بازی را آب فرا گرفته ولی با این وجود محیط های قابل گردش وسعت زیادی دارند. نوع پوشش و شکل ساختمان های هر شهر با دیگر شهرها تفاوت داشته و هر یک دارای معماری خاصی می باشند. گشت و گذار در این محیط ها خصوصا جنگل های بازی لذت خاصی دارد و تنوع زیستی هر بخش شما را مجذوب خود خواهد کرد.
عکس بازی

اسلحه های بازی تنوع نسبتا بالایی داشته و شامل انواع شمشیر، گرز، نیزه و تیروکمان می باشند. همچنین می توانید از دو سلاح به صورت همزمان استفاده کنید. یکی از ویژگی های جالب بازی توانایی تجزیه اسلحه های به جای مانده از دشمنان، جهت ارتقا سلاح های اصلی می باشد. شما قادرید اسلحه های ضعیف را به عناصر اصلی تشکیل دهنده آن تجزیه کرده و این عناصر را برای بالابردن قدرت سایر اسلحه ها به کار ببرید. این ویژگی باعث می شود که همواره اسلحه هایی با قدرت متفاوت در اختیار داشته باشید و از این حیث تنوع اسلحه ها به شدت بالا می باشد. علاوه بر این شما قادرید با ترکیب گیاهان و مواد غذایی مختلف، معجون های متفاوت و منحصر به فردی به دست آورید که هر یک دارای خاصیت ویژه ای می باشند. همچنین جادوهای متفاوت را هم می توانید با هم ترکیب کنید و یک جادوی جدید و جالب به وجود آورید.

جنگل های بازی بسیار زیبا طراحی شده اند و با وجود اینکه گرافیک بازی از نظر فنی در سطح بالایی قرار ندارد ولی نوع طراحی محیط ها و به خصوص جنگل، بسیار زیبا و چشم نواز صورت پذیرفته است. طراحی شهرها و ساختمان ها و همچنین محیط های زیر زمینی نیز با وجود نداشتن جزییات کافی، قابل قبول و جالب می باشند. البته در برخی بخش ها از رنگ بندی سیاه و بسیار زشتی استفاده شده که چهره نامطلوبی به محیط می دهد و دلیل استفاده از این رنگ بندی مشخص نیست. نورپردازی بازی کیفیت خوبی دارد و عبور نور خورشید از میان شاخه های درختان صحنه های زیبایی را رقم می زند. برخلاف طراحی خوب محیط، مدل سازی شخصیت ها بسیار زشت و غیر طبیعی بوده و خصوصا شخصیت های انسانی به شدت ضعیف و بدقیافه ساخته شده اند! انیمیشن های بازی نیز دست کمی از فاجعه ندارد و حرکت کردن افراد، خصوصا شخصیت اصلی کاملا مصنوعی و خشک بوده و انیمیشن صورت شخصیت ها در هنگام حرف زدن بی کیفیت و ساده می باشد.
عکس بازی
بزرگترین نکته مثبت بازی را می توان موسیقی آن نامید. موسیقی های استفاده شده در بازی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و کاملا با جو بازی و حس و حال مبارزات هماهنگی دارند. نکته جالب اینکه در هر شهر تم موسیقی اصلی، با وضعیت ظاهری آن شهر تطابق داشته و باید گفت سازنده در بخش موسیقی به خوبی کار خود را انجام داده است. برخلاف آهنگ گذاری بازی که کیفیت بالایی دارد، صدا گذاری یکی از ضعیف ترین بخش های بازی می باشد. صدای شخصیت های اصلی به هیچ عنوان مناسب نبوده و کار برخی از دوبلورها خنده دار از آب در آمده است! NPC ها نیز اکثر دارای صداهای مشابه هستند و در هنگام صحبت کردن هیچ گونه احساسی را منتقل نمی کنند. یکی دیگر از مشکلات این بخش، Lip Sync فوق العاده ضعیف آن می باشد و حرکت لب های شخصیت ها به هیچ وجه با حرف زدنشان هماهنگی ندارد.

در نهایت باید گفت Two Worlds II اگر چه نسبت به نسخه قبل پیشرفت هایی داشته ولی کماکان با استانداردهای یک بازی درجه یک فاصله زیادی دارد. گرافیک و موسیقی و همین طور سیستم ارتقا و ترکیب آیتم ها جالب توجه هستند ولی داستان بی هدف، مبارزات تکراری، هوش مصنوعی ضعیف و باگ های فراوان از نکات ضعف بازی به شمار می آیند. به پایان رساندن ماموریت اصلی بازی بین 10 تا 12 ساعت به طول می انجامد که این زمان برای یک عنوان نقش آفرینی نسبتا کوتاه می باشد ولی تعداد زیاد ماموریت های فرعی و محیطی جذاب برای گشت و گذار می تواند شما را مدتی بیشتر سرگرم کند. در پایان باید بگوییم که اگر از طرفداران بازی های نقش آفرینی هستید انجام این بازی برای شما نسبتا جذاب خواهد بود.

بازی سنتر




۱۲ اسفند ۱۳۸۹
پاسخ به: اخبار بازیهای جدید
نام کاربری: argentina
پیام: ۱,۷۱۲
عضویت از: ۱۱ تیر ۱۳۸۹
از: MY BEST CITY IS QUCHAN
طرفدار:
- LIONEL ANDRES MES MES
- دیگو آرماندو مارادونا - یوهان کرایف
- ارتش سرخ آسیا
- ARGENTINA
- علی کریمی
- پپ گواردیولا - آرسن ونگر
- ویسی
گروه:
- کاربران عضو
سلام

Dragon Age II


سبک نقش آفرینی یکی از عجب ترین سبک ها در دنیای ویدیو گیم محسوب می شود. عناوین بسیاری وجود دارند که المان های این سبک را با دیگر سبک ها ترکیب، و تجربه جدیدی را برای بازیکنان به ارمغان می آورند و این موضوع تنها نشان از انعطاف پذیری فوق العاده آن دارد. با نگاهی دقیق به این عناوین متوجه می شویم که این موضوع طیف وسیعی از سبک ها را تحت تاثیر قرار داده و امروزه شاهد بازی های مخفی کارانه، اکشن، ماجراجویانه و حتی ترسناک ترکیب شده با این سبک هستیم. حال سوالی در ذهن مخاطبان نقش می بندد و آن هم این است که چه نکته قابل توجهی در این سبک وجود دارد که اکثریت را شیفته خود ساخته است؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. هر یک از بازیکنان در طی بازی ها در نقش قهرمانی ظاهر می شوند و در نهایت با پیشبرد داستان آن را به انتها می رسانند. مسلما بازیکنان از نقطه شروع تا پایان با فراز و نشیب هایی رو به رو می شوند حال چقدر لذت بخش می باشد تا هر یک از بازیکنان شخصیت واقعی خود را در دنیایی مجازی داشته باشند. اگر بخواهم ساده تر این موضوع را تعریف کنم این طور می گویم که: " خصوصیت کلیدی سبک نقش آورینی در اختیار گذاشتن آزادی برای بازیکنان در اکثر جوانب بازی می باشد ". البته با توجه محتوای پیشنمایش این تعریف بیشتر مورد توجه عناوین WRPG می باشد تا JRPG ها. صحبت کردن در مورد این سبک خود نیازمند مقاله ای می باشد پس به همین توضیح مختصر بسنده می کنم.


عکس بازی

Dragon Age : Origins بی شک یکی از عناوین خوش ساخت و موفق سال گذشته بود. بازی در نمایشگاه E3 2004 با وعده اینکه جایگزینی شایسته برای 2 عنوان بزرگ Baldur's Gate و Never Winter Nights خواهد بود رو نمایی شد. در آن زمان تب نقش آفرینی های کلاسیک بسیار داغ بود و این رونمایی چراغ امید را در دل بازیکنان Old School روشن کرده بود. این عنوان یکی از پروژه های طولانی Bioware محسوب می شود زیرا ساخت آن نزدیک به 5 سال به طول انجامید. از دلایل طولانی شدن این پروژه می توان به قرار دادهای Bioware با مایکروسافت، تغییر گرایش مخاطبان به سمت نقش آفرینی های ترکیبی و عنوان عظیم Mass Effect اشاره کرد. پس از کش و قوس های فراوان سرآخر بازی در November سال گذشته بر روی 360 ، PS3 و PC عرضه شد. در ابتدا قرار بود تنها بر روی PC عرضه شود ولی با تغییر سیاست شرکت بر روی 2 کنسول نام برده نیز عرضه گشت. همان طور که قبلا ذکر کردم این بازی با وعده اینکه احیا کننده نقش آفرینی های کلاسیک باشد معرفی شد ولی خبر کنسولیزه شدن بازی مانند ریختن آب سردی بر تن طرفداران آن بود زیرا باعث به تعویق افتادن تاریخ عرضه و- از نظر بسیاری- باعث تغییر سبک و سیاق بازی و فاصله گرفتن از عناوین کلاسیک میشد . بر خلاف تصورات، بازتاب های مثبتی را از سوی منتقدان شاهد بودیم. کسب امتیازات بالا و تحسین همگان باز هم ثابت کرد که Bioware به شایستگی لقب "سکان دار سبک نقش آفرینی" را یدک می کشد. بازی نه تنها از چهار چوب عناوین کلاسیک خارج نشده بود بلکه به کنسول بازان نیز این فرصت را داد تا این سبک را به بهترین حالت تجربه کنند.از همان ابتدا با پسوندی به مفهوم " ریشه ها " مشخص بود که Bioware روی این IP حساب بازکرده است و برای آن نقشه ها دارد.

بعد از عرضه Origins شرکت به شدت بر روی توسعه Mass Effect 2 مشغول شد و دیگر هیچ خبری از این عنوان شایسته به گوش نرسید تا اینکه، مدتی پیش Bioware به طور رسمی ادامه آن را معرفی کرد. Bioware قول داده است تا ضعف های نسخه قبلی را برطرف سازد و عنوان با کیفیت تری را عرضه کند. در ادامه به تغییرات ریز و درشتی که بازدید کنندگان از بازی مشاهده کرده اند خواهیم پرداخت.

نسخه اول بازی در سرزمین Ferelden جریان داشت؛ سرزمینی آرام و زیبا به همراه جنگل های انبوه و کوهستان های مرتفع اما، با وجود تمام این زیبایی ها در اعماق این سرزمین و در غارها و تونل هایش موجوداتی زندگی می کنند که هر چند صد سال یکبار دنیای آرام ساکنینش را به جهنم تبدیل می کنند. این موجودات که Darkspawn نام دارند توسط ابلیسی بزرگ که در جسم اژدهایی نفوذ کرده است رهبری می شوند. همان طور که ذکر کردم هجوم Darkspawn ها هر چند صد سال یکبار روی می دهد و به این اتفاق Blight گفته می شود. از اولین دوره این حملات حذب افسانه ای به نام Gray Warden ها در برابر این تهدیدات ایستادگی و از مردم بی دفاع مراقبت کرده اند. نسخه اول از جایی شروع می شود که Ferelden خود را برای رویارویی با پنجمین Blight آماده می کند. شخصیت اول بازی که جنسیت، کلاس، چهره اش و ... توسط بازیکنان تعیین می شود بعد از کش و قوس های فراوان به عضویت حذب Grey Warden ها در می آید. او ماموریت پیدا می کند تا تمام پادشان را صرف نظر از نژادشان گردهم آورد و آنها را متقاعد کند تا در مبارزه علیه Darkspawn ها او را یاری کنند. بعد از تحقق این امر و متحد ساختن پادشاهان جنگ عظیمی برپا می شود که در انتها برای نابودی همیشگی Archdemon - رهبر Darkspawn ها - تعدادی گزینه در برابر شما قرار می گیرد که با اتخاذ هر یک پایانی متفاوت را مشاهده می کنید.

عکس بازی

حال به توضیح تغییراتی که در نسخه 2 بازی صورت گرفته است می پردازیم. اولین نکته ای که Mike Laidlaw - طراح ارشد بازی - به آن اشاره کرد تغییر در نحوه بازگو کردن داستان آن می باشد. Bioware برای حماسی تر کردن فضا و اتمسفر از روش " نقل داستان درون داستانی دیگر " استفاده کرده است. احتمالا مفهوم این عبارت برایتان گنگ می باشد. در بیانی ساده تر می توان گفت که یک راوی داستانی را برای دیگران می خواند و داستانی که او نقل می کند درست همان روند بازی می باشد. از گذشته تا به کنون یکی از شاخص ترین ویژگی های شرکت Bioware داستان های زیبای عناوینشان بوده است و Dragon Age II هم از این قاعده مستثنی نیست به همین علت، تیم سازنده تصمیم گرفته است تا در بازی کاراکتری ثابت را قرار دهند که مسلما این تصمیم به قوی تر و مرتفع تر کردن شخصیت پردازی و داستان بازی کمک خواهد کرد - درست مانند فرمانده شپرد از بازی Mass Effect 2 . وقایع این نسخه 10 سال قبل از نسخه اول روی می دهد. شخصیت اصلی بازی Hawke نام دارد؛ قهرمانی شجاع که دلاوری هایش او را تبدیل به قهرمان عصرش کرده است. اکثر زمان بازی بر روی Hawke تمرکز دارد ولی گهگاهی داستان قطع می شود و راوی و کسانی که مشتاقانه در حال گوش فرا دادن به قصه هستند را نشان می دهد. بازیکنان مانند بازی Mass Effect توانایی انتخاب کلاس و جنسیت و بسیاری دیگر از مسائل را دارند پس بازیکنانی که به این قسمت علاقه دارند نگران نباشند زیرا این قسمت کامل تر از گذشته وجود خواهد داشت. متاسفانه اطلاعات بیشتری از این قسمت فاش نشده است.

یکی از بخش هایی که در نسخه اول بازی به خوبی ساخته و پرداخته نشده بود قسمت بصری آن بود. نسخه اول، گرافیکی متوسط رو به بالا داشت و همچین ضعفی برای عنوانی با این سطح پتانسیل چندان جالب نبود. بنابر نظر بازدیدکنندگان گویا بازی در این قسمت بهینه تر شده است هرچند به نظر تغییرات آنگونه که انتظار می رفته است نبوده. سطوح واضح تر ، افزایش جزییات کاراکترها و وهم آلود تر شدن محیط بازی از مواردی می باشد که بازدیدکنندگان به آن اشاره کرده اند. یکی دیگر از موارد قابل ذکر در بخش گرافیک بهتر شدن افکت پخش شدن خون و تکه تکه شده اعضای بدن دشمنان می باشد.

عکس بازی

حال به بررسی بخش مبارزات می پردازیم. قسمتی که در نمایشگاه Comic-Con به معرض نمایش در آمد Hawke به همراه ساحری به نام Bethany را نشان می داد که در زیر آسمانی سرخ رنگ و در میان دشتی وحشتناک توسط Darkspawn ها و Ogre ای عظیم الجسته محاصره شده بودند. با شروع مبارزه Hawke ضرباتی را به دشمنان وارد ساخت و بدون درد سر آنها را از بین می برد. کنترل نسخه 360 بازی که به نمایش درآمد تفاوتی با نسخه قبل نداشت و همچنان می توانید با نگه داشتن Trigger های راست و چپ صفحه را فریز کنید و از منوی باز شده با انتخاب استراتژی و قابلیت های مناسب مبارزات را به نفع خود پیش ببرید. نکاتی که در مبارزات به چشم می خورد نرم تر شدن انیمیشن کاراکتران و افزایش حجم خون در آن بود. زمانی که Laidlaw کنترل Bethany را بر دست گرفت آنچکه به نظر می رسید این بود که گویا کنترل ساحره ها تاکتیکی تر شده است. تعدادی از ورد ها به معرض نمایش در آمد ولی آنچکه بیش از بقیه جلب توجه می کرد وردی بود که تا شعاع معینی گلوله های آتشین را از بالا بر سر دشمنان روانه می کرد. Laidlaw اشاره کرد که در این تلاش هستند تا صحنه های متحیر کننده ای را در این کلاس به وجود آورند و برای اثبات حرفش نحوه از بین بردن Ogre را توسط Bethany نشان داد که بسیار جالب بود. او ابتدا Ogre را در بین آسمان و زمین معلق کرد و سپس نیروهای تاریکی او را احاطه کردند و ناگهان به یکباره منفجر شد و تقریبا چیزی از آن باقی نماند. در مجموع کنترل بازی چندان متفاوت نسبت به نسخه قبلی خود نیست فقط کمی نرم تر و سریعتر ( که آن هم به دلیل زود شارژ شدن قدرت ها و جادوهای کاراکتران بود که حدس زده میشه به علت آسان بودن دمو برای نمایش در نمایشگاه بوده و در نسخه نهایی اینگونه نخواهد بود ) می باشد.

همان طور که مبارزات نشان داده میشد تعدادی دیالوگ بین کاراکتران رد و بدل شد که در همان لحظه ابتدایی متوجه تغییر مهم و مثبت دیگر بازی شدم. کاراکتر اصلی اینبار دارای صداگذاری می باشد و این کمک شایانی به بازی می کند. Laidlaw در میان سخنان خودش اشاره کرد که شخصیت نسخه اول بازی با وجود اینکه درگیر یکی از بزرگترین نبردهای طول تاریخ بود و سرنوشت بسیاری به او بستگی داشت نهایت ابراز احساساتش خم کردن ابرو و یکسری دیگر از انیمیشن های ابتدایی بود که این چندان جالب نبود. همه شما با سیستم دیالوگ معروف شاخه ای Bioware آشنایی دارید و باز هم در این نسخه می توانید آن را تجربه کنید. Hawke هم مانند فرمانده شپرد توانایی تحریک کردن، انگیزه دادن، تمسخر کردن و متقاعد کردن NPC های بازی را دارد. در یکی از موارد Hawke می توانست مسئولیت از بین بردن گروهی از Darkspawn ها را به ساحره ها بسپارد یا اینکه خود وارد عمل میشد و به تنهایی آنها را نابود می کرد.

در نهایت می توان گفت که نمایش کوتاهی از بازی پخش شد و اظهار نظر راجع به آن بسیار زود است. جدای از کم یا زیاد بودن، تغییراتی که مشاهده شد همگی در جهت بهبود بازی می باشد. طبق آنچکه مشاهده و شنیده شده گویا قرار است این نقش آفرینی زیبا به عنوانی با کیفیت تر تبدیل شود. Dragon Age II در ماه مارچ سال آینده بر روی Xbox 360 , PS3 و PC عرضه خواهد شد. با توجه به زمان نسبتا طولانی تا عرضه و تیم شایسته که به شدت بر روی آن کار می کند بی شک با عنوانی کم نظیر رو به رو خواهیم شد.

عکس بازی

عکس بازی

بازی سنتر




۱۲ اسفند ۱۳۸۹
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۲
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۵
پیام‌های جدید
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۴ پاسخ
۵۴۶,۸۹۰ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۱ پاسخ
۱۱,۶۲۷,۷۷۹ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۸ پاسخ
۸,۳۶۳,۳۳۳ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۵,۶۸۵ بازدید
۲۶ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۳,۴۸۳ بازدید
۲۶ روز قبل
رویا
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۸ پاسخ
۴۳۶,۳۶۲ بازدید
۲ ماه قبل
jack jinhal
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۳۵,۷۴۶ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۵,۷۵۵ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۴۸ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۰۵۳ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۱۵۵ کاربر آنلاین است. (۱۰۵ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!