در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: Inner_Fighter
نام تیم: منچستر یونایتد
پیام:
۴,۳۸۱
عضویت از: ۲۹ تیر ۱۳۸۶
طرفدار:
- مسی، ژاوی، پویول - رونالدینیو - هلند، اسپانیا - گواردیولا گروه:
- کاربران عضو - مدیران گالری |
ممنون نقل قول -تعداد فریم بر ثانیه. دقیقا سرعت آینه ی چشمیه که در ثانیه چند بار می تونه بالا بره و پایین برگرده. ارتباط مستقیم داره با حافضه ی بافر دوربین(فضای پردازش هرعکس، قبل از ذخیره روی مموری) و سرعت عمل سنسور دوربین.در مورد این بیشتر توضیح بده. نقل قول هر چه عدد ایزو بیشتر باشه، سرعت عکاسی و مقدار نور ورودی به سنسور بیشتر می شه. و هر چه عدد ایزو رو کم کنیم، این عمل عکس می شه. حالا تو دوربین های جدید، وقتی مثلا با سرعت اتوماتیک و دیاف ثابت کار می کنید، سرعت ایزو تعیین کننده ی سرعت شاتر خواهد بود *یک قانون مهم درباره ی سرعت شاتر و ایزو و ارتباطشون: در یک روز آفتابی، اگر اندازه ی دریچه ی دیافراگم برابر 16 باشد، سرعت شاتر همواره با ایزو مساوی است. یعنی هرکدومشو که ثابت نگه دارین، اون یکی خودشو باهاش هماهنگ می کنه. در این مورد هم بیشتر بتوضیح. خوب وقتی تو تنظیمات دوربین من که Panasonic Lumix Fx100 هست ( 12 مگاپیکسل ) هم سرعت داره و هم ISO. چطوری در شرایط مختلف تنظیم کنم؟ مثلا شرایط ورزشی - نور اتاق - طبیعت - شب - ماکرو (البته یه حالت اتوماتیک برای ماکرو داره ) و ... در مورد white balance هم توضیح بده. ممنون |
||
.The key is within you MCKS |
|||
۲۱ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول -تعداد فریم بر ثانیه. دقیقا سرعت آینه ی چشمیه که در ثانیه چند بار می تونه بالا بره و پایین برگرده. ارتباط مستقیم داره با حافضه ی بافر دوربین(فضای پردازش هرعکس، قبل از ذخیره روی مموری) و سرعت عمل سنسور دوربین.دوربین فیلمبرداری که می دونی یه تعداد فریم خاصی بر ثانیه رو می تونه ذخیره کنه. هرچی تعداد فریمش بیشتر بشه، کیفیت تصویر برداری بیشتر و سرعتش روانتره و البته پرش هاش کمتره. اینم دقیقا اینطوره. تو دوربین های حرفه ای، یک آینه هست که نور رو از لنز مستقیما(مثل پریسکوپ که تو دبستان می سازیم) به چشمی دوربین انتقال می ده. تصویری که شما در چشمی دوربین می بینید، خیلی دقیقه. زمانی که شما انگشتتونو روی دکمه س شاتر فشار می دین، در یک لحظه: 1-آینه بالا میاد====> چشمی مسدود می شه. 2-در سنسور(صفحه ی حساس به نور. تو دوربینای نگاتیو: نگاتیو در معرض نور قرار می گیره) باز می شه و بسته می شه. حالا توی یک دوربینی، این عمل می تونه 2 بار در ثانیه تکرار بشه، تو یه دوربینی می تونه 10 بار تکرار بشه. طبعا هرچی این توانایی بالاتر بره، دوربین گرون تره و می تونه عکساشو با فاصله ی کمتری تهیه کنه. حالا، هرچی این عدد بالاتر بره(تعداد عکس ها در ثانیه) دوربین نیاز به حافظه ی سریع تر و بیشتری داره(حافظه ی بافر= فضای پردازش عکس، قبل از ذخیره روی مموری) از طرفی، سنسور هم باید این قابلیت رو داشته باشه که تعداد فریم های فرستاده شده رو ثبت کنه. عموم دوربین هایی که از سرعت بالای 4 بهره می برن، از مموری های پر سرعت CF استفاده می کنن. زیر این سرعت از رم های SD بهره می گیرن. نقل قول هر چه عدد ایزو بیشتر باشه، سرعت عکاسی و مقدار نور ورودی به سنسور بیشتر می شه. و هر چه عدد ایزو رو کم کنیم، این عمل عکس می شه. حالا تو دوربین های جدید، وقتی مثلا با سرعت اتوماتیک و دیاف ثابت کار می کنید، سرعت ایزو تعیین کننده ی سرعت شاتر خواهد بود*یک قانون مهم درباره ی سرعت شاتر و ایزو و ارتباطشون: در یک روز آفتابی، اگر اندازه ی دریچه ی دیافراگم برابر 16 باشد، سرعت شاتر همواره با ایزو مساوی است. یعنی هرکدومشو که ثابت نگه دارین، اون یکی خودشو باهاش هماهنگ می کنه. برای گرفتن جواب این سوالت، باید حرفامو کنار هم بذاری و ازشون نتیجه گیری کنی. بصورت چکیده: 1-دیافراگم: دریچه ای که با باز و بشته شدن، مقدار نور رو کنترل می کنه. 2-سرعت دوربین(تعداد فریم بر ثانیه): تعداد عکس هایی که دوربین در یک ثانیه تهیه می کنه. 3-سرعت شاتر: بازه ی زمانیه نوردهی به سنسور. 4-ایزو: با سرعت دوربین رابطه ی مستقیم داره. حالا نتیجه اش: برای عکاسیه ورزشی، زیر نور زیاد، از سرعت شاتر و ایزو ی بالا استفاده می کنیم. برای عکاسی زیر نور اتاق، از ایزو ی بالا و سرعت شاتر کمتر استفاده می کنیم تا کمبود نور رو جبران کنیم. طبیعت روز رو باید با سرعت متعادل و ایزو ی کم عکاسی کرد تا عمق رنگ ها واضح باشه. در شب از سرعت بسیار کم و ایزوی زیاد استفاده می کنیم تا هم نور رو داشته باشیم و وضوح نور ها رو هم خوب پیاده کنیم. ماکرو، بحثش جداست. تو حالت ماکرو اینا تاثیری نداره. وقتی با ماکرو عکاسی می کنید، دوربین با اولویت دادن به باز بودن دیافراگم، عکس هایی تهیه می کنه که وضوح جسم فوکوس شدش با سایر فضا خیلی تفاوت داره. در مورد دوربینت هم، باید ببینی این سرعتی که بهت می ده برای چیه؟! ممکنه همون شاتر باشه، یا سرعت دوربین. من با مدل دوربینت تا حالا کار نکردم. در مورد وایت بالانس هم قبلا مقاله داشتم، دوباره می ذارم که صفا کنید |
||
۲۵ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
دمای رنگ(Color Temprature) همانطور که می دانیدبیشتر منابع نوری بصورت 100% سفید نمی باشند ولی تمامی آنها دارای "دمای رنگ "معینی هستند، که بر اساس مقیاس سنجش دمای کلوین تعریف شده اند . برای مثال، نور خورشید در نیمروز نسبت به نور خورشید در صبح زود یا هنگام غروب، نزدیکی بیشتری به نور سفید دارد. نمودار زیر میانگین مشخصی از بعضی از منابع نوری در اختیار شما قرار داده است. نوع رنگ دمای رنگی K شعله شمع 1.500 نئون 3.000 طلوع و غروب خورشید 3.500 نور ظهر، فلاش 5.500 آفتاب، آسمان صاف 6.000 آسمان ابری، سایه 7.000 آسمان آبی 9.000 White Balance چشمان ما قادر هستند تا بطور طبیعی شرایط مختلف نوری را با دمای رنگ مختلف تطبیق دهند. معمولا دوربین های دیجیتال نقطه ای را به عنوان شاخص به منظور تشخیص نور سفید تصویر در نظر گرفته و نسبت به آن باقی رنگها را محاسبه می کنند.برای مثال اگر یک دیوار سفید توسط یک لامپ هالوژن نورپردازی شده است،زرد رنگ بنظر خواهد رسید در حالی که رنگ واقعی آن سفید است.بنابراین اگر در این حالت دوربین سفیدی دیوار را تشخیص دهد می تواند باقی رنگهای صحنه را نیز به درستی در نظر بگیرد کند. اکثر دوربینهای دیجیتال عمل White Balance را بصورت اتوماتیک انجام می دهند به این ترتیب با در نظر گرفتن تمامی رنگهای موجود در صحنه بهترین تراز سفیدی یا همان White Balance را تعیین خواهند کرد . بیشتر دوربینهای دیجیتال این امکان را به شما می دهند تا تراز سفیدی را بطور دستی تنظیم نمایید برای مثال در هوای آفتابی ،هوای ابری،فضایی با نور بسیار شدید،نور قلورسنت و غیره. قبل از شروع عکاسی ، شما می توانید دوربین را بر یک منطقه خاصی از صحنه که دارای رنگ سفید یا خاکستری است فوکوس کرده بدین ترتیب عکس ثبت شده دارای رنگهای حقیقی خواهد بود. Translated by HO3IN.R |
||
۲۵ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
یه نکته ی دیگه حاج حسام اینایی که من گفتم، فقط اصولشه. برای اینکه بتونی به تنظیمات مناسب برسی باید تجربه کسب کنی. این اعدادی که تو دوربین نوشته می شه، فقط تنظیماتیه که دوربین به شما پیشنهاد می کنه، یعنی تنظیماتی که به نظر کارشناسان کارخانه تولید کننده بهتر بوده، ممکنه به نظر خودت چندان هم خوب نباشه. در واقع هنر عکاسی، هنر تشخیص صحیح همین چیزاست! |
||
۲۵ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: Mahi_kocholoo
پیام:
۳,۰۶۶
عضویت از: ۸ اسفند ۱۳۸۷
از: تهران
طرفدار:
- xavi...... ژاوی - یوهان کرایوف - استقلال - اسپانیا - پپ گروه:
- کاربران عضو |
|
||
|
|||
۲۵ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
اوه اوه!!! سولماز: هر روز بهتر از دیروز عکس اول:خوب! من زبونم مو درآورد! قرن هاست که نقاط طلایی کشف شده! چرا استفاده نمی کنی دختر خوب؟!! سوژت خوبه، اجرای فنی شم بد نیست. خوب جای کار داره. می دونی فرق عکاسیه هنری با خبری چیه؟! هیچ کس به عکاس خبری نمی گه چرا رنگ عکست بده یا چرا نقاط طلاییت خوب نیست(البته اونایی که اجراشون خوب باشه اولویت دارن)، ولی عکاس هنرمند، دوربینو می ذاره رو یه سه پایه، ساعت ها روی سوژه کار می کنه و نهایتا عکسیو می گیره که از نظر نور و رنگ و باقی مسایل در حد کماله. عکس دوم: نورش که خوب نیست! مات شده، می بینی دیگه. یه نکته خاص داره که آخر می گم. عکس سوم: بازم نقاط طلایی. سعی کن تو عکسات، یه معنی و مفهومی رو دنبال کنی. عکس چهارم: از عکسای تراکت های تبلیغاتیه خود شرکت میهن که بهتر شده! ولی بهتر بود یکمی از صفحه خارجش می کردی، زیادی اومده تو! آما آن نکته ی خفن: حاصل شب زنده داری ها و درآمدن چشم هام روی کتابای عکس، و حاصل مطالعات مخوف و زیادم در زمینه ی عکاسی... (اوه شت! چی شد) وقتی می خواین به جسمی حرکت رو القا کنید، روی حرکت جسم رو(جهتش) داخل تصویر قرار بدین. اینطوری نشون می دین که جسم داره حرکت می کنه. تو عکست تقریبا این کارو کردی، ولی بهتر بود بیشتر به خارج عکس نزدیک می کردی. |
||
۲۶ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
اینایی که من می گم چکیده ی کلی کتابه که تا حالا خوندم و کلاس هایی که پاشون پول دادم. اینا رو هیچ جا بهتون نمی گن، برید صفا کنید... |
||
۲۶ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
مهمان_مهمان
|
عکس های 22 بهمن چی شد؟
|
||
۲۶ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: Inner_Fighter
نام تیم: منچستر یونایتد
پیام:
۴,۳۸۱
عضویت از: ۲۹ تیر ۱۳۸۶
طرفدار:
- مسی، ژاوی، پویول - رونالدینیو - هلند، اسپانیا - گواردیولا گروه:
- کاربران عضو - مدیران گالری |
ممنون حسین جان !
|
||
.The key is within you MCKS |
|||
۲۷ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Battailous Boy نوشته:ممنون حسین جان ! خواهش می کنم بعد از مدت ها یکی یه سوال توپ پرسید که مجبور شدم خوب توضیح بدم!! |
||
۲۷ بهمن ۱۳۸۸
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |