به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۲ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
کمیل عزیز اول داری میگی کسی کلیت سینما رو زیر سوال نبرده، و بحث سر جزئیاته، منم همون اول گفتم که میشه جزئیات خوبش رو برداشت و بقیه رو از ذهن بیرون انداخت، که فقط با آگاهی قابل امکانه.
بعد در یک تغییر موضع 360 درجه ای میگی سینما و رسانه درگیر کننده ذهنه و بازدارنده انسان از مسیر کمال؟؟؟؟
و مثال میارید از علمایی که ترک تی وی و ماهواره و سینما و در یک کلام تکنولوژی کردن؟؟؟ برای خدا جویی؟؟؟؟ فکر میکنی در قرن حاضر چنین تفکری مقدوره و قابل دفاع؟؟؟؟
بعد میگی میشه به طرق مختلف ازش استفاده کرد، پس نمیشه گفت کلا بده؛ بعد باز در یک تغییر موضع و دوگانگی دیگه میگی چیز بد بده،هر چقدر هم بشه اسم هنر روش گذاشت.
وقتی میگم این بحث کاملا سلیقه ایه و بسته است به ظرفیت افراد واقعا اینجوریه شما همین اختلاف دیدگاه ها رو در فتاوی مراجع هم میتونی ببینی.
و در پایان سینما رو هنری تلقی میکنی که باعث سقوط هزاران نفر در امیال نفسانی میشه؟؟؟؟و این هنر رو غیر قابل دفاع میدونی؟؟؟؟
به نظرت این یکی به نعل و یکی به میخ زدن ها منطقیه؟؟؟آیا مواضع خودت رو درست و غیر متعصبانه میدونی؟؟؟؟


خوب منظور منو برداشت نميكني يا اينكه من بد توضيح ميدم
توي اينكه رسانه يكي از درگير كننده ترين چيزا براي ذهنه هيچ شكي نيست

اين يه قضيه ثابت شده هستش حتي تي وي ايران هم به نوعي ذهن مارو منحرف ميكنه و درگير، من نميگم تكنولوژي رو ترك كنيد
ولي ميگم بدونيد اون نكات منفي كه تكنولوژي داره باعث ميشه كه از بعضي چيزا جا بمونيم
مطمئن باشيد شما نميتونيد تهذيب نفس كامل و صد در صد برسيد در حالي كه از اين رسانه كه همراهش هرنوع كثافتي هم هست استفاده ميكنيد

من بجز اون علما بهترين و موفق ترين انسانياي كه تو زندگي شخصيم هم ديدم تو خونشون تي وي نداشتن
اخبار ميخونن
روزنامه ميخونن ، كتاب ميخونن و خيلي چيزا ديگه ولي رمز موفقيت هاي تحصيلي و عرفانيشون رو همين موضوع اعلام كردن

اين فقط نكته درگريري كه باعث ميشه ما نتونيم صد در صد كمال رو حس كنيم و فكر نميكنم بتوني منو قانع كني نظرم اشتباه اخه با چشم ديدمو حس كردم

اين از اين

نقل قول
بعد در یک تغییر موضع 360 درجه ای میگی سینما و رسانه درگیر کننده ذهنه و بازدارنده انسان از مسیر کمال؟؟؟؟
و مثال میارید از علمایی که ترک تی وی و ماهواره و سینما و در یک کلام تکنولوژی کردن؟؟؟ برای خدا جویی؟؟؟؟ فکر میکنی در قرن حاضر چنین تفکری مقدوره و قابل دفاع؟؟؟؟

اون بخش حرفم براي كساييه كه ميخوان صد در صد باشن

ولي براي عوام مردم استفاده درست رو مد نظر دارم
يعني همون فيلترينگ و سانسور
يعني اينكه نزاريم هرچيزي وارد قلب و ذهنمون بشه همين

نقل قول
بعد میگی میشه به طرق مختلف ازش استفاده کرد، پس نمیشه گفت کلا بده

بد بده
منظورم صحنه مستهجن و لواطه و هزاران صحنه مشكل داره ديگه
حتما بايد با لفظ نام ببرم؟

نقل قول
و در پایان سینما رو هنری تلقی میکنی که باعث سقوط هزاران نفر در امیال نفسانی میشه؟؟؟؟و این هنر رو غیر قابل دفاع میدونی؟؟؟؟

اره چرا كه نه؟
وقتي داريم ميبينيم چطور هاليوود سنبل زندگي مردم رو درست ميكنه و همچنين چطور جوامع رو به سمت شهوت پرستي و كنار گذاشتن ادابو رسوم اجبار ميكنه كجاشو دفاع كنم؟؟
اينا حتي تو بهترين فيلماشونم از فن كنترل ذهن استفاده ميكنن
چيزي كه باعث شده مليون ها اداب و روسم و اخلاقيات خوب پايمال بشه
چطوري ازش دفاع كنم؟برام توضيح بده
نقل قول

به نظرت این یکی به نعل و یکی به میخ زدن ها منطقیه؟؟

من تو دو جبهه بحث كردم
يكي كمال كامله ، يكي هم عوام مردم هستند
عوام مردم بايد حدو حدودي رعايت كنن، اينو تو احاديث زيادي ميبينيم و همچنين فتواي مراجع
ولي درمورد انسانايي كه دارن تلاش ميكنن كمال انساني و عرفاني بدست بيارن بايد نسخه خاص تري نوشت

سر وقت بيشتر توضيح ميدم




۲۸ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: HEYHAT
پیام: ۴,۲۰۲
عضویت از: ۵ آبان ۱۳۹۰
از: هیچستان
طرفدار:
- ژاوی
- کرایف
- ?
- اسپانیا منهای خوکها_به امید استقلال
- ?
- پپ کبیر
- ?
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
Dark_Rider نوشته:

سر وقت بيشتر توضيح ميدم


نه؛ ممنون از توضیحاتت ، به حد کافی گفتیم و شنیدیم، فقط بهم بگو تعریف تو از سینما چیه؟ واقعا اونی که در ذهن داری بگو !!!!!!




همیشه چهره ات را به سوی آفتاب نگه دار
سایه ها پشت سرت خواهند افتاد ...
۲۸ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
ای بابا این کمیل عزیز میاد یه حرفی میزنه بحث از اصل خودش منحرف میشه میره یه سمت دیگه

بحث سر اصل سینما و هنر نبود که اصلا!!

بهزاد یکسری حرفهایی در مورد بعضی از صحنه ها داشت که من و کمیل یه چیزایی گفتیم و اون ادعای نسبی بودن رو رد کردیم

بهزاد جان خیلی دوست داشتم نظرت رو در مورد حرفهایی که بار دوم زدم و بعضی از قسمتهای حرفات رو نقل قول کردم بدونم ، کمیل هم که تقریبا نظرش همین بود
چون اصل بحث همینه و شما هنوز تو ارسالت داری میگی که :

نقل قول
وقتی میگم این بحث کاملا سلیقه ایه و بسته است به ظرفیت افراد واقعا اینجوریه شما همین اختلاف دیدگاه ها رو در فتاوی مراجع هم میتونی ببینی.


بهر حال اگه دلیلی برای این حرفت در مقابل حرفهایی که من و کمیل زدیم داری بگو




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۲۹ خرداد ۱۳۹۱
پاسخ به: عترت
نام کاربری: khadije.messi
پیام: ۴,۲۲۴
عضویت از: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
از: -
طرفدار:
- leo messi
- -
- -
- ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ- ﺁﺭﮊﺍﻧﺘﯿﻦ
- -
- ﭘﭗ ﮔﻮﺍﺭﺩﻳﻮلا- تیتو ویلانووا
- -
گروه:
- کاربران عضو
ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)




چهارم شعبان سالروز ولادت قمر بني هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) است. او علمدار امام حسين عليه السلام در روز عاشورا بود.دوستداران اين يار با وفاي امام حسين (ع) در هر جاي جهان و با هر مسلک و آيين با توسل به ايشان گره گشايي مشکلاتشان را از حضرتش طلب مي کنند.

در سال 26 هجري قمري، حضرت عباس (ع) پايه عرصه گيتي نهاد. مادر گراميش فاطمه، دخت «حزام بن خالد بن ربيعه بن عامر کلبي» و کنيه اش (ام البنين) بود.

چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه (س) بود، که اميرالمومنين از برادرش عقيل، که به اصل و نسب قبايل آگاه بود ، درخواست کرد زني را از دودماني شجاع براي او خواستگاري کند و عقيل، فاطمه کلابيه (ام البنين) را براي آن حضرت خواستگاري کرد و ازدواج صورت گرفت.

اميرالمومنين (ع) از اين بانوي گرامي، صاحب چهار پسر به نامهاي:«عباس ، عثمان ، جعفر و عبدالله» شد.

عباس (ع) از برادران ديگرش بزرگتر بود و هر چهار برادر به امام خويش، حسين (ع) وفادار بودند و در روز عاشورا در راه آن امام جان خود را نثار کردند.

ارادت قلبي ام البنين (س) به خاندان پيامبر (ص) آنقدر بود که امام حسين (ع) را از فرزندان خود بيشتر دوست مي داشت؛ بطوري که وقتي به اين بانوي گرامي خبر شهادت چهار فرزندش را دادند فرمود: مرا از حال حسين (ع) باخبر سازيد و چون خبر شهادت امام حسين (ع) به او داده شد، فرمود رگهاي قلبم گسسته شد، اولادم و هر چه زير اين آسمان کبود است، فداي امام حسين (ع).

دوران کودکي حضرت ابوالفضل العباس (ع):

در روزهاى کودکى عباس، پدر گرانقدرش چون آيينه معرفت، ايمان، دانايى و کمال در مقابل او قرار داشت و گفتار الهى و رفتار آسمانى‏اش بر وى تاثير مى‏نهاد. او از دانش و بينش على(ع) بهره مى‏برد. حضرت در باره تکامل و پويايى فرزندش فرمود: ان ولدى العباس زق العلم زقا; همانا فرزندم عباس در کودکى علم آموخت و به سان نوزاد کبوتر، که از مادرش آب و غذا مى‏گيرد، از من معارف فرا گرفت. در آغازين روزهايى که الفاظ بر زبان وى جارى شد، امام(ع) به فرزندش فرمود: بگو يک. عباس گفت: يک

حضرت ادامه داد: بگو دو

عباس خوددارى کرد و گفت: شرم مى‏کنم با زبانى که خدا را به يگانگى خوانده ‏ام، دو بگويم.

پرورش در آغوش امامت و دامان عصمت، شالوده ‏اى پاک و مبارک براى ايام نوجوانى و جوانى عباس فراهم کرد تا در آينده نخل بلند قامت استقامت و سنگربان حماسه و مردانگى باشد. گاه که على(ع) با نگاه بصيرت‏ آميز خود آينده عباس را نظاره مى‏کرد، با لبختدى رضايت ‏آميز، سرشک غم از ديدگان جارى مى‏کرد و چون همسر مهربانش از علت گريه مى‏پرسيد، مى‏فرمود: دستان عباس در راه يارى حسين(ع) قطع خواهد شد.

آنگاه از مقام و عظمت پور دلبندش نزد خداوند چنين خبر مى‏داد: پروردگار متعال دو بال به او خواهد داد تا به سان عمويش جعفر بن ‏ابى‏طالب در بهشت پرواز کند. محبت پدرى گاه على(ع) را بر آن مى‏داشت تا پاره پيکرش را ببوسد ، ببويد و با آداب و اخلاق اسلامى آشنا سازد. از اينرو لحظه‏اى عباس را از خود دور نمى‏ساخت. فرزند پاکدل على(ع) در مدت 14 سال و چهل و هفت روز، که با پدر زيست، هميشه در حرب و محراب و غربت و وطن در کنار او حضور داشت.

در ايام دشوار خلافت، لحظه ‏اى از وى جدا نشد و آنگاه که در سال‏37 هجرى قمرى جنگ صفين پيش آمد، با آن که حدود دوازده سال داشت، حماسه‏اى جاويد آفريد.

مقام علمي حضرت عباس (ع):

حضرت عباس (ع) در خانه اي زاده شد که جايگاه دانش و حکمت بود. آن جناب از محضر اميرمومنان (ع) و امام حسن (ع) و امام حسين (ع) کسب فيض کردند و از مقام والاي علمي برخوردار شدند لذا از خاندان عصمت (ع) در مورد حضرت عباس (ع) نقل شده است که فرموده اند: زق العلم زقا، يعني همان طور که پرنده به جوجه خود مستقيماً غذا مي دهد، اهل بيت (ع) نيز مستقيماً به آن حضرت علوم و اسرار را آموختند.

علامه محقق، شيخ عبدالله ممقاني، در کتاب نفيس تنقيح المقال، در مورد مقام علمي و معنوي ايشان گفته است: آن جناب از فرزندان فقيه و دانشمندان ائمه (ع) و شخصيتي عادل، مورد اعتماد، با تقوا و پاک بود.

القاب تابناک حضرت ابوالفضل العباس (ع)

1- قمر بنى‏هاشم

بهره‏ مندى بسيار عباس از جمال و جلال و سيماى سپيد و زيبا و سيرت سبز و نورانى، زمينه ‏ساز اين لقب است.

2- باب الحوائج

کريمى از دودمان کريمان که چون حاجتمندى سوى او روى کند، خواسته‏ هايش را برآورده مى‏سازد.

3- طيار

بيانگر مقام و عظمت‏ حضرت عباس(ع) در فضاى عالم قدس و بهشت جاودان است.

4- الشهيد

شهادت، که نشان نمايان ابوالفضل(ع) است و در چهره حيات او درخشندگى بسيار دارد، زمينه ‏ساز اين لقب است

5- سقا

دلاورى عباس در صحنه هاى حيرت‏ آور آب‏رسانى به تشنگان، سبب اين لقب شد.

6- عبد صالح

لقبى که حضرت صادق(ع) در زيارت عموى گرانقدرش بدان اشاره دارد:السلام عليک ايها العبد الصالح. سلام بر تو، اى بنده صالح خدا.

7- سپه سالار

صاحب لوا يا سپه سالار لقب بزرگترين شخصيت نظامى است و عباس در روز عاشورا اين لقب را از آن خود ساخت.

8- پرچمدار و علمدار

يادآور دلاوى و حفظ لشکر در برابر دشمن است. علمدارى عباس(ع) اين لقب را برايش به ارمغان آورد.

9- ابوقربه (صاحب مشک)، عميد (ياور دين خدا)، سفير (نماينده حجت ‏خدا)، صابر (شکيبا)، محتسب (به حساب خدا گذارنده تلاشها)، مواسى (جانباز و مدافع حق)، مستعجل (تلاشگرى مهربان در برآوردن حاجات ديگران) و... از ديگر لقبهاى ابوالفضل است.




۳ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: چشم دل باز كن كه جان بينی ...
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
مسیح را عیسویان پسر خدا می خوانند آیا این به چه معنا می تواند باشد؟ هیچ کس به معنای حقیقی نمی گوید عیسی پسر خداست. اما به معنای مجازی این لفظ بر او اطلاق شده است،در معنای مجاز باید وجه شبه ای بین دوچیز که یکی به دیگری شباهت داده می شود باشد. حال آیا عیسی که پسر خدا خوانده شده است وجه نزدیکی او به خدا چه می تواند باشد؟ چند احتمال داده شده که به آن می پردازیم
خلقت بدون واسطه
بعضی او را پسر خدا خواندن از این جهت که خدا او را همچون آدم بی واسطه آفرید، عدم واسطه ای چون پدر ،موجب شد تا عیسی را پسر خدا به خوانند که طبق این بیان باید آدم را نیز پسر خدا گفت چون او هم بی واسطه به عالم وجود آمد. که البته مشکلی دامنگیر این تعبیر نمی باشد.
رابطه تشریفی
وجه دیگری اینکه اورا پسر خدا خواندند پرده از رابطه خیلی نزدیکی بین او وخدا بر می دارد که ما بین هیچ یک دیگر از پیامبران و خدا چنین رابطه ای بر قرار نیست . واین پسر خواندگی یک رابطه تشریفاتی می باشد.
اتحاد در ذات
واخرین شباهتی را که می توان در نظر گرفت این است که عیسی از جنس خداست آنها از حیث جنس با هم متحدند. که بیشتر مسیحیان به همین معنی معتقد می باشند.
واین معنا، صحیح نمی باشد وخلاف عقل وفطرت ادمی است.
واما ثار الله چند معنی دارد که به آن می پردازیم:
یکم: ثار به معنی مصدری باشد ولفظ اهل ازابتدای آن حذف شده ودر تقدیر گرفته شده است. واضافه ثار به الله ، اضافه مصدر به فاعل می باشد؛یعنی : ای اهل طلب کردن خدا،خون تو را.و این معنی خلاف ظاهر عبارت است و باید لفظ اهل را در تقدیر بگیریم در حالی که تقدیر گرفتن شایسته نیست1.
دوم: ثار در اصل ثائر باشد واینگونه معنی شود:در راه خدا و برای خدا خونخواهی کرد. یعنی امام حسین علیه السلام به خاطر خون های ناحقی که در دولت معاویه و یزید ریخته شده به خون خواهی برخواست2. که اشکالات فنی لفظی ومعنوی بر آن وارد است.
سوم:این که ثار به معنای دم وخون باشد و جمله نازاله منزله این معنی باشد که اگر خدا خون داشت تو بودی مانند ید الله و... که این معنی هم صحیح نیست چون ثار به معنی خون ریخته شده قابل قصاص است نه هر خونی.
چهارم: ثار معنای مفعولی بگیرد وبه معنای قتیل باشد که در نتیجه بشود:ای کسی که خدا خون خواه تو است.که اهل لغت این معنا ا برای ثار به کار نبرده اند.
پنچم:ثار به معنای خون طلب شده باشد وعلت اضافه شدنش به کلمه الله این است که ولی حقیقی او مطالب کننده خون او می باشد3. که این معنی بهترین معنای می تواند برای ثار الله باشد.
نتیجه گیری که می توان از معانی ثارالله کرد این است که اشکالی که بر پسر خدا بودن عیسی وارد است بر ثارالله بودن حسین نمی تواند باشد.
لذا ما می گوییم عیسی روح الله است نه ابن الله وحسین ثارالله وابن ثاره.
1. محدث مجلسی ، کتاب مزار بحار.
2 .مجمع البحرین، ذیل ثار.
3 .میرزا ابوالفضل تهرانی، شفاء الصدور. ص186.
---------------




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: چشم دل باز كن كه جان بينی ...
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
عمران صابی گفت: درباره خدای حکیم می پرسم که او در چه چیزی می باشد ؟ و آیا چیزی او را احاطه نموده است؟ و آیا از چیزی به چیز دیگر تغییر مکان می دهد؟ یا نیاز به چیزی دارد؟ (یعنی خدا کجاست؟ قد وقواره اندازه او چقدر است؟ آیا می تواند جای خود را تغییر دهد. مثلا اگر در آسمان است آیا به زمین می آید؟! امام علیه السلام وقتی شروع به پاسخ دادن کردن از او در خواست دقت کردن چون سوالش به ذهن خیلی ها شاید بیاد وفهمیدن پاسخش احتیاج به توجه ودقت دارد، لذا پاسخ رو طبق ذهنیت سوال کننده می دهند.)
امام علیه السلام: اگر خداوند مخلوقات را بخاطر نیاز به ایشان خلق کرده بود جائز بود که بگوییم به سمت مخلوقاتش تغییر مکان می دهد، چون به آنان نیاز دارد.( یعنی اگر خدا حجم داشت و فضایی را اشغال می کرد ونیاز هم داشت ومخلوقین را هم برای رفع نیازش خلق کرده بود ، باید به طرفه مخلوقین می رفت واز جایی به جای دیگری منتقل می شد.)
امام علیه السلام: ولی او چیزی را از روی نیاز خلق نکرده است. واو همیشه ثابت بوده است.(یعنی حجم ندارد تا جایی را اشغال کند تا اینکه از جایی به جای دیگر نقل مکان کند پس به طرف مخلوقین خود حرکت نمی کند وآنها نمی توانند برای او کاری انجام دهند تا رفع حاجت کنند در نتیجه خدا به آنها احتیاجی ندارد.)
امام علیه السلام:و (خدا ) همیشه ثابت بوده است نه در چیزی و نه بر روی چیزی (کسی که حجم ندارد این حرف ها برای او معنی ندارد) الا اینکه مخلوقات یک دیگر را نگاه می دارند وبرخی بر برخی دیگر داخل شده و برخی از برخی دیگر خارج می شوند و خداوند متعال با قدرت خود تمام اینها را نگاه می دارد.( ذهن مادی همه چیز را مادی تفسیر می کند لذا سوالهایی چون خدا کجاست وامثال ان را می پرسد وامام علیه السلام طبق همین فضا ذهنی پاسخ می دهد.) و نه در چیزی داخل می شود و نه از چیزی خارج می گردد. و نه از نگاه داری آنان عاجز است.
مناظره دراینجا که دیگر غروب شده بود به پایان رسید. این مناظره را از کتاب احتجاج شیخ طبرسی ترجمه اقای جعفری جلد دوم بود
ممنونم از هم راهی تون.




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: چشم دل باز كن كه جان بينی ...
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
مناظره امام رضا علیه السلام با جاثلیق را گذاشتم امیدوارم که استفاده کنیم.

امام فرمود: اى نصرانى1 از تو سؤالى دارم، جاثلیق گفت: بفرمایید، اگر بدانم جواب مى ‏دهم، امام فرمود: چرا قبول ندارى كه عیسى با اذن خدا مرده‏ها را حیات مى ‏بخشید؟
جاثلیق گفت: زیرا احیاكننده مردگان و شفا دهنده كوران و مبتلا به پیسى چنین كسى معبود و شایسته پرستیدن است.
امام فرمود: «یسع» نیز اعمال مانند كارهاى عیسى انجام مى‏ داد، او بر آب راه مى‏رفت و مرده را حیات مى ‏بخشید، و نابینا و بیمار پیسى را شفا مى‏ داد، ولى امتش وى را خدا ندانسته و هیچ كس وى را پرستش نكرد، و «حزقیل» پیامبر نیز همچون عیسى بن مریم مرده زنده كرد؛ سى و پنج هزار نفر را پس از گذشت شصت سال از مرگشان، زنده كرد.
سپس آن حضرت رو به رأس الجالوت2 كرده فرمود: آیا ماجراى این تعداد از جوانان بنى اسرائیل را در تورات دیده‏اى؟ بخت‏ نصر ایشان را از بین اسیران بنى اسرائیل كه در وقت حمله به بیت المقدس اسیر شده بودند برگزیده و به بابِل برد، خداوند نیز وى را به سوى ایشان فرستاد و او آنان را زنده نمود، این مطلب در تورات موجود است و هر كدام‏از شما انكار كند كافر است.
رأس الجالوت گفت: این ماجرا را شنیده‏ام، و از آن باخبرم.
امام فرمود: صحیح است، اكنون نیك دقت كن و بنگر آیا این سفر از تورات را صحیح مى ‏خوانم؟ سپس آن حضرت آیاتى از تورات را بر ما تلاوت نمود، یهودى با شنیدن تلاوت و صوت آن حضرت، با شگفتى، جسم خود را به راست و چپ حركت مى ‏داد، سپس رو به جاثلیق كرده پرسیدند: آیا اینها پیش از عیسى بوده‏ اند یا عیسى پیش از آنان؟
جاثلیق گفت: آنان پیش از عیسى بوده ‏اند، فرمود: قریش همگى نزد آن حضرت صلّى اللَّه علیه و آله آمده و خواستند كه آن جناب مرده‏ هایشان را زنده‏ كند، رسول خدا صلى الله علیه و آله؛ على بن أبى طالب علیه السلام را همراه ایشان به صحراء (قبرستان) فرستاده و فرمود: در آنجا با صداى بلند افرادى را كه اینان خواهان زنده‏ شدن شان هستند صدا بزن و تك تك نام ایشان را ببر و بگو: محمد رسول خدا مى ‏گوید:
به اذن خدا برخیزید!
پس همه برخاسته، خاكهاى سرشان را مى‏ تكاندند، و مردان قریش نیز از ایشان در باره امورشان پرسش مى ‏كردند و در ضمن گفتند: محمد پیامبر شده است، مردگان از خاك برخاسته گفتند: اى كاش، ما نیز وى را دریافته به او ایمان مى ‏آوردیم، و رسول خدا صلى الله علیه و آله نیز افراد نابینا یا مبتلا به پیسى و دیوانگان را شفا داده است، با حیوانات، پرندگان جن و شیاطین صحبت كرده است، ولى ما آن حضرت را خدا نمى ‏دانیم، و در عین حال منكر فضائل این دسته از پیامبران نیستیم، شما كه عیسى را معبود خود مى ‏خوانید، باید دو پیامبر: یسع و حزقیل را نیز معبود خود بدانید، زیرا آن دو نیز نظیر عیسى مردگان را زنده مى‏ كردند، و معجزات دیگر او را نیز انجام مى ‏دادند.
و همچنین تعدادى از بنى اسرائیل كه به هزاران نفر مى ‏رسیدند، از بیم طاعون از دیار خود خارج شدند، ولى خداوند جان ایشان را در یك لحظه گرفت، أهل آن دیار، اطراف آن مردگان حصارى كشیدند و آنان را به همان حال رها كردند تا استخوانهایشان پوسید، روزى یكى از انبیاء بنى اسرائیل از آنجا عبور می كرد، از كثرت استخوانهاى پوسیده به شگفت آمد، خداوند به او وحى فرمود كه: آیا میل دارى ایشان را براى تو زنده كنم تا آنان را انذار كرده و دین خود را تبلیغ كنى؟ گفت: آرى، اى پروردگار من.
پس خداوند وحى فرستاد كه ایشان را صدا بزن، او نیز چنین ندا كرد: اى استخوانهاى پوسیده! به فرمان خدا برخیزید! در یك آن همه زنده شده و با تكاندن خاك از سر خود برخاستند.
و دیگر حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام وقتى پرندگانى را گرفته و تكه تكه نمود، و هر قسمت را بر روى كوهى قرار داد؛ سپس همه را خواند و زنده شدند و به سوى او آمدند.
و همچنین حضرت موسى علیه السلام و هفتاد نفر همراهش كه از بین بنى اسرائیل انتخاب كرده بود وقتى به كوه رفتند و گفتند: تو خدا را دیده ‏اى، او را به ما نیز نشان بده، او گفت:
من او را ندیده‏ ام، ولى ایشان اصرار كرده گفتند: «ما كلام تو را تصدیق نمى ‏كنیم مگر اینكه آشكارا خدا را ببینیم- بقره: 55»، در نتیجه صاعقه‏اى آنان را سوزاند و نابود ساخت.
و موسى تنها ماند و به خداوند عرض كرد: خداوندا! من هفتاد تن از بنى اسرائیل را برگزیدم و همراه خود آوردم، و اكنون تنها برمیگردم، چطور امكان دارد قوم من سخنانم را در این واقعه بپذیرند؟ اگر مى‏ خواستى؛ هم من و هم ایشان را قبلا از بین مى ‏بردى، آیا ما را بخاطر كار بى ‏خردان هلاك میسازى؟، خدا نیز ایشان را پس از مرگشان زنده نمود.
[سپس امام افزود:] هیچ یك از مواردى را كه برایت ذكر كردم نمى‏ توانى رد كنى، زیرا همگى مضمون آیاتى از تورات، انجیل، زبور و قرآن است، اگر هر كس كه مرده زنده مى ‏كند و نابینایان و مبتلایان به پیسى و دیوانگان را شفا مى ‏دهد، خدا باشد، پس اینها را هم خدا بدان، حال، چه مى‏ گویى؟
جاثلیق گفت: بله، حرف، حرف شماست، معبودى جز الله نیست!!.
سپس امام علیه السلام به رأس الجالوت فرمود: تو را به ده آیه ‏اى كه بر حضرت موسى نازل شد سوگند مى ‏دهم كه آیا خبر محمد و امتش در تورات، موجود هست؟ كه: «آن زمان كه امت آخر، پیروان آن شتر سوار، بیایند، و خداوند را بسیار بسیار تسبیح گویند، تسبیحى جدید در معبدهایى جدید، در آن روزگار، بنى اسرائیل باید به سوى ایشان و به سوى پادشاه ایشان روان شوند تا دلهاشان آرام گیرد، چون آنان شمشیرهایى بدست دارند كه توسط آن از كفار در گوشه و كنار زمین انتقام مى ‏گیرند» آیا این مطلب، همین طور در تورات مكتوب نیست؟
رأس الجالوت گفت: آرى، ما نیز آن را همین گونه در تورات یافته‏ایم.
سپس به جاثلیق فرمود: با كتاب «شعیا» تا چه حد آشنایى؟ گفت: حرف به حرفش را مى ‏دانم.
سپس به آن دو فرمود: آیا قبول دارید كه این مطلب از گفته‏ هاى اوست: «اى مردم، من تصویر آن شخص سوار بر درازگوش را دیدم در حالى كه لباسهایى از نور بر تن داشت و آن شتر سوار را دیدم كه نورش همچون نور ماه بود»؟
آن دو جواب دادند: بله، شعیا این گونه گفته است.
امام فرمود: آیا با این گفته عیسى علیه السلام در انجیل آشنا هستید: «من به سوى خداى شما و خداى خودم خواهم رفت، و فارقلیطا خواهد آمد3 و اوست كه به نفع من و به
شهادت خواهد داد همان طور كه من براى او شهادت دادم، و اوست كه همه چیز را براى شما تفسیر خواهد كرد، و اوست كه رسوائیهاى امتهاى را آشكار خواهد كرد، و اوست كه ستون خیمه كفر را خواهد شكست».
جاثلیق گفت: هر چه از انجیل بخوانى آن را قبول داریم.
امام فرمود: آیا قبول دارى این مطلب در انجیل موجود است؟ گفت: آرى.
حضرت افزود: آن زمان كه انجیل نخست را گم كردید، آن را نزد چه كسى یافتید و چه كسى این انجیل را براى شما وضع كرد؟
جاثلیق گفت: ما فقط یك روز انجیل را گم كردیم و سپس آن را تر و تازه یافتیم، یوحنا و متی آن را براى ما پیدا كردند.
فرمود: چقدر نسبت به قصه این انجیل و علماى آن بى‏ اطلاع هستى؟
اگر این مطلب‏ همان طور باشد كه تو مى ‏گویى، پس چرا در مورد انجیل دچار اختلاف شدید؟ این اختلاف در همین انجیلى است كه امروزه در دست دارید، اگر مثل روز نخست بود كه در آن دچار اختلاف نمى ‏شدید، ولى من مطلب را برایت روشن مى‏ كنم: آن زمان كه انجیل نخست گم شد، مسیحیان نزد علماى خود گرد آمده و گفتند: عیسى بن مریم كشته شده و انجیل را نیز گم كرده ‏ایم، شما علما نزد خود چه دارید؟ الوقا و مرقابوس و یوحنا و متی گفتند: ما انجیل را از حفظ هستیم و هر روز یك شنبه یك سفر از آن را براى شما خواهیم آورد، محزون نباشید و كنیسه‏ ها را خالى نگذارید، هر یك شنبه، یك سفر از آن را براى شما خواهیم خواند تا تمام انجیل را گرد آوریم.
سپس آن حضرت فرمود: الوقا، مرقابوس، یوحنا و متی نشستند و این انجیل را پس از گم شدن انجیل نخست براى شما نگاشتند، و این چهار نفر شاگرد شاگردان اولین بودند، آیا این مطلب را مى ‏دانستى؟
جاثلیق گفت: این مطلب را تا به حال نمى‏ دانستم، و از بركت آگاهى شما نسبت به انجیل، امروز برایم روشن شد، و مطالب دیگرى را كه نمی دانستم از شما شنیدم، قلبم شهادت مى ‏دهد كه آنها همه حق است، از فرمایشات شما بسیار استفاده كردم.
امام فرمود: به نظر تو، گواهى این افراد چطور است؟
جاثلیق گفت: گواهى اینان قابل قبول مى ‏باشد، اینان علماى انجیل هستند و هر چه را تأیید كنند و بدان شهادت دهند حق و درست است.
امام علیه السلام به مأمون و أهل بیتش و سایر حضار فرمود: شما گواه باشید، گفتند: ما گواهیم، سپس به جاثلیق فرمود: تو را به حق پسر (عیسى) و مادرش (مریم علیهما السلام) سوگند مى ‏دهم، آیا مى‏ دانى كه متی گفته است: مسیح، فرزند داود بن ابراهیم بن اسحاق بن یعقوب بن یهوذا بن خضرون است و مرقابوس در باره اصل و نسب عیسى بن مریم علیهما السلام گفته است: او «كلمه» خدا است كه خداوند او را در جسد انسانى قرار داد و به صورت انسان درآمد، و الوقا گفته است: عیسى بن مریم علیهما السلام و مادرش انسانهایى بودند از خون و گوشت كه روح القدس در آنان حلول كرد، و در ضمن قبول دارى كه از قسمتى از مطالب این است كه فرموده: «اى حواریون، براستى و صداقت برایتان مى‏ گویم: تنها كسى مى ‏تواند به آسمان صعود كند كه از همان جا آمده باشد جز راكب شتر؛ خاتم الأنبیاء، كه او به آسمان صعود مى ‏كند و فرود مى ‏آید»، نظرت راجع به این كلام چیست؟
جاثلیق گفت: این سخن عیسى است و ما آن را انكار نمى ‏كنیم، امام فرمود: نظرت در باره شهادت و گواهى الوقا، مرقابوس و متی در باره عیسى و اصل و نسب او چیست؟
جاثلیق گفت: به عیسى افتراء زده ‏اند، امام علیه السلام به حاضران فرمود: مگر او هم اكنون پاكى و صداقت ایشان را تأیید نكرد و نگفت آنان علماى انجیل هستند و گفتارشان كاملا حق و حقیقت است؟
جاثلیق گفت: اى عالم أهل اسلام، میل دارم مرا در مورد این چهار تن معاف دارى، امام فرمود: قبول است، تو را معاف كردیم، حال هر چه مى‏ خواهى پرسش كن.
جاثلیق گفت: بهتر است دیگرى سؤال كند، سوگند به حق مسیح كه من فكر نمى‏ كردم در علماى مسلمین كسى مثل شما وجود داشته باشد4.


--------------------------
1.به مسیحیان نصرانی گفته می شود به خاطر اینکه حضرت عیسی علیه السلام در شهر ناصره فلسطین متولد شدند به آن شهر منصوب می کنند.
2.دانشمندی یهودی.
3.مرحوم علّامه شعرانىّدركتاب اثبات نبوّت،ص 241 می ‏فرماید: «باید دانست كه حضرت مسیح علیهالسّلام بشارت بآمدن «فارقلیط» داد و این لغت یونانى و در اصل «پركلیتوس» - به كسر پاء فارسى و راء- است، كه چون معرّبش كردند «فارقلیط» شد ،و پركلیتوس كسى است كه نام او بر سر زبان ها باشد و همه كس او را ستایش كند و معنى «أحمد» همین است، ونزد این بنده مؤلّف، كتاب لغت یونانىّ به انگلیسىّ هست، آن را به آشنایان زبان انگلیسى نشان دادم، گفتند:
«پركلیتوس» را به همین معنى ترجمه كرده است،حتّى معنى تفضیلى كه در «احمد»است (یعنى ستوده ‏تر) و در محمّد نیست از كلمه «پركلیتوس» یونانى نیز فهمیده مى ‏شود، و این كتاب لغت طبع انگلستان است، و نصاراى امروز به جاى این كلمه در ترجمه‏ هاى انجیل «تسلّى دهنده »مى ‏آورند، و پركلیتوس» به فتح پ و راء است، و گویند اگر به كسر این دو حرف بوده به معنى «احمد» بود، چون به فتح است به معنى «تسلّىدهنده» است، و به عقیده ما ترجمه أوّل صحیح است، و در قرآن (سوره صفّ آیه 6) فرموده: « وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ» - انتهى. سپس جناب علّامه در ادامه دلائل صدق مدّعاى خود را بیان فرموده ‏اند. و لازم به ذكر است كه در برخى از نسخ حدیث «بارقلیطا» آمده است.
4 . الاحتجاج-ترجمه جعفرى ج‏2 430





سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: عترت
نام کاربری: khadije.messi
پیام: ۴,۲۲۴
عضویت از: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
از: -
طرفدار:
- leo messi
- -
- -
- ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ- ﺁﺭﮊﺍﻧﺘﯿﻦ
- -
- ﭘﭗ ﮔﻮﺍﺭﺩﻳﻮلا- تیتو ویلانووا
- -
گروه:
- کاربران عضو
ولادت امام زین العابدین (ع)




اسم مبارك آن بزرگوار علی است و مشهورترین القاب آن حضرت زین العابدین و سجّاد است و مشهورترین كنیة او ابامحمد وابوالحسن است. مدّت عمر آن بزرگوار مثل پدر بزرگوارش پنجاه و هفت سال است زیرا پانزدهم جمادی الاول سال سی و هشت از هجرت به دنیا آمد. تولد آن بزرگوار دو سال قبل از شهادت امیرالمؤمنین (ع) است و تقریباً بیست و سه سال به پدر بزرگوار زندگی كرد. پس مدت امامت آن بزرگوار سی و چهار سال است.

حضرت سجّاد (ع) پدری چون حسین دارد و مادرش دختر یزدگرد پادشاه ایران است كه دست عنایت حق بطور خارق العاده این دختر را به امام حسین می رساند. شرافت این زن آن است كه مادر نه نفر از ائمة طاهرین می شود و چنانچه حسین (ع) اب الائمه است. این زن نیز ام الائمه است. و اما از نظر فضایل انسانی: امام سجّاد (ع) گرچه با اهل بیت علیهم السلام وجه اشتراك در همة فضایل دارند و هیچ فرقی میان آنان از نظر صفات و فضایل انسانی نیست، اما از نظر گفتار و كردار شباهت تامّی به جدشان امیرالمؤمنین علیه السلام دارد.

ایمان امام سجاد (ع)

امیرالمؤمنین (ع) در دعای صباح می گوید:
یا من دل علی ذاته بذاته. «ای كسی كه برهان وجود خود هستی.»

حضرت سجّاد نیز در دعای ابوحمزة ثمالی می گوید:
بك عرفتك وانت دللتنی علیك وعوینی الیك ولولا انت لم أدرما انت. «تو را به خودت شناختم و تو دلالت نمودی مرا بر خودت و دعوت نمودی به خودت و اگر نبودی، ترا نمی شناختم.»

این گونه كمات منتهای ایمان را می رساند و این همان ایمان شهودی است كه امیرالمؤمنین می فرماید:
لو كشفت لی الغطاء ما ازددت یقینا. «اگر بر فرض محال ممكن بود خدا را بر این چشم ظاهری دید و می دیدم بر یقین من كه الآن به ذات مقدس حق دارم افزوده نمی شد.».

علم امام سجّاد (ع)
اگر امیرالمؤمنین علیه السلام می گوید: «از من بپرسید هرچه می خواهید كه به خدا قسم تمام وقایع را تا روز قیامت می دانم، حضرت سجاد نیز می گوید: «اگر نمی ترسیدم كه مردم در حق ما غلوّ كنند، وقایع را تا روز قیامت می گفتم.»

تقوای امام سجاد (ع)
امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمود:
والله لو اعطیت الاقالیم السبعة وما تحت افلا كها علی ان اعصی فی نملة اسلبها جلب شعیرة ما فعلت.
«به خدا قسم اگر تمام عالم هستی را به من دهند كه به مورچه ای ظلم كنم و بیجهت پوست جوی را از دهان آن بگیرم، نمی كنم.»




۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: مولای متقیان، حضرت علی (علیه السلام)
نام کاربری: یاغفارالذنوب
پیام: ۵۲
عضویت از: ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
از: مشهد
طرفدار:
- ژاوی
- اتوئو
- پرسپولیس
- اسپانیا
- علی کریمی
- پاپ گواردیولا
گروه:
- کاربران عضو
من عاشقشم
حیف که بعضی ها نمیفهمن امام علی (ع) جانشین رسول خداست .




الهی
عادتم را عبادتت قرار ده
اما عبادتت را عادتم قرار مده...
۵ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: M@ryam.ml10
پیام: ۹۳۴
عضویت از: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
طرفدار:
- √҉ √҉ JuST ஜ MeSSI √҉ √҉
گروه:
- کاربران عضو
دوستان ببخشید منم با اجازه وارد بحثتون میشم.

ب نظر من فیلم یا جنبه ی اموزشی داره یا سرگرمی و این هر دو بر میگرده به دید خود ناظر،خود فرد با افکارش نکاتی رو میپذیره ، کتاب خوندن چطوریه؟هر کسی میتونه یه نکته ای ازش استخراج کته فیلم هم همین اون خود فرد و دیدگاهش ک تعیین میکنه چه فیلمی داره میبینه.

نمونش هری پاتر هر کسی میتونه یه دیدی متفاوت نسبت به این فیلم داشته باشه ، حتی از نظر بعضیا شایدم فقط جنبه ی سرگرمی داشه باشه اما من به این نکته رسیدم ک اونا با اون همه مهارت جادوگری اما نمیتونستن کسیو زنده کنن پس مرگ و زندگی دست خداست ، پس اون دید میتونه خیلی چیزارو عوض کنه.

این دید و تفکرات ماست ک میتونه باعث کنترل ذهن ما باشه ، پس همه چی ب خودمون بر میگرده.

ب نظر من هر چیزی باید حدو حدودش حفظ بشه نه افراط نه تفریط.
گاهی همین سینما مارو میتونه به نکات مثبت ویژه ای برسونه و بر عکس.




ببینیــد حرفــxـــ زدن چه چیـــز وحشتناکــــی است که بزرگتــرین احـتـــرام به هر کســـ این است که برایــش یکــــ دقه سکوتــــ♥ـــ کنند!
۶ تیر ۱۳۹۱
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۴
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۷
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۹ پاسخ
۸,۳۸۴,۹۲۱ بازدید
۲۱ ساعت قبل
Salehm
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۶,۸۵۷ بازدید
۲ روز قبل
javibarca
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۴ پاسخ
۵۴۷,۴۰۴ بازدید
۶ روز قبل
یا لثارات الحسن
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۱ پاسخ
۱۱,۶۴۵,۹۳۵ بازدید
۶ روز قبل
یا لثارات الحسن
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۷,۲۰۱ بازدید
۲۸ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۵,۶۰۹ بازدید
۲۸ روز قبل
رویا
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۳۸,۶۳۸ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۰۰۵ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۷۹ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۳۸۲ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۲۱۴ کاربر آنلاین است. (۱۰۲ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!