به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
همه پیام‌ها (Dark_Rider)
همه پیام‌ها (Dark_Rider)

< ۱ ... ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ... ۶۸۳ >
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
دقيقا منم حرفم همينه مصطفي جان
غايت نسبي گرايي = نابودي ماهيت

اخر سر بايد به ماهيت شك كنيم.

ما قائل بر اين هستيم كه تو جهان متغير وجود داره ، ولي به اين باوريم كه متغيرها بايد پلي براي رسيدن به ثابت بشه

مثال ميزنم
ميدان آزادي تهران
چند نفر از چند نقطه به وسايل مختلف قراره به آزادي برن
يكي از انقلاب مياد، يكي از صادقيه مياد ، يكي از جاده مخصوص كرج مياد و يكي هم از يافت آباد.
يكي با بي ار تي مياد يكي با مترو و ديگري با وسيله شخصي
اينا همه متغيرا بود ولي ايا اين متغيرا بايد باعث بشه ما به ميدون آزادي نرسيم؟
يا اينكه برسيم؟ اگه برسيم كه هممون به يه وجه ثابتي رسيديم

ولي اگه يه نفر سر از قيطريه دربياره اون وقت نميتونيم بگيم اون فرد بر اساس امر نسبي گرايي به آزادي رسيده.

اگه مدعي بشه كه به آزادي رسيده اونوقت ماهيت ميدان آزادي زير سوال ميره

همچنين نسبي گرايي يه نقد بزرگ بهش وارده كه مشروعيت ميده

يعني وقتي ما اينو تاييد كنيم كه امور نسبي هستند و نتيجه هم نسبيه(با توجه به حرف بهزاد كه گفت نتيجه نسبيه) يعني عملا تاييد ميكنيم همه راها درسته و همه چي درسته و غلطي وجود نداره.

اون وقت ماهيت از بين ميره
يه حساب دو دو تا چهار تاي منطقيه

هر چيزي نيازمند يه مبنا و اصوليه
اگه مبنا نباشه ماهيتم از دست ميره
و بدون ماهيت زندگي كردن و عقل ارزش خودشونو از دست ميدن

براي مثال
رشته هاي مديريت همه ملزم به فراگرفتن مباني سازمان مديريت هستند(با هرنوع گرايشي)
بعد تو كشور ما سوا بر اين اصول اصول مباني اسلامي رو هم در كنارش ياد ميدن
بعد از اون هر گرايشي براي خودش يه مبناي ديگه هم داره
مثلا مباني مديريت شركت هاي بيمه

براي مديريت يه محدوده همه مديران نيازمند يه سري اصول و مباني هستند

اگه بخوايم با قوانين نسبي گرايي به اين اصول نگاه كنيم اون وقت هيچ مديري در جهان موفق نخواهد بود.هرچند در پندار خودش بگه موفق بودم.





۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
اولين ترول ارزشي عرضه شد
جالب بود

نقل قول


نت قطع میشه؟؟؟؟
اگه نمیشه من مشکلی ندارم
اگه بشه میرم پدر خورشید رو در میارم

نت قطع ميشه ولي به خورشيد ربط نداره كشتي ها گير ميكنن به كابلاي كف دريا
نقل قول

حسام و کمیل و حامد وحسین برا این 3 روز برنامه بچینیم؟؟
کجا بریم؟؟؟

من پايه ام
اكبر رو هم بياريم






۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
ببين بهزاد جان من الان از منظر يه فيلسوف بحث نميكنم

من فقط از نظر يه انسان آزاده با ديد باز نگاه ميكنم كه هزاران ديدگاه جلوشو و بايد انتخاب كنه كدوم درسته و كدوم نا درست!
تا اينجا امر ميشه گفت كميل ازاده تا همه ديدگاها رو بسنجه ولي آخر سر براي خودش بايد يكي رو انتخاب كنه.

وگرنه بحث فيلسوفانه باشه درسته چون وقتي علم فلسفه وارد شد امور دنيوي زير نظر اديان به خصوص اسلام نبود واسه همين ديدگاهاي ضد نقيض زياد بود و مردم دچار سردرگمي ميشدن چون مشتي از حق و مشتي از باطل در هم تنيده شده و فلاسفه وظيفه داشتند تا اونا رو سرو سامون بدن.

ولي امروز ،
امروز با پيشرفت تكنولوژي ، تكميل دين خدا ، رهايي از قيدو بندهاي اداب و رسومهاي ابتدايي و كهن

كميل و بهزاد و يه نفر تو امريكا و يه نفر تو انگليس و يكي تو افريقا همه و همه به يه ميزان توانايي گشتن و پيدا كردن حقيقت رو دارن

يه مثل جالب ميزنم ،
حقيقت آينه اي بود كه افتاد و شكست و هزاران تكه شد.
هركس تكيه از ان يافت و چنان پنداشت كه به حقيقت رسيده است.

اين مثال براي زمان صدق ميكرد كه مردم توانايي تشخيص امور رو نداشتند و هيچ وقت اون آينه رو كامل نديده بودند.
هرچند الانم همينطوره و ملياردها انسان هستند كه جمال كامل اون آينه حقيقت رو نديدن و ميشه گفت فقط به تكه هاي بي معني و جدا از اون رسيدن.

ولي ما نميتونم مدعي بشيم كه اون آينه هيچ وقت كامل نبوده و يا الان نميشه كامل اون حقيقت رو به مردم عرضه كرد.

پيچيدش نميكنم
مقصود من از آينه اسلامه.
چون ما اينجا همه مسلمونيم پس راحت تر اين قضيه برامون دركه كه هر اموري رو پيش اسلام ببري ميتوني حق يا باطل بودنشو تشخيص بدي

الان يه بحثي هست فكر كنم بهزاد روش تاكيد داره كه ميگه تكليف كسي كه جمال اسلام بهش تابيده نشده چيه؟
كسي كه تو اون سر دنيا تو محدوده جغرافيايي و اعتقادي خودش بوده چي پس؟

نظر شخصي خودم،
الان با اينهمه رشد و تعالي تو صنعت و تكنولوژي هيچ انساني نميتونه ادعا كنه كه نميتونسته دنبال حقيقت باشه و اولين و بزرگترين خرده بهشون وارده.
و هر انساني رو كه تو بحث فناوري و تكنولوژي مستطيع يافتيد ميتونيد ازش خرده بگيريد به عنوان يه انسان آزاده چرا تحقيق نكردين؟دنبال علم و دين و حقيقت
خوشبختانه كاراكتراي اسلامي با تمامي اصول منطقي و فلسفي و علمي سازگاري داره و از هر دري وارد بشه حقانيتش قابل اثباته.

تا اينجا امر من نظرم بر اينه هركسي ميتونه حق بر باطل رو تشخيص بده مگر اينكه دنبالش نرفته باشه در اين صورت فرديه كه خودش مايل به دونستن نيست.

نكته دوم اينه كه ما الان اينجا بر اين بحث نميكنيم كه اگه جاي ديگه بوديم چه اعتقادي داشتيم.
داريم بحث ميكنيم كه يه امر باطله يا حقه

اگه نسبي بهش نگاه كني هيچ امري رو نميتوني ثابت پيدا كني

يعني نعوذبالله فاجعه عاشورا و قيام حسيني رو ميشه از يه ديدگاه ديگه بهش نگاه كرد و اسمشو اشتباه گذاشت.
غير از اينه؟؟

ولي آيا اين حقيقته؟
اينكه نظريه ثابتي نشه واسه يه چيز ارائه كرد با عقل و خواست بشريت تطبيق داره؟؟

قطعا اينطوري نيست


بهزاد عزيز ما مجري نيستيم قرار نيست ما بريم تو كشورهاي غربي اونا رو به جرم مشروب زنا ، فحشا و هزاران عمل اشتباهي كه تو اعتقاداتشون رخنه داره حد بزنيم و مجازات كنيم.
ما مختار ممكلت اسلامي خودمونيم

ولي اينقدر آزاد هستيم كه بتونيم نتيجه گيري داشته باشيم كه راه اونا درسته يا راه ما

و الان به اين نكته توجه نكن كه اونا چي فكر ميكنن، چون تو هر بحث منطقي كه الان بزاري من ميتونم نسبت به عقل و درك اونا از يه مسئله خرده بگيرم
(الان ميگي اونا هم ميتونن خرده بگيرن چون خرده گرفتن نسبيه)
تو دنيايي كه همه چي نسبي باشه هيچ چيزي به ثبات نخواهد رسيد
يعني غايت و هدف افرينش عملا زير سوال ميره
چون هركسي واسه خودش يه غايتي درست ميكنه و با توجه بر مبناي نسبي بودن امور ميگه كه حرفش درسته
پس هدف خدا كه بازگشايي رمز اسماء خداست و خليفه خدا در زمين بودن چي ميشه؟؟
همه چي زير سوال ميره.
اون وقت طبق اين اصول بايد كلا كلامونو بكشيم رو سرمون و هرطور مايليم زندگي كنيم و هيچ اصلي رو نپذيريم

و اخر سر هم من فرق اين زندگي كردن و زندگي زمان ارسطو رو نميفهمم.منظورم بحث پروتاگوراسه كه ميگه حقيقت هرچيزيه كه تو ذهنته. و خارج از اون نيست

اون وقت من به آب ميگم نفت ، يكي ديگه هم ميگه بنزين و بر اساس اين اصل هممون داريم درست ميگيم
من =

نقل قول
اما تو چطور می خوای به این اصول ثابت برسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با تمسك ورزيدن به اصول الهي كه از ذهن پريشون بشر بيشتر ميدونه
ما به چيزي اگاهيم كه شما نميدانيد
ايا درمورد چيزي كه نميدانيد قضاوت ميكنيد؟
و هزاران آيه كه نشون دهنده محدوديت عقل و عدم دانايي نسبت به امور جهانيه

كسي كه به اسلام روي بياره هيچ وقت دچار جهل مركب و ساير جهالت ها نميشه(البته اسلام ناب و اصل و نه تعصبات و اشتباهات فكري)

نقل قول
بشکاف

خودت شكافتي
نقل قول

قطعا یکی نیستند اما هر دو نسبی هستند،تو به اصل قضیه توجه نکردی کمیل ،نسبی گرایی قضاوت نمی کند اما تابع کثرت گرایی است

كثرت گرايي
يعني هرچي جمع گفت درسته
يه جمعي يه روز ميگه چادر سرمون باشه درسته
همون جمع فردا ميگه بي حجابي درسته
حقيقت نابود نشد تو اين امر؟
آيا اكثريت مشروعيت مياره؟
مثال ميزنم
سپاه اسلام در جنگ عاشوراي حسيني 72 نفر و سپاه دشمن صدها هزار نفر
حقيقت اسلام با چه كسيه؟ با نوه پيامبر و فرزند علي و فاطمه؟ يا اكثريت جماعت كوفي؟؟

به نظرم نسبي گرايي فقط فضا رو براي توجيه كردن مسائلي كه در راستاي ميل انسانهاست باز ميزاره
يعني باعث ميشه كه هركي هرجور دوست داره برداشت كنه و نه اينكه دنبال حقيقت
فقط مانع اين نميشه كه كسايي كه دنبالشن به حقيقت نرسن.
ولي كسي رو هم راهنمايي نميكنه





۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
Amir نوشته:

نقل قول
... جان حالا شما الان از آقا امیر بل نگیر که رانندگی نکنی رانندگیت خوبه اگه بخوای به خاطر یه عده ار افراد بی قانون رانندگی نکنی که نمیشه

نیلوفر خانوم من که نگفتم اصلا رانندگی نمیکنم.
منظورم این بود که اگه کار ضروری نداشته باشم رانندگی نمیکنم. چون رانندگی تو خیابونایی که اینجوری رانندگی می کنن، چیزی جز خورد شدن اعصابم نداره.
مثلا وقتی میتونم با تاکسی برم دانشگاه چرا بیخودی ماشین ببرم که اعصاب برام نمونه؟



البته امير من نميدونم جنسم فرق داره و خارجي هستم يا اينكه بيخيالم يا شهرمون فرق داره شخصا با ماشين رفتن دانشگاه رو ترجيح ميدم چون از نظر هزينه جفتش يكسانه ولي از نظر زماني تاكسي برام دو برابره و همچنين مشكلاتش خيلي زياده
يعني وقتي بعد از چهار تا كلاس فشرده دانشگاه ميخوام برگردم خونه هيچ چيز مثل اون رانندگي بين مسير اون خستگي رو از تنم خارج نميكنه

تازه عشقش اينه يه چند تا از رفقاي سوژه دانشگاهم سوار كني





۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
ملک الموت نوشته:

نقل قول
مصطفی نوشته:


بهزاد در مورد این حرفی داری یا نه؟


نه .


نتيجه بحث چي ميشه؟

اينكه ما به عنوان يه انسان مسلمون و ايراني با اصول عقايد خودمون چقدر ميتونيم به متغير ها نسبي بنگيريم و كدوم شيوه درست تره؟

براي خودمم جالبه چرا مثلا ما بايد به مسائل ديگه با ديدي كه ما خودمون اون ديد رو به رسميت نميشناسيم نگاه كنيم؟؟

خيلي جاها ديديد كه مثلا از يه فردي مثل اين آقاي كشيش كه توهين كرده دفاع ميشه و ميگن خوب اينم در راستاي كاريه كه مثلا امام خميني نسبت به اون فرد كرد درحالي كه عملا ربطي بينشون نيست ، فقط توجيهي كه وسط مياد اينه كه اون كشيش هم اين اسلام ستيزي و توهين رو بر اساس اصول عقايد ديني خودش ميدونه و امام خميني هم حكم ارتداد و قتل يه انسان رو بر اساس اصول عقايد ديني خودش.

پس اين دو تا يكي هستند

اين امر نسبي گرايي و قضاوت بر اساس مباني كه هيچ تعلقي به افكار ديني و ملي ما نداره تو كشور ما فوق العاده داغه.
خودم شخصا يه جورايي ازش ميترسم چون مردممون شديدا دچارش شدن.

ميبينيد براي اشتباه هر فردي يه توجيهي به كار ميره كه خود توجيه و اون دليل عمل هم از نظر اعتقادات ثابت ما زير سواله.
و اينقدر نمونه هاش زياده كه نيازي به مثال زدن نيست.

در اين كار زار چه بايد كرد؟

بايد عقل رو محكوم كرد به عدم توجه و تفكر (به خاطر شك و شبه در تشخيص متغير هاي زياد)؟
بايد نسبي گرا بود؟
بايد مطلق گرا بود؟
يا بايد اصول ثابت مطمئني براي تشخيص علتها و معلول ها يافت؟؟

خودم شخصا نظرم رو گزينه چهارميه.

چون ما تو اين دنيا خدا نيستيم و قاضي هم نيستيم و مجري هم نيستيم.
پس نبايد نگران اين باشيم كه مسئوليت اين مسائل به گردنمونه.

ولي بايد يه معيار و سبكي براي تشخيص داشته باشيم براي خودمون.

نظرتون چيه؟


نقل قول
توجه نکردی دل انگیز ،کار نسبی گرایی به هیچ عنوان قضاوت نیست،نسبی گرایی نمیگه که دزدی کار خوبیه یا بد، کار نسبی گرایی توصیفه،یعنی میگه برای کمیل و بهزاد و ایکس (در حقیقت او تعریف من و کمیل رو از دزدی نسبی میدونه،اما به یک واقعیت مطلق بیرونی اعتقاد داره که حالا این واقعیت مطلق در ذهن او هم نسبیه ) یک تعریف کلی از دزدی وجود داره،اما آیا برای دزد هم این تعریف وجود داره؟

خوب تا اينجا حرفت مورد قبوله ،فقط يه نكته ظريفي ميمونه اينكه چون تعريف ما براي اون فرد وجود نداره دليل بر اشتباه بودن نظر ماست؟ يا غلط قضاوت كردن ما نسبت به اون عمل؟
قطعا خير ،

نقل قول
کار رابین هود هم سرقت بود ،اما آیا این سرقت در تعریف مطلق کمیل و بهزاد از دزدی جایی خواهد داشته؟ قطعا نه.

نكته ديگه اي كه اينجا هست تو تعريفي كه تو ذهن كميل و بهزاده نهفتس
ايا كميل و بهزاد تعريفشون رو از جايي كه رابين هود اورده ، گرفتن؟؟
پاسخ ميشه خير،
نكته دوم اينكه كميل و بهزاد چگونه نسبت به اين قضيه اطمينان حاصل ميكنن كه برداشتن پول مردم دزدي به حساب مياد؟

با توجه به شرايط محيطي و اعتقادي كميل و بهزاد اونا اين امر مطلق رو از دينشون و اصحاب خاص خدا گرفتن كه تو تعاريف اونا برداشتن مال مردم (مال كه به انسان مربوط نيست حتي اگه روي زمين باشه و صاحب مشخصي نداشته باشه) حرامه!!
اين تعريفي كه ارائه شده خيلي جامع و كامله و توش ذكر نشده كه مثلا اگه مال براي كساني باشه كه حكومتي هستند (و باطل)پس درسته و بريد دزدي كنيد.
نگاه به سيره و روش معصومين ميكنيم!
اونا ذكر كردن كار هر فرد چيه، اگه يه حكومتي داره اشتباهي ميكنه نبايد با يه عمل اشتباه ديگه پاسخش رو داد.
ميشه با شيوه هاي ديگه مال مظلوم رو بهش پس داد

پس هيچ وقت با تعريفي كه رابين هود يا اون ايكس داره نبايد معيار ما زير سوال بره.
غير از اينه؟

و يه نكته ديگه ، خودم فكر ميكنم كه كار نسبي گرايي بيشتر توجيه هستش تا امور ديگه
نظر شما چيه؟

نقل قول
پی نوشت: مُردم از بس تایپ کردم،بمیری کمیل

به من چه؟ تاپيك خراب شده بود






۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو

امير اووج نگير

حرفتو قبول دارم ولي با همه اين اوصاف من رانندگي كردن رو تو زندگيم از هركاري بيشتر دوست دارم حس ارامش خاصي ميده ، فقط از ترافيك بدم مياد و رانندگي تو شهراي بزرگ مثل تهران رو دوست ندارم

ولي انصافا خودم اكثر قوانين رو رعايت ميكنم فقط سرعته كه اونم از وقتي مستند شوك رو ديدم واقعا روم تاثير مثبت داشته

و يكم هم ويراژ دادن كه اونم انصافا نميتوني تو اين خيابونا با اين مردم رانندگي كني و دست به اين كار نزني يه جورايي مجبورت ميكنن ، مثلا يكي تو لاين سرعت داره با چهل تا حركت ميكنه چراغ هم ميدي كنار نميره مجبوري سبقت از راست بگيري يا جاهايي كه مردم حواسشون پرته مثل بازار كه هركي داره يه كاري ميكنه بجز رانندگي

ولي اون ميزان ارامشي كه رانندگي بهم ميده هيچي بهم نميده چون باعث ميشه همه حواسم جلب باشه ، تمركز رو اينه ها ، راهنما و سرعت و كلاچ و دنده و غيره و غيره ، از نظر من از هزار نخ سيگار بيشتر ميتونه ادم رو اروم كنه
مخصوصا اگه با يه موسيقي لايت همراه باشه

با حرف كياوش هم موافقم كه رانندگي به سرعت نيست رانندگي به دقت و عكس العمله اينكه بتوني تو مواقع مورد نظر سريع عكس العمل مناسب رو نشون بدي





۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو

حرف كه باد هواست همه ميتونن بزنن

تو عمل رو كن ببينيم چند چنديم

من يه صحنه از رانندگيمو تو ساري به محمدرضا نشون دادم

يه صحنه هم به حامد تو اتوبان ياسيني

حسين محمدي و حسام و چند نفر ديگه از دوستانم حركات مخصوص منو ديدن

حالا رو كن ببينيم چند چندي




۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
خدا اين اعتماد به نفسو از دختراي ما به خصوص دختراي سايت(علل خصوص زيبا) نگيره

آمين يا رب العالمين




۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
شخصا تو عرم با عزت رانندگيم هيچ زني نتونسته ازم رد بشه البته منظورم تو بحث كورسه
دو سه تا از فكو فاميلا جو دادن ولي تو عمل كم اوردن






۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو


شخصا تو اين دو سالو نيم كه رانندگي رو تجربه كردم ميشه گفت از كل زنايي كه ديدم رانندگيشون خوبه فقط چهارتاشون به پستم خورده
يعني تو اين دو سال و نيم تعداد زنايي كه ديدم به چهار رسيده

يكيشون تو كمربندي بابل يه پرشيا داشت اومد چراغ داد
قيافه من در اون لحظه
بعد دو تا معكوس كشيدم رفتم رو صدو چهل
ديدم نه بابا خيلي رانندگيش نسبتا خوبه داره مياد تا 180 هم رسيديم هي سعي ميكرد رد بشه من رفتم رو 182 ديگه كمربندي تموم شد تو لايي شهر جا موند تازه داشت دستم گرم ميشد
من =
موتور ماشين =
يكيشونم تو جاده هراز خورد به پستم تا خود تهران پارس 160 تا ميومدم
يكي دو تا ديگه هم بودن زياد غول نبودن

ولي انصافا بقيه تعطيلات بودن
يه بار تو بازار پارك كرده بودم منتظر بودم پدرم خريد كنه بياد
زنه اومد پاركه دوبل بزنه
دوبار كوبيد به سپر من دوبارم به سپر جلويي بعد دنده عقب اورد چسبود به ماشين من
بعد پياده شده بود قيافش اين شكلي بود =

من =
پياده شدم گفتم خانم ببخشيد
- بله بفرماييد
-يه سوال از حضور شريفتون داشتم
- ببخشيد اقا لطفا سريع تر من كار دارم
من =
- حالا سپر كوبيدنتو فاكتور گرفتم تو الان پيش خودت فكر نميكني من بخوام از پارك دربيام با اين فاصله اي كه چسبوندين بهم(مو از لاي ماشينا رد نميشه) امكانش نيست؟
-اگه راننده باشي درش مياري
من =
فرمانده راهنمايي و رانندگي استان مازندران =
مايكل شوماخر =





۳ مهر ۱۳۹۱
< ۱ ... ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ... ۶۸۳ >
فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۲
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۵
پیام‌های جدید
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۴ پاسخ
۵۴۶,۸۴۴ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۱ پاسخ
۱۱,۶۲۳,۴۴۲ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۸ پاسخ
۸,۳۶۱,۵۳۶ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۵,۶۰۲ بازدید
۲۵ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۳,۲۷۹ بازدید
۲۵ روز قبل
رویا
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۸ پاسخ
۴۳۶,۳۱۲ بازدید
۲ ماه قبل
jack jinhal
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۳۵,۵۲۷ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۵,۷۲۹ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۴۸ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۰۴۱ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۲۴۸ کاربر آنلاین است. (۱۴۶ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!