همه پیامها (elguaje7)
|
پاسخ به: فناوری نانو! | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
نقاشی سهبعدی هیجانانگیز با کمک فناوری نانو! فابیان اوفنر با استفاده از فروسیال، یک آهنربا، چند سرنگ و رنگ موفق شده این اثر هنری را خلق کند. او برای شکلگیری بخشهای سلولی باید میزان دقیق رنگی را که به درون هر قطره تزریق میکند، محاسبه کند. این تصویر رنگارنگ که در کنارهها به طرح ابروباد تبدیل شده حاصل تلفیق هنر و فناوری نانو است. خطوط سیاهی که در این نقاشی مشاهده میکنید توسط فروسیال ایجاد شده که نتیجه ترکیب ذرات آهن در ابعاد نانو با مایعی حامل است که میتواند نفت سفید باشد و در مقابل میدان مغناطیسی از خود عکسالعمل نشان میدهد. خواص جالبتوجه این سیال که برای آببندی دیسک سخت رایانهها مورد استفاده قرار میگیرد و در تصویرنگاری پزشکی نیز کاربرد دارد، باعث شده در خلق آثار هنری نیز به کار گرفته شود. به گزارش نیوساینتیست، این نقاشی توسط فابیان اوفنر سوئیسی که یک عکاس هنری است و اغلب تلاش میکند از پدیدههای علمی در خلق تصاویر تازه استفاده کند، تهیه شده است. او برای خلق این تصویر عجیب ابتدا چندین قطره فروسیال را روی یک صفحه سفید شیشهای ریخته و سپس با استفاده از یک آهنربای گرد که زیر این صفحه تعبیه شده آنها را در سطح یک دایره محصور کرده تا این نقاشی عجیب سهبعدی را ایجاد کند. او از سرنگ برای ریختن رنگهای مختلف آبرنگ درون این بخشهای کوچک استفاده کرده تا اتصال مغناطیسی میان ذرات آهن را توسط آنها بشکند. این کار باید با دقت کافی انجام شود و مقادیر دقیقی از رنگ به درون هر قطره از فروسیال تزریق شود که نتواند اتصال میان ذرات را کاملا از بین ببرد. در این صورت بخشهای سلولمانند رنگی شکل خواهند گرفت و اگر این اندازه رعایت نشود کشش میان ذرات از بین رفته و مانند اتفاقی که در بخش راست تصویر رخ داده سلولها از هم خواهند پاشید. البته اوفنر اولین هنرمندی نیست که به استفاده از فروسیال برای خلق آثار هنری رو آورده، پیش از او ساچیکو کوداما، هنرمند ژاپنی و گروهی از هنرمندان استرالیایی این ماده را در آثار هنری خود به کار بردهاند. |
||
۱۳ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: اتومبیل | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
02 03 04 05 06 07 08 آرینرا یک سوپر خودروی انگلستانی - لهستانی است که گفته می شود از لحاظ عملکرد و طراحی و مواد استفاده شده در آن میتواند با لامبورگینی رقابت کند. عملکرد خودرو واقعا قابل تحسین است. به عنوان مثال صفر تا 100 خودرو در کمتر از 4 ثانیه و صفر تا 300 آن در کمتر از 30 ثانیه اتفاق می افتد. سیستم قوی ترمز خودرو هم عملکرد قابل ملاحظه ای دارد و هنگام ترمز زدن در سرعت 300 کیلومتر در ساعت، تنها7 ثانیه طول میکشد تا خودرو به حالت سکون برسد. این پروژه «لی نوبل » نام دارد. این نام از یکی از طراحان معروف انگلیسی خودرو گرفته شده است. نوبل هم اکنون یکی از اعضای تیم مدیریت و یکی از سهامداران آرینرا است. او همچنین مسئول جنبه های تکنیکی و طراحی خودرو است. کارخانه آرینرا قصد دارد که تولید خودروهای خودرو را در لهستان آغاز کند. این کارخانه به جای ساختن شعبه های مختلف قصد دارد که در نقاط مختلف دنیا با کارخانه های مختلف همکاری کند و برای خود شرکای مناسبی فراهم سازد. هدف نهایی این است که تولید آرینرا در سال به 600 الی 700 دستگاه برسد. ظاهر خودرو جذاب است و طراحی زیبایی دارد. جلوی آرینرا به زمین نزدیک است و چنین چیزی باعث بالا رفتن عملکرد آیرودینامیک خودرو میشود. وقتی که از کنار به خودرو نگاه میکنید، زیبایی آن را به معنای واقعی میفهمید و شکل نامتقارن آن شما را تعجب زده خواهد کرد. چرخهای 19 اینچی آلیاژی خودرو از مواد سبک وزن ساخته شده است. سازههای سبک وزن خودرو و آیرودینامیک بالای آن باعث میشود که نهایت قدرت ممکن از موتور خارج شود. تودوزی داخل خورو از چرم با کیفیت است. از ویژگی های داخلی خودرو میتوان به یک سیستم قدرتمند صوتی، آیینه ها و پنجرههای الکتریکی و خنک کننده هوا اشاره کرد. هر دو صندلی خودرو نیز به یک کمربند ایمنی با 4 نقطه تنظیم شونده مختلف مجهز هستند. قدرت خودرو توسط یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تولید میشود که 650 اسب بخار و 820 نیوتن متر تولید میکند. صفر تا 100 خودرو 3.2 ثانیه طول میکشد و نهایت سرعت آن 340 کیلومتر در ساعت است. یکی از ویژگی های جدید و جالب خودرو دوربین حرارتی آن است. این دوربین فضای جلوی خودرو را تا چند صد متر تشخیص داده و نشان میدهد. اگر دوربین موجودی با دمای بیشتر از محیط پیدا کند، راننده تصویر آن را به صورت واضح از صفحه ای در کنسول مرکزی خواهد دید. |
||
۱۲ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بيداري انديشه [ ولايت ] | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
منم یه سوال بپرسم؟ مشکل مردم چی بوده که راحت گول میخوردن؟ با اینکه میدونستن پیامبرشون چه کسی رو وصی خودش قرار داده و زمان زیادی هم از ماجرا نگذشته بوده، چجوری همه چی رو فراموش میکردن؟ البته الان که حقیقت ماجرا برامون روشن شده، بنظر میاد راحت تسلیم شدن ولی خب شاید شبهه هایی که توی اون شرایط ایجاد میکردن براشون و اون نقطه ضعفایی که افراد کنار زننده ی وصی از مردم داشتن واقعا طوری بوده که اگه گول نمیخوردن جای تعجب داشته! بله؟ |
||
۶ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: رقابت بین کسانی که ایمیل یاهو رو ترجیح میدن با کسانی که جی میل(Gmail) رو ترجی... | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
4
|
||
۶ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: پل ارتباطی با ناظرین بخش | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Aragorn King نوشته:اون موقع استادتون کیه؟ تواضع شما همیشه ما رو تحت تاثیر قرار میده استــــاد! اساتیدی مدعو از اقصی نقاط مختلف سایت! |
||
۵ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: فناوری نانو! | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
II III IV |
||
۵ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: پل ارتباطی با ناظرین بخش | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
بله، خب دوستان موافق هستین اینجا یه تاپیک برای آموزش پله پله ی فتوشاپ با حضور اساتید مجرب داشته باشیم؟ اگه قراره نظر مثبت تون منفی باشه، همین الان اعلام کنین لطفا! |
||
۵ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: جهان هستی | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
نکاتی ضروری پیش از خرید تلسکوپ! خرید یک تلسکوپ بزرگترین تصمیم بک اخترشاس آماتور به شمار می آید. امیدواریم اولین تلسکوپی که می خرید تلسکوپی باشد که بیشتر از همه از آن استفاه کنید. تلسکوپی که خاطرات زیادی با آن دارید، تلسکوپی که بتوانید آن را به فرزندانتان بدهید! بزرگترین مزیت تلسکوپ های خوب این است که در تمام طول زندگی با شما خواهند ماند. اگر به خوبی از آن مراقبت شود تجهیزات نوری آن خراب نمی شود و تا ابد ماندگار خواهد بود. امروزه اغلب تلسکوپ ها بسیار خوب و مناسب هستند، به غیر از برخی موارد استثنایی قابل توجه که به راحتی قابل شناسایی است. مهمترین نکته در خرید یک تلسکوپ به خصوص زمانی که محدودیت مالی نیز وجود داشته باشد، این است که تلسکوپی را خریداری کنید که مناسب شما بوده و علایق خاص شما را تحت پوشش قرار دهد. اولین قدم در این راه، شناخت آنچه تصمیم به مشاهده و مطالعه آن دارید می باشد و این نکته ای است که اغلب مردم به آن توجه نمی کنند و پس از مدتی تلسکوپ خود را برای فروش گذاشته و یا باز می گردانند. خیلی ناراحت کننده است که بسیاری از افراد تلسکوپ های واقعاً خوب خود را برمی گردانند. لطفا قبل از خرید موارد ذیل را مد نظر بگیرید: - قبل از خرید تا جایی امکان دارد درباره تلسکوپ آموزش ببینید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. یک خریدار آگاه معمولا بهترین گزینه را انتخاب می کند. - ببینید به چه نوع پروژه های رصدی علاقمندید و اطلاعاتی راجع به نوع تجهیزاتی که در این باره به آن احتیاج پیدا خواهید کرد کسب کنید. - بررسی کنید برای پروژه مورد نظر به چه چیز نیاز دارید و از کجا باید آن را تهیه کرد. تجهیزاتی که در برنامه های آتی مفید هستند خریداری کنید. همانطور که اطلاعات بیشتری می آموزید مجموعه تلسکوپ شما نیز باید غنی تر باشد. - برای تماشای فضا حداقل به یک دیافراگم 4 اینچی نیاز خواهید داشت. - در صورت نیاز به دنبال لنزهای ارزان تر باشید. به عبارتی درباره خرید لنزهای پلاستیکی فکر کنید. خیلی خوب است انواعی از عدسی ها را داشته باشید اما حداقل یک عدسی 25/1 اینچی تهیه کنید. - به فکر خرید یک آداپتور باشید که به شما اجازه خواهد داد تا لنزهای کم هزینه را بر روی تلسکوپ های قوی و با کیفیت بالا سوار کنید. درنتیجه قادر خواهید بود بدون پرداخت هزینه های گزاف در پروژه های گوناگون دیگر شرکت داشته باشید. - در صورت امکان از یک دوست متخصص کمک بگیرید، در این صورت هر دوی شما می توانید باهم نظر بدهید. از آنجایی که چشم های مختلف دیدهای متفاوتی دارند، یک جفت چشم دیگر می تواند مواردی که از چشم شما دور مانده را تشخیص دهد. - بودجه خود را مد نظر قرار دهید. بهتر است پول خود را برای خرید وسیله ای با کیفیت بالاتر پس انداز کنید تا اینکه مجموعه ارزانتری تهیه کنید که مدت زیادی برای شما کار نخواهد کرد. - ضربه آهسته ای به تلسکوپ وارد آورید و مطمئن شوید ظرف مدت یک یا دو ثانیه تعادل خود را دوباره به دست می آورد. - اگر قرار باشد تلسکوپ در گنجه خانه تان ثابت بنشیند آن تلسکوپ ارزشی ندارد. اطمینان حاصل کنید که می توانید آن را جابجا کرده و خودتان آن را آماده ی کار نمایید. - یک کیت تمیز کننده برای تلسکوپ خود خریداری کنید. هرچه بیشتر از تلسکوپ تان مراقبت کنید طول عمر بیشتری خواهد داشت. - کتاب های حاوی چارت های ستاره ای خریداری کنید. همانطور که در کار خود مهارت پیدا می کیند، می خواهید مسیرهای خود را ترسیم کنید و درک بهتری از آسمان ها داشته باشید. - فقط تلسکوپی خریداری کنید که دارای گارانتی (warranty) باشد. - مطمئن شوید در صورت ناقص یا معیوب بودن تجهیزات، می توانید آنها را برگردانید. - تحت تاثیر صحبت های فروشنده قرار نگیرید و به دقت انتخاب کنید.تلسکوپ جدیدتان لحظات خوش فراوانی را به همراه خواهد آورد. فروشگاه ایران تلسکوپ |
||
۳ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: اتومبیل | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
وقتی جاده اتومبیل را شارژ می کند: انتقال الکتریسیته بیسیم از درون بتن یکی از مشکلات اصلی خودروهای الکتریکی، اتمام سریع شارژ و برد کم مسافت آنها در برابر رقبای سوخت فسیلی شان است. اما تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی ماشین های الکتریکی در صورت حل این مشکل و امکان طی مسافت بسیار بالا بدون نیاز به شارژ، بسیار آسان تر می شود. این همان ایده ای است که باعث تشکیل تیم تحقیقاتی برای کار بر روی نمونه اولیه جاده با الکتریسیته بیسیم در دانشگاه تویوهاشی ژاپن شده است. این تیم طی برنامه نمایشی که در دانشگاه تویوهاشی ترتیب داده بود، با موفقیت نیروی الکتریسیته را از درون یک لایه بتنی به ضخامت ۱۰ سانتی متر عبور داد. آنها موفق شدند نیروی برق ۵۰ تا ۶۰ واتی را از درون بلوک سیمانی عبور داده و از طریق دو چرخ اتومبیل آن را به لامپ برسانند. این پروژه EVER یا Electric Vehicle on Electrified Roadway نام دارد و اعضای تیم تحقیقاتی امیدوارند که روزی این رویا به واقعیت بپیوندد و ماشین های الکتریکی بدون نیاز به شارژ، مسیرهای طولانی را در اتوبان ها بپیمایند. البته تا محقق شدن چنین آرزویی هنوز باید از برخی موانع عبور کرد. مهم ترین مانع هم، آن است که برای شارژ ماشین الکتریکی هنگام عبور از چنین جاده ای، نیاز به الکتریسیته ای داریم که ۱۰۰ برابر قویتر از آنچه امروز آزمایش شد، باشد. و البته باید بتواند از لایه بتنی با قطری حداقل دو برابر میزان تست شده عبور کند. این تیم تحقیقاتی می گوید که در حال کار بر روی بهبود و افزایش کارایی این سیستم هستند و قصد دارند کار را تا مرحله تجاری سازی ایده شان پیش ببرند. مانع مهم دیگر در زمینه اجرایی شدن چنین طرحی، نیاز به نوسازی خیابان، جاده و بزرگراه ها و عبور ابزارهای لازم از زیر آنها است که هزینه بسیار زیادی را می طلبد. |
||
۳ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: پل ارتباطی با ناظرین بخش | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
با تشکر از نظرات، پیشنهادات سازنده و سوال های شما، همونطور که اینجا هم خوندین، قرار بر این شد که تاپیک حالت گفتگو - آموزشی داشته باشه. به این صورت که با بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مختلف در بازه های زمانی مشخص، میتونیم مهارتمون رو در مکالمه و مکاتبه ی صحیح تقویت کنیم. اگه افرادی که دانش و تسلط بیشتری دارن هم لطف کنن و ضمن مشارکت در بحث و ارائه کلمات و اصطلاحات تخصصی تر در زمینه بحث مورد نظر، اشتباهات ما رو هم تصحیح کنن، فکر کنم بتونیم تاپیک خوبی داشته باشیم! نقل قول ﻣــــﺮﺩ ﻗﺼـــــــﻪ ﻫـــﺎ نوشته:That"s not an English class...In my point of view it's better to to chat in that topic to prove our language because if it want to be a class it needs a lot of time and nowadays you can't find anyone who have this much time to spend on this case.. about the name of the topic I Think...oh I need more time to think. in a way it's difficult to name such a topic. پ.ن:جو گیر شدیم رفت. وات؟ در مورد اسمش هنوز تصمیمی گرفته نشده! کانتینیو، یو کن! نقل قول Aragorn King نوشته:ميگم فكر نميكنيد جاي تاپيك "The English Forum " بايد تو انجمن هنر و ادبيات باشه . خب بستگی داره از چه زاویه ای بخوایم به این تاپیک نگاه کنیم! اگه به دید عمومی بهش نگاه بشه و بعد کاربردی اون در زمینه های مختلف درنظر گرفته بشه، جاش همینجاست! اگه یکم عمیق تر بشیم و بخوایم روی خود زبان و ادبیات انگلیسی مانور بیشتری بدیم، جاش توی هنر و ادبیاته ؛ ولی اگه خیلی تخصصی بخوایم نگاه کنیم، اصلا باید یه انجمن جدا براش درنظر گرفته بشه. از اونجایی هم که قرار شده تاپیک جنبه ی آموزشی صرف نداشته باشه و با توجه به پتانسیل و انعطاف پذیری بالایی که این تاپیک میتونه در زمینه بحث های متنوعی که مشارکت همه رو میطلبه داشته باشه، هرجایی از سایت میتونه قرار بگیره...حالا یا اینجا یا هنر و ادبیات یا حتی مباحث آزاد یا ...! نظر ناظرین انجمن هنر و ادبیات هم مهمه. |
||
۲ مرداد ۱۳۹۱
|