به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
همه پیام‌ها (fabregas777)
همه پیام‌ها (fabregas777)

< ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ... ۲۶ >
پاسخ به: یه پرسپولیس، یه ایران!
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
متسو هم پرید،کالدرون هم که پرررررررررررررررررررررررررر، مونده مانوئل خوزه.
خدایا خودت به خیر بگذرون




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۷ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: یه پرسپولیس، یه ایران!
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
من که اصلا از این لقب مقبا خوشم نمیاد
بابا یکی نیس به این سردار میگه این بنجلا چیه میری واسه مذاکره؟
ما مربی میخوایم مربی که مدیر باشه .
اگه مدیر نباشه میشیم استیل آذین





سلامتی آقا امام زمان صلوات
۵ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: هرچه می خواهد دل تنگت بگو ...!!
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
منم قبلا خیلی سوسیس میخوردم اما الان چن ماهه نمیخورم .
چون شنیدم که سرطان زاست
پس شما هم نخورین لطفا




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: چشم دل باز كن كه جان بينی ...
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
مناظره امام رضا علیه السلام با جاثلیق را گذاشتم امیدوارم که استفاده کنیم.

امام فرمود: اى نصرانى1 از تو سؤالى دارم، جاثلیق گفت: بفرمایید، اگر بدانم جواب مى ‏دهم، امام فرمود: چرا قبول ندارى كه عیسى با اذن خدا مرده‏ها را حیات مى ‏بخشید؟
جاثلیق گفت: زیرا احیاكننده مردگان و شفا دهنده كوران و مبتلا به پیسى چنین كسى معبود و شایسته پرستیدن است.
امام فرمود: «یسع» نیز اعمال مانند كارهاى عیسى انجام مى‏ داد، او بر آب راه مى‏رفت و مرده را حیات مى ‏بخشید، و نابینا و بیمار پیسى را شفا مى‏ داد، ولى امتش وى را خدا ندانسته و هیچ كس وى را پرستش نكرد، و «حزقیل» پیامبر نیز همچون عیسى بن مریم مرده زنده كرد؛ سى و پنج هزار نفر را پس از گذشت شصت سال از مرگشان، زنده كرد.
سپس آن حضرت رو به رأس الجالوت2 كرده فرمود: آیا ماجراى این تعداد از جوانان بنى اسرائیل را در تورات دیده‏اى؟ بخت‏ نصر ایشان را از بین اسیران بنى اسرائیل كه در وقت حمله به بیت المقدس اسیر شده بودند برگزیده و به بابِل برد، خداوند نیز وى را به سوى ایشان فرستاد و او آنان را زنده نمود، این مطلب در تورات موجود است و هر كدام‏از شما انكار كند كافر است.
رأس الجالوت گفت: این ماجرا را شنیده‏ام، و از آن باخبرم.
امام فرمود: صحیح است، اكنون نیك دقت كن و بنگر آیا این سفر از تورات را صحیح مى ‏خوانم؟ سپس آن حضرت آیاتى از تورات را بر ما تلاوت نمود، یهودى با شنیدن تلاوت و صوت آن حضرت، با شگفتى، جسم خود را به راست و چپ حركت مى ‏داد، سپس رو به جاثلیق كرده پرسیدند: آیا اینها پیش از عیسى بوده‏ اند یا عیسى پیش از آنان؟
جاثلیق گفت: آنان پیش از عیسى بوده ‏اند، فرمود: قریش همگى نزد آن حضرت صلّى اللَّه علیه و آله آمده و خواستند كه آن جناب مرده‏ هایشان را زنده‏ كند، رسول خدا صلى الله علیه و آله؛ على بن أبى طالب علیه السلام را همراه ایشان به صحراء (قبرستان) فرستاده و فرمود: در آنجا با صداى بلند افرادى را كه اینان خواهان زنده‏ شدن شان هستند صدا بزن و تك تك نام ایشان را ببر و بگو: محمد رسول خدا مى ‏گوید:
به اذن خدا برخیزید!
پس همه برخاسته، خاكهاى سرشان را مى‏ تكاندند، و مردان قریش نیز از ایشان در باره امورشان پرسش مى ‏كردند و در ضمن گفتند: محمد پیامبر شده است، مردگان از خاك برخاسته گفتند: اى كاش، ما نیز وى را دریافته به او ایمان مى ‏آوردیم، و رسول خدا صلى الله علیه و آله نیز افراد نابینا یا مبتلا به پیسى و دیوانگان را شفا داده است، با حیوانات، پرندگان جن و شیاطین صحبت كرده است، ولى ما آن حضرت را خدا نمى ‏دانیم، و در عین حال منكر فضائل این دسته از پیامبران نیستیم، شما كه عیسى را معبود خود مى ‏خوانید، باید دو پیامبر: یسع و حزقیل را نیز معبود خود بدانید، زیرا آن دو نیز نظیر عیسى مردگان را زنده مى‏ كردند، و معجزات دیگر او را نیز انجام مى ‏دادند.
و همچنین تعدادى از بنى اسرائیل كه به هزاران نفر مى ‏رسیدند، از بیم طاعون از دیار خود خارج شدند، ولى خداوند جان ایشان را در یك لحظه گرفت، أهل آن دیار، اطراف آن مردگان حصارى كشیدند و آنان را به همان حال رها كردند تا استخوانهایشان پوسید، روزى یكى از انبیاء بنى اسرائیل از آنجا عبور می كرد، از كثرت استخوانهاى پوسیده به شگفت آمد، خداوند به او وحى فرمود كه: آیا میل دارى ایشان را براى تو زنده كنم تا آنان را انذار كرده و دین خود را تبلیغ كنى؟ گفت: آرى، اى پروردگار من.
پس خداوند وحى فرستاد كه ایشان را صدا بزن، او نیز چنین ندا كرد: اى استخوانهاى پوسیده! به فرمان خدا برخیزید! در یك آن همه زنده شده و با تكاندن خاك از سر خود برخاستند.
و دیگر حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام وقتى پرندگانى را گرفته و تكه تكه نمود، و هر قسمت را بر روى كوهى قرار داد؛ سپس همه را خواند و زنده شدند و به سوى او آمدند.
و همچنین حضرت موسى علیه السلام و هفتاد نفر همراهش كه از بین بنى اسرائیل انتخاب كرده بود وقتى به كوه رفتند و گفتند: تو خدا را دیده ‏اى، او را به ما نیز نشان بده، او گفت:
من او را ندیده‏ ام، ولى ایشان اصرار كرده گفتند: «ما كلام تو را تصدیق نمى ‏كنیم مگر اینكه آشكارا خدا را ببینیم- بقره: 55»، در نتیجه صاعقه‏اى آنان را سوزاند و نابود ساخت.
و موسى تنها ماند و به خداوند عرض كرد: خداوندا! من هفتاد تن از بنى اسرائیل را برگزیدم و همراه خود آوردم، و اكنون تنها برمیگردم، چطور امكان دارد قوم من سخنانم را در این واقعه بپذیرند؟ اگر مى‏ خواستى؛ هم من و هم ایشان را قبلا از بین مى ‏بردى، آیا ما را بخاطر كار بى ‏خردان هلاك میسازى؟، خدا نیز ایشان را پس از مرگشان زنده نمود.
[سپس امام افزود:] هیچ یك از مواردى را كه برایت ذكر كردم نمى‏ توانى رد كنى، زیرا همگى مضمون آیاتى از تورات، انجیل، زبور و قرآن است، اگر هر كس كه مرده زنده مى ‏كند و نابینایان و مبتلایان به پیسى و دیوانگان را شفا مى ‏دهد، خدا باشد، پس اینها را هم خدا بدان، حال، چه مى‏ گویى؟
جاثلیق گفت: بله، حرف، حرف شماست، معبودى جز الله نیست!!.
سپس امام علیه السلام به رأس الجالوت فرمود: تو را به ده آیه ‏اى كه بر حضرت موسى نازل شد سوگند مى ‏دهم كه آیا خبر محمد و امتش در تورات، موجود هست؟ كه: «آن زمان كه امت آخر، پیروان آن شتر سوار، بیایند، و خداوند را بسیار بسیار تسبیح گویند، تسبیحى جدید در معبدهایى جدید، در آن روزگار، بنى اسرائیل باید به سوى ایشان و به سوى پادشاه ایشان روان شوند تا دلهاشان آرام گیرد، چون آنان شمشیرهایى بدست دارند كه توسط آن از كفار در گوشه و كنار زمین انتقام مى ‏گیرند» آیا این مطلب، همین طور در تورات مكتوب نیست؟
رأس الجالوت گفت: آرى، ما نیز آن را همین گونه در تورات یافته‏ایم.
سپس به جاثلیق فرمود: با كتاب «شعیا» تا چه حد آشنایى؟ گفت: حرف به حرفش را مى ‏دانم.
سپس به آن دو فرمود: آیا قبول دارید كه این مطلب از گفته‏ هاى اوست: «اى مردم، من تصویر آن شخص سوار بر درازگوش را دیدم در حالى كه لباسهایى از نور بر تن داشت و آن شتر سوار را دیدم كه نورش همچون نور ماه بود»؟
آن دو جواب دادند: بله، شعیا این گونه گفته است.
امام فرمود: آیا با این گفته عیسى علیه السلام در انجیل آشنا هستید: «من به سوى خداى شما و خداى خودم خواهم رفت، و فارقلیطا خواهد آمد3 و اوست كه به نفع من و به
شهادت خواهد داد همان طور كه من براى او شهادت دادم، و اوست كه همه چیز را براى شما تفسیر خواهد كرد، و اوست كه رسوائیهاى امتهاى را آشكار خواهد كرد، و اوست كه ستون خیمه كفر را خواهد شكست».
جاثلیق گفت: هر چه از انجیل بخوانى آن را قبول داریم.
امام فرمود: آیا قبول دارى این مطلب در انجیل موجود است؟ گفت: آرى.
حضرت افزود: آن زمان كه انجیل نخست را گم كردید، آن را نزد چه كسى یافتید و چه كسى این انجیل را براى شما وضع كرد؟
جاثلیق گفت: ما فقط یك روز انجیل را گم كردیم و سپس آن را تر و تازه یافتیم، یوحنا و متی آن را براى ما پیدا كردند.
فرمود: چقدر نسبت به قصه این انجیل و علماى آن بى‏ اطلاع هستى؟
اگر این مطلب‏ همان طور باشد كه تو مى ‏گویى، پس چرا در مورد انجیل دچار اختلاف شدید؟ این اختلاف در همین انجیلى است كه امروزه در دست دارید، اگر مثل روز نخست بود كه در آن دچار اختلاف نمى ‏شدید، ولى من مطلب را برایت روشن مى‏ كنم: آن زمان كه انجیل نخست گم شد، مسیحیان نزد علماى خود گرد آمده و گفتند: عیسى بن مریم كشته شده و انجیل را نیز گم كرده ‏ایم، شما علما نزد خود چه دارید؟ الوقا و مرقابوس و یوحنا و متی گفتند: ما انجیل را از حفظ هستیم و هر روز یك شنبه یك سفر از آن را براى شما خواهیم آورد، محزون نباشید و كنیسه‏ ها را خالى نگذارید، هر یك شنبه، یك سفر از آن را براى شما خواهیم خواند تا تمام انجیل را گرد آوریم.
سپس آن حضرت فرمود: الوقا، مرقابوس، یوحنا و متی نشستند و این انجیل را پس از گم شدن انجیل نخست براى شما نگاشتند، و این چهار نفر شاگرد شاگردان اولین بودند، آیا این مطلب را مى ‏دانستى؟
جاثلیق گفت: این مطلب را تا به حال نمى‏ دانستم، و از بركت آگاهى شما نسبت به انجیل، امروز برایم روشن شد، و مطالب دیگرى را كه نمی دانستم از شما شنیدم، قلبم شهادت مى ‏دهد كه آنها همه حق است، از فرمایشات شما بسیار استفاده كردم.
امام فرمود: به نظر تو، گواهى این افراد چطور است؟
جاثلیق گفت: گواهى اینان قابل قبول مى ‏باشد، اینان علماى انجیل هستند و هر چه را تأیید كنند و بدان شهادت دهند حق و درست است.
امام علیه السلام به مأمون و أهل بیتش و سایر حضار فرمود: شما گواه باشید، گفتند: ما گواهیم، سپس به جاثلیق فرمود: تو را به حق پسر (عیسى) و مادرش (مریم علیهما السلام) سوگند مى ‏دهم، آیا مى‏ دانى كه متی گفته است: مسیح، فرزند داود بن ابراهیم بن اسحاق بن یعقوب بن یهوذا بن خضرون است و مرقابوس در باره اصل و نسب عیسى بن مریم علیهما السلام گفته است: او «كلمه» خدا است كه خداوند او را در جسد انسانى قرار داد و به صورت انسان درآمد، و الوقا گفته است: عیسى بن مریم علیهما السلام و مادرش انسانهایى بودند از خون و گوشت كه روح القدس در آنان حلول كرد، و در ضمن قبول دارى كه از قسمتى از مطالب این است كه فرموده: «اى حواریون، براستى و صداقت برایتان مى‏ گویم: تنها كسى مى ‏تواند به آسمان صعود كند كه از همان جا آمده باشد جز راكب شتر؛ خاتم الأنبیاء، كه او به آسمان صعود مى ‏كند و فرود مى ‏آید»، نظرت راجع به این كلام چیست؟
جاثلیق گفت: این سخن عیسى است و ما آن را انكار نمى ‏كنیم، امام فرمود: نظرت در باره شهادت و گواهى الوقا، مرقابوس و متی در باره عیسى و اصل و نسب او چیست؟
جاثلیق گفت: به عیسى افتراء زده ‏اند، امام علیه السلام به حاضران فرمود: مگر او هم اكنون پاكى و صداقت ایشان را تأیید نكرد و نگفت آنان علماى انجیل هستند و گفتارشان كاملا حق و حقیقت است؟
جاثلیق گفت: اى عالم أهل اسلام، میل دارم مرا در مورد این چهار تن معاف دارى، امام فرمود: قبول است، تو را معاف كردیم، حال هر چه مى‏ خواهى پرسش كن.
جاثلیق گفت: بهتر است دیگرى سؤال كند، سوگند به حق مسیح كه من فكر نمى‏ كردم در علماى مسلمین كسى مثل شما وجود داشته باشد4.


--------------------------
1.به مسیحیان نصرانی گفته می شود به خاطر اینکه حضرت عیسی علیه السلام در شهر ناصره فلسطین متولد شدند به آن شهر منصوب می کنند.
2.دانشمندی یهودی.
3.مرحوم علّامه شعرانىّدركتاب اثبات نبوّت،ص 241 می ‏فرماید: «باید دانست كه حضرت مسیح علیهالسّلام بشارت بآمدن «فارقلیط» داد و این لغت یونانى و در اصل «پركلیتوس» - به كسر پاء فارسى و راء- است، كه چون معرّبش كردند «فارقلیط» شد ،و پركلیتوس كسى است كه نام او بر سر زبان ها باشد و همه كس او را ستایش كند و معنى «أحمد» همین است، ونزد این بنده مؤلّف، كتاب لغت یونانىّ به انگلیسىّ هست، آن را به آشنایان زبان انگلیسى نشان دادم، گفتند:
«پركلیتوس» را به همین معنى ترجمه كرده است،حتّى معنى تفضیلى كه در «احمد»است (یعنى ستوده ‏تر) و در محمّد نیست از كلمه «پركلیتوس» یونانى نیز فهمیده مى ‏شود، و این كتاب لغت طبع انگلستان است، و نصاراى امروز به جاى این كلمه در ترجمه‏ هاى انجیل «تسلّى دهنده »مى ‏آورند، و پركلیتوس» به فتح پ و راء است، و گویند اگر به كسر این دو حرف بوده به معنى «احمد» بود، چون به فتح است به معنى «تسلّىدهنده» است، و به عقیده ما ترجمه أوّل صحیح است، و در قرآن (سوره صفّ آیه 6) فرموده: « وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ» - انتهى. سپس جناب علّامه در ادامه دلائل صدق مدّعاى خود را بیان فرموده ‏اند. و لازم به ذكر است كه در برخى از نسخ حدیث «بارقلیطا» آمده است.
4 . الاحتجاج-ترجمه جعفرى ج‏2 430





سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: عصر ظهور
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
کی از مباحث پیرامون شخصیّت حضرت مهدی (عج)، زندگی شخصی و خانوادگی آن حضرت است، سخن از ازدواج یا عدم آن و داشتن فرزند و مکان زندگی و وضعیّت زندگی اولاد او و کیفیّت زندگی آن حضرت از بحثهای جذّابی است که احیاناً در اذهان بسیاری از معتقدان به او ابهاماتی وجود دارد که معمولا با جوابهای ضدّ و نقیضی نیز مواجه می‌شوند.
اساساً غیبت طولانی آن حضرت از نگاه زندگانی شخصی و خصوصی وی این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا در این مدّت، حضرت مهدی(علیه السلام)ازدواج کرده است یا خیر؟
برخی این سؤال را به صورت اشکال مطرح کرده و می‌گویند: اگر ازدواج کرده و همسر دارد، لازمه‌اش داشتن فرزند است و لازمه این نیز فاش شدن اسرار و شناسایی آن حضرت است که با حکمت و فلسفه غیبت منافات دارد و اگر ازدواج نکرده است، پس به سنّت رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) و به امر شرعی مستحب عمل نکرده است که این هم با مقام و شأن آن حضرت نمی‌سازد، زیرا وی رهبر دینی مردم است و در عمل به مستحبات همچون واجبات، باید پیشقدم باشد و فرضِ وجود امامی که مستحب مؤکّد شرعی را ترک کند و در واقع عمل مکروهی را انجام دهد بسیار مشکل و جای استبعاد دارد.
پس اگر ازدواج نکرده باشد اشکال ترک مستحبّ از طرف معصوم و اگر ازدواج کرده باشد، اشکال فاش شدن اسرار و تضادّ با فلسفه غیبت پیش می آید و چون طرفین قضیّه با اشکال مواجه است، عدّه‌ای چنین نتیجه‌گیری می‌کنند که اصلا آن حضرت وجود ندارد.

یک نکته که ابتدا باید به آن پرداخت این است که ازدواج یا عدم ازدواج آن حضرت جزء اعتقادات ما نیست بلکه از مسایل شخصی است که در روایات به آن تصریح نشده و مورد بحث امامان قبلی نیز نبوده است و کسانی هم که در دوران غیبت توفیق درک حضور ان حضرت را داشته اند آن قدرسوالات و مشکلات درذهنشان بوده است که به اینگونه سوالات نرسیده اند.
بعضی قایل هستند که حضرت ازدواج کرده چون ازدواج مستحب موکد است وکسی که از ان سرباز زند مورد سرزنش قرار می گیردواقتضای انسان کامل این است که به مستحبات عمل کند و لازمه الگوی کامل بودن وهدایت ورهبری نیز همین است.
ازروایات هم نمی توان استنباط کرد که امام عصر صاحب فرزند وهمسر هستند.کنیه اباصالح هم نمی تواند مستند برای فرزند دار بودن آن حضرت باشد
برخی دیگر ازدواج حضرت را خلاف فلسفه غیبت دانسته زیرا لازمه فرزند وهمسر داشتن شناخت حضرت است حداقل توسط همسر وفرزندان البته می توان فرض کرد که حضرت همسری شایسته وبایسته ای دارند که موجب شده هویت حضرت ولی عصر فاش نشود.
اشکالی که به یکی از دو دلیل ازدواج کردن حضرت وارد است این است که چون حضرت در نظر و دیده مردم نیستند لذا اگر ازدواج نکنند منافات با الگو بودن ندارد.
واما فلسفه غیبت چیست؟ اگر فلسفه غیبت ترس از کشته شدن باشد ازدواج با آن منافات دارد چون ازدواج امری مستحب است ولی در مواجهه با یک امر مهم تر از آن کنار گذاشته می شود.
ولی اگر فلسفه غیبت چنانچه در روایات به ان اشاره شده ترس از کشته شدن نباشد مانند: به دنیا امدن مومنان از نسل انسانهای کافر ، امتحان الهی برای معتقدین به وجود مبارکش وسری از اسرار الهی مانعی از ازدواج حضرت نخواهد بود.
در نتیجه می توان گفت مانعی نیست از اینکه حضرت ازدواج کرده باشد ولی نمی توان اثبات کرد که حتما ازدواجی رخ داده است.




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: چشم دل باز كن كه جان بينی ...
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
عمران صابی گفت: درباره خدای حکیم می پرسم که او در چه چیزی می باشد ؟ و آیا چیزی او را احاطه نموده است؟ و آیا از چیزی به چیز دیگر تغییر مکان می دهد؟ یا نیاز به چیزی دارد؟ (یعنی خدا کجاست؟ قد وقواره اندازه او چقدر است؟ آیا می تواند جای خود را تغییر دهد. مثلا اگر در آسمان است آیا به زمین می آید؟! امام علیه السلام وقتی شروع به پاسخ دادن کردن از او در خواست دقت کردن چون سوالش به ذهن خیلی ها شاید بیاد وفهمیدن پاسخش احتیاج به توجه ودقت دارد، لذا پاسخ رو طبق ذهنیت سوال کننده می دهند.)
امام علیه السلام: اگر خداوند مخلوقات را بخاطر نیاز به ایشان خلق کرده بود جائز بود که بگوییم به سمت مخلوقاتش تغییر مکان می دهد، چون به آنان نیاز دارد.( یعنی اگر خدا حجم داشت و فضایی را اشغال می کرد ونیاز هم داشت ومخلوقین را هم برای رفع نیازش خلق کرده بود ، باید به طرفه مخلوقین می رفت واز جایی به جای دیگری منتقل می شد.)
امام علیه السلام: ولی او چیزی را از روی نیاز خلق نکرده است. واو همیشه ثابت بوده است.(یعنی حجم ندارد تا جایی را اشغال کند تا اینکه از جایی به جای دیگر نقل مکان کند پس به طرف مخلوقین خود حرکت نمی کند وآنها نمی توانند برای او کاری انجام دهند تا رفع حاجت کنند در نتیجه خدا به آنها احتیاجی ندارد.)
امام علیه السلام:و (خدا ) همیشه ثابت بوده است نه در چیزی و نه بر روی چیزی (کسی که حجم ندارد این حرف ها برای او معنی ندارد) الا اینکه مخلوقات یک دیگر را نگاه می دارند وبرخی بر برخی دیگر داخل شده و برخی از برخی دیگر خارج می شوند و خداوند متعال با قدرت خود تمام اینها را نگاه می دارد.( ذهن مادی همه چیز را مادی تفسیر می کند لذا سوالهایی چون خدا کجاست وامثال ان را می پرسد وامام علیه السلام طبق همین فضا ذهنی پاسخ می دهد.) و نه در چیزی داخل می شود و نه از چیزی خارج می گردد. و نه از نگاه داری آنان عاجز است.
مناظره دراینجا که دیگر غروب شده بود به پایان رسید. این مناظره را از کتاب احتجاج شیخ طبرسی ترجمه اقای جعفری جلد دوم بود
ممنونم از هم راهی تون.




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: چشم دل باز كن كه جان بينی ...
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
مسیح را عیسویان پسر خدا می خوانند آیا این به چه معنا می تواند باشد؟ هیچ کس به معنای حقیقی نمی گوید عیسی پسر خداست. اما به معنای مجازی این لفظ بر او اطلاق شده است،در معنای مجاز باید وجه شبه ای بین دوچیز که یکی به دیگری شباهت داده می شود باشد. حال آیا عیسی که پسر خدا خوانده شده است وجه نزدیکی او به خدا چه می تواند باشد؟ چند احتمال داده شده که به آن می پردازیم
خلقت بدون واسطه
بعضی او را پسر خدا خواندن از این جهت که خدا او را همچون آدم بی واسطه آفرید، عدم واسطه ای چون پدر ،موجب شد تا عیسی را پسر خدا به خوانند که طبق این بیان باید آدم را نیز پسر خدا گفت چون او هم بی واسطه به عالم وجود آمد. که البته مشکلی دامنگیر این تعبیر نمی باشد.
رابطه تشریفی
وجه دیگری اینکه اورا پسر خدا خواندند پرده از رابطه خیلی نزدیکی بین او وخدا بر می دارد که ما بین هیچ یک دیگر از پیامبران و خدا چنین رابطه ای بر قرار نیست . واین پسر خواندگی یک رابطه تشریفاتی می باشد.
اتحاد در ذات
واخرین شباهتی را که می توان در نظر گرفت این است که عیسی از جنس خداست آنها از حیث جنس با هم متحدند. که بیشتر مسیحیان به همین معنی معتقد می باشند.
واین معنا، صحیح نمی باشد وخلاف عقل وفطرت ادمی است.
واما ثار الله چند معنی دارد که به آن می پردازیم:
یکم: ثار به معنی مصدری باشد ولفظ اهل ازابتدای آن حذف شده ودر تقدیر گرفته شده است. واضافه ثار به الله ، اضافه مصدر به فاعل می باشد؛یعنی : ای اهل طلب کردن خدا،خون تو را.و این معنی خلاف ظاهر عبارت است و باید لفظ اهل را در تقدیر بگیریم در حالی که تقدیر گرفتن شایسته نیست1.
دوم: ثار در اصل ثائر باشد واینگونه معنی شود:در راه خدا و برای خدا خونخواهی کرد. یعنی امام حسین علیه السلام به خاطر خون های ناحقی که در دولت معاویه و یزید ریخته شده به خون خواهی برخواست2. که اشکالات فنی لفظی ومعنوی بر آن وارد است.
سوم:این که ثار به معنای دم وخون باشد و جمله نازاله منزله این معنی باشد که اگر خدا خون داشت تو بودی مانند ید الله و... که این معنی هم صحیح نیست چون ثار به معنی خون ریخته شده قابل قصاص است نه هر خونی.
چهارم: ثار معنای مفعولی بگیرد وبه معنای قتیل باشد که در نتیجه بشود:ای کسی که خدا خون خواه تو است.که اهل لغت این معنا ا برای ثار به کار نبرده اند.
پنچم:ثار به معنای خون طلب شده باشد وعلت اضافه شدنش به کلمه الله این است که ولی حقیقی او مطالب کننده خون او می باشد3. که این معنی بهترین معنای می تواند برای ثار الله باشد.
نتیجه گیری که می توان از معانی ثارالله کرد این است که اشکالی که بر پسر خدا بودن عیسی وارد است بر ثارالله بودن حسین نمی تواند باشد.
لذا ما می گوییم عیسی روح الله است نه ابن الله وحسین ثارالله وابن ثاره.
1. محدث مجلسی ، کتاب مزار بحار.
2 .مجمع البحرین، ذیل ثار.
3 .میرزا ابوالفضل تهرانی، شفاء الصدور. ص186.
---------------




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: تیم ملی ایران
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
نمیدونم چرابعضیا الکی گیر میدن به تیم ملی؟
بابا هنوز دو بازی کردیم.
باور کنیدتیم میره برزیل.
بعضیا مغرضانه حرف میزنن.
نیس نمیتونن توتیم دخالت کنن بهونه میارن.ما ایرانیا حقمونه که هیچی نشیم چون تاوقتی خودمون کاره ای باشیم میگیم تیم عالی بود درحالی که نتیجه نمیگیریم.
اماتایکی میاد اگه یه مساوی بگیره میکوبنش.
امثال قلعه نویی که تا ازیه تیمی میره داغونش میکنه .
بسه دیگه توروخدابسه بسه بسه.
ما ایرانی هستیم ومرده پرستو
هرجای دنیاکه برید یگید ایران میگه علی دایی اما ماواسه دایی چه کردیم ؟مسخره ش میکنیم،خرابش می کنیم و....
اسطوره های ما واسه خارجیا اسطوره هستن نه واسه خودمون.
ناصرحجازی یادتونه؟
حالا میگن چقدرمرد نازنینی بود اما اون موقع چی بش میگفتن؟یادتون هس؟
بسه دیگه
همه بگین یا علی و به تیم ملی کمک کنیم نه تخریب




سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: ضرب المثل ، حکایات و سخنان قصار
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
نشستم پاى مشروب

گفتند بخور بگو به سلامتى اون که دوستش داری...

پیکو به لبم نزدیک کردم... نخوردم,...

ولى گفتم به سلامتى اون که ازش جون میگیرم.

گفتند نخوردى؟

گفتم من سلامتى اونو تو پاکى میخوام,..نه تو مستى





سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
پاسخ به: شعر
نام کاربری: fabregas777
پیام: ۳۰۷
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۹
از: صدر جدول
طرفدار:
- مسی، ژاوی، اینیستا،پویول و فابرگاس و ویا
- کرایف
- PERSPOLIS
- Spain.Argantin
- عابدزاده.دایی.باقری
- گواردیولا.مارادونا
- دایی.عابدزاده
گروه:
- کاربران عضو
خدایا!

دلم هوای دیروز را کرده!

هوای روزهای کودکی را

دلم میخواهد مثل دیروز قاصدکی بردارم!

آرزوهایم را به دستش بسپارم تا برای توبیاورد!




دلم میخواهد دفتر مشقم را باز کنم و دوباره تمرین کنم الفبای زندگی را!




میخواهم خط خطی کنم تمام آن روزهایی که دل شکستم و دلم راشکستند!




دلم میخواهد این بار اگر معلم گفت در دفتر نقاشی تان هر چه میخواهید بکشید!


دلم میخواهد این بار اگر گلی را دیدم آنرا نچینم!






این بار تنها و تنها نردبانی بکشم به سوی تو



دلم میخواهد..................
................................
................................
................................

می شود باز هم کودک شد؟؟؟؟




راستی خدا!




فردا دلم هوای امروز را می کند ...؟؟؟






سلامتی آقا امام زمان صلوات
۴ تیر ۱۳۹۱
< ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ... ۲۶ >
فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۳
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۶
پیام‌های جدید
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۴ پاسخ
۵۴۶,۸۹۷ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۱ پاسخ
۱۱,۶۲۸,۰۶۸ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۸ پاسخ
۸,۳۶۳,۶۵۴ بازدید
۳ روز قبل
یا لثارات الحسن
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۵,۶۸۸ بازدید
۲۶ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۳,۵۱۱ بازدید
۲۶ روز قبل
رویا
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۸ پاسخ
۴۳۶,۳۶۶ بازدید
۲ ماه قبل
jack jinhal
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۳۵,۷۷۷ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۵,۷۵۶ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۴۸ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۷,۰۵۴ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۱۹۵ کاربر آنلاین است. (۱۴۰ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!