به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
ارسال گزارش یک مورد قابل بررسی در مورد پیام زیر در تالار گفتمان
متن گزارش:*
 

پاسخ به: بحث آزاد مذهبی
نویسنده: VeriaLEO
چهارشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۷ (۳:۴۲)
نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
VeriaLEO نوشته:

نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
VeriaLEO نوشته:

نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
VeriaLEO نوشته:

نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
VeriaLEO نوشته:

نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
VeriaLEO نوشته:

نقل قول
frederic*chopin نوشته:

نقل قول
VeriaLEO نوشته:

اسم انجمن بحث آزاد مذهبیه یعنی میشه درش مباحث الهیاتی رو مورد مداقه قرار داد و به بوته نقد گذاشت که این به معنی استفاده از منابع و یا متدولوژی الزاما درون مذهبی نیست. وقتی مبحثی به شکل انتولوژیک نقد میشه باید تمام پیش فرض های درون-موضوعی که باعث سابجکتیو شدگی استنتاج ها میشن رو نادیده گرفت و به شکل زیربنایی جلو رفت.
این از این موضوع. در خصوص صفات الهی هم که فرمودید باید اول تکلیف صفت رو مشخص کنیم. از دید من صفت چیزیه که عقل اون رو به مثابه مقوم ذات جوهر درک میکنه. جوهر هم چیزیه که تصورش به تصور شیء دیگه ای که از اون ساخته شده باشه متوقف نباشه. در نتیجه میشه گفت که خدا یعنی جوهر که متقوم از صفات نامتناهیه که هریک از اونها مبین ذات سرمدی و نامتناهیه. ممکن نیست تو عالم دو یا چند جوهر وجود داشته باشن که دارای صفت واحد باشن و در ضمن ممکن نیست هیچکدام از صفات جوهر به درستی تصور بشن که مستلزم تجزیه جوهر به اجزا میشن. این مقدمات رو از این باب گفتم که تعریفی که من از خدا و صفاتش دارم با اون چیزی که تو ذهن شماست زمین تا آسمون فرق داره و در مستنتجات بعدی هم قطعا آبمون توی یه جوب نمیره.

و اینکه این مبانی فلسفی به ظاهر سنگین ولی در معنا راحت رو گفتی که هم جواب پرطمطراق داده باشی و هم اصلا جوابی داده باشی...از نظر من بسیاری از مباحث نیازمند ابحاث میان علمی و استفاده از اشتراکات اونهاست...بحث تک بعدی خیلی از مواقع منتج نیست...اگر بواقع دنبال بحث علمی باشیم و اضافه کردن و قول شما share اطلاعات...دیگ نیازی به ابزار غیر اخلاقی نیست...


اون بحث کاملا جدیه و به پانتئیسم مربوط میشه. منتها بخاطر برخی ملاحظات قادر نبودم بسطش بدم. اسپینوزا رو که میشناسی؟ گفتم یه چشمه بیام که خودت تا آخر ماجرا رو بگیری و گرنه اون چهار خط که به نظر شما ساده س خیلس خیلی هم ساختار شکن بوده بگذریم....

هم فلسفه غرب رو میشناسم هم فلسفه ی اسلامی...من به چشمه یا دریای شما کاری ندارم...حرف اینه که وقتی توی فضای عمومی کامنت گذاشته میشه بمعنای پذیرش تمامی آپشن های موجوده..اعم از پاسخ ها و مخالفت ها..اگر در حرف کسی توهین بود شما میتونی اعتراض کنی یا توهین متقابل...ولی وقتی بحث علمی وجود داره اگر سختت بود میتونی بگی کلمات رو عوض کنم چون فکر میکردم مشکلی نداری...ک این هم توهین نبود..حرف اینه که به کسی انگ نزن ..بدون توهین و تمسخر...من مباحث علمی از این دست برام همینطوریه و کلماتم هم به همینصورت...قضاوت نکن..وگرنه کوچه بازاری توهین کردن چیزیه که بچه ها یاد میگیرن و بزرگترا یادشون میدن که ترک کنن...


مشکل من ثقیل حرف زدن جنابعالی نبود. اتفاقا خیلی خوب هم متوجه میشم. چون خیلی وقته با اینجور استدلالهای کلامی آشنام. من فقط نظر شخصیم رو گفتم. صادقانه هم گفتم بدون هیچ گونه توهینی. از نظر من این جور پاسخ ها در باره مساله ای مثل مساله شرور هیچ معنی ای نمیده. یعنی فقط برای گول زدن و دلخوشی ادم بدرد میخوره.

این قطعا اشکالی نداره...قبول نکردن کاملا از اختیارات طرفین بحثه..البته پیشنهادم اینه که به علمای علوم دیگه هم توهین نکنی...توهین برای خودمون نیست...ولی به هر حال چون حس کردم با بحث راحتی به طریقه ی همیشگی بحث کردم...بحث کردن من همینطوره شما که مطمئن نیسی اخلاق حکم میکنه اطلاق نکنی..قضاوت نداشته باشی..انگ نزنی...


اینکه مثلا بگی فلان جواب به حوزه مثلا ریاضیات مربوط نمیشه چه توهینیه؟ منم گفتم جوابهای شما (که از ریپلای به من شروع شد) برای منی که داشتم بحث فلسفی بی طرفانه میکردم در حوزه فلسفه فاقد معنیه. این توهینه؟

مبحث مذکور محصوربه فلسفه ی محض نبود این هم نظر من ...این بیان فعلی شما توهین نیست خیر....ولی استفاده از کنایاتی که شخصا مستحضری در قاموس و قانون بحث علمی نمیگنجه منظور اوناست...وگرنه شما بگو من کاملا در اشتباهم این اختیار شماست..


باور کن هیچ کنایه ای نزدم. دونه دونه توضیح میدم.
سطح بحثا در حد کتاب دینی دبستانه: شامل کل ما و دستاورد فلسفی که بهش رسیدیم تا
الان میشه. این که اصلا خطاب به خاص جنابعالی نبود.
استفاده از لغات پرطمطراق و بازی با اصطلاحات کلامی: من همیشه تو بحثای این چنینی نظر صادقانم و قضاوتم همین بوده (شما میگی اشتباس، خب) ولی از فخر رازی بگیر امام المشککین تا غزالی و... و.... نظرم در موردشون و جواب هاشون همین بوده. نظرم اینه که خودشون رو خواستن آروم کنن فقط. هم تکلف تکلف داره کارشون و هم قانع کننده نیست..

اینکه در مورد مصادیق شماتات صحبت کنیم واقعاغیر ضروری و به قول دوستان چیپه ...من بگم اینو گفتی شما بگی نه..مهم اینه که اگر من هم همین نظر رو داشته باشم در مورد مخاطبم نیاز نیست قضاوت کنم یا حداقل اون قضاوت رو نشر بدم ...این کمترین وظیفه ی دو مباحث علمیه...حتی اگ به خون هم تشنه باشن...گفتم تکلفی نبود ...من ساده ترین متون رو برای کامنتها انتخاب میکنم چون عمومی اند...شما خودت خوندی حرفا رو ....ولی اینجا متفاوت بود...



باشه آقا اشتباه کردم. من حس کردم آمرانه و از روی تکلف کامنت میذاری و به این قضیه اعتراض کردم. حالا میگی تکلفی در کار نبوده پس شکایت من هم بی مورده.

حتی اگ نگی هم من اصراری ندارم بگی یا عذربخوای...ک اون بستگی نوع جهان بینی افراد داره...خواسم بگم قضاوت ها اشتباه بود توهین ها هم بی انصافی...شاید تکلف اون باشه ک نتونیم عذر بخوایم از اشتباهات...


من ابایی ندارم بگم اشتباه کردم.......در مورد تکلف شما اشتباه قضاوت کردم ولی نظرم در مورد متکلمین و هرکسی که به سبک اونا پاسخ سوالات فلسفی رو بده کماکان همونیه که ذکر کردم و تا قانع نشم هیچوقت همچین پاسخهایی رو قبول نخواهم کرد و اونها رو خودفریبی مینامم. این نظر شخصی منه.
فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۳۲
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۲۹۵
پیام‌های جدید
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۴ پاسخ
۵۴۶,۵۴۵ بازدید
۱ روز قبل
یا لثارات الحسن
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۱ پاسخ
۱۱,۶۱۴,۵۲۲ بازدید
۱ روز قبل
یا لثارات الحسن
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۱۹۸ پاسخ
۸,۳۵۰,۷۷۲ بازدید
۱ روز قبل
یا لثارات الحسن
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۴,۱۴۵ بازدید
۲۳ روز قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۰۰,۹۳۲ بازدید
۲۳ روز قبل
رویا
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۸ پاسخ
۴۳۶,۰۱۲ بازدید
۲ ماه قبل
jack jinhal
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۲ پاسخ
۱,۲۳۳,۲۴۴ بازدید
۶ ماه قبل
مهسا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۵,۶۱۶ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۲ پاسخ
۱,۹۲۸ بازدید
۱۰ ماه قبل
phaidyme
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۶,۹۴۵ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۱۹۷ کاربر آنلاین است. (۱۲۱ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!