پاسخ به: ایرانی، ایرانی باش! | |||
---|---|---|---|
نویسنده: Ludwig van Beethoven یکشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ (۲:۵۱) | |||
نقل قول frederic*chopin نوشته:نقل قول Ludwig van Beethoven نوشته:نقل قول frederic*chopin نوشته:نقل قول Ludwig van Beethoven نوشته:ممنون از همه مطالب ارزشمندی که فرستادید. پیش از این هم گفتم، در مورد معانی و مصادیق دینی، ریشه ای و لغوی آنچه که در بالا ذکر کردید همه با هم متفق القول هستیم و شکی درش نیست. ولی این نکته رو دقت بفرمایید که گوینده در ادای کلام خودش باید مخاطب و فهمی که از اون کلام رو خواهد داشت در نظر بگیره. مثلا شما با مخاطب فارس زبان عربی صحبت نمی کنید چون میدانید که نمیفهمد. یا مثلا اگر یکنفر غیر ایرانی در جمع تان باشد آگاهانه از کلمه ای استفاده نمیکنید که در زبان آن شخص معنی قبیهی داشته باشد. در مورد مثال مذبور نکته این است که همه مردم عالم دینی و مسلط به علم لغت نیستند که منظور حقیقی شما را دریابند و باتوجه به معنی مصطلح عرفی که این واژه دارد، احتمال سوء برداشت از کلام شما و ارجاع داده شدن به تهمت جنسی بسیار زیاد است. اینجاست که طبق فرموده ی نبی اکرم که از هرگونه کار شبهه برانگیز که شما را در مظان اتهام قرار دهد دوری کنید باید از بکار بردن همچین الفاظی در جمع مخاطب ایرانی و عام دوری کرد. دقیقا بخاطر وجود همین قرائن حالیه و مقالیه در جوامع موجود، این عبارات از اصل معانی به فروع و مجازات سیر کرده و قطعا معنای متبادر اون، همین عموم بیان اعتراض و مطلق انتقاده ... البته در اینکه معنای عام مصطلح و غیر مرسوم( قذف یا عموم خبائث) رو میشه به کار گرفت بستگی به منویات افراد در تخاطب داره پس علی الظاهر فرقی در ترجمه ی این عبارت در کلام شما و مدیریت نیست چون هردو راجع به ما فی الضمیر فرد قائله ... یک مثال بیارم که بحث برای شما روشن بشه. در روستای ما به انگشت، کِلک میگن اما همین کلمه در یکی از روستاهای اطراف معنی بسیار بدی دارد. به رسم اخلاق من وقتی با مردم آن روستا سخن میگم، از بکار بردن اون واژه خودداری میکنم چون علی رغم اینکه از عدم سوء نیت خودم آگاهم، می دانم مخاطبم چیز دیگری برداشت میکند. پس از این کار شبهه بر انگیز طبق فرمودی نبی مکرم خودداری میکنم. حالا الیت عالم و فرهیخته جامعه رو میشود به مردم روستای اول (غیر از بنده حقیر) و مخاطب عام رو میشود به مردم روستای دوم تشبیه کرد. امیدوارم مطلب را به شما رسانده باشم. دوست گلم در مورد معنای حقیقی و متبادر عرف صحبت کردم ... اون خانوم هم از نظر من قاتل غیر عمد محسوب میشه ... توهین رو تایید نمیکنم ... ولی در معنای "الدعی ابن ادعی" اینگونه بیان شده ک حتی میتوان ب معنای غیر عرفی استناد کرد ... چه برسه به اینکه معنای عرفی هم از اصلش به مَجازات تسری داشته باشه ...این نوع لغات در عرف امروز، معمولا یا ناقل معانی غیر اصلیند یا سبّ مطلق ... دوست خوبم ...توهین بذاته ممدوح نیست ولی این جماعت 2لیبریتی دیگ از حد گذروندن !!! واقعا دل هر چی باغیرت و آزادمرده به درد اومده و خون هر چی جوونمرده به جوش ... توو این مملکت اگ یکی مثه رونالدو هم نظر بده تایید میشه و کاندید بشه رای میاره ... با توجه به لجنی ک توش دست و پا میزنیم عصبانی شدن طبیعیه ... اولا روایتی که الدعی ابن ادعی درش آمده از نقل و تواریخه و نسبت به قرآن در صورت عدم تطابق از صحت ساقطه... ثانیا نسبتی که امام حسین (ع) به عبیدالله داده در مورد وی کاملا درست و وضعیت خانوادگیش بر اشخاص معلوم بوده پس در اینجا با تهمت زدن یا بدون آگاهی لقبی اعطا کردن سر و کار نداریم بلکه بازگو کردن حقیقتی معلوم و اثبات شده س ولی در مورد خانم مذکور، ما چنین اطلاعی از وضع وی نداریم و حق ایجاد شبهه در این زمینه را نیز نداریم. در مورد قاتل غیر عمد کاملا درست فرمودید....وقتی بنده با استدلال و شواهد میتوانم نشان بدم که شخصی قاتل غیر عمد است، میگم از نظر بنده ایشون قاتل غیر عمده. دیگه نمیگم دزد و مال مردم خور و مرتد و دهری و .... است. |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول