به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بترس رئال مادرید، بترس!ال کلاسیکو
فرستنده علی صبوری در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۰۲) (۱,۱۶۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


مسی شب گذشته با ارائه نمایش خیره کننده خود را آماده حضور در ال کلاسیکو یکشنبه شب کرد؛ نمایشی که در صورت تکرار می‌تواند آنجلوتی و شاگردانش را با خطری جدی مواجه کند.

شب گذشته، شبی بود که حتی گواردیولا هم نمی‌توانست خوشحالی‌اش را مخفی کند. این مربی کاتالونیایی برای اولین بار پس از خروجش از نیمکت مربی گری بارسلونا در سال 2012، بار دیگر به نوکمپ بازگشته بود و اگرچه که برای آنالیز بازی یکی از حریفان احتمالی بایرن مونیخ در مرحله یکی چهارم نهایی آمده بود، با این حال نیز مثل روز روشن بود که مسحور نمایش خیره کننده نابغه آرژانتینی بارسا شده است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

گواردیولا پس از لایی زیبای مسی به میلنر به وجد آمده و شگفت زده شد. او در حالی که کاملاً محو درخشش شاگرد سابقش شده بود به نشانه تعجب از این حرکت زیبا، دستانش را در جلوی صورتش قرار داده و صحنه جالب توجه‌ای را رقم زد. همچنین پس از این مسی با شکوه و عظمت خاصی پا به توپ شده و پاس گل دیدنی را برای راکیتیچ مهیا کرد، به نشانه قدردانی از این فوق ستاره ایستاد و لباس خود را بر روی دهانش کشید؛ عملی که بدون شک انجام داد تا کسی فریاد کشیدن او از سر خوشحالی و یا تمجید او از برترین بازیکنان جهان را نبیند و نشنود.

اما کیست که او را سرزنش کند؟ پس از اینکه بارسلونا در نوامبر سال 2010 موفق شد با 5 گل مادرید را در نوکمپ درهم بکوبد، از پپ سال پرسیده شد که آیا این بهترین عملکرد مسی برای بارسلونا بوده یا نه؟ او پاسخ داد: «مسی همیشه بهترین و کاملترین بازیکن است».

اما 4، 5 سال بعد، اکنون او بدون شک می‌تواند بهترین عملکرد این نابغه فوتبال را شهادت دهد. در مقابل سیتی، ستاره خط حمله بارسا در همه جای زمین حضور داشت و نقش موثری در بهترین عملکرد فصل آبی و اناری پوشان ایفا کرد. ستاره 27 ساله بارسا که در پی از دست دادن پنالتی در دقیقه پایانی بازی رفت بسیار با انگیزه به نظر می‌رسید، با پاسهای دقیق، دید عالی و دریبلهای مسحور کننده خود تیم من سیتی را تکه پاره کرد.

در نیمه اول، یکی از حرکتهای دیدنی مسی توسط نیمار هدر رفت، اما راکیتیچ با چیپ دیدنی خود پاسخ دید عالی او را به نحو احسن داد. این در حالی بود که مسی دو ضربه آزاد بسیار تماشایی نیز راهی دروازه هارت کرد که با اختلاف بسیار کمی بر روی سقف دروازه فرود آمدند.

اینها باعث شد تا گواردیولا در بین دو نیمه طی مصاحبه‌ای با رادیو کاتالونیا عنوان کند: «مسی خوب است، خیلی خوب! دیدن بازی او واقعاً لذت بخش است».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

اما نیمه اول تنها گوشه‌ای از عملکرد فوق‌العاده مسی را نشان داد. او در نیمه دوم نزدیک بود یک گل زیبای دیگر به مجموعه رو به افزایش گلهای دیدنی خود اضافه کند، اما پس از دریبلی زیبا و به تو زدن، ضربه‌اش از روی خط دروازه توسط هارت بازگشت داده شد.

قبل از شروع مرحله یک شانزدهم نهایی، عده‌ای بر این باور بودند که ارائه پیشنهادی مطلوب از سوی سیتی می‌تواند مسی را مجاب کند تا به عضویت مدافع کنونی عنوان قهرمانی لیگ جزیره درآید، اما او با چنین فرمی هرگز و هرگز نمی‌خواهد که باشگاه بارسلونا را به مقصد هیچ باشگاه دیگری ترک کند و اگر چنین نیز باشد هوادارانی که شب گذشته نود دقیقه نام او را فریاد می‌زدند به نشانه اعتراض برخواهند خواست تا چنین انتقالی رخ ندهد.

واضح است که چنین اتفاقی به زودی رخ نمی‌دهد. تیم منچستر سیتی به وضوح پیشرفت خاصی نسبت به سال گذشته که در مجموع 4-1 بازنده شده بود، نداشت و این در حالی است که شاگردان انریکه از 30 بازی آخر خود در رقابتهای مختلف، 27 پیروزی کسب کرده‌اند و همانگونه که گواردیولا پس از این بازی گفت، هیچ کلمه‌ای برای توصیف مسی نمی‌توان یافت.

با این وجود، سرمربی آبی و اناری پوشان نیز پس از این مسابقه عنوان کرد: «همه می‌دانیم که مسی کیست. او بدون شک نه تنها بهترین بازیکن فعلی جهان، بلکه بهترین بازیکن تاریخ است. خوش شانس هستیم که او را در اختیار داریم».

بازی بعدی بارسا در روز یکشنبه و مقابل رئال مادرید است و با توجه به چنین شواهدی، قهرمان جهان و اروپا کار سختی در پایتخت کاتالونیا در پیش خواهد داشت. لوس بلانکوس نه تنها باید بارسلونا را شکست دهند تا دوباره صدر نشین لالیگا شوند، بلکه باید به نوعی مسی را در بهترین فرم خود مهار کنند که خود کار بسیار دشواری است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
Re: بترس رئال مادرید، بترس!
لایک


پنج‌شنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۴ (۵:۱۰)
 
سوداگر
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
به نظرم کارمسی سختترمیشه توی الکلاسیکو چون همه روش زوم میکنن


جمعه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۰۳)
 
messi-.10
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
نباید زیاد مغرور بشیم
ولی باید پرگل ببریم


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۹:۲۵)
 
***messi***
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
رونالدو وقتی از فوتبال خدافظی کنه میگه افتخار بزرگم این بود که با مسی مقایسه میشدم


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۸:۴۵)
 
ℱʎℜλℤ
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
ریال رو ک میبریم
کاش پن تا بزنیم

مسی نیمار سوارز با اینکه شانس نداشتن و هارت عالی بود ضربه های اخر رو خوب نمیزدن
نیمار و سوارز هم ک انگار با هم مشکل دارن
دیشب هارت تک به تک ا نیمار گرفت سوارز رفت هارت رو بغل کرد
به هم که پاس هم نمیدن این دوتا
کاش مشکل ساز نشه






مسی هم داره تمرین میکنه برا رونالدو
رونالدو هم ک سابقه خوبی تو لایی خوردن داره


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۴۸)
 
Patrick
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
آقای صبوری بازهم ممنون از ترجمه زیبا و روان شما
عالی بود


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۴۷)
 
Senmout
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
چه خوش گفت حافظ:
ز نیوکمپ می آید نسیم باد نوروزی / ازین باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی
چو از بارسا گلی خوردی، خدا را صرف عشرت کن / که مادرید را زیان ها داد، سودای زر اندوزی
طریق کام جستن چیست؟ ترک شیوه ی مادرید / کلاه سروری آن است، که از بارسا بیاموزی


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۳۴)
 
saeed2014
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
فقط از خداي خودم تشكر ميكنم كه قدرتشو داره به رخ جهان ميكشه بااين موجودي كه افريده...خدايا صدهزار مرتبه شكرت كه مسي رو به ما دادي


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۱۷)
 
MAHDI-10-MESSI
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
مهار مسی . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
واقعا عجب شانسی داریم که تو دوره ی مسی هستیم و بازی های اورا می بینیم
می ترسم از زمانی که مسی بخواد کفشاشو آویزون کنه


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۴۹)
 
m@rc0$
پاسخ به: بترس رئال مادرید، بترس!
بترس کاسیاس


پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۴۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۶ کاربر آنلاین است. (۲۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!