به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی: گرانادا - بارسلونالالیگا
فرستنده علی صبوری در تاريخ شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۳۰) (۶۰۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


تیم بارسلونا شنبه این هفته به دنبال کسب یک پیروزی است تا بار دیگر به کورس قهرمانی لالیگا بازگردد، در حالی که تیم خرانادا حریف این تیم سه امتیاز این بازی را برای بقا در لالیگا نیاز دارد.

پس از ارائه نمایشی بی‌نقص در مقابل منچستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا شنبه این هفته به مصاف خرانادایی می‌رود که به شدت خطر سقوط را حس می‌کند. آبی و اناری پوشان در این بازی به دنبال این خواهند بود تا شکست ناباورانه خانگی هفته قبل خود مقابل مالاگا را جبران کنند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

اخبار دو تیم

صبح جمعه، انریکه لیست 18 نفره بازیکنان تیم را برای سفر به خرانادا اعلام کرد. جرارد پیکه به علت 5 کارته شدن در بازی قبل در این لیست حضور ندارد و داگلاس، مسیپ و روبرتو نیز به صلاحدید مربی از سفر به خرانادا باز ماندند.

پس از یک دیدار پر از خشونت مقابل لوانته، تیم خرانادا اینسوا، کولونگا و العربی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. دو بازیکن دیگر این تیم به نامهای موریلو و پیتی نیز به دلیل مصدومیت در دیدار مقابل بارسا غائب خواهند بود.

نکته نظرات مربیان

انریکه اغلب نگرانی خود برای مواجهه با تیمهای در حال سقوط را اعلام می‌کند، همانطور که در نشست قبل از بازی مقابل گرانادا عنوان کرد: «برخی اوقات شما انتظار پیروزی آسان در یک بازی دارید، اما حوادث آن دیدار طور دیگری برای شما رقم می‌خورند». او ادامه داد: «ما در مقابل تیمی قرار می‌گیریم که نیاز مبرمی به پیروزی دارد و شرایط را برای ما دشوار خواهد کرد». او درباره زمان برگزاری بازی نیز گفت: «ما تاکنون 5 بازی در ساعت 18:30 برگزار کرده‌ایم که سه تای آنها را برده، در یک بازی به تساوی و در دیگر نیز شکست خورده‌ایم. فکر نمی‌کنم که آمار بدی باشد، اما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم».

آبل رزینو مربی گرانادا نیز در نشست مطبوعاتی قبل از بازی عنوان کرد: «دلیلی برای عدم پیروزی در این بازی نمی‌بینم. شکست بهترین تیم جهان یک انگیزه بالا برای ما محسوب می‌شود و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این کار را انجام دهیم. تنها کاری که تیمهای کوچک می‌تواند مقابل بارسا انجام دهند این است که با سرعت بالای خودشان این تیم را غافلگیر کنند».

روند دو تیم

بارسا در ابتدای سال جاری، پس از شکست مقابل سوسیه داد در 6 بازی بعدی لیگ خود به پیروزی رسید،26 گل به ثمر رساند و اختلاف خود با رئال مادرید صدر جدولی را به 1 امتیاز کاهش داد. اما در هفته گذشته کاتالانها در خانه و در مقابل تیم مالاگا متحمل شکست تلخی شدند. پیروزی مقابل منچستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا، بار دیگر امید را به اردوی این تیم باز گردانده است، اما آنها باید در این دیدار پیروز شوند تا بار دیگر در کورس قهرمانی لالیگا قرار بگیرند.

از سوی دیگر، خرانادا با دو پیروزی و دو تساوی این فصل را رویایی آغاز کرد، اما در ادامه آنها در 12 بازی پیاپی موفق به کسب پیروزی نشدند. پس از این نتایج ضعیف، خواکین کاپاروش جای را خود را به آبل رزینو داده و در نقل و انتقالات زمستانی نیز 7 بازیکن جدید به ترکیب تیم اضافه شدند. این تغییرات به نظر می‌رسید که مثمر ثمر واقع شده باشد، از آنجا که آنها موفق شدند پس از چند بازی بالاخره مقابل الچه با نتیجه 2-1 به پیروزی برسند. اما کسب 5 امتیاز از 5 بازی آخر باعث شده که آنها همچنان با یک امتیاز اختلاف نسبت به کوردوبا در قعر جدول لالیگا قرار بگیرند.

بازیکنان کلیدی

سرخیو بوستکس پس از تمدید قرار داد خود با بارسا تا سال 2019 می‌تواند در این بازی انگیزه‌های فراوانی داشته باشد. همچنین سوارز نیز پس از ارائه نمایشی خیره کننده در اتحاد، بار دیگر تحسین همگان را بر انگیخت. در روز شنبه نیز این مهاجم اوروگوئه‌ای به دنبال این خواهد بود تا بر شمار گلهای زده خود در لالیگا بیافزاید.

در آن سوی میدان نیز چهره نام آشنایی در درون دروازه حضور دارد. او کسی نیست جز اویر اولازابال؛ کسی که پس از انجام 122 بازی برای بارسلونا ب، 6 فصل را در تیم اصلی گذراند، اما همواره ذخیره والدس و پینتو بود.

تاریخچه

از زمان بازگشت گرانادا به لالیگا پس از گذشت 35 سال، آنها در تمامی بازیهای خود مقابل بارسا شکست خورده بودند تا اینکه بالاخره در بازی شوکه کننده در روزهای پایانی لالیگا فصل قبل موفق شدند در لوس کارمنس یا نتیجه 1-0 آبی و اناری پوشان را شکست دهند. تک گل خرانادا در این بازی را یاسین براهیمی به ثمر رساند؛ کسی که در این فصل در تیم پورتو توپ می‌زند. در دیدار رفت این فصل نیز این تیم بارسلونا بود که با نتیجه قاطع 6-0 خرانادا را در هم کوبید. این این بازی نیمار پس از ریوالدو به اولین بازیکن برزیلی بارسلونا تبدیل شد که در لالیگا هتریک می‌کند. دو گل از مسی و تک گل راکیتیچ نیز گلهای دیگر این بازی بودند که وارد دروازه خرانادا شدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
m@rc0$
پاسخ به: پیش بازی: گرانادا - بارسلونا
ترکیب خوبی بود


دوشنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲۱:۱۸)
 
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی: گرانادا - بارسلونا
3 امتیاز مال بارساست


یکشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ (۲:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۳ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!