به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانهاآبی و اناری‌ها
فرستنده علی صبوری در تاريخ جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۵۸) (۱,۷۶۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: whoscored.com
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


همواره جایزه برترین بازیکن میدان، موضوعی است که نقش کلیدی بازیکن در یک بازی را نشان می‌دهد؛ حال خواه این انتخاب توسط رسانه‌ها، مخاطبین تلوزیونی و یا حتی آنالیزهای دقیق سایت هو اسکورد صورت گرفته باشد. به هر حال، بهترین بازیکن زمین شدن همواره می‌تواند بر اعتبار یک بازیکن بیافزاید. علاوه بر این، این موضوع از نظر کاربردی برای بازیکن می‌تواند در نهایت به افزایش پاداش اسپانسرها و بالا رفتن قیمت او منجر شود.

در این میان، هستند بسیاری از بازیکنان حاضر در لالیگا که حداقل یکبار جایزه برترین بازیکن میدان را دریافت کرده‌اند، اما نکته جالب توجه اینجاست که نیمار هیچگاه از طرف سایت هو اسکورد به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب نشده و این تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد: لیونل آندرس مسی. اما فرم بسیار عالی اخیر مسی و اینکه انریکه هیچگاه به او استراحت نمی‌دهد، نباید منکر این شود که نیمار فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. این بازیکن برزیلی در بین تمامی بازیکنان لالیگا با میانگین نمره 7.97 در هر بازی سومین بازی برتر این رقابتهاست و با فرم فوق‌العاده خود در این چند بازی اخیر لحظه به لحظه به دومین بازیکن برتر این لیست یعنی رونالدو نزدیکتر می‌شود. او تاکنون 17 گل در رقابتهای این فصل لالیگا به ثمر رسانده و آمار خیره کننده هر 84.9 دقیقه، یک گل را از خود برجای گذاشته است. تمامی این آمار و ارقام در حالی به دست آمده که او در هر بازی، بسیار کمتر از مسی و رونالدو به سمت دروازه شوت زده است (2.9 در مقابل به ترتیب 4.9 و 5.8).

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

فوق ستاره برزیلی ترکیب بارسلونا همچنین در هر بازی از نظر فردی نیز عملکرد خیره کننده از خود بر جای گذاشته است. او در اواخر ژانویه با به ثمر رساندن دو گل و یک پاس گل مقابل الچه نمره بسیار عالی 9.93 را از سایت هو اسکورد دریافت کرد و در ماه نوامبر نیز با یک گل و دو پاس گل در جریان پیروزی 5-1 مقابل سویا، نمره 9.33 را از آن خود کرد. او حتی در ماه سپتامبر و در روزی که مقابل گرانادا هتریک کرد، نمره بسیار کمیاب 10 از 10 را کسب کرد.

اگرچه، مسی در راه 16 بار انتخابش به عنوان برترین بازیکن میدان، همواره عملکرد بهتری نسبت به نیمار داشته است. این موضوع از آنجا جالب است که سوارز، پیکه، آلبا و بوستکس نیز تاکنون توانسته‌اند حداقل یکبار به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شوند، اما نیمار علی رغم اینکه سومین بازیکن برتر لالیگا محسوب می‌شود هنوز نتوانسته چنین کاری انجام دهد.


این موضوع که نیمار بایستی همواره به عنوان دومین ستاره تیم فعالیت کند، موضوعی بود که از همان روز امضای قرارداد در سال 2013 ذهن تمامی هواداران بارسا را به خود مشغول کرده بود. زیرا نیمار یک مورد نادر بود که از همان سالهای جوانی همواره به عنوان با استعداد‌ترین جوان دنیا و بهترین بازیکن تیمش از او یاد می‌شد. او تنها در سن 22 سالگی، رهبر تیم ملی کشورش در جام جهانی 2014 بود، ولی او تاکنون حتی کوچکترین گلایه‌ای نسبت به بازی کردن در زیر سایه مسی نداشته است.

درست در همان مراسم معارفه‌اش، نیمار عنوان کرد که افتخار می‌کند که هم‌تیمی بازیکنانی مانند مسی، ژاوی و اینیستا است. او در اولین ماه‌های حضورش در نیوکمپ هموار تمایل داشت تا به هم تیمهای بزرگتر خود پاس دهد، حتی زمانیکه جایگاه ثابتی در تیم پیدا کرد. همین باعث شد تا نیمار 8 پاس گل و 9 گل را در لالیگا به نام خود به ثبت برساند، اما آمار 17 گل زده و 4 پاس گل این فصلش نشان می‌دهد که او دیگر مشکلی برای اقدام به گلزنی ندارد.

اگرچه عدم تمجید‌ها نسبت به نیمار، هیچگاه مسئله بزرگی برای او محسوب نشده است و او همواره با تلاش و پشتکار مثال زدنی‌اش کار خود را دنبال می‌کند. اکنون حتی می‌توان دید که نیمار علی رغم سن کمترش نسبت به دو بازیکن دیگر خط حمله بارسا، نقش بسیار مثبتی در افزایش روحیه بازیکنان تیم ایفا می‌کند. نیمار تنها کسی بود که توانست در آنوئتا و در زمانی که هم مسی و هم او نیمکت نشین بودند، برای چند لحظه خنده را بر روی لبان ستاره آرژانتینی بنشاند. او مردی بود که در زمان خوشحالی پس از گل مسی در جریان پیروزی 3-1 آنها مقابل اتلتیکو مادرید در نیوکمپ، در وسط حضور داشت و دو مرد دیگر خط حمله بارسا را به هم متصل می‌کرد تا تصویری بیادماندنی را در ذهن هوادران رقم بزند.

رابطه عمیق دوستانه مسی و نیمار زمانی بیش از پیش خود را نشان داد که مسی در دیدار مقابل ویارئال در جام حذفی، ضربه پنالتی‌ای را که خود کسب کرده بود، به نیمار واگذار کرد. شماره ده نامی بارسا ظاهراً می‌خواسته به نیمار که در آن بازی پس از مدتها نمایش فوق‌العاده‌ای نداشت، کمک کرده باشد. چنین هارمونی و همکاری بی‌نظیری است که موجب شده تا بارسلونا پس از مدتها با 11 پیروزی پیاپی زمان گواردیولا برابری کند. در این بازیها، مسی با 14 گل و 7 پاس گل تنها کسی است که عملکردی بهتری نسبت به نیمار در تیم بارسلونا داشته است.

این دو در دیدار یکشنبه شب تیمشان مقابل لوانته همکاری فوق‌العاده‌ای با هم داشتند و یک گل کاملاً بارسایی به ثمر رساندند. مسی از سمت راست پاس دقیق و بی‌نقصی را پشت مدافعین برای نیمار فراهم کرد و این فوق ستاره برزیلی نیز با یک تایمینگ عالی به موقع به توپ رسید و دروازه حریف را باز کرد. این در حالی است که در صحنه‌ای دیگر مسی پس از اینکه به جای پاس دادن به نیمار ضربه‌ای را روانه درواره لوانته کرد، عذر خواهی جالب توجه و با مفهومی از نیمار کرد.

احترام دو جانبه بین این دو ستاره موج می‌زند و نیمار در مصاحبه پس از بازی آن دیدار خود گفت: «افتخار می‌کنم که با مسی هم بازی هستم. او فوق‌العاده است. او چه در خارج و چه در داخل زمین دوست صمیمی من است». بدون شک نیمار این سخنان را بر خلاف برخی بازیکنان در تیمهای دیگر، بدون هیچ ریاکاری و تزویری به زبان آورده است و این خود نشان می‌دهد که رابطه ستاره برزیلی و آرژانتینی بارسا تا چه حد عمیق است.

در مجموع، رابطه دوستانه‌ای که این روزها بین بازیکنان بارسا و خصوصاً بین دو مرد برتر این تیم موج می‌زند، کلیدی‌ترین نکته‌ای است که می‌تواند کاتلانها را به کسب شش گانه‌ای دیگر امیدوار سازد؛ موضوعی که با توجه به شرایط فعلی تیم چندان هم دور از به نظر نمی‌رسد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ


شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۳:۰۶)
 
BRAIN
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
اون حرکتی که مسی کرد و پنالتی رو داد به نیمار اوج همکاری و تفاهم خوبشون بود.


شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۱۵)
 
raahmat
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
نیمار این فصل فوق العاده بود
سوارز هم تو مسیر عالی شدن گام برمیداره
خیلی بازیکن فداکاریه، همش در خدمت تیمه
گل زدن انگار خیلی براش مهم نیست
گل میسازه


شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۰۲)
 
سوداگر
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
نکته جالب آماربالا اینه که مسی ازهشت مسابقه سه تارونمره کامل 10از10گرفته


شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ (۲:۱۴)
 
پارسا10
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
انحاد ،یکپارچگی و جنگندگی تیم فوق العاده است و رابطه عالی مسی و نیمار،بدون اینکه نسبت بهم حسادت داشته باشن واقعا در خور تحسین و یکی از نقاط قوت تیم است،اطمینان دارم که سوارز هم روزبروز بیشتر در ترکیب بارسا جا میفته،و عملکردش(هرچند که الان هم مثبت و در خدمت تیم است)بهتر و بهتر میشه.
یک چیزی بگم شاید برای یکسری مضحک باشه،ولی من چون به اینکه واقعا صدقه انرژیهای منفی را دور میکنه اعتقاد دارم،هر بار که اقدام به صدقه دادن میکنم برای سلامتی بازکنای بارسا و مصدوم نشدنشون هم دعا میکنم،به بقیه دوستان هم پیشنهاد می کنم که،همین کار را انجام بدهند،چون مسلما باعث میشه انرژی مثبت گسترده ای روانه تیم محبوبمون بشه،تا حداقل از راه دور بتونیم بهشون کمک کنیم،همیشه بازیکنای بارسا را سلامت و پرانژی و پیروز در ذهنتون تصور کنید،علوم متافیزیک ثابت کردن که ،چنین تصوراتی واقعا اثربخش است.


جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲۲:۱۰)
 
kamiba
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
درود بر شاهزاده
زنده باد پادشاه


جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲۲:۰۴)
 
zarringr
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
نقل قول
هماهنگی و همکاری و دوستی بینشون عالیه فقط چیزی که هست اینه که بارسا خیلی به حرکات و آمادگی این دو ستاره وابسته هست که اگر خدای نکرده یکیشون مصدوم بشه ضربه سختی به بارسلون زده میشه

نیمار باید از مسی مصدوم نشدن رو یاد بگیره ! باید یاد بگیره خودشو تو در گیری های فیزیک پوچ شرکت نده و فشار زیاد هنگام دویدن به خودش نیاره ... مسی رو دقت کرده باشیم بازیکنا هم ک میخوان پاشو بزنن میپره یا جا خالی میده نیمارم باید همین کارو بکنه ک درصد مصدومیتش کم شه ! فصل پیش ک خیلی مصدوم میشد !


جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲۱:۲۷)
 
barca5-0
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
هماهنگی و همکاری و دوستی بینشون عالیه فقط چیزی که هست اینه که بارسا خیلی به حرکات و آمادگی این دو ستاره وابسته هست که اگر خدای نکرده یکیشون مصدوم بشه ضربه سختی به بارسلون زده میشه


جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲۱:۲۱)
 
zarringr
پاسخ به: پادشاه فوتبال و شاهزاده نیوکمپ؛ مردان برتر ترکیب کاتالانها
فقط نیمار و مسی سوارز ! چیزی ک فصل قبل ازش محروم بودیم این بود ک تعادلی بین مسی و نیمار وجود نداشت ینی وقتی مسی بود نیمار محو بود و وقتی مسی نبود نیمار عالی بود ولی امسال با حضور مسی نیمارم عالی کار میکنه ! ای ول داره انریکه ! امیدوارم سوارزم هماهنگتر بشه با تیم و شاهد گلزنی بیشتر سوارز باشیم ! هر چند همین الان تاثیر گذاری فوق العاده ای داره فقط یکمی بد شانسه !


جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ (۱۸:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۱ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!