به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیکنبائر بر می‌خیزد!اختصاصی
فرستنده علی صبوری در تاريخ پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۷:۰۰) (۱,۰۵۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


انسانها ذاتاً دوست دارند تا سقوط یک قهرمان را ببینند. همواره بهترین فیلمها، آنهایی هستند که سقوط، معایب، نقاط ضعف و البته تقلا کردن یک قهرمان را به تصویر می‌کشند. چرا؟ زیرا ما انسانها دوست داریم تا خود را به جای آن قهرمان تصور کنیم، دوست داریم تا احساسی مشابه او داشته باشیم و دوست داریم تا تصور کنیم که اگر جای او بودیم چه عکس العملی نشان می‌دادیم. فیلمسازان همواره تلاش می‌کنند تا ما را وادار به تاسف خوردن درباره قهرمان فیلم کنند و این موضوع در بسیار از فیلمهای پرفروش خودنمایی می‌کرد؛ فیلمهایی مانند "شوالیه تاریکی بر می‌خیزد" که در آن کریستوفر نولان داستان یک قهرمان افول کرده، تحقیر شده و ضعیف به نام بتمن را روایت می‌کند.

و حال بیایید بفهمیم که چرا من این مقاله را درباره جرارد پیکه نوشتم. کاملاً واضح بود که پس از آخرین فصل حضور پپ گواردیولا در بارسلونا، پیکه نمی‌توانست فرم مطلوب همیشگی خود را پیدا کند. نزدیک به سه سال و نیم از آن می‌گذشت و این موضوع بسیار شوکه کننده بود. معمولاً، بازیکنانی که برای چنین مدت طولانی از فرم مطلوب خود عقب می‌افتند، نمی‌توانند بار دیگر آن را بازیابی کنند، اما این موضوع در باره پیکه ما صدق نمی‌کرد؛ کسی که پس از آشنایی با شکیرا خواننده کلمبیایی مورد انواع و اقسام هجمه‌های مختلف قرار گرفت. از شایعه‌هایی مبنی بر این که گواردیولا برای او مامور مخفی کار گذاشته بود گرفته تا هوداران تیم که گاه و بی‌گاه از او انتقاد می‌کردند و حتی برخی آرزوی جدایی وی از بارسا را داشتند. او تبدیل به یک عنصر ضعیف در قلب خط دفاعی بارسلونا شده بود و پس از رفتن گواردیولا روز به روز ضعیف‌تر می‌شد.


جرارد پیکه یکی از مستحکمترین مدافعین جهان محسوب می‌شد، اما برای چند مدت از روزهای آرمانی خود فاصله گرفت. یکی از دلایل افت او را می‌توان خداحافظی ناگهانی پویول کاپیتان و اسطوره بارسلونا دانست. پیکه دلتنگ روحیه رهبری پویول شده بود و به شدت به آن نیاز داشت. او در جمع 11 بازیکن برتر جهان جایی نداشت و همگان از نام او به سادگی عبور می‌کردند. او همچنین در ترکیب تیم ملی اسپانیا وداع بسیار تلخی با جام جهانی 2014 داشت. افت فاحش پیکه در فصل قبل و فصلی که خط دفاعی بارسا به شدت به او نیاز داشت، هزینه بسیار سنگینی به این تیم متحمل کرد. تیمهایی که هیچگاه شانسی در برابر بارسلونا نداشتند، مدام بر روی دروازه این تیم هجوم آورده و به راحتی گلزنی می‌کردند و همین عامل باعث شد تا بارسا در آخر فصل هیچ جامی کسب نکند. در این لحظه بود که زنگ خطر خرید مدافع جدید در بارسلونا به صدا درآمد.

اما ناگهان لوییس انریکه با ایده‌هایی جدید و به امید شروعی دوباره قدم به باشگاه گذاشت. چهار کاپیتان فصل جدید بارسا مشخص شدند، اما بازهم در بین آنها نامی از پیکه دیده نمی‌شد، در حالی که بوسکتس دوست جوانتر پیکه به عنوان کاپیتان چهارم تیم انتخاب شده بود. این یک فاجعه برای پیکه محسوب می‌شد؛ کسی که سالها برای کاپیتانی در بارسلونا انتظار کشیده بود، اما بدون شک این موضوع یک موهبت پنهانی برای او به شمار می‌آمد. پس از چند نمایش ضعیف توسط پیکه، انریکه او را برای چند بازی نیمکت نشین کرد. وقتی که نام پیکه بار دیگر به جمع 11 نفر ابتدایی اضافه شده، او بدون شک بازیکن دیگری شده بود و به نوعی روحی تازه در کالبدش دمیده شده بود. او شروع به وفق دادن خود با روحیات یک جنگجو و یک رهبر کرد. او سریعتر، قوی‌تر و مستحکمتر شده و به همان بازیکنی تبدیل شد که هواداران دلتنگ آن بودند. او اکنون به رهبر خط دفاع و نماد جنگجویی تیم تبدیل شده و آنهم در کنار فرد تشنه موفقیتی به نام خاویر ماسکرانو. پیکه بار دیگر در یک زمان حساس به اوج آمادگی رسیده بود و بدون شک می‌تواند به تیم در راه کسب عناوین مختلف کمک کند. کار به آنجا رسید که این مدافع طی سخنانی احساسی عنوان کرد: «من هر روز بیشتر از قبل عاشق حرفه‌ام می‌شوم و دوست دارم که به بازی کردن ادامه دهم. با اطمینان کامل می‌گویم که من در این باشگاه بازنشسته خواهم شده، خواه در آخر این فصل باشد یا 6 سال دیگر. برای تیم دیگری به جز بارسلونا بازی نمی‌کنم. من در این شهر متولد شدم، زندگی می‌کنم و خانه و خانواده من در اینجا هستند و بدون شک اینجا همان جایی است که می‌خواهم بمانم».

بدون شک، بازگرداندن پیکه به شرایط آرمانی خودش یکی از بهترین کارهایی بوده که لوچو در زمان حضورش در بارسلونا انجام داده است. اکنون به نظر می‌رسد که همه چیز در رختکن بارسلونا آرام است و پیکنبائر نیز انریکه را رئیس می‌خواند. در حال حاضر، همه چیز در بارسلونا بر وفق مراد است و همه بازیکنان در حساسترین مقطع فصل در بهترین فرم خود حضور دارند. این را از آنجا می‌توان فهمید که بارسا پس از مدتها توانست با پیروزی مقابل لوانته، با 11 پیروزی پیاپی زمان گواردیولا برابری کند. آبی و اناریها تحت هدایت انریکه، انسجام لازم در خط دفاعی خود را به دست آورده‌اند و از آن به عنوان مبنایی برای حملات خود استفاده می‌کنند تا از ضد حملات مرگبار حریفانشان پیشگیری کنند. اکنون با بازگشت پیکه به فرم ایده آل خود، ما با اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم که ما مدعی کسب تمامی عناوین هستیم.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
لایک


جمعه، ۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲:۱۸)
 
سوداگر
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
انشاالله هرروزبهترازدیروزبشیم


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۲۳:۱۱)
 
biology
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
لایک آقای صبوری با این مطلبتون.


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۲۲:۴۱)
 
raahmat
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
از زمانی که پویول رفت
تو هر حمله قلبم میزنه
خیلی خط میانی و حمله خوبی داریم
ولی دفاع باید خیلی بهتر از اینا بشه


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۲۰:۳۲)
 
parsafcb
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
مقاله خیلی خوبی بود


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۸:۴۵)
 
omid-soz
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
از آقای صبوری بخاطر نگارشش ممنونیم.
امیدوارم پیکه بهترین مدافع جهان دوباره به روزای اوجش برگرده.
راستی دیشب تو بازی مالدیو و شالکه پنالدو نتونست حتی یه دریبل بزنه.
خواست بره پیش نیمار کلاس اما نیمار اونو ....خودشم حساب نکرد.
ضربه آزادش خخخخخخخخخخخخخخخ.
استاد خیابانی هم اصلا معرکه بود.
دقیقا آنچلوتو و ایسکا کی هستن؟


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۱۵)
 
Wimps
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
چشم بد دور الان چند وقتیه که پیکه خیلی آماده نشون میده، هر چند هنوز اون دفاع شش دانگه قبلی نشده ولی باز جای شکرش باقیه.
به امید قهرمانی و فتح سه گانه
زنده باد بارسلونا
فراتر از یک باشگاه




پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۰۹)
 
fatipbarca
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
عالی بود .واقعا مقاله خیلی خوبی بود. دست نویسندش درد نکنه.


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۲۹)
 
mohammad.blograna
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
دم لوچو گرم،حداقل به خاطر این کار میشه بهش گفت آفرین...


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۱۸)
 
BRAIN
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
هنوز مونده تا به اون فرم خوبش برسه.


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۳۳)
 
messi-.10
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
پیکه میتونه بهتر از این هم بشه
به امید کسب همه عناوین


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۲۷)
 
zarringr
پاسخ به: پیکنبائر بر می خیزد!
هنوز اون پیکه 2010-2011 نشده ...فصل پیش شبحی از اون پیکه هم نبود ... هنوز سوتی میده ولی سوتیاش خیلی کم شده ... کم کم داره به اوج برمیگرده ! مسلما ضد حمله نخوردن تیم بخش عمده ایش بر میگرده به عقب کشیدن هافبک ها ! خدا کنه دیگه از اون سوتیهایی مرگبار ک جلو ویارئال داد .... نده !


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۷:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۵ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!