به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

جایی برای نگرانی وجود نداردبارسلونا
فرستنده علی صبوری در تاريخ شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۲:۵۱) (۹۸۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


دو نمایش اخیر بارسلونا التیام بخش اعصاب بسیاری از هواداران آبی و اناری پوشان بود و باعث شد تا بار دیگر از نمایشهای درخشان بارسلونا لذت ببریم.

همیشه انسان سخت‌ترین لحظات خود را درست قبل از حل کردن یک مشکل سپری می‌کند. وقفه‌ای که به دلیل حضور تعداد زیادی از بازیکنان در تیمهای ملی کشورشان ایجاد شد، شک و شبهات زیادی را در ذهن هواداران در مورد عملکرد تیم و مربی آن به وجود آورد. اما اکنون پس از گذشت دو بازی، همه چیز در امن و امان است! به خواندن این مقاله ادامه دهید تا از چند دیدگاه فرم عالی تیم را مورد بررسی قرار دهیم.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

در حین تعطیلاتی که به واسطه بازی‌های ملی ایجاد شده بود، بسیاری از هوادارن بارسلونا از وضعیت این تیم ابراز نگرانی می‌کردند. در حالی که بازیکنان برای حضور در ترکیب تیم‌های ملی کشورشان به نقاط مختلف جهان پرواز می‌کردند، ما مانده بودیم و شکست خانگی برابر سلتا و پیروزی نچندان دلچسب مقابل آلمریا و البته باخت ال کلاسیکو.

مثلث دهان پر کن مسی، سوارز، نیمار در پنج بازی تنها پنج گل به ثمر رسانده بود، خط هافبک تیم افسار گسیخته عمل می‌کرد و دفاع تیم بر خلاف بازیهای ابتدایی فصل متزلزل نشان می‌داد. به نظر می‌رسید که تاکتیک تیمی انریکه لو رفته است و همه منتقدان عقیده داشتند که بارسلونا در این فصل نیز راه به جایی نخواهد برد. راستش را بخواهید من در حال آماده کردن مقاله "چگونه این بلا بر سرمان آمد؟" بودم، اما موفق نشدم آن را تا قبل از بازی سویا به اتمام برسانم.

اما تنها پس از گذشت چهار روز و به ثمر رساندن 9 گل توسط تیم، مقاله "چگونه این بلا بر سرمان آمد؟" به "الان دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟" تبدیل شد. پس از گذشت تنها دو بازی، بسیاری از نگرانی‌ها پاسخ داده شده و از بین رفت. سوارز بالاخره طلسم گلزنی خود را شکست و آن هم چه شکستنی! نیمار به رشد ذهنی و فیزیکی خود ادامه داد. ژاوی و راکیتیچ فرم گذشته خود را پیدا کردند. ماسکرانو و بوسکتس عملکردهای درخشانی در خط دفاعی داشته و دفاع تیمی نیز کمترین اشتباهات را انجام داد.

و البته لیونل مسی بالاخره همان لیونل مسی همیشگی شد! جواب سرگشاده وی به آینده خودش در بارسلونا، انبوهی از شک و شبهات غیر منطقی میان هواداران، منتقدین و رسانه‌ها و فشار‌ها، اکنون بیش از هر وقت دیگر وی را در منگنه قرار داده بودند. اما وی چگونه به این فشارها پاسخ خواهد داد؟ انتظارات همواره بر روی دوشهای نحیف این ستاره آرژانتینی سنگینی می‌کنند، اما او بار دیگر همه آنها را با فاصله بسیار زیادی پشت سر گذاشت. هت تریک‌های پشت سر هم (به خاطر داشته باشید یکی از آنها با پای غیر تخصصی انجام گرفت)، در هم شکستن دو رکورد خارق العاده و و احتمالاً از همه مهمتر بازگشت خنده بر روی لبان نابغه آرژانتینی، همه و همه حکایت از بازگشت پادشاه فوتبال را می‌دادند. اگر کسی شبه‌ای درباره تعهد وی به تیم داشت، مسی با اقتدار 6 پاسخ دندان شکن به آنها داد.

همچنین دیدن این موضوع که چگونه بار دیگر انریکه تاکتیکهای خود را به تیم تحمیل می‌کند، بسیار اطمینان بخش بود. برخی ممکن است فکر کنند که او از دو بازی آرژانتین به خوبی یادداشت برداری کرده است؛ چون مسی همواره از سمت راست به تو می‌زد و مدافعین حریف را ویران می‌کرد. ماسکرانو بالاخره موفق شد تا در دیدار مقابل آپوئل در همان پستی بازی کند که در ترکیب آلبی سلسته ایفای نقش می‌کند. این بازیکن با اقتدار پاس قطری را از این طرف زمین به آن طرف زمین ارسال می‌کرد و فشار بالای خط دفاع تیم را بر دوش می‌کشید که نتیجه آن داشتن بیش از 70 درصد مالکیت توپ در این دو بازی اخیر بود. لوچو همچنین اعتماد به نفس از دست رفته پیکه و پدرو را نیز باز گردادند تا هر دو نمایش مطمئنی از خود ارائه دهند.

البته تنها با دیدن دو بازی نمی‌توان درباره سرنوشت این فصل بارسا تصمیم‌گیری کرد. هنوز مسائل و مشکلات زیادی در داخل و خارج از زمین برای مبارزه کردن وجود دارد؛ از خریدها و مصدومیتهای مشکوک گرفته تا محرومیت از نقل و انتقالات و سیاستهای باشگاه. اما با این وجود، دو نمایش اخیر تیم التیام بخش اعصاب بسیاری از هواداران آبی و اناری پوشان بود و باعث شد تا بار دیگر از نمایشهای درخشان بارسلونا لذت ببریم.

نویسنده: یکی از کاربران سایت توتال بارسا
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
R.Zoro
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
رافینیا رو هم داریما مثلا ! تازه دنیس سوارز هم هست که شاید فصل بعد برش گردونن

تو دراز مدت تو خط هافبک مشکلی نداریم مشکل ما مقطعیه و میشد با حفظ فابرگاس و خرید راکیتیچ مشکل مقطعیمون رو هم حل کرد که با استاد زوبی نمیشه خب توقعاتی دارینا


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۰)
 
XAVi.6
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
در اينكه خط هافبك احتياج به تقويت داره هيچ شكي نيست... مشكل اينه تو خريد و فروشهاي اول فصل هيچ تعادلي وجود نداشت... راكيتيچ بازيكن خيلي خوبيه اما مطمئنن نميتونه جاي فابرگاس ژاوي و اينيستا رو پر كنه چون اصلا كارش اين نيست.. متاسفانه در مورد اينكه ژاوي سالاي آخرشه و اينيستا مدام در خطر مصدوميته هيج فكري نشد و بدون برنامه سسك رو از دست دادن و فقط به راكيتيچ بسنده كردن..نتيجش هم مشخصه.. تو دفاع هم حرفي نزنيم بهتره..افتضاح ترين خريدهاي دهه ي اخير..
به هر حال خدا به خير كنه..اميدوايم به آينده..
ViVA BARCA


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۸:۵۲)
 
Reza180
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
سالگرد ۵تایی شدن مادرید لینک
روزی که ریال اخلاق رو هم بدجور باخت...


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۶:۱۰)
 
Reza180
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
نقل قول
اما تنها پس از گذشت چهار روز و به ثمر رساندن 9 گل توسط تیم، مقاله "چگونه این بلا بر سرمان آمد؟" به "الان دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟" تبدیل شد. پس از گذشت تنها دو بازی، بسیاری از نگرانی ها پاسخ داده شده و از بین رفت. سوارز بالاخره طلسم گلزنی خود را شکست و آن هم چه شکستنی! نیمار به رشد ذهنی و فیزیکی خود ادامه داد. ژاوی و راکیتیچ فرم گذشته خود را پیدا کردند. ماسکرانو و بوسکتس عملکردهای درخشانی در خط دفاعی داشته و دفاع تیمی نیز کمترین اشتباهات را انجام داد.

و البته لیونل مسی بالاخره همان لیونل مسی همیشگی شد

مقاله ی قشنگ و جالبی بود مخصوصا این تیکش امیدوار کننده بود..
ایشالله روند تیم و بازیکنا همینطور پیش بره...
زنده باد بارسا و بارسایی


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۵:۵۴)
 
سوداگر
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
همین جوری که بادوتاباخت نمی شه لرزید ولیگ روازدست رفته دونست بادوتابردهم چیزی مشخص نیست دراین بین هتریک مسی وبازگشت سرورفوتبال مهمه این جوربردها مثل صدای سازودهل همون آقادزداس که می گفت فرداصداش درمی آد ...مهمترین سازودهلی که فرداها صداش درمی اد بازگشت مسی به اوج می تونه باشه که هم به دردجهان فوتبال وفوتبال جهان و هم به دردخودبارسا وهوادارانش می خوره


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۵:۳۷)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
باور کنید اگه گواردیولا هم این خط دفاعی رو داشت به هیچ وجه نمیتونست مثل قبل موفق باشه . هر توپی که تو حمله بارسلونا لو داده میشه سریع ضد حمله میشه و هیچ حسابی هم نمیشه رو دفاع کرد . من به کادر مدیریتی اصلا اطمینان ندارم از زوبی گرفته تا بارتومئو . با این خط دفاع نامطمئن و خط هافبک کهنسالمون اگه امسال نتیجه نگیریم سال بعد که از نقل و انتقالات محرومیم تکلیف تیم مشخصه .


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۴:۴۱)
 
6+5=11
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
ایول


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۲:۴۸)
 
shakib10
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
چرا به راکیتیچ گیر می دید اخه؟؟؟تا الان با این وقت کم نمی بینید چقدر خوب جا افتاده تئ تیم؟؟؟انگار که 5ساله تو تیمه .


یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ (۰:۴۰)
 
MAHDI-10-MESSI
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
بارسا دوباره زنده شده


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۲۳:۵۱)
 
Dariush_HERO
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
ممنون از مقاله


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۲۱:۲۷)
 
SAMPADIGIRL
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
زنده باد بارسلونا


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۸:۴۹)
 
m@rc0$
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
بابا به جای فرمائلن و داگلاس و راکیتیچ میرفتی داوید لوییز رئ میخریدی احمق الدنگ


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۷:۱۱)
 
R.Zoro
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
راکیتیچ نمیتونه ساپورت کنه جوکی مثل کروس میتونه؟؟؟ بامزه بود !

ممنون بابت ترجمه و وقتی که گذاشتید


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۲۱)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
ونگر بعد از انداختن فرمالن به بارسلونا

خدا لعنتت کنه بارمتئو با این خرید هات


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۶)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
تا زمانی که ریاست باشگاه ما رو دارو دسته راسل تشکیل بدن هوادارا هیچ وقت نمیتونن روی آرامش رو ببینن
خدایی مثلث مسی نیمار سوارز رو راکیتیچ میتونه ساپورت کنه؟
اگه یه ذره این بارمتئو عقل داشت الکسیس رو نگه میداشت و به جای سوارز، کروس و داوید لوییز رو می خرید.
من که به شخصه تا لاپورتا رو تو صدر ریاست باشگاه نبینم قلبم آروم نمیشه


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۰)
 
PERSPOLIS2012
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
من تا وقتی یکی دو برد مقتدرانه مقابل تیمهای بزرگ رو نبینم به بارسای انریکه اعتماد ندارم با این حرفا هم نباید خودمون رو گول بزنیم
بارسا بعد از رفتن گواردیولا با چنین تیمهای اصلا مشکل نداشته مشکلش تیمهای بزرگ وسطح اول اروپا بوده.تنها مربی بعد از رفتن گواردیولا که نتایج خوب مقابل تیمهای بزرگ گرفت تاتا بود.و بد نتیجه گرفتنش هم نداشتن مدافعان خوب و مصدومیت بازیکنان آخر فصل بود به خصوص پیکه و والدس.وگرنه یه باخت به رئال داد که دروازه و مدافعان تیم نبودند و حذف از لیگ قهرمانان هم به همین دلیل بود پینتوی سوتی تو نیوکمپ مقابل اتلتیکو یه گل کاملا افتضاح دریافت کرد و باعث حذف تیم شد.هنوز نمیشه در مورد انریکه زود قضاوت کرد باید تا آخر فصل منتظر بمونیم هر مربی به زمان نیاز داره.مثل سیمئونه که اینقدر تو اتلتیکو موند تا تیمی به این منسجمی و تاکتیکی ساخت.یا یوپ هاینکس بایرن که سال اول اصلا جامی نبرد ولی بایرن رو به تیمی وحشتناک تبدیل کرد.


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۳:۳۲)
 
shakib10
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
اره بچه ها واقعا بارسا همه چیزش چند وقتیه تغییر کرده.درحمله خیلی دقیق ترشدن.وضربات اخر رو به خوبی میزنن بدون استرس.اقاسعیدشماهم ازاین متنا بنویس کیف کنیم


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۳:۰۱)
 
serajo
پاسخ به: جایی برای نگرانی وجود ندارد
مقاله ی زیبایی بود


شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ (۳:۰۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۶ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!