به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی هرناندز؛ 10 خاطره اروپاییاسطوره‌ها
فرستنده هدیه نظری در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۳ (۲۲:۱۴) (۹۶۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: هدیه نظری / FCBarcelona.ir


بازنگری دوران حرفه‌ای و اروپایی بازیکنی که رکورد بیشترین حضور در لیگ قهرمانان اروپا را شکست.

از اولدترافورد تا پارک دو پرنس و از سال 1998 تا 2014، ژاوی هرناندز جایگاهی ویژه در بین اساطیر قاره سبز بدست آورده است. سه شنبه شب در برابر پی اس جی، او از رکورد 142 حضور رائول در لیگ قهرمانانی که از فصل 1992/93 در فرم کنکونی خود برگزار می‌شود، پیشی گرفت.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

17 سال جادویی برای هافبک کاتالانی بارسا گذشت و ما در اینجا ده مورد از بهترین لحظات او در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا را برگزیدیم.

1. اولین حضور در لیگ قهرمانان: در 16 سپتامبر سال 1998 در دیدار با منچستر یونایتد که با نتیجه 3-3 به پایان رسید ژاوی در نیمه دوم به میدان آمد و اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را انجام داد.

2. اولین گل: ژاوی اولین گل خود در لیگ قهرمانان را در تاریخ 15 مارچ 2000 در ورزشگاه نیوکمپ برابر هرتابرلین به ثمر رساند. بازی با نتیجه 3-1 با دو گل دیگر گابری و کلایورت به پایان رسید.

3. فینال پاریس: مصدومیت شدید زانو باعث شد تا ژاوی بازی فینال مقابل آرسنال را در هفدهم می‌2006 در ورزشگاه سنت دنیس را از دست بدهد. به هر حال او توانست در جشن اولین عنوان مهم خود به عنوان یک بازیکن بارسا شرکت کند.

4. فینال رم: بارسا برای سومین بار در بیست و هفتم می‌2009 در رم به قهرمانی اروپا رسید. با این که این عنوان دومین قهرمانی ژاوی در اروپا بود، اما اولین باری بود که او در این فینال بزرگ حضور داشت و در پایان به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

5. صده اروپایی: در نهم سپتامبر 2009، ژاوی صدمین بازی خود در لیگ قهرمانان رادر مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل دیناموکیف با به ثمر رساندن گل اول جشن گرفت و بارسا در حالی که عقب بود با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید.

6. یازده بازیکن منتخب اروپا: ژاوی در شش سال گذشته به عنوان یک از بازیکنان تیم سال اروپا انتخاب شده است: 2008، 2009، 2010، 2011، 2012 و 2013. در سال 2008، او کاپیتان تیم ستارگان نام گرفت.

7. فینال ومبلی: لندن میزبان فینال هجدهم می‌2011 بود، جایی که بارسا چهارمین و ژاوی سومین عنوان لیگ قهرمانان خود را به دست آورد و ژاوی با پاس گل خود راه پدرو را برای باز کردن دروازه هموار ساخت.

8. استاد پاس: ژاوی برترین بازیکن فعال در پاس گل در لیگ قهرمانان است (24) و تنها به سه پاس گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد رایان گیگز (27) که اخیرا بازنشسته شده است، برسد. او همجنین در تعداد پاس پیشتازی میکند (9638) و 3000 پاس بیشتر از دو اسپانیایی دیگر که در رده‌بندی پشت سر او قرار گرفته‌اند ارسال کرده است: ژابی آلونسو (6222) و اینیستا (5835). او همجنین برترین بازیکن در پاس‌های سالم (9020) است. ژابی آلونسو (5286) در رتبه دوم قرار دارد.

9. آخرین گل در اروپا: بازی با آژاکس آمستردام در دوره قبل آخرین باری بود که ژاوی فرصت گلزنی پیدا کرد. گل او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. اما تیم هلندی با نتیجه 2-1 پیروز میدان شد.

10. رکورد پاریس: روز سه شنبه برابر پی اس جی ژاوی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد تا صد و چهل و سومین بازی خود در لیگ قهرمانان را انجام دهد. بنابراین او از رکورد رائول گونزالس در بازی برای رئال مادرید و شالکه 04 در اروپا پیشی گرفت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Gold.Marble
پاسخ به: ژاوی هرناندز؛ 10 خاطره ی اروپایی
ژاوی تو بهترینی


جمعه، ۱۱ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۹)
 
سوداگر
پاسخ به: ژاوی هرناندز؛ 10 خاطره ی اروپایی
عزیز نوش جونت مثل شیرمادرحلالت حاصل رنج وسختی خودت بوده


جمعه، ۱۱ مهر ۱۳۹۳ (۴:۳۰)
 
HAMID.A19
پاسخ به: ژاوی هرناندز؛ 10 خاطره ی اروپایی
لذت بردیم از خوندن این مطلب . خاطراتمون تداعی شد


جمعه، ۱۱ مهر ۱۳۹۳ (۳:۴۰)
 
mohammad.blograna
پاسخ به: ژاوی هرناندز؛ 10 خاطره ی اروپایی
تا ابد جاودان..............................


جمعه، ۱۱ مهر ۱۳۹۳ (۱:۴۴)
 
amir_bluagrana
پاسخ به: ژاوی هرناندز؛ 10 خاطره ی اروپایی
بچه ها ژاوی گفته از نیمکت نشینی تو بارسا راضی نیستم. دوس ندارم ژاوی تو تیم ناراحت باشه و بلای کاسیاس سرش بیاد


جمعه، ۱۱ مهر ۱۳۹۳ (۱:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۷ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!