به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا - آپوئل ؛ آیا می‌دانستید؟لیگ قهرمانان
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ (۲۳:۵۰) (۶۳۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


این سومین بار است که بارسلونا از یک تیم قبرسی در یک رقابت معتبر اروپایی میزبانی می‌کند.

لیگ قهرمانان در فصل 2014/15 با بازی امشب مقابل آپوئل نیکوزیا برای بارسلونا آغاز می‌شود و در این جا به بعضی اطلاعات مفید درباره این مسابقه می‌پردازیم.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

آپوئل که در سال 1926 تاسیس شد، با 23 عنوان لیگ، 20 جام و 13 سوپرکاپ موفق‌ترین باشگاه در تاریخ فوتبال قبرس می‌باشد. آنها در 8 بازی از رقابت‌های قهرمانی داخلی، 5 بار به پیروزی رسیده‌اند.

آپوئل سه بار در مرحله گروهی حضور داشته است ولی تا کنون موفق به صعود به مرحله حذفی نشده است. این تیم تحت هدایت جورجز دونیس، HJK هلسینکی را در مجموع 4-2 شکست داد و پس از آن در مرحله مقدماتی این فصل،با نتیجه 5-1 از سد آلبورگ دانمارک گذشت. جالب است بدانید که آنها تنها چند روز پس از بازی بارسلونا با تیم فنلاندی هلسینکی در دیداری دوستانه به مصاف این تیم رفتند.

بارسا برای اولین بار در یک دیدار رسمی به مصاف آپوئل خواهد رفت؛ همانند فصل گذشته که برای اولین بار در یک دیدار رسمی مقابل آژاکس صف آرایی کردند. با توجه به پیوستگی نزدیک این دو غول سنتی، شرایط ویژه و شگفت آوری در یک مسابقه اروپایی به وجود آمد.

این سومین بار است که بارسا یک تیم قبرسی را در اروپا میزبانی می‌کند. دو مورد قبلی در جام برندگان اتفاق افتادند. اولین بار مقابل آپولون لیماسول در 15 سپتامبر 1982 (8-0) و دیگری در 12 سپتامبر 1996 مقابل AEK لارناکا (2-0) با سرمربیگری بابی رابسون و حضور لوئیز انریکه به عنوان بازیکن اتفاق افتاد اما آپوئل دومین تیم قبرسی نخواهد بود که در نیوکمپ به میدان خواهد رفت؛ زیرا در سال 1996 چمن نیاز به جایگزینی داشت و مسابقه با AEK در استادیوم المپیک مونتجویک برگزار شد.

پدر جورج افرم بازیکن کنونی آپوئل، در سال 1982 در تیم آپولون که حریف بارسا بود، حضور داشت.

اورکو پاردو، دروازبان آپوئل در شهر بروسلس و در یک خانواده اسپانیایی به دنیا آمد و به مدت 8 سال در آکادمی بارسلونا حضور داشت؛ جایی که نسل کنونی با جضور بازیکنانی مانند آندرس اینیستا و لئو مسی شکل گرفت.

سرشناس‌ترین بازیکن آپوئل، بازیکنی نروژی به نام جان آرنه رایز بود که در اواخر فصل 2006/07 تا تابستان 2008 در کنار خاویر ماسکرانو در لیورپول بازی کرد. فقط چند روز پس از جدایی لوئیز انریکه از تیم پایتخت ایتالیا و پیوستن به سلتا، او آنفیلد را به مقصد رم ترک کرد.

لوئیز انریکه و جورجز دونیس اولین حضور اروپایی خود برای بارسا و آپوئل به عنوان سرمربی را تجربه خواهند کرد.

تیاگو گومز یکی از اعضای تیم آپوئل، در حال حاضر می‌داند که پیروزی در نیوکمپ همانند آن کاری است که هرکولس در سال 2010 مقابل بارسا انجام داد. تیم شهر آلیکانته در آن روز با پیروزی 2-0 در خانه بارسا، این تیم را مات و مبهوت کرد.

نکته مثبت برای علاقه مندان بارسا گل زنی ایوان راکیتیچ مقابل آپوئل است. وقتی او در شالکه 04 حضور داشت، در پیروزی 4-1 در جام یوفا فصل 2008/09 نقش داشت.

داگلاس، ساندرو و منیر در آستانه اولین تجربه حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند. تراشتگن پیش از این در پلی آف به میدان رفته است اما هرگز به مرحله گروهی راه نیافته است.

آپوئل هرگز در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی نرسیده است اما در 6 بازی قبلی خارج خانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، مقابل رقیبانی برجسته هم چون چلسی، اتلتیکو مادرید و پورتو 5 بار به تساوی دست یافتند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Mylove_Francesc
پاسخ به: بارسلونا - آپوئل ؛ آیا می دانستید؟
خخخخخخخخخخ


شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ (۳:۵۸)
 
shakib10
پاسخ به: بارسلونا - آپوئل ؛ آیا می دانستید؟
هیچ کیم نظرنداده خخخخخخ


جمعه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ (۱۸:۴۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۷ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!