به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گروه F؛ آیا می‌دانید؟لیگ قهرمانان
فرستنده علی رضایی در تاريخ جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۷:۱۶) (۱,۱۹۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: علی رضایی / FCBarcelona.ir


قرعه کشی مرحله مقدماتی رقابت‌های فصل 2014/15 لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌ها و بازیکنان زیادی را برای بار دیگر مقابل هم قرار داده است.

بارسا باید اولین بازی خود را در خانه انجام دهد. آبی اناری‌ها باید نخستین بازی خود را مقابل آپوئل نیکوزیادر نیوکمپ برگزار کنند و آخرین بازی خود را نیز باید در زمین خانگی خود انجام دهند تا در آن بازی به مصاف تیم پاریس سنت ژمن از سید دو بروند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

دو دیدار گذشته با پاریس سنت ژرمن

بازی بارسا در این مرحله مقابل حریف فرانسوی، سومین مصاف این دو تیم در چند سال اخیر خواهد بود. مسی و رافینیا که در بازی دوستانه پیش فصل 2012 مقابل سنت ژرمن موفق به گلزنی شده بودند بار دیگر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل این تیم بازی کردند.

بازگشت به آمستردام

در آخرین بازی گروهی فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا نیز آژاکس آمستردام بود که حریف بارسا در این مرحله بود. بارسا این تیم را در خانه با نتیجه قاطع 4-0 شکست داد اما در آمستردام با نتیجه 2-1 متحمل شکست شد.

بارسا بعد از 18 سال در قبرس بازی خواهد کرد. با هم گروه شدن با آپوئل نیکوزیا، بارسا باید برای بازی با این حریف شرقی دریای مدیترانه به این کشور سفر کند. آخرین سفر بارسا به این کشور در فصل 1996/97 و برای بازی در رقابت‌های جام قهرمانان مقابل تیم AEK بود. این سومین حضور تیم آپوئل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. بهترین نمایش آنها در فوتبال سطح برتر اروپا در فصل 2011/12 رقم خورد که این تیم قبرسی توانست تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کند اما نهایتاً توسط رئال مادرید از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

بازگشت فرمائلن و سوارز به آژاکس

هر دو بازیکن بلژیکی و اروگوئه‌ای بارسا پیش از این برای آژاکس بازی می‌کردند. فرمائلن چهار سال را در این تیم گذراند و پس از آن در سال 2009 به آرسنال پیوست. مدت زمان حضور او نیز با دوران بازی سوارز در آژاکس نقطه اشتراک داشت. فرمائلن که در سال 2005 به آژاکس پیوست، از سال 2007 تا مدت ترک این تیم، به مدت دو سال با سوارز هم بازی بود. سوارز نیز در سال 2011 آژاکس را به مقصد لیورپول ترک کرد.

نخستین بازی اروپایی با لباس بارسا

سوارز می‌تواند برای اولین بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بارسا به میدان برود و این بازی نیز مقابل تیم سابق خود، یعنی آژاکس خواهد بود. پنجم نوامبر، زمانی که بارسا باید به بندر آمستردام سفر کند، دوران محرومیت سوارز نیز به پایان خواهد رسید. اگر چه او سه بازی اول مرحله گروهی را از دست خواهد داد.

بر خلاف سوارز و فرمائلن، بازیکنان دیگری هم هستند که با این قرعه شانس حضور مجدد در نیوکمپ را تجربه خواهند کرد. ابراهیموویچ، ماکسول و موتا از پاریس سنت ژرمن بازیکنانی بودند که پیش از این در بارسا بازی می‌کردند. زلاتان تنها برای یک فصل در بارسا حضور داشت اما ماکسول به مدت سه فصل در بارسا بود و 57 بازی نیز در کارنامه خود ثبت کرد. موتا هم بازیکنی بود که از پرورش یافتگان آکادمی جوانان بارسا بود و شش فصل را در بارسا سپری کرد. او حتی در دوران مربیگری انریکه در بارسا ب نیز در جمع بازیکنان این سرمربی بود. البته نباید بازیکن اسپانیایی متولد بلژیک، اورکو پاردو را که هشت سال در لاماسیا حضور داشت فراموش کنیم. او نیز هم نسل با مسی و اینیستا در لاماسیا حضور داشت. او پس از مدتی در سال 2011 به آپوئل پیوست.

سرمربیان آبی اناری

از سه رقیب بارسا در مرحله گروهی، هدایت دو تیم را افرادی بر عهده دارند که برای باشگاه بارسلونا چهره‌هایی آشنا محسوب می‌شوند. لوران بلان و فرانک دی بوئر بخشی از دوران بازیگری خود را در بارسا سپری کردند. سرمربی فعلی پاریس سنت ژرمن در تیم بابی رابسون در فصل 1996/97 بازی می‌کرد و دی بوئر، سرمربی آژاکس نیز دوران خاطره انگیزی را از سال 1998 تا 2003 در بارسا سپری کرده بود.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
PXIMN
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
ایشالا امسال قهرمانیم!


یکشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۳ (۲:۵۹)
 
Mylove_Francesc
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
یه حسی بهم میگه امسال صد در صد قهرمانیم


شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۳ (۲۰:۱۱)
 
kamiba
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
زنده باد بارسا و بارسایی


شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۳ (۱۴:۰۷)
 
samanehbarca
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
نقل قول
امیدوارم امسال مصدومیت های وقت و بی وقت دست از سر تیم برداره

دقیقا..این مصدومیت کاره تیمو خراب میکنه!
بی شک امسال بارسا خیلی قویتر از پارسال کارمیکنه.


شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۳ (۳:۵۴)
 
BRAIN
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
به امید فتح قهرمانی


جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۲۱:۵۲)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
باید با قتدار دور رفت و به پایان ببریم و کار و به بازی های پایانی نکشیم
باید جوری بازی کنیم که دو بازی آخر باقی مونده فقط جوانان بارسا تو ترکیب اصلی به میدان برن
سالی که با پاریسن ژرمن دو بار مساوی کردیم واقعا رفت و برگشت خوب بازی کردیم در حالیکه مسی تو نیمه اول بازی رفت از زمین بیرون رفت و بازی برگشت هم 20 دقیقه پایانی بازی به زمین اومد .


جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۹:۲۴)
 
R.MESSI
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
امیدوارم امسال مصدومیت های وقت و بی وقت دست از سر تیم برداره تا دست انریکه برای چیدن ترکیب باز باشه. بازی رفت و برگشت با پاری سن ژرمن میتونه سرنوشت ساز باشه برای سرگروهی و آژاکس هم میتونه تو آمستردام کمی کارمون رو سخت کنه ولی از آپوئل شناختی ندارم.

به امید موفقیت


جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۶:۴۲)
 
amir_bluagrana
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
بهتون قول میدم امسال بارسا خیلی از پارسال هم بهتر بازی کنه هم بهتر نتیجه بگیره. مسی هم همین طور. شک نکنید که آقای گلی لا لیگا و بهترین بازیکن اروپا و جهان امسال مال مسیه. هنوز لیگ اروپا شروع نشده و یه هفته از لا لیگا میگذره ببینید من چه روزی اینارو گفتم


جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۵:۴۸)
 
MAHDI-10-MESSI
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
بازی های زیبایی در راه است


جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۵:۲۹)
 
messi-.10
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
ای کاش این فصل لیگ قهرمانان رو فتح کنیم



جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۴:۰۵)
 
118118
پاسخ به: گروه F؛ آیا می دانید؟
امیدوارم تو مرحله رفت صعود رو قطعی کنن تا بازی های برگشت ذخیره ها(جوانان تیم ) بتونن با جو لیگ قهرمانان اشنا بشن


جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ (۱۳:۱۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۳ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۱۶۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!