به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخیبارسلونا
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ (۵:۰۳) (۸۲۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


در 20 رویارویی دو تیم، الچه هرگز موفق به کسب پیروزی در نوکمپ نشده است در حالی که بارسا 13 بازی را با پیروزی و 7 بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

فصل گذشته دو بازی میان بارسلونا و الچه برگزار شد. یک پیروزی 4-0 برای بارسا در نوکمپ و یک تساوی 0-0 که بقای الچه برای اولین بار در هفته یکی مانده به آخر را تضمین کرد. آن بازی اولین دیدار بین دو تیم پس از یک ربع قرن بود؛ زمانی تیم شهر آلیکانته با نظم و قدرت گروهی خود یکی از تیم‌های زبده و قدرتمند فوتبال اسپانیا بود. اما تمام آن پیروزی‌ها در خانه الچه اتفاق افتاد و در 20 رویارویی در نوکمپ، الچه 7 تساوی تأثیرگذار به دست آورد ولی هرگز به پیروزی دست نیافت.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

سال‌های طلایی

روز دوم جام قهرمانی در فصل 1959/60 دو تیم برای اولین بار در برابر یکدیگر قرار گرفتند که با پیروزی 2-1 الچه در کامپو دی ال تابیکس که از سال 1976 ورزشگاه خانگی آنهاست، همراه بود. این شروع یک عصر طلایی برای سفید و سبز پوشان بود. زمانی که آنها برای دوازده سال پیاپی در دسته اول بازی کردند و با 7 پیروزی از 10 مسابقه، رتبه 5 که بهترین رتبه تاریخ آنهاست را در فصل 1963/64 کسب کردند. آنها دقیقا 6 بار در اواسط فصل، در نیوکمپ به تساوی دست یافتند که شامل بازی دراماتیک و نمایشی در 18 فوریه 1961 می‌شود. یعنی زمانی که بارسا در بازه‌ای از تاریخ خود، تیمی برجسته بود و با بازیکنانی نظیر رامایتس، ورگاس، کوبالا، اواریستو، بیتیا، لوئیز سوارز و الوجو مارتینز ترکیبی قدرتمند را تشکیل می‌داد. با گل دیرهنگام بارسا بازی با نتیجه 3-3 به پایان رسید. 10 سال بعد، الچه تنزل کرد.

اما دیری نکشید که آنها در سال 1973 به لیگ برتر صعود و برای 5 سال دیگر در آن باقی ماندند. با وجود چند تساوی 0-0 در سالهای 1975 و 1977، پیروزی در نوکمپ هنوز برای آنها دور از دسترس بوده است. در سال 1978، فصلی که آنها بار دیگر سقوط کردند، با نتیجه 5-1 متحمل شکست شدند و سنگین‌ترین شکستشان در خانه بارسا رقم خورد.

روزهای با شکوه و عظمت الچه تمام شد. جدا از دو بازگشت دوباره در فصول 1984/85 و 1988/89، آنها در 4 دیدار با بارسا در گلزنی ناکام بودند و در حدود 30 سال تا سال 2013 را در دسته دو سپری کردند. وقتی دوباره به لیگ برتر برگشتند، به ندرت موفق به بازگرداندن پیروزی‌هایشان مقابل بارسا شدند.

رابطه طولانی

اتصالات تاریخی متعدد بین دو باشگاه بارسا و الچه شامل کسانی است که در هر دو باشگاه افسانه بودند. آن فرد سزار رودریگز است که تا سال 2012 پیش از شاهکار لیونل مسی برترین گلزن تایخ بارسا بود. او در سال 1955، باشگاه را ترک و پس از مدتی کوتاه بازی در گرانادا، لئون و پرپیگنان، سه سال پایانی فوتبال حرفه‌ای‌اش را در تیم سوم الچه به پایان رساند. با توجه به خدمات و سوابق بازی‌ای‌اش، باشگاه خیلی زود او را به تیم اول برگرداند و سزار به نقش مربی- بازیکن ترفیع داده شد.

این تنها ارتباط تاریخی بین دو باشگاه نیست. مارسیال و آسنسی محصولات جوان باشگاه الچه بودند که به بارسلونا رفتند تا نامی برای خود دست و پا کنند. و در این اواخر، تیتو ویلانووا نیز دو سال در بین سال‌های 1998 تا 2000 برای الچه بازی کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Mylove_Francesc
پاسخ به: بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخی
الچه امشب زیر 4 تا نخورده......


دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۳ (۲:۰۸)
 
PXIMN
پاسخ به: بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخی
ب امید برد قاطع!


یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ (۱۸:۰۸)
 
barca_barca_yavar
پاسخ به: بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخی
امیدوارم این فصل بارسا به هیچ تیمی ترحم نکنه و تا جایی که دروازه حریف جا داره توشش گل بکاره


یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ (۱۵:۴۹)
 
R.MESSI
پاسخ به: بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخی
با وجودی که چند فصله لیگ رو با قدرت شروع می کنیم، به بازی پرگل رو پیش بینی میکنم. ان شاءالله پیروزی هایی از این دست که چند ساله در ابتدای لیگا شاهد هستیم رو بتونیم در طول فصل هم تداوم ببخشیم.




یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ (۱۵:۲۵)
 
kamiba
پاسخ به: بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخی
زنده باد بارسا


یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ (۱۳:۱۲)
 
sirvanist
پاسخ به: بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخی
تیتو..


یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ (۷:۱۹)
 
9alexissss9
پاسخ به: بارسلونا - الچه ؛ دیدارهای تاریخی
به امید یه برد پرگل


یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ (۶:۱۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۸ کاربر آنلاین است. (۲۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!