به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارتومئو: «امیدوارم مسی و ماسکرانو قهرمان شوند»مصاحبه
فرستنده ماهان مولائی در تاريخ یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۳ (۱:۵۹) (۶۸۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: ماهان مولائی/ FCBarcelona.ir


جوزپ ماریا بارتومئو که برای حمایت از بازیکنان بارسا در فینال به ریو سفر کرده است، قبل از سفر با fcbarcelona.cat درباره موضوعات مختلفی هم چون خرید و فروش‌های باشگاه، عملکرد بازیکنان بارسا در جام جهانی و مصدومیت نیمار صحبت کرد.

باشگاه فوتبال بارسلونا برای حمایت از لئو مسی و خاویر ماسکرانو در فینال جام جهانی حضور خواهند یافت. رئیس باشگاه جوزپ ماریا بارتومئو، نایب رئیس کارلس ویاروبی، مدیر ورزشی آندونی زوبی زارتا و دستیار جدیدش کارلس پویول به ریو سفر کردند. کاپیتان سابق بارسا امسال جام قهرمانی را به عنوان نماینده اسپانیا، قهرمان دوره پیشین، به تیم برنده اهدا خواهد کرد.


پیش از سفر به برزیل جوزپ ماریا بارتومئو در گفتگو با سایت رسمی باشگاه درباره حضور دو بازیکن تیم در فینال و آینده تیم اصلی سخن گفت.

انتظار چگونه فینالی را دارید؟

«جام جهانی همیشه یک جشنواره بزرگ فوتبالی است. هم آرژانتین هم آلمان تورنومنتی عالی را پشت سر گذاشته و سبک‌های متفاوتی دارند. بسیار هیجان انگیز خواهد بود و احتمال زیاد همانند فینال 1990 کوچک‌ترین اتفاقات نتیجه را رقم خواهند زد».

به عنوان رییس باشگاه بارسلونا چه نتیجه‌ای را دوست دارید؟

«امیدوارم لئو مسی و خاویر ماسکرانو قهرمان شوند. ما سفر می‌کنیم تا همراه آنها باشیم. آنها به خاطر دوران ورزشی‌شان لایق این جام هستند. این دو برنده مادرزاد هستند. امیدوارم از فینال لذت ببرند و شانس با آنها باشد».

درباره جام جهانی مسی چه نظری دارید؟

«بسیار خوشحالم که در فینال بازی خواهد کرد زیرا آرزوی این را داشت. او در تمام پیروزی‌های تیمش نقش اساسی را ایفا کرده و گل‌های زیبایی زده است. لئو بار دیگر نشان داد که چرا بهترین بازیکن دنیا است. هواداران بارسا در این فینال وی را حمایت می‌کنند. ما همه پیشرفت او را به عنوان یک فوتبالیست دیده‌ایم».

و ماسکرانو؟

«او یکی دیگر از ستاره‌های این جام جهانی بوده است. فوتبال وی پایداری و معنا به آرژانتین می‌دهد و هم چنین شخصیت، رهبری و روحیه پیروزی به تیم تزریق می‌کند. هر تیمی آرزوی داشتن بازیکنی مانند ماسکرانو را دارد و بارسا از این لحاظ صاحب امتیاز است».

چه صحبتی درباره آسیب دیدگی شدید نیمار دارید؟

«تا زمان آسیب دیدگی تورنومنتی فوق‌العاده را پشت سر می‌گذاشت. با وجود جوانی‌اش، پیشرفتش به عنوان فوتبالیست و رهبری وی روی برزیل تاثیرگذار بود. از زمان مصدومیتش با او در تماس هستیم و پزشکان ما نیز با او و خانواده‌اش در رابطه هستند. این یک شوک سنگین برای همه هواداران فوتبال، مخصوصا طرفداران برزیل و بارسا بود. امیدوارم به زودی سلامتی خود را به دست بیاورد و برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم. وی بسیار جوان است و شانس‌های بسیاری برای کسب افتخار همراه تیم ملی کشورش دارد. هر اتفاقی در فینال بیفتد، مسی و نیمار دو ستاره بزرگ جام جهانی بوده‌اند».

بازیکن دیگری که طعم تلخ فوتبال را چشید دنی آلوس بود. در مورد وی چه نظری دارید؟

«در بازی‌هایی که به میدان رفت دوباره کیفیت خود را نشان داد. ضربه سختی دید ولی شخصیت وی به گونه‌ای است که به سرعت به وضعیت عادی خود باز می‌گردد».

آیا برد مشهور 7-1 آلمان مقابل برزیل را تماشا کردید؟

«در آن زمان در قطار بودم و از دیدار جسم آلفردو دی استفانو در مادرید باز می‌گشتم. از طریق موبایل بازی را دنبال می‌کردم و یک شگفتی بزرگ بود. هیچ کس انتظار این نتیجه را نداشت».

نظر شما در مورد حذف زود هنگام اسپانیا با وجود تعداد زیادی بازیکن بارسا در ترکیب خود چیست؟

«این نیز غیر منتظره بود اما فوتبال همین است. آنها در مقابل تیم‌های قدرتمندی بازی کردند که در ادامه تورنومنت کیفیت بالای خود را نشان دادند. هم هلند هم شیلی. همیشه این نکات را باید بعدها ارزیابی کنید؛ وقتی همه چیز آرام شده است. تاریخ آنچه همه آن بازیکنان برای اسپانیا انجام دادند را فراموش نخواهد کرد. این یک شکست بود ولی باید بدانیم این بازیکنان تمام تلاش خود را انجام دادند».

شیلی در همان گروه بود. نظر شما در مورد الکسیس سانچز و کلودیو براوو چیست؟

«هر دو عالی بازی کردند. الکسیس شیلی را رهبری کرد و براوو یکی از بهترین دروازبانان این مسابقات بود. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از الکسیس به خاطر تمام کارهایی که برای این باشگاه در این سه سال انجام داده تشکر کنم. آرزوی بهترین‌ها را برای او دارم».

کرواسی با ایوان راکیتیچ و کامرون با الکس سانگ در حد انتظار نبودند. چه صحبتی با آنها دارید؟

«آنها بدشانس بودند که در آن گروه قوی قرار گرفتند. گروهی که برزیل، یکی از شانس‌های قهرمانی و مکزیک که یکی از پدیده‌های مسابقات بود در آن حضور داشتند».

آیا شما درباره روحیه برخی از بازیکنان بارسا که شرایط برای آنها خوب پیش نرفت نگرانی دارید؟

«مطمئنم که تجربه جام جهانی برای آنها خوب بوده است. امیدوارم شرایطشان بهبود یابد و باتری‌هایشان را شارژ کنند. مطمئنم که برای فصل جدید هیجان زده‌اند و در تیمی که تغییرات زیادی داشته حضور خواهند یافت. امیدوارم برای کسب تمام جام‌ها آماده باشند».

جام جهانی رو به پایان است و در همین حین لوییس سوارز به بارسا پیوست. باید چه انتظاری از او داشته باشیم؟

«سوارز کیفیت‌های بالای خود به عنوان یک فوتبالیست را همراه با گل‌های زیاد و اشتیاق پیروزی به بارسا خواهد آورد. همه ما به وی کمک خواهیم کرد تا به سرعت به بارسلونا و تیم عادت کند».

آیا معتقدید که محرومیت وی یک فاکتور علیه او است؟

«ما از درخواست استیناف فدراسیون فوتبال اروگوئه که به دادگاه عالی ورزش ارائه شده حمایت می‌کنیم و معتقدیم که حکم نخستین فیفا کاهش خواهد یافت. او اشتباه خود را پذیرفته و بارسا مطمئن است که وی با موفقیت خودش را سر و سامان خواهد داد».

بارسا دیگر به دنبال چه چیزی است؟

«به دنبال خواسته‌های مربی هستیم. همان طور که می‌دانید هنوز باید بازیکنانی مخصوصا در دفاع بخریم».

باشگاه با چه بازاری داد و ستد خواهد کرد؟

«پایان جام جهانی بازار را احیا خواهد کرد. بسیاری از تیم‌ها تا کنون برای خرید بازیکن‌های مد نظر خود صبر کرده‌اند. همه مطمئنند که ارزش بازیکنان در پایان جام تغییر خواهد کرد».

درباره تیم نوسازی شده چه نظری دارید؟

«در این خصوص هیجان زده‌ام چون این یک نوسازی عمقی است که درباره آن صحبت کرده‌ایم. زوبی زارتا و لوییس انریکه سخت در تلاش هستند تا تیمی بسازند که برای هر چالشی آماده باشد. تیم در شرایط خوبی قرار دارد».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
soccer2000
پاسخ به: بارتومئو: «امیدوارم مسی و ماسکرانو قهرمان شوند»
ما هم امیدوار بودیم ولی نشد


سه‌شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۳ (۲۲:۱۱)
 
Gold.Marble
پاسخ به: بارتومئو: «امیدوارم مسی و ماسکرانو قهرمان شوند»
امیدواری چیز خوبیه ولی خوب آلمانه دیگه...!!
قهرمان میشه!!


یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۳ (۱۶:۵۳)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: بارتومئو: «امیدوارم مسی و ماسکرانو قهرمان شوند»
قطعا تیمی که مسی رو داره غیرقابل پیشبینیه


یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۳ (۱۶:۱۴)
 
erfff
پاسخ به: بارتومئو: «امیدوارم مسی و ماسکرانو قهرمان شوند»
المانی ها بترسید که داره خدای فوتبال میاد پارتون کنه همون هفت هایی که برزیل زدید امشب king leo به شما میزنه . از الان بدونید جام تو دستای مسی خواهد بود .


یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۳ (۱۳:۵۱)
 
kamiba
پاسخ به: بارتومئو: «امیدوارم مسی و ماسکرانو قهرمان شوند»
من هم امیدوارم.


یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۳ (۱۰:۳۷)
 
heroes
پاسخ به: بارتومئو: «امیدوارم مسی و ماسکرانو قهرمان شوند»
من هم امیدوارم آرژانتین قهرمان بشه


یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۳ (۴:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۵ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!