به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

از رئال سوسیه داد به بارسانقل و انتقالات
فرستنده ماهان مولائی در تاريخ یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۳ (۱۹:۵۱) (۹۶۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: ماهان مولائی/ FCBarcelona.ir


کلودیو براوو هشتمین بازیکنی است که سن سباستین را به مقصد نوکمپ ترک می‌کند. بازیکنانی مانند آرتولا، باکرو و بگیریستین همگی موفقیت‌های زیادی در بارسا به دست آوردند.

براوو پنجمین خرید بارسا برای فصل 2014-15 زیر نظر سرمربی تیم، لوییس انریکه است. دروازبان پیشین رئال سوسیه داد پس از بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی شیلی در جام جهانی به بارسا پیوست. وی هشت فصل گذشته را در آنوئتا سپری کرد و به دومین خارجی باسابقه این تیم تبدیل شد. وی همچنین سومین دروازبان پراستفاده این تیم در تاریخ لقب گرفت.


اما براوو نخستین بازیکنی نیست که آنوئتا را به مقصد بارسا ترک می‌کند. پیش از او هفت نفر دیگر هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند گرچه این نخستین انتقال پس از 18 سال به شمار می‌رود. بقیه بازیکنان که شامل پیو آرتولا، باکرو و تکسیکی بگیریستین می‌شوند نشانگر رابطه چندین و چند ساله این دو باشگاه است.

پدرو ماریا آرتولا ملقب به پیو، نخستین خرید باشگاه از رئال سوسیه داد بود. وی زمانی به تیم پیوست که هانس وسیویلر مربی تیم بود. این بازیکن باسکی از 1975 تا 1984 از دروازه بارسا محافظت کرد و در فصل 1977-78 نیز با تنها 23 گل خورده در 28 بازی جایزه زامورا را دریافت کرد. شاید آرتولا خیلی بلند قد نبود اما شوت گیر سریع و ماهری بود که در لباس سبز معروفش بازی‌های زیبایی به جای گذاشت.

بازیکن بعدی که باید به جمع آبی اناری‌ها می‌پیوست پریکو آلونسو بود. این هافبک پس از جام جهانی 1982 اسپانیا به تیم ملحق شد. وی در دو فصلی که در بارسا حضور داشت به بازیکن ثابت تیم تبدیل شده بود و جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا را هم به همراه تیم کسب کرد.

رئال سوسیه داد و تیم رویایی

یکی از به یاد ماندنی‌ترین خرید‌های بارسا خوسه ماری باکرو بود که در سال 1988 به نوکمپ آمد. یک بازیکن از خود گذشته که پشت مهاجمین بازی می‌کرد. او در پیدا کردن فضا‌ها فوق‌العاده بود و یک رهبر و گلزن زاده شده بود. به همین دلایل به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیم تبدیل شد.

تابستان آن سال دو بازیکن دیگر از رئال سوسیه داد به وی ملحق شدند؛ تکسیکی بگیریستین و لوپس رکارته.

بگیریستین به سرعت به یکی از بازیکنان کلیدی تیم تبدیل شد و پیراهن تیم را برای هفت فصل به تن کرد. او با بازی در بال چپ کار خود را آغاز کرد ولی یوهان کرایف از وی در پست‌های مختلفی همچون مهاجم و هافبک میانی بازی گرفت.

وی همزمان با لوپس رکارته به جمع آبی اناری‌ها آمد. رکارته سه فصل در نوکمپ حضور داشت و جام در جام اروپا در سال 1989 (با گلزنی در فینال)، جام حذفی در سال 1990 و لالیگا در سال 1992 را به همراه بارسا به ارمغان آورد.

خون آندونی گویکوتکسا یک مورد خاص بود. وی نیز در تابستان 1988 به عنوان یک جوان آینده دار به بارسا پیوست ولی برای دو فصل در قبال بخشی از پول باکرو، بگیریستین و رکارته به رئال سوسیه داد قرض داده شد. پس از دوران قرض، وی در فصل 1990-91 بازگشت و به تیم رویایی آن دوره در گرفتن نخستین عنوان لیگش کمک کرد. در چهار فصل حضور در زمین با پیراهن آبی اناری کلکسیونی از افتخارات را کسب کرد. 126 بازی در لیگ انجام داد، شش گل زد و در فینال تاریخی 1992 ومبلی به میدان رفت.

آخرین خرید، پیش از براوو، موهو کودرو بود. این مهاجم بوسنیایی در رئال سوسیه داد موفقیت‌های زیادی به دست آورده بود. او در آخرین فصل حضور یوهان کرایف (1995-96) برای بارسا بازی کرد و 9 گل هم وارد دروازه حریفان کرد.

از رئال سوسیه داد به بارسا

1975 پیو آرتولا

1982 پریکو آلونسو

1988 باکرو

1988 تکسیکی بگیریستین

1988/1990 گویکوتکسا

1995 موهو کودرو
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
PXIMN
پاسخ به: از رئال سوسیه داد به بارسا
موفق باشی...


دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۳ (۲۰:۰۱)
 
soccer2000
پاسخ به: از رئال سوسیه داد به بارسا
به امید درخشیدن براوو


دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۳ (۱۶:۱۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۷ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!