به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

جزئی از تاریخ بارسلونا بودن افتخار استآبی و اناری‌ها
فرستنده امین سبحانی در تاريخ جمعه، ۱۳ تیر ۱۳۹۳ (۲۲:۳۲) (۱,۰۸۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


مردی برزیلی با سابقه‌ای درخشان. کسی که در فینال لیگ قهرمانان در پاریس گل پیروزی بخش را به ثمر رساند و همچنین با برزیل به قهرمانی جهان دست یافت، درباره جام جهانی و دوران حضورش در بارسا سخن می‌گوید.

17 مه 2006، ورزشگاه استادو فرانس، فینال لیگ قهرمانان اروپا. در هشتاد و یکمین دقیقه بازی میان بارسلونا و آرسنال، بلتی با دریافت پاسی از سمت راست و انجام یک و دو با لارسون، به سمت چهارچوب حرکت کرده و با شوتی مستقیم توپ را از میان پاهای دروازبان وقت آرسنال، آلمونیا عبور داد تا توپ در قعر دروازه آرام گیرد. گلی که پیروزی 2 بر 1 بارسلونا در آن مسابقه را سبب شد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

بازیکنان بارسلونا در حالی یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ کاتالونیا را در زیر باران پاریس جشن گرفتند که شادی و سرور بر تمام تیم غالب شده بود. آن گل، دومین قهرمانی در لیگ قهرمانان را برای بارسا به ارمغان آورد و مدافع برزیلی را هم به شهرتی همیشگی رساند.

جولیانو هاوس بلتی 38 ساله دو بار با بارسا قهرمان لیگ اسپانیا شده است و اسطوره جام قهرمانی لیگ قهرمانان در پاریس محسوب می‌شود. او یکی از اعضای تیمی بزرگ به مربیگری فرانک رایکارد بود. همه این دستاوردها پس از قهرمانی در جام جهانی 2002 به همراه برزیل محقق شد.

با توجه به عملکرد ضعیف برزیل، به نظر شما آیا این تیم می‌تواند قهرمان این دوره شود؟

«گمان کنم. ولی ساده نخواهد بود. انتظار این را می‌کشیدم که برزیل در برابر شیلی به زحمت بیافتد. برزیل تیم بزرگی است و به مرور زمان بهتر خواهد شد و می‌تواند قهرمان شود».

شما یکی از بازیکنان خوش شانسی هستید که موفق به کسب جام جهانی شده است. با توجه به تجربیاتتان مهمترین نکته برای پیروزی در رقابتی بزرگ مثل جام جهانی چه چیزی می‌تواند باشد؟

«شما باید هوشمندانه بازی کنید و تمام مدت تمرکز داشته باشید. اما چیزی که مهم است این است که باید بازی‌تان را بهبود ببخشید، بخصوص در رقابتی که حریف شما نیز تیمی قدرتمند است. مثل همین چیزی که در برزیل می‌بینیم. این بهترین چیز است».

کسب این افتخار از نظر شما چگونه بود؟ آیا مسیر و یا زندگی شخصی شما را تحت تاثیر قرار داد؟

«این نهایت سربلندی و افتخار برای خانواده، دوستان و به طور کلی برای هر کسی است که در سطح حرفه‌ای به این افتخار نائل می‌شود. بازیکنان برزیلی زیادی هستند که موفق به کسب این عنوان نشده‌اند و مانند من این افتخار را تا ابد در کارنامه خود ثبت نکرده‌اند».

وقتی به جام جهانی فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطرتان می‌آید چیست؟

«وقتی در بازی نیمه نهایی سال 2002 مقابل ترکیه به میدان رفتم. اهمیت آن دیدار هرگز فراموش نمی‌شود».

دوران حضور در بارسلونا

طی حضورتان در بارسلونا ، بیشتر از همه در بدست آوردن چه چیزی ناکام بوده اید؟

«هیچ چیز. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بخش عمده‌ای از زندگی من در بارسلونا سپری شد و همه چیز استثنایی بود. می‌توانم بگویم از اینکه در این باشگاه بزرگ و در کنار چنین بازیکنانی بازی کرده‌ام بسیار خوشحالم».

چرا بارسلونا فراتر از یک باشگاه است؟

«چون در تمام رشته‌های ورزشی افتخار کسب کرده است. از سوی دیگر به خاطر نحوه برخورد باشگاه با خانواده‌های ورزشکاران؛ به طوری که با مراقبتی واقعی و حالتی خاص با آنها رفتار می‌کند و همچنین نحوه برخورد با بازیکنانش. همه چیز برای شما مهیاست. فقط باید نگران بازی باشید. این خیلی مهم است».

هنگامی که مسی در آغاز مسیرش به سر می‌برد شما با وی همبازی بوده‌اید. آیا از بازی زیبای مسی و کسب چهار توپ طلا توسط او شگفت زده می‌شدید؟

«او بازیکنی خاص بود که می‌خواست کار مهمی را به انجام برساند. به راحتی می‌شد فهمید که بازیکن بزرگی می‌شود. اما هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که تا این حد جلو برود. باید اعتراف کنم شگفت زده شده بودم، زیرا بردن چهار توپ طلا و حفظ کردن آن سطح در طول چندین سال قابل توجه است. تا قبل از آن کسی نتوانسته بود چنین کاری انجام دهد».

نمی دانم تا چه اندازه از ارزشتان در بارسلونا آگاه هستید. آن گل در پاریس و دومین قهرمانی بارسلونا شما را جاودانه کرده است. نظرتان چیست؟

«آن جشن باشکوه را به یاد دارم. یکی از بزرگترین جشن‌ها در کاتالونیا. باشگاه به من یک نمونه از جام لیگ قهرمانان داده است که آن را در خانه گذاشته‌ام. این بسیار با ارزش است. چون جامی بود که به سختی بدست آمد. شاید سخت‌تر از جام‌های بعدی».

برداشت شما از تغییرات بوجود آمده در بارسلونا چیست؟

«اتفاقاتی که امروزه در حال رخ دادن است کمی با زمان ما متفاوت‌اند. در آن زمان مشکل از دست دادن بازیکنان بود. در حال حاضر مسئله، سن است که یک تغییر اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود. فکر نمی‌کنم بارسا دچار فقدان کیفیت شده باشد، اما سن بازیکنان به آنها این اجازه را نمی‌دهد که سطح بازی گذشته‌شان را حفظ کنند و همانند گذشته تحت فشار منتقدان قرار گیرند».

به نظر شما نیمار می‌تواند به اسطوره بارسلونا تبدیل شود؟

«به نظر من همان اتفاقاتی که برای مسی رخ داد برای نیمار هم رخ خواهد داد. زمان ما، مسی پست ثابتی در زمین داشت. با ورود گواردیولا، او آزادی عمل بیشتری یافت و به بازیکنی که الان هست تبدیل شد. به نظر من نیمار نیاز دارد تا پتانسیل کامل خود را به معرض نمایش بگذارد. در تیم ملی او آزادی کامل دارد و یک ستاره است. ممکن است همین اتفاق در بارسا هم برای او رخ دهد».

اگر بخواهید یک پیام به هوادارانی که شما را همیشه به یاد خواهند داشت بدهید، آن چه خواهد بود؟

«هنگامی که قراردادم را امضا کردم، قصد داشتم خوشی را برای بارسا و هوادارانش به ارمغان آورم. هرگز تصور نمی‌کردم جزئی از زندگی هواداران بارسا شوم. رسیدن به این امر افتخار بزرگی است و من به آن مباهات می‌کنم و بیشتر از این چیزی نمی‌خواهم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Mylove_Francesc
پاسخ به: جزئی از تاریخ بارسلونا بودن افتخار است



دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۳ (۳:۳۵)
 
kamiba
پاسخ به: جزئی از تاریخ بارسلونا بودن افتخار است
هوادار بودن بارسا هم باری ما افتخاره.
زنده باد بلتی


یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۳ (۱۵:۴۳)
 
PXIMN
پاسخ به: جزئی از تاریخ بارسلونا بودن افتخار است
جزئی از تاریخ بارسلونا بودن افتخار است


یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۳ (۲:۳۸)
 
soccer2000
پاسخ به: جزئی از تاریخ بارسلونا بودن افتخار است
برای هر بازیکنی افتخاره


شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۳ (۱۶:۱۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: جزئی از تاریخ بارسلونا بودن افتخار است
هرگز اون شب رویایی رو هواداران بارسا فراموش نخواهند کرد. بی تردید رویایی ترین شب تاریخ بارسا حداقل در هزاره سوم بود.


جمعه، ۱۳ تیر ۱۳۹۳ (۲۲:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۸ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!