به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سازماندهی برای بازسازیبارسلونا
فرستنده پارسا مظفری در تاريخ پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۹:۲۰) (۱,۳۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: پارسا مظفری / FCBarcelona.ir


پس از عدم موفقیت در دیدار تعیین کننده لالیگا، جوزپ ماریا بارتومئو اعلام کرد که بارسلونا دوره‌ای را با تغییراتی عمیق آغاز خواهد کرد. با این حال من اعتقاد دارم تغییرات کمتری نسبت به آنچه اشاره شد وجود خواهد داشت. بخش عمده‌ای از این ژرفا در حال حاضر اتفاق افتاده است. قلب نمادین و روح بارسلونا، کاپیتان یک دهه باشگاه کارلس پویول، خروج خود را اعلام کرد و ویکتور والدس دروازبان بارسا در زره درخشانش، بعد از دوازده سال موفقیت تاریخی در حال ترک باشگاه است. این موارد در حال حاضر بسیار عمیق‌اند.

سپس یکی دیگر از تغییرات نه چندان کوچک؛ لوئیس انریکه، کاپیتان سابق باشگاه و محبوب هواداران، مربی بارسا برگزیده شد و آبی و اناری‌ها احساس عجیبی دارند؛ تکان بال‌های احساس برای اولین بار در دوره‌ای بلند مدت. امیدواری لوچو در کنفرانس مطبوعاتی خود به مانند یک ماهی در دریایش بود. او خوش برخورد و آرام بود، اما با اعتماد به نفس و بااطمینان. پس از یک سخنرانی چهار تا پنج دقیقه‌ای سریع، او برای یک ساعت بعدی پاسخگوی پرسش‌های مطبوعات بود.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

در ابتدا پس از شوخی با سوال «شما به عنوان مربی چه شخصیتی دارید»، انریکه نقش رهبریتش را بیش از هر چیز دیگری برجسته نشان داد. وی تاکید کرد که این بازیکنان در حال حاضر فوتبالیست‌های بزرگی هستند، بنابراین نقش او در واقع کمک به آنها برای نشان دادن بهترین تواناییشان است. کسانی که همیشه در حال لذت بردن از هنرهای خود هستند. چرا که زندگی حرفه‌ای یک فوتبالیست، با اینکه فوق‌العاده است، مخاطره آمیز نیز هست. با هم بودن و برقراری ارتباط از اصول مربی جدید هستند.

لوچو خودش را سختگیر نمی‌داند. خوشبختانه او با بیان این که شدت تمرینات باید شدید باشد نه نظامی، تمرکز خود را در راه مثبت می‌بیند. این یک نکته مهم است. کار سخت نباید صرفاً با تلاش و تقلای زیاد همراه باشد. به عنوان مثال لوئیس فن خال، در تمرین دادن بازیکنان خود سختگیر است، اما این مرد هلندی آن را به روشی تفرقه برانگیز، که اغلب نتیجه عکس دارد انجام می‌دهد. در این صورت بازیکنان دیگر برای مربی بازی نخواهند کرد.

اما پیام واقعی لوچو حاکی از قصدش در استفاده از بلوک‌های ساختمانی گذشته برای ساختن آینده بود. بدون نیاز دوباره به اختراع چرخ. با اتکا به اصول اولیه، اصولی که دنیا را عاشق بارسا کرده. مساله‌ای که کمی آشنا به نظر می‌رسد. او پیش بینی بازی تهاجمی به سبک بارسا را دارد که جذاب و موثر و شامل یک بازی با فشار بالاست. انریکه اطمینان داد که به بخش دفاعی بازی بارسا نیز توجه دارد: «هیچ دفاعی بهتر از مالکیت توپ در نیمه زمین حریف نیست» و البته به زبان آوردن واژه‌های باب شده "تکامل" و "بهتر" و حصول اطمینان از «تیم من از نظر سیستم بازی قابل پیش بینی نیست». لوچو در اصل گفت: «آرایش عددی تیم فقط «تصویر» است و آنچه واقعاً مهم است این است که چگونه بازیکنان خود را با شرایط واقعی بازی سازگار کنند».

هیچ کس نباید در این نقطه احساس ویژه و روشنی داشته باشد. لوچو چیزی گفت که هر مربی آن را انجام می‌دهد. کلمات او با اولین اظهارات خراردو مارتینو تفاوت چندانی ندارد. اگرچه لوچو تمرینات خود در سیستم بارسا را در صنعت خود می‌بیند، اما حضورش در کشور و باشگاهی دیگر او را به متفاوت‌سازی ایده‌هایش تجهیز می‌کند. تمرینات مستقیم بر روی سطوح دارای ارتفاع در حال حاضر نشانه‌های برداشت ایده را از جایی دیگر نشان می‌دهد که این نوع روش برای دهه‌ها به طور گسترده در فوتبال آمریکایی استفاده می‌شود. با این وجود، فوتبال در عین سادگی و پیچیدگی‌هایش، فوق‌العاده است و به همان قدر که طرفداران مدرن به کلماتی مانند تاکتیک و تکامل واکنش نشان می‌دهند، این بازی هنوز هم توسط بیست و دو انسان انجام می‌شود، نه نمودار‌های تاکتیکی.

به نظر من، مشکلات بارسا (بیش از حد اغراق آمیز نشان داده شده) هرگز توسط پرسنل پیش برده نشده. لوچو گفت: «بارسا بازیکنان فوتبالیست را در اختیار دارد. چیزی که اشتباه انجام شده است همان چیزی است که این بازیکنان فوتبال به آن تبدیل شده‌اند، نه اینکه آنان چه کسی هستند. مشخص است که لوییس انریکه تحول جدی در تفکراتش ایجاد نکرده است. هدف اصلی لوچو بخشیدن انرژی دوباره و تمرکز به یک گروه خسته از نظر ذهنی و عاطفی است. لوئیس انریکه قصد ندارد به طراحی و یا ابداع برخی از فرمول‌های جادویی هرگز دیده نشده فوتبالی دست بزند. بلکه موثر‌تر از همه چیز، هدفش فوتبال با کیفیت بالا خواهد بود که محصول روح و ذهنیت دوباره بیدار شده است که فرهنگ جاه طلبی برای رسیدن به پیروزی و رقابتی تیم را می‌طلبد. جو پیرامون تیم، راکد، غمگین و سرد است. هدف اصلی لوئیس انریکه این است که دل‌ها و فکرها را با مسئولیت پذیری اخلاقی و هدف بخشی به مسیر، تازه کند.

«همه شما می‌خواهید بدانید که چه اتفاقی خواهد افتاد اما سرعت پیشرفت ما محتاطانه‌تر است. ما باید تصمیم بگیریم و ارزیابی کنیم. این بازیکنان باید بدانند که سالهایشان با بارسا فقط نمی‌تواند سپری شود. اگر شما به حدی پایین‌تر از استاندارد خود برسید، ممکن است دچار مشکلات فراوانی شوید. ما سعی خواهیم کرد به بهترین شکل ممکن تیم را تقویت کنیم. بازار نقل و انتقالات هست و مذاکراتی هم وجود خواهد داشت. ما در هر بخش تلاش خواهیم کرد تا بهتر شویم».

خوش بینی محتاطانه و هدفمند لوچو روش مورد علاقه همه است. در مقاله "اگر من زوبی بودم "، تمام شرایط پیش آمده برای نقل و انتقالات مورد بررسی قرار خواهند گرفت. زندگی واقعی است، نه یک بازی ویدیویی و این باشگاه است که باید در محدودیت‌های بسیار واقعی کار کند و نه بیشتر از یک بودجه ساده. به همین دلیل است که بر خلاف بسیاری از افراد، من تحول بسیار زیادی را در سیستم بازیکنان تیم پیشبینی نمی‌کنم.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
kouros
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
مشکل بزرگی ک باشگاه داره همین دست دست کردنشونه
اگه لوئیز میومد از دفاع کاملا مطمئن میشدیم میموند فقط مهاجم ک اونم میشد با باقیمانده بودجه ی کاریش کرد ولی حالا چی ...؟
فقط امیدوارم خاطرت تلخ فصل گذشته برای هوادارا تکرار نشه
اگه همینطور پیش بره بارسا هم کم کم تبدیل میشه ب یه تیم معمولی
مثل خیلی از باشگاه های دیگه ( منچستر و اتلتیکو و ... )


یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ (۱:۰۷)
 
e.g.joey
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
این سازماندهی کی میخواد به دفاع برسه تا ما یه نفس راحت بکشیم ... درسته ما نمیتونیم با پی اس جی یا سیتی یا رئال تو خرید بازیکن رقابت کنیم چون اونا پول دارن ولی یه مقدار کم کاری هم از طرف مسئولین بارسا هست ..این همه صحبت بود که داویولوئیز رو میارن اینقدر دست دست کردن تا پیشنهاد بهتری بهش رسید یا همین بن عطیه و و و و..تا الان دوتا تیم اسم رد و بدل شده ولی همش در حد حرفه پس کی عملی میشه معلوم نیبست . یع دفاعه قدرتی و قد بلند.یه مهاجه سرزن و سرعتی.آخرش میترسیم که بگن سازماندهی با خروج پینتو و بازگشت دلوفوئه به پایان رسید ..... وای ن .


شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۳۴)
 
kamiba
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
انریکه پتانسیل بازسازی بارسا رو داره


شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ (۹:۴۴)
 
messi-.10
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
سازماندهی تیم رو باید از دفاع شروع کنید


شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ (۶:۱۵)
 
سوداگر
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
انریکه میتونه موفق باشه چون ازجنس بارساست وتجربه ی حضوردربارسارو داره ازاین دست مربیان زیادداشتیم مثل گواردیولا ومرحوم تیتوویلانوا و ویوهان کرایف مشهور که هم به عنوان بازیکن وهم مربی دربارسا درخشیدن پس تجربه میگه میتوان امیدداشت که انریکه موفق میشود انشاالله


جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۴۶)
 
soccer2000
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
من که بعید می دونم رئال به ما بازیکن بده


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۱۹)
 
9alexissss9
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
دوستان عزیزی که میگن مارکینیوش به درد نمیخوره چون قدش کوتاهه.اتفاقا بهترین گزینه در حال حاضر همینه.چون گزینه های دیگه مثل هوملس و تیاگو سیلوا رو که باشگاهاشون نمیدن.بن عطیه هم که سیتی و یونایتد و ارسنال میخوانش تازه سنش هم نسبت به مارکینیوش زیاده(6 یا 7 سال).بارسا نمیتونه با سیتی ثروتمند رقابت کنه.بعدشم مهم قد نیست مهم قدرت سرزنیه.مگه سلطان پویول خودمون قدش بلند بود.توی آخرین بازی با اتلتیکو دیدید که بوسکتس (بلند قد)وایساد نگاه کرد و گودین ضربه سر زد.مارکینیوش سرعتش زیاده بر خلاف بازیکنای بلند که زود جا میمونند.قیمتش هم کمه.سنش هم 21 و توی تیمای بزرگی مثل رم و پاریس تجربه کسب کرده.ببخشید طولانی شد


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۲۰)
 
9alexissss9
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
مهم اینه که لوییز انریکه کدوم بازیمنا رو میخواد.فعلا لوییز زوم کرده رو یورنته.ایموبیله رو هم زیر نظر داره.ولی از بنزما صحبتی نشده.من که دیگه واقعا گیج شدم تا الان اسم حداقل 20 نفر رو شنیدم که با بارسا صحبت کردن.میترسم آخرم هیچکدوم نیان .
تشکر بابت ترجمه


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۰۶)
 
MoOn.Girl
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
به امید موفقیت


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۵۰)
 
MoOn.Girl
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
نقل قول
رئال می خواد کریم بنزما رو بفروشه ای کاش ما بخریمش چون هم سر زن هم تمام کننده


آره خوبه...ولی نمیدونم چرا نمیتونم قبول کنم یه رئالی بیاد توی تیم


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۴۹)
 
tohid.bozorgi
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
رئال می خواد کریم بنزما رو بفروشه ای کاش ما بخریمش چون هم سر زن هم تمام کننده


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۳۰)
 
Messi_Neymar
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
ما که ارزو داشتیم به خودشون بیان و یه تغییر زیاد بزرگ رو بدن خوبه که بهش پی بردن .. خدا رو شکر ..


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۵۷)
 
prsam
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
نقل قول
کاملا درسته... باشگاه ما در شرایط دنیای واقعی باید با بقیه تیم ها و شرایط سخت پیش رو، برای خرید بازیکنان رقابت کنه...

انشالله امروز مقاله "اگر من زوبی بودم" رو هم منتشر می کنیم تا با خوندن اون، بیشتر این نکته رو درک کنید

از آقا پارسای عزیز هم بابت زحمت ترجمه این مقاله بی نهایت سپاسگذارم


مرسی علی اقا...این مقاله با مقاله بعدی که توسط شما و بقیه ترجمه شده کامل تر هم میشه و قطعا قابل هضم تر.
مهمه که همه واقع بین باشیم...بارسا باید برای خرید بازیکن با کلی تیم رقابت کنه ...نمونش مادرید و پی اس جی و منچستر سیتی...تیمایی که فقط پول می دن تا بازیکن بخرن..اخرش میشه مثه داوید لوییز


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴)
 
m_hasheminia_1999
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
نقل قول
اگر من زوبی بودم

اگر من زوبی بودم،خدا رو شکر که زوبی نیستم.
اگر من زوبی بودم همین الان از بارسا میرفم بیرون.
اگر من زوبی بودم خودکشی میکردم.
اگر من زوبی بودم هیچ وقت نمی خوابیدم.
اگر من زوبی بودم سریع یک دفاع میخریدم.
اگر من زوبی بودم دروازبان دوم سریع می خریدم.
اگر من زوبی بودم از یک مهاجم قد بلند و سر زن وتمام کننده میخریدم.
اگر من زوبی بودم...
اگر من زوبی بودم ...
اگر من زوبی بودم ...


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۱۷)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
انریکه همون چیزیست که بارسا بهش احتیاج داره . مربی کنونی بارسا کسی هست که در گذشته رهبری تیم در زمین رو به عهده داشته و مطمئنا کسی هست که اسم بازیکن براش مهم نیست از عنصری به نام انگیزه استفاده خواهد کرد . امسال کسی اومده بالا سر تیم که نمیگذاره هیچکس خودشو تو ترکیب فیکس ببینه
در مورد نقل و انتقالات هم که نوشته شده منم معتقدم که تغییراتی عمیقی رو مشاهده نخواهیم کرد و شاهد تغییرات کمی هستیم .
زوبی زارتا نه تنها فصل پیش بلکه در سه فصل گذشته بسیار ضعیف کار کرده . یادمون هست که تو سالی که خاوی مارتینز قرار بود به تیممون بیاد الکس سانگ آخر از بارسا سر در آورد . امسال هم که یک لیست 80 نفره به قول خودش درست کرده که هر روز داره با یه نفر مذاکره میکنه اونم بازیکنایی که در حد بارسا نیستن . به هرحال چاره ای جز امیدواری نداریم ولی خیلی سخته مدیر ورزشی ای که تو این چند سال ضعیف کار کرده به یکباره متحول بشه

جا داره از دوست عزیزی که زحمت ترجمه رو کشیدن هم تشکر کنم


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۲۳)
 
Ali.Rezaei
پاسخ به: سازماندهی برای بازسازی
کاملا درسته... باشگاه ما در شرایط دنیای واقعی باید با بقیه تیم ها و شرایط سخت پیش رو، برای خرید بازیکنان رقابت کنه...

انشالله امروز مقاله "اگر من زوبی بودم" رو هم منتشر می کنیم تا با خوندن اون، بیشتر این نکته رو درک کنید

از آقا پارسای عزیز هم بابت زحمت ترجمه این مقاله بی نهایت سپاسگذارم


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۹:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۲ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!