به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اگر من زوبی بودم!بارسلونا
فرستنده علی رضایی در تاريخ پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۱:۱۰) (۱,۵۵۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
گروه ترجمه سایت / FCBarcelona.ir


سخنانی که لوییز انریکه در نخستین مصاحبه‌های خود درباره برنامه‌های تیمش در بازه نقل و انتقالات تابستانه مطرح کرد، همواره با عباراتی مثل «سعی می‌کنیم» و «به احتمال فراوان» همراه بوده است. او همچنین گفت: «قرارداد‌هایی را در این بازه منعقد خواهیم کرد». از این گفته‌ها اینطور برداشت می‌شود که نوعی تردید که از بازه نقل و انتقالات تابستانی گذشته بر سر بازیکنان مورد نظر وجود داشت، هنوز هم پا بر جاست. این مطالب حقیقت دارند. در دوره‌هایی که گذشت و تنها در یک دهه قبل، استعداد‌های بزرگ، خود را به ستارگانی قدرتمند بدل کردند. اکنون این حس ترس از کمبود بازیکن در حال افزایش است و این مشکل نیز تنها با سرمایه‌های بی‌پایان و بدون محدودیت باشگاه‌ها حل می‌شود. باشگاه بارسلونا تنها با قدرتهای مالی برابر و یا فراتر خود وارد مبارزه نشد، بلکه باشگاه‌هایی بودند که از سر انتقام جویی به مبارزه با بارسا بر سر جذب بازیکنان می‌پرداختند.

اینجا جایی است که ما زوبیزارتا را یافتیم تا با شخصیت سمبلیک و اهداف موثر خود به بارسا کمک کند و اکنون می‌خواهم خود را در نقش زوبیزارتا تصور کنم؛ در بازی کوچکی به نام "اگر من زوبی بودم" و بگذارید بگویم که بازی آسانی را انتخاب نکرده‌ام!

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

سرمایه

جوزپ ماریا بارتومئو در ماه مارس توضیح داد که باشگاه در هر فصل نقل و انتقالات تابستانه با 120 میلیون یورو وارد این بازار می‌شود تا از میزان بدهکاری بکاهد و همچنین بتواند دستمزد بازیکنان را بهبود ببخشد. معمولاً این تقسیم بودجه به میزان مساوی انجام می‌شود اما بارتومئو گفت: «می توانیم در یک فصل تمام 120 میلیون یورو را به جذب بازیکن اختصاص دهیم». این موضوع بر این نکته تاکید می‌کند که کادر مدیریتی باشگاه با بحران کنترل بدهکاری‌های باشگاه مواجه هستند. من در اقدامی رو به جلو، مبلغ 80 میلیون یورو را برای نقل و انتقالات تابستانه اختصاص می‌دهم. هر چند این مبلغ می‌تواند بین 60 تا 120 میلیون یورو متغیر باشد اما مبلغ 80 میلیون به عنوان میانگین مطرح شد.

مهم استفاده شماست

همیشه استدلال من بر این بوده و خواهد بود که هرچه هسته اصلی بازیکنان کوچکتر باشد، بهتر است. همواره به این جمله معتقدم که همیشه چیز بیشتر و بزرگتر، بهتر نیست. مهمترین نقطه ضعف بارسا در فصل پیش، عدم مدیریت صحیح بازیکنان بود، بخصوص در دوره خراردو مارتینو. مشکل اصلی، نبود پیوستگی در شیوه چینش بازیکنان و عدم اعتماد به بازیکنان نیمکت نشین بود. این فصل در حالی به پایان رسید که بجز دروازبانان، تنها 14 بازیکن توانستند 88.4% زمان کل بازی‌های فصل گذشته را در زمین حاضر باشند. با در نظر گرفتن الکس سانگ و مارتین مونتویا، این 16 نفر مجموعاً 94.6% کل زمان بازی‌های فصل گذشته تیم را انجام دادند. این بدان معنی است که کارلس پویول، سرخی روبرتو، کریستین تیو، ابراهیم آفلای، جاناتان دوس سانتوس و چند نفر از بازیکنان بارسا ب تنها در 5.4% زمان‌های بازی تیم در فصل گذشته مشارکت داشتند که آمار ناچیزی است.

یک نکته قابل توجه دیگر در مورد تیم این است که فقط سسک فابرگاس و پدرو باید برای حضور در میدان با سایر بازیکنان در پست خود رقابت کنند. مسی، ژاوی، نیمار، اینیستا، بوسکتس، ماسکرانو، پیکه، دنی آلوس، جوردی آلبا و سانچس بازیکنانی هستند که در بیشتر بازی‌ها در ترکیب اصلی بارسا توپ زده‌اند. پدرو و سانچس در طول فصل با هم رقابت جالبی داشتند، در حالی که سسک فابرگاس (که از لحاظ میزان دقایق بازی کرده در جایگاه سوم تیم قرار دارد) به خوبی تمام فضاهای اطراف خود را پوشش می‌داد. با چشم پوشی کردن از 16 بازیکنی که در این فصل بیشتر از سایر بازیکنان توپ زدند، باید سایر بازیکنان را نیز درنظر گرفت. تاریخ به ما نشان داد که بازیکنی همچون بارترا می‌تواند قابل اعتماد‌تر ظاهر شود؛ به شرط اینکه قدرت کنترل بازیکنان حریف و استارت‌های سرعتی را در خود تقویت کند. الکس سانگ و مارتین مونتویا، تنها در بازی‌های جام حذفی و تعداد کمی بازی در لالیگا به کمک تیم آمدند که میزان حضور آنها در مجموع دقایق بازی‌های فصل پیش بارسا را می‌توان 6.2% تخمین زد. آدریانو نیز به دلیل مصدومیت در فصل گذشته، فرصت زیادی برای بازی نداشت اما او می‌تواند با نشان دادن شایستگی‌هایش دوباره در تیم جا بیافتد.

در اینجا یک نکته حیاتی برای لوئیز انریکه نهفته است. وی باید ترکیب خود را در شرایط رقابتی ایجاد کند. انریکه باید ترکیب اصلی خود را بر اساس شایستگی‌ها بچیند، نه اینکه پنداشته شود سایر بازیکنان قادر به بازی کردن نیستند. بارسا نمی‌تواند در حالی به مصاف تیم‌ها خوب برود که همیشه الکسیس و پدرو را در ترکیب تیم قرار دهد؛ ایساک کوئنکا و کریستین تیو نیز توانایی‌هایی دارند که نباید نادیده گرفته شود و از آنها نیز باید در ترکیب استفاده کرد. نکته بازی کردن کوئنکا یا تیو تنها در 1.6% از دقایق بازی‌ها بارسا چیست؟ بازیکنان ترکیب اصلی باید شایستگی کامل داشته باشند و البته نیمکت نشینان نیز باید بدانند که شانس زیادی برای حضور در میدان دارند.

بارترا نمی‌تواند گزینه فوق‌العاده مطمئنی برای جایگزینی ماسکرانو یا پیکه باشد؛ چرا که این فصل هم احتمال دارد که بارسا به خاطر مصدومیت این دو بازیکن در بازی‌ها بزرگ از بارترا استفاده کند. لوچو درباره این موضوع گفت: «بازیکنان با استعدادی هستند که با مبالغ کم به تیم بیایند و پس از آن در باشگاه شایستگی‌ها خود را به نمایش بگذارند».

خداحافظ!

بیایید تا با موارد ساده تری شروع کنیم. بارسلونا در تلاش است تا سانگ (26 ساله)، کریستین تیو (22 ساله)، آفلای (28 ساله)، کوئنکا (23 ساله)، بویان کرکیچ (23 ساله)، جاناتان دوس سانتوس و اویر اولازابال (24 ساله) را در این فصل از نقل و انتقالات از تیم جدا کند. انتقال سانگ به معنای کیفیت ضعیف فوتبالی وی نیست بلکه سانگ جایگاه خوبی در تیم ندارد و تنها دلیل آن نیز بوسکتس است که با نشان دادن شایستگی‌هایش در اکثر بازی‌ها حضور داشته است. سانگ با کمی اعتماد می‌تواند به بازیکن قابلی تبدیل شود. بارسا پیش از خرید وی گمان می‌کرد که سانگ قادر است تا در میانه دفاع یا به عنوان هافبک دفاعی برای بارسا بازی کند اما وی نتوانست در این پست شایستگی و قدرتش را به نمایش بگذارد. وی یک هافبک میانی است و برای تیم موقعیت‌های خلاقانه ایجاد می‌کند. حالا زمان این است تا وی به جایی برود تا بتواند شایستگی‌هایش را به نمایش بگذارد؛ او سزاوار این است! از نظر نقل و انتقالات، سانگ بازیکن با ارزشی است و می‌تواند با رفتنش به اقتصاد باشگاه نیز کمک کند.

سایر بازیکنان نقطه شروع خوبی در تیم نداشتند و نتوانستند در مسیر رقابتی که در بارسا وجود دارد، خود را موفق نشان دهند. تیو و کوئنکا هم محدودیت‌های مشخصی دارند و بیشتر توجهات به جرارد دلوفئو معطوف شده است. البته او به وضوح مستعد‌تر است و پتانسیل بیشتری برای تطبیق در سیستم بارسلونا دارد. همین طور ورود احتمالی آلن هلیلوویچ نیز به تازگی اتفاق افتاده است. آفلای از همان ابتدا در شرایط دشواری قرار داشت و مصدومیت‌های وی هم تمام نشدنی بودند، در حالی که متاسفانه در مورد دوس سانتوس آنچه که او در حال حاضر انجام می‌دهد، بازیکنان دیگر آن کار را در سطح بالاتری انجام می‌دهند. نیازی هم به ارائه توضیح درباره بویان و اویر وجود ندارد.

اگر تمام این بازیکنان به فروش برسند و گزینه دریافت وام را نیز درنظر بگیریم، با یک برآورد واقع بینانه درآمد حاصل بین 20 تا 30 میلیون یورو خواهد بود. با استناد به سایت ترنسفر مارکت، ارزش این هفت بازیکن برابر 41 میلیون تخمین زده شده است، بنابراین با یک سری اهداف فرضی دیگر، 20 میلیون هم به 80 میلیون بودجه بالا اضافه می‌کنم. اگرچه ممکن است بیست میلیون یورو در برابر ارزش بازار برآورد کمی باشد، اما برای هدف تقویت تیم، باید گروهی از بازیکنان نه چندان مفید بروند؛ حتی به قیمت کم و تخفیف بیشتر. البته که همیشه باید به فکر صرفه جویی در هزینه با توجه به دستمزدها هم بود. بنابراین در این نقطه، بودجه انتقال 100 میلیون است. اگر چه حتی من حدس می‌زنم این مقدار بالاتر هم باشد. من فکر نمی‌کنم که باشگاه همه این مقدار را در این پنجره نقل و انتقالات صرف کند؛ حتی با در نظر گرفتن احتمال ممنوعیت نقل و انتقالات توسط فیفا. با این وجود، این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که اگر این اتفاق هم بیفتد، نباید بی‌ملاحظه و گزاف باشد. بنابراین، 100 میلیون را می‌توان به عنوان حداقل هزینه مصرفی در نظر گرفت.

در این بین نامی هست که برخی انتظار ذکر شدنش را داشتند. من اعتقاد دارم که سرخی روبرتو نباید فروخته شود. به او چندان عادلانه توسط خراردو مارتینو فرصت داده نشد و هر زمان که روبرتو بازی می‌کرد، اغلب بسیار توانمند نشان می‌داد. او همیشه عالی نبوده، اما مطمئناً خیلی هم بد نبوده. روبرتو از آن دسته بازیکنانی است که تیم به او نیاز دارد؛ در پستی کلیدی بازی می‌کند و همواره انگیزه خوب بازی کردن را در خود تقویت می‌کند. فکر می‌کنم لوئیس انریکه هم او را از همین منظر می‌بیند و با توجه به ارزش‌هایی که انریکه به لاماسیا و توسعه آن داده است، هدایت روبرتو در مسیر مشخص می‌تواند موضوعی باشد که او را به هیجان می‌آورد. علاوه بر این روبرتو فردی سخت کوش است و این چیزی است که لوچو به آن ارج می‌نهد.

و حالا چه؟

با فرض این که بازیکنان بالا جزو تیم 2014/15 نیستند، در نتیجه ترکیب بارسا به این شکل خواهد بود.

دروازبان: تراشتگن، ماسیپ

دفاع راست: آلوس، مونتویا، آدریانو

دفاع چپ: آلبا، آدریانو

دفاع وسط: پیکه، ماسکرانو، بارترا

هافبک تدافعی: بوسکتس، ماسکرانو

هافبک راست/چپ: ژاوی، اینیستا، فابرگاس، رافینیا، روبرتو

مهاجمان: مسی، نیمار ، الکسیس، پدرو، دلوفئو

اینها 18 بازیکن تیم هستند که با در نظر گرفتن هفت فروش فرضی انجام شده‌اند. تیمی که آشنا به نظر می‌رسد. در اینجا بدون شرمندگی می‌پذیرم که همه چیز خیلی سخت‌تر شده است. با این حال، زوبی و لوچو به دنبال انجام تغییر و تحولاتی در تیم هستند. تغییراتی که با در نظر گرفتن حقایقی که با آن روبرو هستند، باید در جهت ارتقای سطح کیفی تیم صورت پذیرد.

با تشکر از مترجمین عزیز، آقایان سجاد اسدی و سپهر مظفری که ما را در ترجمه این مقاله یاری کردند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
MoOn.Girl
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
این چرا اینجوریه؟؟؟؟؟
یه مدافع بخر خلاصمون کن دیگه اهههههههه
هر کی میاد بارسا گند میزنه....اهههه....واقعا درکشون نمیرسه که ایشون قدره بارسا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟برو استعفا بده دیگه لامصصصصب


یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۳۲)
 
kouros
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
اولا از تیم ترجمه تشکر میکنم
در ثانی اگر جای زوبی بودم برای خرید بازیکن هم به رای هوادارا گوش میدادم
مطمئنا مردم عامه هم بیشتر از زوبی بازیکنائی رو که به درد تیم میخورن میشناسن
خدا به خیر بگذرونه
فقط امیدوارم فصل قبل تکرار نشه
چون دیگه صبرمون سر اومده


یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ (۰:۵۷)
 
adel-messi
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
به فرض 100میلیون یورو داشته باشیم.12میلیون یورو تراشتگن و 2.5 هالیلوویچ میشه 14.5میلیون یورو خرج کردیم.85.5میلیون یورو باقی می ماند.9میلیون یورو دروازبان شیلی و 35میلیون یورو رویس و 30میلیون یورو هوملس هم بخرند بازم11.5میلیون یورو باقی می ماند.از باقی مانده لذت ببرند!!


شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۱۰)
 
e.g.joey
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
با تشکر از دو مترجم عزیز ... زوبی با خرید دو دفاع مستحکم میتونه بیش از پیش به تیم کمک کنه .. کم کم داریم ناامید میشیم از دفاع ... د یه کاری بکنید ..


شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۱۷)
 
kamiba
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
زوبی باید برای فصل بعد تیم قدرتمندی رو بسازه


شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ (۹:۳۵)
 
messi-.10
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
خوبه که زوبی نیستم


شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ (۶:۲۱)
 
SAMPADIGIRL
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
عالی بود دست مترجمین درد نکنه
خداکنه زودتر بازیکنانی خوب (مخصوصا مدافع )بخره


جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۴۵)
 
MHA10
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
دست مترجمان درد نکنه.واقعا این زوبی احمقه


جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۵۰)
 
mojtabadehg
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
بزرگترین کمک زوبی به بارسا استعفاست، همین


جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۳:۳۰)
 
9alexissss9
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
خوب بود مرسی
به امید موفقیت بارسا
راستی شنیدم بارسا به دنبال مدافع سویا (فدریکو فازیو) و (اینیگو مارتینز)رفته تا علاوه بر مارکینیوش یکی از این دو تا رو هم بخره.خدا کنه این زوبی بی مصرف کار درست رو انجام بده


جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۲:۲۱)
 
R.Zoro
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
دست مترجمین عزیز درد نکنه

بی صبرانه منتظر قسمت دومش هستم

دست خودتونو میبوسه


جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۲:۰۷)
 
mobinFCB
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
زوبی زارتا بی عرضه ترین مدیر ورزشی کل دنیاست
نمیدونه چی باید بخره این طور که میگن میخوان واسه دفاع میراندا رو بیارن ولی میراندا 30 سالشه باید یکی با همین ویژگی رو بیارن با سن پایین تر که چند سال ازش استفاده کنیم مثل هوملس (یکم ....فقط یکم پول خرج کردن برای این خرید هیچ ضرری نداره)
از طرفی میخوان مارکینیوش رو بیارن.مارکینیوش بازیکن خوبیه ولی به درد بارسا نمیخوره چون کوتوله است بارسا مدافع سرزن و پرشی میخواد که تیم نه گل مفت بخوره تو حمله هم یه کمکی بکنه
در ادامه هم یه دروازه بان دوم خوبم بگیریم به نطر من دیگه تمومه
چون خط هافبک و حمله تیم همین امسالم نشون داد تواناییشو داره که البته با یکم روحیه و فضای رقابتی تر بهتر هم میشه....
امیدوارم مغز این زوبی کار کنه و لوچو هم روحیه رو به تیم برگردونه تا بارسای همیشگیو دوباره ببینیم
ویوا بارسا



جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۱:۳۳)
 
lionelmessiii
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
" دفاع وسط: پیکه، ماسکرانو، بارترا "

این یعنی تکرار فصل شومناک امسال.
حالا اگه یه مقایسه با رئال بکنیم :

" دفاع وسط : راموس ، پپه ، واران ، ناچو "

تفاوتی که هست اینه که اونا دو مدافع حرفه ای و آماده ، یک نیمه حرفه ای ( واران ) و یک مبتدی ( ناچو ) که مثل بارترا خودمون هست دارن . {البته با این که از همشون متنفرم }
با این حساب در خیلی از بازیا از مدافع نیمه حرفه ایشون استفاده میکنن و در کنار اون یک حرفه ای و سر زن .
حالا ما چی ؟!؟
فقط یه دفاع سرزن و در مجموع دو بازیکن سر زن داریم.

را حل : فروختن ماسچرانو ( برای سرمایه و درامدش ) و خرید یک مدافع کلاس بالا و سرزن ( لوییز و احتمالا بن عطیه که پریدن میمونه هوملس ) و یک مدافع نیمکت نشین و نیمه حرفه ای ( بهترین گزینه لاپورته هستش )

باتشکر.


جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ (۰:۰۳)
 
sabzake
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
من اگه جای زوبی زارتا بودم خیلی زود استعفا می دادم. انقدر بی عرضست که نمی تونه بازیکنا رو راضی کنه با کمی مبلغ کمتر به تیم بزرگی مثل بارسا بیان. دو فصل گیر داده بود به تیاگو سیلوا فعلا هم که بن عطیه و لوییز از دستمون پریدن تا بعد چه شود.
علاوه بر بازیکنایی که گفته شد پدرو هم به نظرم ارزش نداره تو تیم بمونه. خیلی هرز می دوه و کمکی به بازی تیمی بارسا نمیکنه. مونتایا هم به نظرم ضعیف تر از حدیه که بخواد ذخیره بشینه یه جورایی هم سطح پینتوئه


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۴۱)
 
Messi_Neymar
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
خیلی متن طولانی هست = خیلی ترجمه کردنش سخته = خیلی خیلی دستتون درد نکنه ..


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۴۱)
 
amirbarcalove@yahoo.com
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
هر روز یه اسم به لیست اضافه می شه و هیچ کدوم رو نمی خره این بشر به درد هیچی نمی خوره پول هست ولی نمی دونه چه جوری استفاده کنه مدیر بی لیاقت همین این آقا هست چند فصل همینجور هست بازیکن های که می خوایم رو نمی خره می ره یه چند تا بازیکن سن بالا و کم تجربه رو با قیمت بالا می خره که هیچ کدوم ارزش اون پول رو ندارن یکی همین سونگ این جوری که بوش میاد باید به همین میراندا 30 ساله مارکینوس قد کوتاه بی تجربه پول پرست قانع باشیم با وجود بهترین دفاع ها که با یک کم پول بیبشتر می رن به تیم های دیگه ما هم باید وایسیم نگاه کنیم


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۳۱)
 
soccer2000
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
امیدوارم فصل دیگه جبران کنیم


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۱۴)
 
niloofar_messi
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
ایشالا همه اینایی که گفته بخره و فصل بعد بترکووونیم...


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۱۱)
 
سوداگر
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
برنامه ریزی خوبیه ولی نبایدول خرجی کردوالبته نبایدهم ناخن خشکی زیادکرد وتجربه نشان داده که بایددرپنجره ی نقل وانتقالات بایدمثل یک سیاستمدارعمل کرد


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۰۵)
 
m_hasheminia_1999
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
از مترجمین سپاس گزارم!
اما چیزی که شما میگید حتماً درست نیست که سانگ قابلیتی داره،درسته سانگ قابلیتی داره اما هر بازیکنی برای کسب پستش باید بجنگه همون طوری که بوسکتس جنگید،همون طوری که ژاوی و اینیستا و مسی جنگیدن،باید بجنگه،بازیکنی خوبه که توی فرصت های کمی که بهش میرسه اکثر قابلیت هاش رو نشون بده.
خرید سانگ اشتباه بود،چون به درد بارسا نمی خورد،واقاً نمی خورد!توی این بازی های آخر بیشتر توی زمین بود اما کار خاصی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
سانگ کنده!پستی که اون قرار داره باید کسانی که توپ رو لومیدن(سوتی میدن)پوشش بده که بازیکنی که توی این پست قرار داره ویژگی هایی داره که مهم ترینش سریع بودن فرز بودن!توی زمین یکی باید سوتی های اون رو پوشش میداد!سانگ باید توی زمین سوتی های دیگران رو جمع میکرد نه یکی بیاد سوتی هاش رو جمع کنه!
پدرو قبلاً خوب بوده اما الان افت کرده به نظرم یک فصل بهش فرصت دادن بد نیست!
سانتوس که اصلاً بازی توی لیگ من ندیدمش!اما انشاالله فصل بعد خوب میشه.
روبرتو بازیکن عالی هستش اما کمی تجربه نیاز داره اون باید فصل بعد برای گرفتن پست از ژاوی بجنگه،تا هم خودش و هم ژاوی از خواب بیدار کنه.
تقریباً همه توی تیم برای پستشون رقیب دارن همه باید فصل بعد بجنگن،بجنگن تا به موفقیت دست یابند.


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۴۴)
 
shakib10
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
عجب چیزی میشه.خوب عزیزمن از اول این کارو میکردی !!!تازه داره موتور مغزاشون راه میافته.خوبه .خیلی خوبه .ب امید پیروزی و بازگشت بارسلونا و ساختن بگnew barca


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۲۷)
 
abmessi82
پاسخ به: اگر من زوبی بودم!
عاااااااااااااالی دست مترجمین درد نکنه:)
امیدوارم هرچی بشه به نفع بارسا بشه :)
بدجوری از کورس ها عقب افتادیم!!!!


پنج‌شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۳ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!