به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا - منچستر سیتی؛ آیا می‌دانستید؟لیگ قهرمانان
فرستنده علی صبوری در تاريخ چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ (۲۲:۴۹) (۶۸۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


تیم فوتبال بارسلونا تاکنون هیچ بازی رسمی را در ورزشگاه نیوکمپ مقابل تیم منچستر سیتی انجام نداده است؛ اما در دو دیدار دوستانه میزبانی این تیم را بر عهده داشته است.

تیم فوتبال بارسلونا امشب در چهارچوب دیدار برگشت دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مقابل تیم منچستر سیتی قرار خواهد گرفت. بارسا در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند هفتمین حضور پیاپی خود در دور یک چهارم نهایی این رقابتها را تجربه کند. در ادامه نکاتی را در مورد دیدار امشب آبی و اناری پوشان مقابل منچستر سیتی مشاهده خواهید کرد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

این بازی اولین بازی رسمی منچستر سیتی در ورزشگاه نیوکمپ محسوب می‌شود؛ در حالی که این تیم تاکنون دو دیدار دوستانه را مقابل بارسلونا در این ورزشگاه برگزار کرده است.

اولین دیدار دوستانه این دو تیم به مناسبت هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس باشگاه بارسلونا در سال 1974 برگزار شد که تیم میزبان موفق شد با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسد. دومین دیدار دوستانه آنها نیز در چهارچوب جام خوان گمپر سال 2009 برگزار شد که تیم انگلیسی با یک گل بارسا را شکست داد. این دو تیم همچنین تاکنون دو بازی را نیز در سالهای 1952 و 1957 در ورزشگاه لس کورتوس انجام داده‌اند که بارسلونا هر دو دیدار را به ترتیب با نتایج 5 بر 1 و 3 بر 2 با پیروزی پشت سر گذاشته است.

بارسلونا در دیدار رفت با نتیجه 2 بر 0 به پیروزی رسیده است. این تیم تاکنون 8 بار در دیدار رفت مراحل مختلف لیگ قهرمانان اروپا چنین نتیجه‌ای را کسب کرده است که هر هشت بار نیز موفق شده است به دور بعد رقابتها صعود کند.

بارسلونا با برد در این دیدار می‌تواند هفتمین حضور پیاپی خود در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند.

این اولین حضور تیم منچستر سیتی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود. این تیم تاکنون پنج دیدار را در شبه جزیره ایبری انجام داده است که حاصل آن کسب یک نتیجه باخت، یک تساوی و سه شکست بوده است.

آبی و اناری پوش‌ها تاکنون 27 بار در خانه به مصاف تیمهای انگلیسی رفته‌اند که موفق شده‌اند 15 برد، 10 تساوی و تنها 2 شکست کسب کنند.

لیونل مسی تاکنون موفق شده است 8 گل را در دیدارهای خانگی بارسا مقابل تیمهای انگلیسی به ثمر برساند. او همچنین موفق شد گل اول تیمش را در بازی رفت به ثمر برساند و در صورت گلزنی در این دیدار می‌تواند آمار شگفت انگیز خود در مقابل تیمهای انگلیسی را بهبود ببخشد.

مسی تاکنون 17 بازی در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است و با به ثمر رساند 16 گل در این دیدار‌ها، از این حیث رکوردار محسوب می‌شود.

در این بازی دو آرژانتینی به نامهای تاتا مارتینو (بارسلونا) و روبن کوسیاس (منچسترسیتی) هدایت این دو تیم را بر عهده خوهند گرفت.

مانوئل پیگرینی به دلیل محرومیت این دیدار را از دست داد. این مربی شیلیایی تا کنون 22 دیدار را مقابل تیم بارسلونا برگزار انجام داده است که حاصل آن کسب 4 نتیجه برد، 4 تساوی و 14 شکست بوده است.

یایا توره یکی از بازیکنان شاخص دیدار امشب خواهد بود. این بازی اهل ساحل عاج بار دیگر در نیوکمپ حضور پیدا خواهد کرد؛ جایی که از 2007 تا 2010 در آن بازی می‌کرد.

یک داور فرانسوی به نام استفان لانوی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. این داور تاکنون سه بار در دیدار‌های بارسلونا سوت زده است که بارسا در هرسه دیدار به پیروزی رسیده است. آخرین باری که او در یکی از بازیهای بارسلونا به قضاوت پرداخت به دیدار این فصل این تیم مقابل سلتیک در دور گروهیلیگ قهرمانان اروپا بر می‌گردد که بانتیجه 1 بر صفر به سود بارسا به پایان رسید.

لانوی همچنین دیدار منچستر سیتی برابر بایرمونیخ در فصل 2011 را که طی آن منچستر سیتی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر غولهای باواریایی را شکست دهد را نیز قضاوت کرده بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
kamiba
پاسخ به: بارسلونا - منچستر سیتی؛ آیا می دانستید؟
زنده باد بارسا و بارسایی


شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۰۵)
 
raminpanahi
پاسخ به: بارسلونا - منچستر سیتی؛ آیا می دانستید؟
یاشاسین بارسلونا




جمعه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۳:۰۶)
 
barcapolis
پاسخ به: بارسلونا - منچستر سیتی؛ آیا می دانستید؟
به به

خوراکش باخت جلو بارساست


پنج‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۲۰)
 
justin
پاسخ به: بارسلونا - منچستر سیتی؛ آیا می دانستید؟
باید بازی رو جدی بگیریم


چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ (۲۲:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۲ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!