به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسااختصاصی
فرستنده مسیح تقی پور در تاريخ دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۱:۳۴) (۱,۲۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
نویسنده: مسیح تقی پور / FCBarcelona.ir

سرانجام بازی بزرگ فرا رسید. تیم با آمادگی بسیار بالایی که در هفته اخیر از خود نشان داده، امید را در دل‌ها زنده کرده است. البته با شناختی که از مارتینو بوجود آمده، یک بازی محتاطانه در ورزشگاه اتحاد پیشبینی می‌شود.

منچستر سیتی تیم بسیار خوبیست. طبق آنالیز‌های انجام شده، این تیم گزینه‌های متعددی برای حمله در اختیار دارد. در همه خطوط بازیکنان خوبی به چشم می‌خورد و تقریباً می‌توان از آن به عنوان یک تیم کامل نام برد.
نکات برجسته‌ای که از بازی من سیتی برداشت می‌شود را می‌توان به چند دسته زیر دسته‌بندی کرد:

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

1- مهمترین حربه آنها برای رسیدن به گل، ارسال از جناحین است. البته آنها علاقه زیادی به ارسالهای کوتاه دارند. گرچه به لطف ضعف بازی هوایی خط دفاعی بارسا، آنها به ارسالهای بلند هم رو خواهند آورد. هرچند تیم ما در ارسال‌های کوتاه نیز به شدت آسیب پذیر است. این حربه، پایه و اساس اکثر ضدحملات سیتی را تشکیل می‌دهد. تیم ما باید به خوبی کانالهای طولی کناره زمین را پوشش بدهد .

2- اداره بازی، انتقال بازی به کناره‌ها، پیدا کردن داوید سیلوا و استفاده از هنر این بازیکن در ارسال پاسهای عمقی مهمترین برنامه منچستر سیتی در زمانهایی از بازی است که مالکیت توپ را در اختیار دارند. مهار سیلوا یکی از مهمترین ماموریت‌های بوسکتس خواهد بود.

3- یحیی توره دوست داشتنی به جرات یکی از کلیدی‌ترین عناصر تیم پیگرینی محسوب می‌شود. اگر یک نفر باشد که بتواند بازی بارسا را دچار چالش‌های جدی کند، او کسی نیست جز این دوست سابق و دشمن فعلی! کما اینکه توره در بازی‌سازی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و با قدرت بدنی بالای خود، می‌تواند ابتکار عمل را از هافبک‌های بارسا بگیرد.

4- من سیتی خط دفاع مستحکمی نیز در اختیار دارد، ولی نقطه ضعف بزرگی هم دارد که بارسا در آن استاد است! آنها به راحتی در کار‌های عمقی و ترکیبی جا می‌مانند، خصوصاً زمانی که تیمشان در فاز حمله است و در خط دفاعی تعدد نفری ندارند. این یک نکته مثبت برای ماست که بتوانیم از این ضعف استفاده کنیم.

همه از مشکلات خط دفاعی بارسا آگاهند. شاید تنها چیزی که در دل هواداران بارسا برای این بازی یا هر بازی دیگه‌ای در لیگ قهرمانان تردید ایجاد می‌کند همین ضعف بزرگ است. به هر حال باید مارتینو با نحوه چینش نفرات و استفاده از تاکتیک مناسب بر این مشکل غلبه کند. متاسفانه پیش بینی می‌شود که تمرکز بارسا بروی دفاع و گل نخوردن می‌تواند بروی ویژگی تهاجمی تیم تاثیر منفی بگذارد؛ مثل چیزی که در بازی با اتلتیکو دیدیم. ولی به هر حال مارتینو خوب می‌داند که به ثمر رساندن گل در خانه حریف چقدر می‌تواند سرنوشت ساز باشد. بارسا نباید برای تساوی به میدان برود. باید سعی کرد کار را در همین بازی تمام کنیم. هیچکس از شرایط بازی برگشت خبر ندارد.

تاتا باید با تاکتیک حفظ توپ، ابتکار عمل را از سیتی بگیرد. حمله برای تیمی مثل بارسا بهترین دفاع است. من سیتی برای گلزنی در این دیدار به میدان می‌آید، بنابراین تمایل به حمله خواهد داشت؛ خصوصاً اگر به گل زود هنگام نرسد! بارسا نباید فرصت ضدحمله را از دست دهد. این تیم روی ضدحملات بسیار آشفته عمل می‌کند.

اما بهترین ترکیب بارسا چه خواهد بود و چرا؟

ویکتور والدس: بدون شرح!

دنی آلوس: قطعاً نسبت به مونتویا عملکرد بهتر و تجربه بیشتری دارد.

پیکه: علی رغم عملکرد ضعیفش در برخی بازیها، در حال حاضر هم بلند قد‌ترین و هم مطمئن‌ترین مدافع بارساست. غیبتش در بازی با سیتی غیر ممکن خواهد بود.

ماسکرانو: تاتا او را به بارترا ترجیح خواهد داد. بارترا بازیکن خوبیست، ولی تاتا نشان داده برای بازیهای بزرگ به عنصر تجربه بیشتر اهمیت می‌دهد. امیدواریم ماسکرانو عملکرد خوبی داشته باشد. اگر او از اشتباهات بزرگ خود جلوگیری کند، می‌تواند کمک بسیار خوبی برای بارسا باشد، چون بازیسازی بهتری نسبت به بارترا دارد.

آلبا یا آدریانو؟ شاید مدتی قبل این سوال مسخره به نظر می‌رسید، اما عملکرد ضعیف آلبا در بازیهای گذشته و عملکرد خیره کننده آدریانو از ابتدای فصل تاکنون تصمیم‌گیری را برای تاتا مشکل می‌کند. آدریانو در دفاع سخت کوش‌تر است و شوتهای فوق‌العاده او هر دروازبانی را به درد سر می‌اندازد، اما آلبا ریتم بهتری به حملات بارسا از جناح چپ می‌دهد. به هر حال با توجه به استراحت آلبا در بازی شنبه، شانس حضور او بیشتر حس می‌شود.

بوسکتس: حضور یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی جهان جای تردیدی ندارد.

ژاوی و اینیستا: شاید این فصل ژاوی آن عملکرد خیره کننده زمان گواردیولا را نداشت، ولی بدون این دو بازیکن ریتم بازی بارسا و شیوه کنترل توپ تغییر می‌کند. بدون حضور آنها، نبض بارسا نا منظم خواهد شد!

فابرگاس: علامت سوال بزرگی که مارتینو باید به آن جواب دهد که می‌توان گفت چاسخ مثبت خواهد بود. به چند دلیل: اول اینکه فابرگاس مانند ماسکرانو سابقه بازی در شرایط لیگ برتر را دارد و بارها در این استادیوم بازی کرده است. ثانیاً با توجه به پا به سن گذاشتگی ژاوی، او می‌تواند تحرک پرس خط میانی را بیشتر کند. حضور همزمان فابرگاس در کنار ژاوی و اینیستا با اضافه شدن بوسکتس و مسی می‌تواند شعاع حرکتی بارسا و کنترل میانه میدان را افزایش دهد و صد البته که فابرگاس بهترین روزها خود را در بارسا می‌گذراند و بسیار آماده است. تا اینجا همکاری او با مسی عالی بوده و می‌تواند کلید موفقیت تیم محسوب شود. نیمکت نشینی سسک عاقلانه نخواهد بود.

مسی: حرفی برای گفتن نمی‌ماند!

پدرو یا الکسیس: نیمار در آخرین بازی تیم مقابل رایو گل فوق‌العاده‌ای به ثمر رساند، اما قدرت بدنی و دوندگی نیمار خیلی کمتر از پدرو و الکسیس است. حتی اگر نیمار در شرایط کاملاً آماده‌ای قرار داشت، تاتا او را در این بازی در ترکیب اصلی قرار نمی‌داد. البته این تنها یک پیش بینی است. با این که علاقه اکثریت مردم به نیمار و سبک بازی او انکار نا پذیر است، ولی حضور پدرو یا الکسیس با توجه به عملکرد قابل قبول در فصل جاری، گزینه عاقلانه تری خواهد بود. بارسا در درجه اول نیاز به یک پرس شدید دارد و شاید الکسیس بخاطر دوندگی بیشتر مناسب‌ترین گزینه باشد.

نیمار و پدرو می‌توانند دو اسلحه مخفی تاتا برای نیمه دوم باشند. با توجه به شرایط جسمی ژاوی، او نمی‌تواند 90 دقیقه در هر دو زمینه بازی‌سازی و پرس حریف کار کند. ورود نیمار و پدرو به جای الکسیس و ژاوی می‌تواند دفاع خسته من سیتی را آزار دهد.

البته اینها همه گمانه زنی است و تعویض‌ها کاملاً به شرایط بازی بستگی خواهد داشت.
فقط امیدوارم گل زود هنگام بزنیم و گل زودهنگام نخوریم!

به امید پیروزی
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
raminpanahi
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا



سه‌شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۳:۴۵)
 
azulgranaas
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
به امید خدا میبریم


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۲۰:۳۴)
 
Gold.Marble
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
واقعا انالیز قشنگی کردین.
امیدوارم الکسیس تو ترکیب بازی باشه تا پدرو!
حالا فوقش دقایق اخره نیمه دوم شاید بتونه بیاد تو زمین
ولی ب هرحال برد بارسا ازهمه چی مهم تره!
ب امید ی پیروزی دلچسب در اتحاد...


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۱۶:۴۵)
 
hmjz_1
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
بازیه که باید تم کمربند خط میانی را از دست نده چون اون وقت دیگه در آوردن تیم از شرایط به وجود اومده سخته.
به نظرم اگه بخوایم با یکم احتیاطم بازی کنیم سیستم 4-2-3-1 میتونه خوبه باشه.
والدس
آدریانو - بارترا - پیکه - الوز
بوسکتس - سانگ
اینی - سسک - الکسی
مسی


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۱۶:۰۵)
 
rezafcmessi
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
اقا مسیح متشکریم مقاله خوبی بود


انشالله با دست پر از منچستر برگردن شیرمردان کاتالان


به نظرم 4-4-2 خوبه برا این بازی .سسک-ژاوی-بوسکتس و اندرس


زنده باد بارسا


زنده باد سلطان بلامنازع فوتبال جهان مسی افسانه ای


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۱۵:۱۴)
 
barcapolis
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
عجب بازی بود خدایی

خیلی حال کردم

حیف که بیشترگل نزدیم


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۱۴:۵۱)
 
VS1370
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
اگه من بودم بارترا رو به جای ماسکرانو میزاشتم به خاطر قذ بلندشو حضور نگردو و همینطور حضور الکسیس به عنوان گوش راست و وجود البا در زمین بی اندازه میتونه به بارسا کمک کنه


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۱۱:۳۶)
 
kamiba
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
بزرگترین آزمایش تا تا میتونه تا الان باشه. ولی با ریتم بازی که تو بازی قبل نشون داد میشه امیدوار بود.
به امید یه بازی زیبا و برد در مجموع


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۹:۱۷)
 
messi-.10
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
فقط به وسیله پرس و دوندگی و همکاری همه در دفاع میشه این ضعف رو پوشش داد


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۶:۰۳)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
سرجیو بوسکتس باید فردا نشان بدهد که بهترین هافبک دفاعی حال حاضر دنیاست . پارسال جلوی بایرن یکی از دلایل نمایش ضعیف روی فرم نبودن سرجیو بود . در ضمن اگر فابرگاس تو ترکیب قرار بگیره یک مزیت داره اینکه هم در حمله شرکت میکنه هم در زمان در اختیار داشتن توپ و حفظ توپ میتونه تعدد نفری برای بارسا در میان زمین درکنار اینیستا و ژاوی ایجاد کنه و بوسکتس میتونه کمی عقب تر نزدیک به دفاع بازی کنه و جای یکی از گوش های بارسا ( آلبا ، آدریانو و آلوز ) که در هنگام حمله اضافه میشن رو پر کنه و به این ترتیب در ضد حملات کمی منسجم تر خواهیم بود .
برای بارسا و تمام بازیکنان آرزوی موفقیت دارم امیدوارم فردا تو زمین حریف بتونیم کار رو یکسره کنیم . ویوا بارسا


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۴:۱۰)
 
mazaherxavi
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
با اینکه همه میگن این بازی سخته ولی من میگم بارسا راحت میبره


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۳:۲۸)
 
HAMID.A19
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
همیشه وقتی بازیکنا آنالیز می شن یه نکته فراموش میشه . اونم عیار بازیکن از نظر تاکتیکیه

بازیکن باید از نظر تاکتیکی قوی باشه
پارک جی سونگ یه بازیکن آسیایی که در ظاهر نه تکنیک داره و نه هیچ چیز خاص دیگه

اما بارها گلای مهمی زد به چلسی و ارسنال و میلان و ...

فرگوسن دربارش گفت پارک از نظر تاکتیکی عالیه ! یعنی تاکتیک تیمو به خوبی درک می کنه و می تونه نکات تاکتیکی مربی رو خوب اجرا بکنه به خاطر فهمش


اینارو گفتم تا برسم به آلبا و آدریانو
به نظر من آدریانو از نظر بازیخونی و تاکتیکی برتر از آلباست
به نظرم آدریانو تو پاسکاری های کوتاه و خکارای ترکیبی و کلا کارای تاکتیکی بهتر از آلبا هست . آلبا زیاد اشتباه می کنه و ...


و جدا از این با اشتباهات مسخره ی آلبا جلوی والنسیا درست نیست بیاد این بازی فیکس بازی بکنه به نظرم


در مورد بازیم من بارسا 2-1 یا 3-1 می بره
به این شرط که از نظر دوندگی فوق العاده باشیم . پرس سنگین انجذم بدیم و کلا امون ندیم بهشون

سیتی تو این دو سال نشون داده تو اتحاد خیلی خوب لوله میشه
پارسال جلوی دورتموند و امسال بایرن . تو هر دو بازی شانس آورد 6تایی نشد

به هر حال سیتی فقط در یه صورت می تونه بارسا رو ببره اونم اینکه بارسا خودش بهش باج بده

که با توجه به فرم اخیر من خیلی به بردن خوشبینم حتی باختلاف گل

در مورد ترکیب هم من ترجیح می دم فابرگاس و پدرو بازی بکنن
به هر حال یادتون نره که پدرو تا حالا تو لیگ قهرمانان فوق العاده بوده
انواع گلا رو به هر تیمی زده
پدرو تو لیگ قهرمانان قابل مقایسه با سانچز نبوده . پدرو انگار بازیکن لیگ قهرمانانه !
به هر حال امیدوارم فیکس باشه . البته من کلا هم خیلی بیشتر از الکسیز بازیشو دوس دارم


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۲:۵۲)
 
fshiri92
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
ماسکرانو مثل اینکه مصدومیت خفیفی داره و ممکنه بارتارا بازی کنه .
سمت چپ آلبا بهتره چون ناواس سرعتیه و میتونه کنترلش کنه .
به نظرم ژاوی و اینیستا و فابرگاس همزمان باید بازی کنن .
مسی سمت راست و نیمار سمت چپ .
پدرو فکر نکنم کار خاصی بتونه بکنه .
یا الکسیس و یا فابرگاس


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۲:۴۳)
 
FCB NO1
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
[همه بچه ها ی بارسایی فردا شب با هم دیگه انرژی مثبت بفرستیم ، مثل بازیکنای توی میدون هم قسم بشیم که بارسا
پیروز از این میدون بیرون بیاد .
همه باهم 《 به امید پیروزی》



سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۰:۵۳)
 
sabzake
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
به نظرم ادریانو بهتر از البا باشه واسه این بازی. البا میل به حملش خیلی زیاده واسه همین من سیتی می.تونه به عنوان اتوبان ازسمت چپ بارسا استفاده کنه نمونه بارزش بازی با والنسیا. پس بهتره تو خونه حریف ادریانو بازی کنه
بارترا هم خیلی بهتر از ماسکرانچو هستش هرچند ماسکرانو بازی می کنه فردا.


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۰:۴۳)
 
PEREZ
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
دمت گرم با این مقاله خوبت.
ایشاا... که بازی رو میبریم.


سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ (۰:۰۳)
 
Ali_messilover
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
ما بارساییم ، احتمالا عکسی رو که وقتی بازیکنای سیتی فهمیدن با بارسا افتادن دیدین ، کم مونده گریه کنن

اگه مثل بازی های قبل تیکی تاکا رو به معنای واقعی اجرا کنیم ، مسی مثل همیشه آماده باشه ،دفاع هم عالی کار کنه و بد شانسی هم نیاریم مطمئن باشید پیروزیم

اینایی که گفتم برا تیمی مثل ما به هیج وجه سخت نیست

به امید یه بازی خوب و بردی پر گل

زنده بااااااااااد ...


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۳:۵۵)
 
lionelmessiii
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
این که تو اتحاد گل نخوریم اونم با این دفاع که غیر ممکنه
اما امیدوارم لااقل کم گل بخوریم تا بتونیم جبرانش کنیم

به امی پیروزی در هر دو بازی


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۳:۳۸)
 
samanehbarca
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
من موافقم!!!
ایشالا خیلی عالی بازی کنیم و ببریمشون!


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۳:۰۵)
 
Dariush_HERO
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
فردا شب سیتی رو له می کنیم!کیا باهام موافقن؟!


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۲:۵۳)
 
justin
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
باید بازی رو ببریم


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۲:۴۵)
 
بارچاAmant
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
نقل قول
بوسکتس: حضور یکی از بهترین هافبک های دفاعی جهان جای تردیدی ندارد.

البته اینو هم بگم بوسکتس این روزا بدجور افت کرده.


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۲:۲۱)
 
بارچاAmant
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
جناب مسیح تقی پور یکم به ما امید بده ما رو داری میترسونی
ولی دیگه باید حقیقتو گفت و شما از حقیقت نگذشتید و آنالیز بسیار خوبی کردید =D> =D>


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۲:۰۵)
 
danialfarzane
پاسخ به: صف آرایی یک تیم کامل مقابل بارسا
نقل قول
آلبا یا آدریانو؟ شاید مدتی قبل این سوال مسخره به نظر می رسید، اما عملکرد ضعیف آلبا در بازیهای گذشته و عملکرد خیره کننده آدریانو از ابتدای فصل تاکنون تصمیم گیری را برای تاتا مشکل می کند. آدریانو در دفاع سخت کوش تر است و شوتهای فوق العاده او هر دروازبانی را به درد سر می اندازد، اما آلبا ریتم بهتری به حملات بارسا از جناح چپ می دهد. به هر حال با توجه به استراحت آلبا در بازی شنبه، شانس حضور او بیشتر حس می شود.

طرح این سوال همین الان هم مسخرست
آدریانو نمایش خوبی داشته قبول اما هنوز در سطح جوردی آلبا نیست
آدریانو فقط قدرت بدنی و شوت زنیش نسبت به آلبا بهتره اما نمیتونه مثل آلبا به خط حمله تیم کمک کنه و نفوذهای سریعی نداره . تو کار دفاع هم مثل آلبا عمل نمیکنه
اما آلبا درسته که قدرت بدنیه کمی داره اما با هوش و چابکی که داره دیگه نیازی به قدرت بدنی پیدا نمیکنه
مطمئنا بهترین گزینه جوردی آلباست


دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ (۲۱:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۳ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!