به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مردی از سیاره دیگرهواداران
فرستنده مهمان در تاريخ دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۸۶ (۱۵:۵۵) (۱,۶۵۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سینا فتاح / FCBarcelona.ir

ستاره برزیلی بارسلونا بارها موفق شده جوایز مختافی را از آن خود كند. جوایزی كه به حق لیاقت آنها را داشته است. رونالدینهو در 19 جولای 2003 با میلغ 18 میلیون پوند به بارسلونا پیوست. خوان لاپورتا رئیس وقت بارسلونا، ابتدا قول آوردن دیوید بكام را به هواداران داده بود اما پیوستن بكام به رئال مادرید او را بر آن داشت كه به دنبال رونالدینهو برود و در نهایت از سد رقیبی همچون منچستر یونایتد بگذرد و رونالدینهو را جذب كند. رونالدینهو در میان بازار شایعات به باشگاهی پیوست كه قبلا برزیلی‌های بسیاری را پرورش داده بود مانند اواریستو، روماریو، رونالدو و ریوالدو.
رونالدینهو از همان ابتدا هنر خود را در بارسلونا نیز نشان داد. او در بازی تداركاتی مقابل آث میلان اولین گلش را به ثمر رساند و در اولین حضورش در بارسا به مقام نائب قهرمانی رسید.


در 20 دسامبر 2004 رونالدینهو از سوی فیفا به عنوان بازیكن برتر سال انتخاب شد و در این راه تیری آنری و شوچنكو را پشت سر گذاشت. در 19 نوامبر سال 2005 هنر نمایی رونالدینهو و به ثمر رساندن دو گل از سوی او بود كه باعث پیروزی سه بر صفر بارسلونا مقابل رئال مادرید شد. رونالدینهو در سال‌های 2004 و 2005 به خوبی برای تیمش به میدان رفت و به عنوان بهترین بازیكن اروپا و بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. رونالدینهو سومین فوتبالست تارخ برزیل است كه عنوان بهترین باریكن سال اروپا را دو بار پشت سر هم به دست می‌آورد.

او در 19 دسامبر سال 2005 به عنوان بهترین بازیكن سال انتخاب شد و این عنوان را از فرانك لمپارد و ساموئل اتوو ربود. رونالدینهو در سال 2006 نیز در لیگ قهرمانان برای بارسا به میدان آمد و در 7 مارس 2006 او در بازی برگشت مقابل چلسی (در نو كمپ) انتقام سال گذشته را با به ثمر رساندن یك گل در تساوی یك بر یك مقابل چلسی گرفت. این تساوی باعث صعود بارسا به مرحله یك چهارم بازی‌ها شد.
جلوه دیگر رونالدینهو در 17 اوریل سال 2006 و بازی رفت نیمه نهایی در مقابل میلان بود كه رونالدینهو با پاس خود پایه گذار تك گل بازی توسط لودویك ژولی شد. بازی برگشت نیز بدون گل تمام شد تا رونالدینهو به همراه بارسا به فینال این مسابقات راه پیدا كند. در این میان بارسا با شكست داد یك بر صفر سلتاویگو قهرمان لیگ اسپانیا شد و رونالدینهو نیز این افتخار را به كارنامه‌اش افزود.

تنها چند هفته بعد بود كه بارسا به فینال جام باشگاهای اروپا رفت و در تاریخ 17 می‌2006 موفق شد آرسنال را 2 بر 1 مغلوب كند. رونالدینهو با مجموع 25 گل آن فصل را تمام كرد كه تا به حال بهترین ركورد اوست. در شرایطی كه همگان فكر می‌كردند در پایان سال 2006 باز هم نام رونالدینهو به عنوان برترین بازیكن جهان فوتبال اعلام شود اما این كاناوارو بود كه توانست این عنوان را در انتخابی بحث برانگیز و تحت تاثیر قهرمانی ایتالیا در جام جهانی كسب كند و رونالدینهو با 380 امتیاز در مكان سوم قرار گرفت. شاید این آغازی بود بر تمام انتقاداتی كه در سال جدید از او می‌شد.
همه چیز زمانی آغاز شد كه بارسلونا در جام باشگاهای جهان مقام نائب قهرمانی را كسب كرد. در آن زمان یك زوج ژاپنی كه بی‌توجهی رونی را باعث گریه فرزند خویش می‌دانستند، قصد داشتند تا بابت اشك‌های او هر كدام به میلغ پانصد پوند از رونی غرامت بگیرند. هر چند بعدها با وساطت قاضی پرونده و نامه او به لاپورتا همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسید.

بعد از بازگشت بارسلونا از ژاپن منتقدین او بازیش را مانند گذشته نمی‌دانستند و چنین می‌گفتند رونالدینهو به علت چاق شدن دیگر حركات زیبا و تماشایی گذشته را ندارد و نمی‌تواند كارایی لازم را برای تیمش داشته باشد. این انتقادات با حمایت هم تیمی‌های رونی همراه بود و بسیاری از آنها منتقدان را به حسادت متهم می‌كردند. رونی نیز در جواب منتقدین از آنها خواست كه بحث در این باره را ادامه ندهند و اجازه بدهند تا وی با خیالی آسوده به بازی كردنش ادامه دهد. بعد از آغاز نیم فصل دوم ستاره برزیلی بارسلونا به قدری افت كرده بود كه به نظر می‌رسید مسئولان این تیم تصمیم گرفته‌اند تا وی را به تیم دیگری منتقل كنند. هر روز شایعاتی مبنی بر جدایی وی از آبی و اناری پوشان به گوش می‌رسید. این شایعات تا جایی پیش رفت كه روزنامه‌های اسپانیا خبر معاوضه او و كاكا را می‌دادند اما رایكارد اعلام كرد كه به نابغه برزیلی خود احتیاج دارد و نمی‌خواهد او را از دست بدهد. این بازیكن ارزنده در سال 2006 هفتاد مسابقه پی درپی برای بارسا بازی كرد كه در مجموع بازیکنان اروپایی تنها ماكه له له بود كه از او بیشتر بازی كرده بود.
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۰:۳۷)
 
raminpanahi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
یاشاسین بارسلونا




جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۲۳)
 
kingamir
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
زنده باد بارسا


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۱:۵۰)
 
harry1
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
زنده باد بارسای کبیر.
زنده باد لاماسیا.
زنده باد کاتالونیا.


سه‌شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ (۱۴:۱۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۰۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۰۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۰۵)
 
farzadweisi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۰۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۷)
 
Sami_Messi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر



پنج‌شنبه، ۸ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۲۶)
 
Sami_Messi
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
ماشالاه به رونی جون


پنج‌شنبه، ۸ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۲۵)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۵:۰۲)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: مردي از سياره ديگر



یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۱۸)
 
Amir.P
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
روحیشو زود باخت ، خیلی مغرور شد ، مثل الان رونالدوی پرتغالی .


چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۸۸ (۱۵:۵۵)
 
Rossoneri
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
رونالدینیو 1 بار بهترین بازیکن سال "اروپا" شده نه دو بار. و دو بار بهترین بازیکن سال جهان.

-> "رونالدينهو سومين فوتبالست تارخ برزيل است كه عنوان بهترين باريكن سال اروپا را دو بار پشت سر هم به دست مي آورد."


جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۸۶ (۲۳:۰۲)
 
BehrouzM
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
لاپورتا : به خدا قسم اگه ماهو تو دست راستم و خورشیدو تو دست چپم بزارید.من رونالدینهو و اتوو رو به شما (میلان) نمیدم. ایول به این مدیر به خدا باهاش حال م کنم. اصلا بارسارو بدونه سامی و رونی نمی شه تصور کرد.


جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۸۶ (۱۷:۴۳)
 
luis enrique 21
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
در مورد رونالدینهو بی انصافی نکنید.اکثر افتخارات این چند سالو مدیون رونالدینهو هستیم.درسته بعضی موقع ها ضعیف کار می کنه ولی این واسه هر بازیکن و انسانی طبیعی هست که همیشه تو اوج نباشه.ما همش ازش انتظار داریم هر توپی که بهش میرسه چند نفرو دریبل کنه و یا گل بزنه یا پایه گذار گل باشه و این غیر ممکنه.امیدوارم امسال فشار عصبی روش کمتر باشه و بتونه اون رونالدینهو ای بشه که ازش انتظار میره.مرسی


دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۸۶ (۲۰:۳۶)
 
Sattar_d
پاسخ به: مردي از سياره ديگر
رونالدینهو فوق العاده است اگر... غرورشو کنار بزاره و درست فکر کنه که داره توی یه تیم بازی می کنه و نمی تونه هرچی خودش فکر می کنه انجام بده


دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۸۶ (۱۷:۳۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۹ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!