به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کارنامه‌های کریسمسی (بخش دوم)آبی و اناری‌ها
فرستنده ماهان مولائی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۷:۵۵) (۱,۲۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم : ماهان مولایی / FCBarcelona.ir


همانند هر سال که میلیون‌ها هوادار بارسا در سراسر جهان کارنامه‌های خود را به خانه می‌آورند، آنوپ جتهوا، مربی سطح اول فوتبال در انگلیس، در یک مقاله در سایت هواداران بارسا (توتال بارسا) سعی دارد تا به بازیکنان بارسا نمره در خور وضعیتشان را بدهد.

دوباره و همانند پارسال، نمره دهی اینگونه خواهد بود: A = استثنایی، B = خوب، عملکرد مناسب، C = نیاز به پیشرفت در ترم بعد برای بازگشت به مسیر اصلی، D = در حال تلاش.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

11. نیمار - A

حتی سفر به کشوری جدید به اندازه کافی سخت هست، چه برسد به قاره‌ای دیگر. بیایید سن و قیمت او را هم فراموش نکنیم. از روزی که بازیکن بارسلونا شد همه چشم‌ها روی او بود. با فتح جام کنفدراسیون‌ها اعتماد به نفس زیادی کسب کرد، اما هیچ وقت «از خود راضی» نبود و شروع بسیار خوبی داشت. تقریباً هر چیزی مارتینو از وی طلب می‌کرد را به اجرا می‌گذاشت و قطعاً سزاوار A است چون انتظارات از یک جوان تازه سفر کرده به اروپا را برآورده کرد. افزون بر این، پس از مصدومیت مسی تیم بیش از انتظار به او احتیاج پیدا کرد. فکر کنم نیمار ثابت کرد که جزو بهترین هاست. با شروعی این چنین درخشان، انتظار‌ها در نیمه دوم فصل از او بیشتر خواهد بود و برای گرفتن یک A دیگر در تابستان نیازی به بهتر بازی کردن از این ندارد، همین کافی است و چون بدون توقف بازی کرده، آیا نیازمند یک استراحت نیست تا بتواند در ادامه فصل و هم چنین جام جهانی درخشان ظاهر شود؟

12. جاناتان دوس سانتوس - D

نمره دادن به بازیکنی که دقایق بسیار کمی در زمین حضور داشته بسیار سخت است. در طول تابستان و پس از مصدومیتش، برای همه سوال بود که آیا می‌تواند در سطح بالایی بازی کند؟ و اگر بخواهم رک باشم، چیز زیادی از وی ندیدم که بگویم برای بازی در تیم اصلی آماده است. آرزوی بهبودی هرچه سریعتر برای او دارم، ولی من آینده خوبی در خط میانی بارسا برایش نمی‌بینم.

13. خوزه مانوئل پینتو - B

پینتو این فصل به سبب مصدومیت والدس بیش از همیشه بازی کرده است. با 38 سال سن، چیزی بیش از این نمی‌توان از وی انتظار داشت. فکر می‌کنم از بهترین حالت خود مدت هاست که دور شده و الان بهترین نمایش ممکن را در بارسا دارد. با وجود ناتوانی در دفع شوت‌های بسیار، بازی با پای وی ستودنی است. بارسا توانست بدون دروازبان شماره 1 خود مقاومت کند و به خاطر همین پینتو شایسته تشکر است، هرچند وقتی توپ زیر پایش قرار دارد بسیار نگران می‌شویم! پیشرفت در این سن به نظر من کمی غیر قابل تصور به نظر می‌رسد.

14. خاویر ماسکرانو - C

مطمئنم که دادن C به ماسکرانو در میان هواداران برخی مخالفت‌ها را به وجود خواهد آورد، اما این فصل چیزی بالاتر از این سطح نبود. اشتباهات دفاعی زیادی در این فصل رخ داد و بارسا باید به جای به کار‌گیری ماسکرانو در خط دفاع و ایجاد رقابت بین او و پیکه و پویول، یک دفاع وسط می‌خرید. پیشرفت در نیمه دوم فصل بسیار ممکن است.

این چیزی است که فصل پیش نوشتم و ماسکرانو برای گرفتن B هیچ پیشرفتی نداشته است. در بازی‌های خارج از خانه مقابل میلان و آمستردام، روی گل‌ها مقصر بود و روی حمله‌های زیادی بسیار تنبل و کند ظاهر شد. اما بیایید منصف باشیم، در لحظات بسیاری نیز عالی ظاهر شد و در درگیری‌ها خوب عمل کرد و تکل‌های موفق زیادی زد، به خاطر همین D نمی‌گیرد. نیم فصل دوم نشان خواهد داد که به بارسلونا پایبند است یا به فکر جام جهانی است.

15. مارک بارترا - B

اگر یک مربی تو را برنمی گزیند، باید پیشرفت کنی تا وقتی شانس بازی پیدا می‌کنی نمایش بهتری داشته باشی. با این حال، حس می‌کنم باید از بارترا به خاطر پیشرفتش تقدیر شود و وقتی اسمش را در لیست بازیکنان می‌بینم هیچ مشکلی با آن ندارم. به عنوان بازیکنی که از لاماسیا به تیم اصلی راه یافته و به طبع خرج زیادی هم برای تیم در پی نداشته، فوق‌العاده عمل کرده است. همه بازیکنانی که از آکادمی می‌آیند به موفقیت زیادی نمی‌رسند، ولی فکر می‌کنم بارترا می‌تواند. پیشرفت برای تمام بازیکنان جوان الزامی است، اما چون اخیراً بسیار خوب ظاهر شده، فکر نمی‌کنم خوانندگان با این نمره B مشکلی داشته باشند.

16. سرخیو بوسکتس - A

تمام صفات عالی که به مسی داده شد، باید به بوسکتس هم داده شوند. این بازیکن خارق العاده است. در پستی که ایفای نقش می‌کند بهترین است. وقتی توپ را در اختیار دارد، پاس‌هایش دقیق هستند. چرخش‌ها و تغییر مسیر‌هایش برای حفظ توپ چشم نوازند. وقتی توپ در اختیار او نیست، بازی خوانی وی در سطح جهانی قرار دارد و چون خط دفاع تیم کمی بیشتر به عقب رفته و مهاجمان تیم هم کمتر پرس می‌کنند، باید فضای بیشتری را در میانه زمین پوشش دهد. اما این‌ها مشکلی برای وی نبوده و برای مربی جدید بهترین بازی خود را ارائه داده و خط دفاع را با قدرت محافظت می‌کند. سطح تکل‌های وی کمی پیشرفت کرده و پیشبینی‌ها و پاس‌هایش در بهترین سطح باقی مانده‌اند. واقعاً بازیکنی استثنایی است.

17. الکس سانگ - C

در صحبتی که با چندی از هواداران بارسا داشتم متوجه شدم او را فقط مواقعی که صاحب توپ است نگاه می‌کنند. آنهایی که تنها روی توپ تمرکز نکرده و به حرکات سانگ وقتی بارسا توپ را در اختیار ندارد توجه می‌کنند، همان چیزی را می‌بینند که من هم می‌بینم. نخست کمی از وی تعریف کنیم. این فصل آرامش بیشتری داشته و پاس‌هایش بهتر شده است، نقش‌های مهم تری به او داده می‌شود و بسیار عالی می‌تواند توپ را حفظ کند. اگر این تمام چیزی است که یک هافبک باید انجام دهد باید به او B بدهیم. متاسفانه این گونه نیست. جنبه دفاعی بازی وی هنوز آنچنان که باید باشد نیست. قطعاً تکل‌های فوق‌العاده‌ای از او دیده‌ام. اما به ازای هر یک تکل خوبی که زده، در دو یا سه موقعیت کند ظاهر شده و شانس خوبی برای حریف فراهم شده است. بهترین خصلت بوسکتس این است که وقتی توپ را دریافت می‌کند خطر را خیلی زود متوجه می‌شود و در بیشتر مواقع نیازی به تکل زدن پیدا نمی‌کند. سانگ اصلا چنین کیفیتی ندارد. برابر تیم‌های پایین جدولی لالیگا که با اختلاف سه گل پیروز می‌شویم و سانگ دقت پاسی عالی دارد، این مشکل مهمی نیست، اما این تنها نیمی از داستان است. اگر بوسکتس در بازی مقابل سیتی مصدوم باشد، بسیار نگران خواهم شد. در فاز هجومی پیشرفت خوبی داشته، و حالا نوبت پیشرفت در فاز تدافعی است.

18. جوردی آلبا - B

مصدومیت و دوری از میادین برای چند هفته، توفیقی اجباری برای آلبا بود. بازیکن دیگری که بدون وقفه فوتبال بازی کرده بود. زمان زیادی از گلزنی وی در فینال جام ملت‌های اروپا مقابل ایتالیا نمی‌گذرد. در این فصل به اندازه کافی بازی کرده تا ثابت کند برای بیرون آوردن خود از مخمصه به خوبی می‌تواند از سرعت خود استفاده کند و هم چنین مشکلی هم درست نکند. می‌تواند پیشرفت کند و اگر بارسلونا فصلی رویایی داشته باشد تمام مدافعان A خواهند گرفت. فکر کنم توانایی این کار را داشته باشد و به شدت منتظر بازی او در نیم فصل دوم هستم.

19. ابراهیم آفلای - D

متاسفانه اینگونه به نظر می‌رسد که دوران فوتبالی آفلای توسط مصدومیت‌ها از پای در آمده است و اصلا انتظار اینکه آینده‌ای در بارسلونا داشته باشد را ندارم. با این حال، برایش آرزوش بهبودی هرچه سریعتر را دارم.

20. کریستین تیو - C

تیو بازیکنی است که به نظر من فصل پیش یا حداکثر اول این فصل به صورت قرضی باشگاه را ترک می‌کرد. می‌دانیم بازیکنی سرعتی است و می‌دانیم که هر ماه مقدار کمی پیشرفت می‌کند، اما در واقع به زمان بیشتری برای پیشرفت نیاز دارد. و این چیزی است که از آن بی‌بهره است. چون مسی به زودی به میادین باز خواهد گشت، مطمئنم خیلی کم تیو را در زمین مشاهده خواهیم کرد. شاید در بازی‌های جام حذفی در دی و بهمن تغییراتی در ترکیب رخ دهد و باید هدفش این باشد که تا قبل از بازی با سیتی در تمام بازی‌های لالیگایی بازی کند، اما زمان برای تیو رو به پایان است. باید در ترکیب اصلی بیشتر بازی کند.

21. آدریانو - B

«عملکرد مناسب» مختصر و مفید شرایط آدریانو را توصیف می‌کند. این فصل در اکثر بازی‌ها دفاع چپ تیم بود و یک گل سه امتیازی مقابل مالاگا هم به ثمر رساند. مصدومیت‌های پی در پی او برای همه در باشگاه آزار دهنده است، اما همه کاره بودن او قطعاً یک سرمایه است. معمولاً در بازی‌ها عملکرد خوبی دارد و با کار‌های زیادی برای باشگاه انجام داده به یک عضو عالی تیم تبدیل شده است.

22. دنی آلوس - B

دوباره یک برزیلی، «عملکرد مناسب» به خوبی در مورد شرایطش توضیح می‌دهد. نه تنها هنگام بازی عالی عمل می‌کند، بلکه وقتی نیست نبودش کاملا حس می‌شود. در حالی که در بازی آخر مقابل ختافه خیلی سرحال به نظر نمی‌رسید، مطمئنم به زودی به بهترین فرم خود بر خواهد گشت. وی بازیکنی است که 18 ماه بدون وقفه برای تیم باشگاهی و تیم ملی کشورش بازی کرده است. از این که این مصدومیت زودتر از این‌ها گریبان گیر دنی نشد شگفت زده شدم. با آن مصدومیت که سوغات بازی‌های بین المللی بود و با تعطیلات زمستانی حال حاضر، امیدوارم استراحت خوبی داشته باشد و در نیم فصل دوم به شرایط آرمانی خود برگردد و تابستان خوبی داشته باشد. از لحاظ تاکتیکی، یورش‌های وی از سمت راست مدافعان ما را بسیار از هم باز می‌کند چون باید فضای بیشتری را پوشش دهند. نکته جالب توجه اینجاست که در مقابل تیم‌های بزرگ مارتینو به دنی دستور می‌داد که کمی بیشتر دفاع کند، و آلوس به خوبی نشان داد که هر گاه از او خواسته شود می‌تواند از پس کار‌های دفاعی هم به خوبی بر بیاید. با این حال، هنوز جا برای پیشرفت و گرفتن A در انتهای فصل زیاد است.

23. ایساک کوئنکا - C

این فصل هنوز بازی نکرده است. امیدوارم پس از مصدومیت پیشرفت خوبی داشته باشد. مطمئنم آینده روشن تری نسبت به آفلای و دوس سانتوس پیش روی اوست، ولی باید بیشتر تلاش کند تا از مصدومیت‌ها جلوگیری کند.

24. سرخی روبرتو - C

اشتباهی در کار نیست. سرخی روبرتو این فصل پیشرفت کرده و بازی بهتری ارائه می‌دهد. انتقال تیاگو به بایرن شانس‌های بیشتری در اختیار وی گذاشت و وی نشان داد که برای بازی بیشتر و بیشتر آماده است. برعکس بارترا که خوب در تیم جا افتاد، سرخی روبرتو هنوز نتوانسته همانند بقیه هم‌تیمی‌هایش در خط میانی تاثیرگذار بازی کند. البته، رسیدن به سطح بازی ژاوی، اینیستا، سسک یا بوسکتس کار آسانی نیست، اما این چالشی است که وی با آن رو به روست. چالشی که تیاگو برایش آماده نبود. هرچند، بلوغ زیادی در بازی او مشاهد می‌کنم. هم چنین برای بازگشت به پشت توپ وقتی توپ از دست رفته است سعی بسیاری می‌کند و حتی جای خالی مدافعین را پر می‌کند. با این حال، در موقعیت‌های زیادی وقتی توپ را در اختیار نداشته سخت کار نکرده است و همین هم باید مهم‌ترین قسمت پیشرفت وی باشد. اگر بتواند سطح این قسمت از بازی خود را بالا ببرد، می‌تواند به هافبک دیگری برای تیم تبدیل شود که از پس همه کار بر می‌آید.

25. اویر اولازابال - C

در این فصل برای تیم اصلی بازی نکرده است.

جراردو مارتینو - B

صرف نظر از بازی مقابل اتلتیک بیلبائو، رسانه‌ها کمی بیش از حد به این روش بازی مستقیم مارتینو سخت گرفتند. شکی نیست که بارسلونا اکنون ایده جدیدی برای آوردن سریع‌تر توپ روی دروازه حریف دارد، اما خیلی با بازی مستقیم فاصله دارد. بازی بارسلونا هنوز بر اساس پاس‌های کوتاه و سریع است. همان طور که گفتم، برابر بیلبائو، از بازیکنان به وضوح خواسته شده بود که بازی قطری انجام دهند، حتی وقتی مهاجمان کناری یارگیری شده بودند. آن زمان اولین باری بود که حس کردم مارتینو برای این کار آماده نیست، اما پس از آن کارها را به خوبی انجام داد و مطمئن شدم که این روش با روش قبلی یکپارچه شده است. وی سوپرکاپ را کسب کرد و در نخستین فصل مربیگری اروپایی خود در صدر جدول لیگ قرار گرفت. همچنین به عنوان تیم اول گروه در لیگ قهرمانان پا به دور حذفی گذاشت. با این حال، در بازی‌هایی که در بیلبائو و آمستردام برگزار شد، نکات زیادی بود که می‌توانست به زمین منتقل کند و نکرد، و این‌ها بازی‌هایی هستند که یک مربی باید از جا بلند شود و مسائل را حل کند. با این حال، کسب این‌ها تا اینجای فصل بدون در اختیار داشتن مسی و والدس در بیشتر بازی‌ها، شایسته تشکر و تقدیر است. اگر گواردیولا نبود، او قطعاً A می‌گرفت.

تا سال بعد، خدانگهدار!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Dos.Santos
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
A= عالی، B= خوب، C= قابل تحمل، D= زیر سطح بارسا، E= دیوونم کردی!، بوق= گمشو آش...!!!

01. والدز : A

02. بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق : بوق !!!

03. پیکه : C

04. سسک : C

05. پویول : A

06. ژاوی : C

07. بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق : بوق !!!

08. انیستا : A

09. سانچز : B

10. لئو : B

11. نیمار : B

12. جاناتان دوس سانتوس : بین C و D

13. پینتو : D

14. ماسکرانو : D

15. بارترا : A

16. بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق : بوق !!!

17. الکس سانگ : C

18. آلبا : C

19. آفلای : E

20 .بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووق : بوق !!!

21. آدریانو : C

22. دنی : B

23. کوئنکا : E

24. سرجیو روبرتو : D


شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۴۴)
 
OMDI@FCB
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
همه خوب بودن..همه موفق باشن..


شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۲۸)
 
kamiba
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
ما از بارسایی بودن راضی هستیم.
زنده باد بارسا و بارسایی


شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۲ (۹:۱۸)
 
parsafcb
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
اویر اولازابال فصل پیش از تیم ب اومد تو تیم.


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۲۲:۱۸)
 
hamedkazemi
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
بوسکتس بازی های خیلی خوبی به اجرا نگذاشت


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۲۰:۴۲)
 
messineymar57
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
حق بوسکتس واقعا A هست.


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۱۸:۳۷)
 
BRAIN
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
بعضی هاشون منصفانه نیست و به بعضی هم درخور خودشون نمره داده.


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۱۷:۱۷)
 
parsafcb
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
قبلا از کوئنکا بدم میومد ولی از وقتی بازی های تیو رو دیدم فقط میخوام برگرده و براش امیدوارم.
الکس سانگC؟!
آخه سانگ چیش بد بوده؟! درسته که بوسکتس بهتره ازش ولی B واسه سانگ منصفانه تره.


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۱۴:۵۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
D برای جاناتان و C برای سرجی روبرتو؟! واقعا مسخره است! جاناتان که امسال بسیار بدشانس بود اما قطعا این دو بازیکن به خوبی جای ژاوی و اینیستا رو پر می کنن و قطعا هر دو خیلی از اون تیاگو بهترن!


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۱:۲۳)
 
tohidxavi
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
مرسی از مترجم متن.به نظرم که منطقی بود.........


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۱:۰۰)
 
PEREZ
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
واقعا دست مترجم درد نکنه
اما شاید کمی در مورد نیمار اغراق کرده باشه!!
نیمار در برزیل واقعا A رو میگیره اما در بارسا خیلی موقعیت خراب میکنه!!
شاید B منصفانه تر بود در حالی که به مسی C داده!!


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۰:۱۹)
 
barca20909
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
نقل قول
من این دروازه بان رو نمیشناسم میشه معرفی کنید؟
ولی من براش ارزوی موفیت رو در این تیم بزرگ دارم

شما اصلا هوادار بارسا نیستی
فقط هوادار مسی و اطرافیانشی


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۲۳:۲۰)
 
VS1370
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
اقا این خبرهای روزی رو که تو خبرگذاری رو گذاشتین رو خیلی دوست دارم دیگه نیازی نیست به سایتهای دیگه بریم که خبرای جدیدو بگیریمو کامنتهای چرت و پرت این رئالی ها رو ببینیم


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۹:۳۰)
 
Ali_SHS
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
نقل قول
مطمئنم که دادن C به ماسکرانو در میان هواداران برخی مخالفت ها را به وجود خواهد آورد، اما این فصل چیزی بالاتر از این سطح نبود.


جناب نویسنده مطمئن باش اگه طرفدارا اعتراضیم بکنن به خاطر اینه که C از سر ماسکرانو هم زیاده با این نمایش های افتضاح 2 سال اخیرش


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۹:۲۷)
 
hamedkazemi
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
نقل قول
. اویر اولازابال - C در این فصل برای تیم اصلی بازی نکرده است.


من این دروازه بان رو نمیشناسم میشه معرفی کنید؟
ولی من براش ارزوی موفیت رو در این تیم بزرگ دارم


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۹:۰۸)
 
Ali.Rezaei
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
ماهان جان دستت درد نکنه!

اخیراً همه بچه های ترجمه واقعاً بی نظیر دارند کار می کنن =D> =D> =D>

مرسی بچه ها


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۹:۰۸)
 
ahabarca
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش دوم)
ممنون از ترجمه بسیارعالی و خوبت ماهان جان
امیدوارم همیشه موفق باشی.


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۸:۳۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۰ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!