به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سالی به نام 2013بارسلونا
فرستنده سجاد اسدی در تاريخ چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۰۶) (۱,۲۷۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سجاد اسدی / FCBarcelona.ir


یک 365 روز دیگر و یک سال دیگر با بارسا سپری شد. بدون اغراق می‌توان گفت که کسانی که در 10 سال گذشته دل و قلبهایشان با بارسا نبوده، ده سال خود را تباه کردند. در حالی که در برخی از این سالها بارسا یکی از تیم‌های موفق دنیا بوده. البته سال 2013 سال کم فروغی برای بارسا بود. حال بیایید تا با یکدیگر نگاهی اجمالی به این فصل بارسا داشته باشیم.

توجه داشته باشید که بارسا سال را با بیماری تیتو آغاز کرد و تیتو در 3 ژانویه مجبور به رفتن به نیویورک برای درمان بیماریش شد. در طی زمان غیبت ویلانووا، جوردی رورا سرپرستی تیم را به عهده گرفت در حالی که وی مورد انتقاد قرار گرفت و عملکردش بحث‌های زیادی را بوجود آورد. با این وجود بارسا در لیگ، تیم اول بود و در لیگ قهرمانان توانست مرحله گروهی را پشت سر گذاشته و به مرحله حذفی راه پیدا کند. در حالی که تیتو در کنار تیم نبود، تیم به اندازه کافی کارش را خوب انجام داد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

در بیستم فوریه و در فصل 2012/2013، بارسا در لیگ قهرمانان حذف شد. بارسا با وجود تلاش‌های فراوان در یک شانزدهم در ورزشگاه سن سیرو 2-0 مقابل میلان مغلوب شد. بدتر از این هم رخداد؛ جایی که بارسا در بازی رفت سوپرکاپ با نتیجه 1-1 در سانتیاگو برنابئو شانس قهرمانی را می‌دید اما با گلهای رونالدو و واران، بارسا بازی را باخت. در بازی برگشت نیز بارسا با گلی که سرخیو راموس به ثمر رساند 2-1 شکست خورد. این سه شکست، بسیار بارسا را با مشکل رو به رو کرد. هر چند که خوشبختانه رئال نتوانست اختلاف 16 امتیازی را به 13 کاهش دهد.

هیچ تیمی با شکست 2-0 در بازی رفت، حذف نشده بود. بارسا نیز با نیم نگاهی به این رکورد توانست معجزه‌ای خلق کند و بازی برگشت را با نتیجه 4-0 پیروز شد و میلان را شکست دهد. بازگشتی به تمام معنا.

لیگ به پایان رسید و بارسا قهرمان شد و همه آرزوی رئال تصاحب جام حذفی بود. در بازی دیگری که تیم با پاریس سن ژرمن داشت، بارسا در مجموع به تساوی 3-3- رسید؛ بازی اول 2-2 مساوی شد. مسی هم با مصدومیت همسترینگ مواجه شد؛ اتفاقی که اولین بار نبود که رخ می‌داد.

بعد از آن بارسا شکستی تاریخی برابر بایرن مونیخ را متحمل شد. بارسا در 23 آوریل و در 1 می‌با نتایج 4-0 و 3-0 در بازی‌های رفت و برگشت مغلوب بایرن مونیخ گردید. البته باید به این نکته اشاره کرد که بایرن در آن فصل بهترین تیم اروپا بود و قهرمانی چیزی بود که استحقاقش را داشت. بارسا نقاط ضعف زیادی داشت اما در زمان خوان لاپورتا و فرانک رایکارد این نقطه ضعف‌ها با تغییرات اساسی در سال 2003 حل شد.

قسمت غم انگیز این بود که ویلانووا علی رغم شکستن رکورد لالیگا از تیم بیرون رانده شد. او باعث شد که تیم با 100 امتیاز قهرمان لیگ شود، بارسا در نیم فصل اول از 57 امتیاز ممکن 55 امتیاز را نصیب خود کرد. شکستن رکورد گل زده با به ثمر رساندن 115 گل؛ رکورد 71 گل در بازی‌های خارج از خانه در کل فصل که زده شد و هم چنین ایستادن در جایگاه اول در لیگ در شرایطی که با تیم دوم 15 امتیاز اختلاف وجود داشت.

تابستان 2013 کمی برای بارسا متناقض بود، قرارداد اریک آبیدال اسطوره‌ای با تصمیم هیئت رئیسه باشگاه تمدید نشد و او مجبور به ترک بارسا شد. دلیل باشگاه برای تمدید نکردن قرارداد وی عدم بهبود اریک در سالهای گذشته بوده.

نیمار جونیور داسیلوا در ماه ژوئن و با اینکه صحبت‌ها و مسئله‌های زیادی در پس این معامله و انتقال بود به بارسا پیوست ولی در هر حال این معامله، یک معامله دو سر سود برای بارسا بود. نکته تعجب آور این بود که بسیاری اذعان داشتند که نیمار بازیکنی بی‌تجربه و خام است یا موضوعاتی دیگر مثل اینکه او خودخواه است و... . این صحبت‌ها قابل قبول نیستند؛ نیمار نه تنها مغرور و خودخواه و بی‌تجربه نیست، بلکه یک نیروی جوان و مصمم و هم چنین پرکار است که تاکنون کمک‌های زیادی به بارسا کرده. خرید نیمار یک معامله واقعی است، او روبینیو یا دیگو یا حتی مانند بازیکنان پیشتر از خودش هم نیست؛ او جادویی‌ترین فوتبالیست برزیل است، حتی بهتر از رونالدینیو. ما نیز باید به او فرصت بدهیم تا جایگاه واقعی خود را نشان بدهد و بتواند پله‌های ترقی را پشت سر بگذارد.

در نوزدهم جولای ساندرو راسل اعلام کرد که تیتو ویلانووا به دلیل پیشرفت بیماریش مجبور به ترک شغلش در تیم می‌باشد و ما نمی‌خواهیم به خاطر تیم وضعیت جسمانیش بدتر بشود.

پس از کنارگذاشته شدن تیتو باشگاه به دنبال سرمربی جدیدی می‌گشت. زمانی که تاتا به باشگاه پیشنهاد شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که او به باشگاه بپیوندد. او در جام جهانی 2010 سرمربی تیم ملی پاراگوئه بود ولیکن به دلیل عدم شهرت، تعداد کمی او را می‌شناختند.

فرانک رایکارد با اینکه ما می‌دانستیم اولین تجربه مربیگریش است ولی نمایش قابل قبولی داشت. او کارش را در باشگاه هلندی اسپارتا روتردام شروع کرد و به یکی از بهترین بازیکنان تبدیل شد. پیش از او لوئیس فن خال نیز اولین تجربه مربیگریش را در کاتالونیا ثبت کرد. پس از رفتن رایکارد، پپ به تیم پیوست. بعد از آن ویلانووا آمد که به خاطر سابقه‌ای که داشت شخص شناخته شده‌ای بود. اما مارتینو هیچ رکوردی را از خود به جای نگذاشته بود و تنها سابقه مربیگری‌اش در تیم‌های آمریکای جنوبی بود. اما او طراوت خاصی برای اجرای سایر تکنیک‌ها و نه فقط تیکی تاکا گذاشته بود. این بحث را جرارد پیکه دفعات زیادی اعلام کرده بود.

تاتا کارش را خوب آغاز کرد، 7 بازی پیروزی پشت سر هم در هفت بازی آغازین لیگ یک رکورد جدیدی بود که به ثبت رسید. از جمله پیروزی مهمی که بارسا در این نیم فصل به آن دست یافت شکست دادن 2-1 رئال مادرید بود. بعد از آن 2 شکست متوالی یکی در برابر آژاکس و دیگری برابر اتلتیک بیلبائو. دوره خوشی‌ها به پایان رسید. تاتا طعم حضور و افسانه شدن در بارسا را چشید، کار او کمی پستی و بلندی داشت. او در آخرین روزهای سال 2013 پنج پیروزی را با تیمش به دست آورد و در روند این پیروزی‌ها 20 گل نیز به ثمر رساند. به طور کلی عادلانه است که بگوییم تاتا در 5 ماه مربیگریش در بارسا نتایج خوبی را گرفت.

اما هم اکنون، بارسا دقیقاً جایی است که می‌خواهیم باشد. بهترین بودن در لیگ و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا. فراموش نکنید که مسی و والدس بازه زمانی زیادی از لیگ را از دست دادند. بارسا هم اکنون با ویروسی به نام فیفا دست و پنجه نرم می‌کند؛ مواردی هم چون چگونگی پرداخت حقوق مسی یا خرید نیمار و... .

اینکه سال 2014 چه چیزی برای بارسا به ارمغان خواهد آورد را کسی نمی‌داند. توان ضعیف دفایی تیم کمترین مشکل بارسا به نظر می‌رسد. بارسا در لیگ راه زیادی را در پیش دارد تا نسبت به حریف خود یعنی اتلتیکو مادرید برتری پیدا کند و در لیگ قهرمانان نیز کار این تیم بسیار سخت و دشوار است. مسی و والدز نیز به ترکیب تیم باز خواهند گشت.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
kamiba
پاسخ به: سالی به نام 2013
سال 2013 در مجموع سال بدی باریا بارسا نبود.
زنده باد بارسا و بارسایی


شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۲ (۹:۲۱)
 
Mylove_Francesc
پاسخ به: سالی به نام 2013
ممنون خیلی کامل بود لذت بردم........


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۱۶:۲۰)
 
OMDI@FCB
پاسخ به: سالی به نام 2013
امیدوارم 2014 سال خیلی بهتری باشه


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۶:۵۳)
 
Mxplode
پاسخ به: سالی به نام 2013
عالی آقا سجاد ! خسته نباشی ! دمت گرم !

=D>
فقط یه جاش مشکل داره : «هیچ تیمی با شکست 2-0 در بازی رفت، حذف نشده بود.» این برعکسه !

با داشتن مترجمای خستگی ناپذیری مث شما این سایت به زودی به عالی ترین درجات میرسه


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۴:۰۱)
 
messineymar57
پاسخ به: سالی به نام 2013
هم سال خوبی بود هم سال بدی!
بهترین اتفاقش هم لایی شگفت انگیز دنی به پنالدو بود!


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۳:۲۳)
 
78TARANE
پاسخ به: سالی به نام 2013
مرسی خوب بود ...


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۲:۵۲)
 
messi-.10
پاسخ به: سالی به نام 2013
اول از همه تشکر بابت زحمت هایی که میکشین و بعد
من سال 2013 رو بخاطر شکست مقابل رئال و بایرن دوست ندارم هرچند 100 امتیاز شدیم اما بازم سنگینی این چند شکست بیشتره


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۷:۴۲)
 
Nobody
پاسخ به: سالی به نام 2013
نقل قول
عزیزم اینو از کجا آوردی ؟؟
رئال جام حذفی رو تصاحب کرد یا اتلتیکو ؟؟

اونجا اینو نوشته بود...
ولی در هر حال عذرخواهی می کنم....
////////////////////////////////////////////
از بقیه دوستان هم ممنون بابت تشویقشون...



پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۷:۲۹)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: سالی به نام 2013
فعلا زوده که بخواهیم از قهرمانی در چمپیونزلیگ صحبت کنیم . دفاعمون خیلی خیلی بهتر شده ولی هنوز در ضربات شروع مجدد و سانتر از جناحین ضعف داریم . تاتا واقعا مربیه خوبیه فراموش نکنیم این اولین تجربه مربیگریش در اروپاس و به نظرم باید از تاتا در پروژه چند ساله بیشترین بهره رو برد . برای بارسا سال خوبی رو آرزو میکنم


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۳:۴۳)
 
Dariush_HERO
پاسخ به: سالی به نام 2013
ممنون از ترجمه
ایشاا... ساله 2014 سالی پر از اتفاقای خوب باشه
زنده باد بارسا
زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۲:۳۵)
 
danialfarzane
پاسخ به: سالی به نام 2013
به طور کلی سال 2013 سال خوبی برامون نبوده اما این سال با همه ی تلخی هاش گذشت و 2014 اومد که مطمئنا پر از اتفاقای خوبه
بوی قهرمانی میاد...


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱:۱۵)
 
PEREZ
پاسخ به: سالی به نام 2013
نقل قول
لیگ به پایان رسید و بارسا قهرمان شد و رئال هم جام حذفی را تصاحب کرد.

عزیزم اینو از کجا آوردی ؟؟
رئال جام حذفی رو تصاحب کرد یا اتلتیکو ؟؟


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۰:۰۴)
 
tohidxavi
پاسخ به: سالی به نام 2013
مرسی سجاد جان ازت ممنونم.ایشالا همه جام ها رو می ببریم امسال.


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۰:۰۳)
 
Alireza.Mirzaei
پاسخ به: سالی به نام 2013
باریکلا سجاد جان....


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۴۵)
 
barca47
پاسخ به: سالی به نام 2013
اگه ترکیب درست و کمی محتاط تر چیده بشه چرا قهرمان نشن.درسته دفاع نداریم اما این همه هافبک داریم دوتا هافبک دفاعی بزاره فعلا تو بی دفاعی.مسی و نیمارو اینیستا میتونن یه تنه هر تیمی رو نابود کنن نباید انقد رو 4-3-3 اصرار داشت.مخصوصا تو بازی با تیمای قوی که بین دفاع وهافبکا فضا خالی میشه خیلی بهتره 4-2-3-1 یا حتی4-2-1-3 مثل اسپانیا بچینه .بهترین راهکار برای گل نخوردن همینه هیچ کار دیگه ای نمیشه کرد
ترکیب:دفاع :دنی پیکه بارترا البا(ادریانو)
هافبک دفاعی:بوسی ماسکی(یکی قد کوتاه یکی بلندباشه سانگ و بوسی با هم نباشن)
هافبک وسط اینی(ژآوی وفابی)
چپ نیمار
راست الکسیس(پدرو و ...)
نوک:مسی (اگه مصدوم بود نیمار)
اگه حتی مسی و نیمار نباشن
ژآوی وسط اینی چپ و فابی نوک حتی با این ترکیب بدون مسی و نیمار باز هیچ تیمی حریف بارسا نمیشه گرچه بارساخیلی گل نمیزنه ولی میبره .


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۳۶)
 
Amir..Fcb..Mix
پاسخ به: سالی به نام 2013
امسال من میدونم قهرمان چمپیونز لیگ میشیم مطمئنم ........
1- انصافا شما نگاه کنید ما سلتیک رو که خیلی قوی تر از گالاتاسرای هست رو 6 تایی کردیم بدون مسی و والدز و آلوز .
2- ما رئال 1 میلیارد یورویی رو زدیم که تا دقیقه ی 92 ما دو-هیچ جلو بودیم
3- ما میلان رو تحقیر کردیم که تا چند سال پیش به سختی اون رو می بردیم
4- دفاعمون از سال های قبل با اومدن تاتا خیلی بهتر شده و خیلی امیدوار کنندست
5 که خیلی مهمه نسبت به پارسال و پیارسال ما خیلی رو دروازه حریف موقعیت ایجاد می کنیم و تیم با ثباتی را شاهد هستیم




حالا دور از اینهایی که گفتم ما با همین دفاع سال 2011 قهرمان چمپیونز لیگ شدیم صرفا جهت اطلاع. تمام


به امید سال خوب برای بارسا و بارسایی ها


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۲۴)
 
ahabarca
پاسخ به: سالی به نام 2013
یا ابولفضل
آقای اسدی شما اینو تنهایی ترجمه کردی؟؟؟؟!!!!!
واقعا که دمت گرم



چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۱ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!