به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کارنامه‌های کریسمسی (بخش اول)آبی و اناری‌ها
فرستنده ماهان مولائی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۲ (۲۲:۱۱) (۱,۵۴۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم : ماهان مولایی / FCBarcelona.ir


همانند هر سال که میلیون‌ها هوادار بارسا در سراسر جهان کارنامه‌های خود را به خانه می‌آورند، آنوپ جتهوا، مربی سطح اول فوتبال در انگلیس، در یک مقاله در سایت هواداران بارسا (توتال بارسا) سعی دارد تا به بازیکنان بارسا نمره در خور وضعیتشان را بدهد.

دوباره و همانند پارسال، نمره دهی اینگونه خواهد بود: A = استثنایی، B = خوب، عملکرد مناسب، C = نیاز به پیشرفت در ترم بعد برای بازگشت به مسیر اصلی، D = در حال تلاش.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

1. ویکتور والدس - A

والدس، قبل از مصدومیت نشان داد که در این فصل یکی از بهترین دروازبان‌های جهان است. فصل قبل خود من یکی از منتقدان سرسخت سنگربان کاتالان تیم بودم و به خاطر همین خیلی از هواداران من را «متنفر از والدس» صدا می‌زدند. احساس می‌کردم بسیار راحت زمین می‌خورد، حواسش به توپ‌های دریافتی نیست و خلاصه در آن سطح که ما از او انتظار داریم بازی نمی‌کند. با این وجود، فصل پیش در کارنامه کریسمسی خود B گرفت ولی در نسخه تابستانی C. «چگونه پس از این همه زحمتی که برای تیم کشیده به او C می‌دهی؟» افراد زیادی مخالف با نظر من بودند، ولی به هر حال آن نظر من بود. با این حال، از دیدگاه یک مربی، چرا باید شهرت و تاریخ روی نمره دهی تاثیرگذار باشند؟ آن نمره C از طرف من به این معنا بود که والدس باید به حالت ایده آل خود بر می‌گشت و به نظر من این فصل بسیار بسیار خوب این کار را انجام داد. چیزی بیش از اینکه قبل از مصدومیت بهترین و آماده‌ترین دروازبان جهان بود نمی‌توان گفت و امیدوارم به شرایط قبلی خویش برگردد و سنگربان شماره یک اسپانیا در جام جهانی باشد. در آخر باید بگویم که اگر کسی نمی‌تواند قبول کند که والدس فصل پیش شرایط خوبی نداشته چگونه می‌تواند بهترین بودن وی در این فصل را ببیند؟ هدف بازیکنان باید این باشد که رفتارشان را مبتنی بر الگو بودن خود قرار دهند، نه اینکه با سو استفاده از شهرت خود زندگی کنند. والدس پیشرفت چشمگیری داشت.

2. مارتین مونتویا - C

نقد‌های علیه مونتویا در این فصل در مواقعی بسیار تند بود. وی بسیار کم شانس بازی داشت تا اینکه مجبور شد جای دنی آلوس را پر کند که کار آسانی نیست. سپس از وی در جناح چپ استفاده شد. آیا بسیار ضعیف عمل کرد؟ فکر نمی‌کنم. با این حال، پس از بازی در جناح چپ، در چند بازی در دفاع راست به کار گرفته شد که همه چیز غیر از نتیجه نهایی کارهایش خوب بود. بسیاری از مواقع ضرباتی اضافه به توپ می‌زد که هیچ نیازی به آنها نبود. این حرکات، من، هواداران و مارتینو را ناامید کرد. حرکات بدون توپ، استقامت و جای‌گیری دفاعی او تقریباً خوب بود. در موقعیت‌های حمله و دفاع، به ترتیب ضربات آخر و تکل زدن‌هایش باید تقویت شوند. بیشتر نزدیک B تا D، اما به پیشرفت نیاز دارد.

3. جرارد پیکه - B

پیکه در این فصل توسط هوادارانمان بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. نه همه، اما بسیاری از آنها. آیا می‌شود بدون داشتن یک دفاع وسط خوب در صدر جدول لالیگا و لیگ قهرمانان قرار گرفت؟ بسیاری از ضربات سر اول روی کرنر‌ها و ارسال‌ها توسط او بوده است. آیا تقصیر اوست که مارتینو روی ضربات کرنر هیچ بازیکنی کنار تیرک‌ها قرار نمی‌دهد؟ آیا تقصیر اوست که دنی آلوس بیش از هر دفاع راستی در دنیا نفوذ می‌کند و او را با فضای خالی بسیار تنها می‌گذارد؟ آیا تقصیر اوست که در سال 2012 در یک رقابت اروپایی بازی کرد و آن را فتح کرد، بدون اینکه استراحتی داشته باشد چون باشگاهش نمی‌خواست دفاع وسط دیگری جذب کند یا به مارک بارترا به جای وی زمان بیشتری برای بازی بدهد، یا حتی به مارک بارترا به جای هم بازی پراشتباهش، ماسکرانو، زمان بیشتری برای بازی بدهد؟ یادمان نرود که تابستان گذشته در برزیل برای اسپانیا بازی کرد و این تابستان هم همانجا خواهد بود.

به عنوان کسی که به ندرت استراحت می‌کند، پیکه نمایشی در خور تقدیر داشته است. باید فضای بیشتری را نسبت به هر دفاع وسطی در دنیا پوشش دهد، باید نقص کوتاه قدی تیمش را جبران کند، پاس‌های طولانی عالی بدهد، به داخل محوطه جریمه حریف رفته و گل بزند ... اصلاً حالا تعجب می‌کنم که چرا به او A نداده‌ام. حقیقت این است که کار دفاعی باید به صورت گروهی انجام شود و چون گل‌ها به راحتی از دست می‌روند، باید راه چاره‌ای برای این مشکل پیدا شود.

افزون بر این، اگر تیم خوب دفاع کند، برای والدس گرفتن A سخت خواهد بود. او A گرفت چون خط دفاع شانس‌های زیادی به حریفان داد و آنگونه که والدس توانایی مقابله داشت، پینتو نتوانست دوام بیاورد. با این خط حمله، باید قبول کنیم که دفاع وسط بودن در بارسلونا سخت‌تر از هر تیم دیگری است. اتلتیکو با همه بازیکنانش دفاع می‌کند و به حریف هیچ فضایی نمی‌دهد، با این وجود تنها یک گل کمتر از بارسا دریافت کرده است. نکته قابل توجهی بود.

4. فرانسسک فابرگاس - B

به لحاظ تاکتیکی، بیایید فقط درباره اینکه سسک چگونه بازیکنی است صحبت کنیم. وی هافبکی با تفکر هجومی است که می‌داند وقتی به محوطه جریمه حریف می‌رسد چگونه حمله کند و قدرت استثنایی وی به دادن پاس نهایی به مهاجم تیم کمک فراوانی می‌کند. از نظر روانی، آمادگی زیادی برای بازی در هر پستی که مارتینو دستور می‌دهد را دارد و صادقانه، برای تیم سنگ تمام گذاشته و رفتار خوبی داشته است. از نظر جسمی، واقعا کند است. بخواهم دقیق‌تر بگویم، می‌تواند با توپ سریع بدود ولی در واقع اصلاً نمی‌تواند شتاب بگیرد و استارت‌های خوبی ندارد. و حالا از وقتی مسی مصدوم شده، بیشتر از همیشه از وی در پست 9 کاذب استفاده می‌شود. لازمه این پست استارت‌های سریع انفجاری و چرخش‌های سریع است که برای سسک مشکل آفرین است.

بیشتر از هر تیمی، بارسلونا با تیم‌هایی مواجه می‌شود که عمقی دفاع می‌کنند. پس نه تنها فضای کمی در اختیار سسک قرار می‌گیرد، بلکه فضایی برای دادن پاس‌های عمقی زیبایش هم پیدا نمی‌کند و هر وقت فضا باز می‌شود، برای حرکت بسیار وابسته به مهاجمان یا مدافعان هجومی است. بازی در این پست بسیار سخت است و وقتی سخت‌تر می‌شود که بازیکن قبلی تیمت در آن پست به طور غیرقابل باوری 60 گل در یک فصل به ثمر رسانده است. بنابراین، از نظر کمی، عالی عمل کرده و مستحق A است چون پایه گذار بسیاری از گل‌ها بوده و در صدر جدول گلساز‌های این فصل لالیگا قرار دارد.

با این حال، از نظر کیفی، وقتی تیم‌ها خوب دفاع می‌کنند و اشتباهی از جانب آنها سر نمی‌زند، سسک فضای زیادی پیدا نمی‌کند و چون هنوز در کانون خط حمله قرار دارد، باید بهتر عمل کند. وقتی مسی برگردد، دیگر سسک تهدید اصلی برای دفاع حریف نخواهد بود، اما همه ما می‌دانیم که در لیگ قهرمانان، مدافعان باکیفیت دنیا عالی دفاع می‌کنند و سسک(اگر مسی بهبود نیابد) بهترین گزینه برای بازی در پست 9 کاذب مقابل سیتی نخواهد بود. (کمپانی تنها بازیکن سیتی است که عالی دفاع می‌کند). برای جمع‌بندی این کارنامه باید به بازی 0-0 اوساسونا، 0-1 بیلبائو و 1-2 آژاکس اشاره کرد که در هر سه سسک در 9 کاذب بازی می‌کرد. خوب، عملکرد مناسب، ولی عالی نیست.

5. کارلس پویول - B

چون پویول بازی‌های زیادی انجام نداد نظر دادن در مورد وی نیزکمی دشوار است. وقتی به بازی می‌آید، عملکرد خوبی به نمایش می‌گذارد، ولی به خاطر مصدومیت‌های پی در پی زانو، مطمئنا در راه خروج قرار دارد. تابستان گذشته تصمیم به آویختن کفش‌هایش داشت، اما ساندرو راسل برای یک سال دیگر با وی قرارداد بست. حالا تقریبا واضح است که پویول دیگر نمی‌تواند به استاندارد بالایی که قبلا بود برسد، و ما در کمبود مدافع قرار خواهیم داشت. در هر صورت به بارترا باید زمان بیشتری برسد و شاید همانند فصل پیش در مواقع ضروری آدریانو را در این پست مشاهده کنیم. از پویول برای تمام کارهایی که برای باشگاه انجام داد متشکرم و شکی نیست که هنوز حضورش در باشگاه برای همه حیاتی است. با گفتن این نکته، اگر مدافع جدیدی در 2014 نخریم، راسل و آندونی باید به دنبال شغل جدیدی باشند.

6. ژاوی هرناندز - A

تنها سوالی که طی دو فصل گذشته در مورد ژاوی ذهنم را مشغول کرده بود توانایی دفاعی وی در وقت‌هایی که توپ از دست می‌رود بود. دفاع در برابر ضد حمله چیزی است که باید خیلی بهتر انجام دهیم و داشتن هافبک‌های سریعتر در این امر به ما کمک خواهد کرد. پپ و ژاوی می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است و نباید توپ‌ها را به راحتی لو داد. مقابل تیم‌هایی که کمی عمیق‌تر دفاع می‌کنند، موقعیت کمتری برای ضد حمله وجود دارد ولی در نقطه مقابل به معنای افزایش فاصله بین مدافعان و مهاجمان و در نتیجه فضا و دوندگی بیشتر برای هافبک هاست. آیا ژاوی خسته به نظر می‌رسد؟ قطعا خیر. نمی‌توان گفت که ژاوی که از یک یا دو فصل پیش بدتر عمل می‌کند. شاید در مواقع تصادفی در بازی‌ها سه یا چهار پاس اشتباه بدهد، ولی سطح بازیش به عنوان یک هافبک، ضربه اول به توپ، پاس دادن، حرکات بدون توپ، استقامت، آرامش و رهبری وی غیر قابل انکار است. هنوز این قابلیت فوق‌العاده را دارد که بفهمد چه زمان باید خط میانی را رها کرده و به خط حمله بپیوندد و حریف را ویران کند. از کیفیت بازی وی کاسته نشده و هنوز مولفه کلیدی تیم به شمار می‌آید.

7. پدرو رودریگز - C

به خاطر هت تریکی که به تازگی انجام داده، مردم انتظار نمره بالاتری داشتند، ولی آیا در بازی‌های زیادی توانسته اینگونه بازی کند؟ در ازای هر بازی خوبی که انجام داده، در دو یا سه بازی هم ضعیف ظاهر شده است. بعضی‌ها می‌گویند که با 10 گل در صدر جدول گلزنان بارسا در لالیگا قرار دارد و باید نمره بهتری می‌گرفت، ولی بیایید دقیق‌تر نگاه کنیم. پدرو در مقابل رایو و ختافه هت تریک کرد. این شش گل در دو بازی به ثمر رسیده‌اند. پس تنها چهار گل در بقیه بازی‌ها وارد دروازه کرده است.

بله، او رقابت شدیدی با نیمار و الکسیس که پیشرفت کرده بود داشت، اما می‌دانیم که می‌تواند بهتر از این بازی کند. یادمان باشد که C یعنی نیاز به پیشرفت. اعتقاد دارم که پدرو در حال بازگشت به فرم دوران گواردیولا به سر می‌برد، اما اگر نتواند به آن شرایط بازگردد شگفت زده نخواهم شد. پس از هت تریک روز 31 شهریور مقابل رایو وایکانو که بسیار هجومی بازی کرد و بیشتر از بارسا صاحب توپ و میدان بود و فضای بسیار زیادی در اختیار ما گذاشت، تا 19 آبان و بازی مقابل بتیس پای پدرو به گلزنی باز نشد. وقتی متوجه می‌شوید که مسی با وجود مصدومیت بیش از پدرو در لالیگا پاس گل داده است، شاید فکر کنید که پیشرفت برای او کمی دور از انتظار است. فکر می‌کنم حرکات بدون توپ و سرعت و شتاب وی عالی است، چیزی که همیشه او را به یک خطر تبدیل می‌کند، مخصوصا وقتی پاس‌های عمقی سسک را دریافت می‌کند، ولی وقتی تیم حریف فشرده بازی می‌کند و پدرو را تحت فشار می‌گذارد، هنر پاس دادن وی باید تقویت شود. این اتفاق فصل پیش رخ داد و اگر می‌خواهد در تیم جایی داشته باشد و در کنار الکسیس یا نیمار بازی کند، باید در بازی در این منطقه پیشرفت کند. اما بیایید عادل باشیم، هنوز می‌تواند چنین گل‌هایی بزند. نیاز به پیشرفت.

8. آندرس اینیستا - B

شما نمی‌توانید از یک بازیکن انتظار همه چیز داشته باشید و با اینکه انتظار گل و پاس گل‌های بیشتری از اینیستا دارم، ولی تلاشش برای بازگشت به پشت توپ در هنگام دفاع عالی است. اصطلاح «یک مغز فوتبال واقعی» هرگاه که اینیستا در زمین بازی می‌کند برازنده وی است. نمره او بیشتر نزدیک A است تا C، ولی چون تعداد گل و پاس گل‌هایش زیاد نیست، به نظرم دادن A ارفاق زیاد از حد خواهد بود.

در بیشتر جنبه‌ها، او تقریباً در بهترین حالت قرار دارد، ولی هنوز عالی نیست. بازی‌های زیادی در دی و بهمن در جام حذفی خواهد بود و باید دید که چگونه از پس آنها بر خواهد آمد. همانند پیکه، بازیکنی است که در سال‌های اخیر در بازی‌های زیادی به میدان رفته و مارتینو تلاش خود را کرده که اینیستا را تا پایان همه بازی‌ها در زمین نگه ندارد. در اختیار داشتن اینیستا در بهترین فرم در بازی‌های مهم روبرو مانند سیتی اجباری است، پس برای بازی‌های کم اهمیت‌تر مثل جام حذفی بهتر است از سرخی روبرتو و سانگ استفاده شود. خیلی از A فاصله ندارد، ولی قطعاً هنوز به بهترین حالت خود نرسیده است.

9. الکسیس سانچز - C

بیایید اشتباه نکنیم. این فصل پیشرفت زیادی داشته اما هنوز راهی طولانی پیش رو دارد. پس از گل بی‌نظیرش مقابل رئال مادرید، در 10 بازی تنها سه گل به ثمر رساند. در کل، تعداد گلهایش در لالیگا برابر مسی و پاس گل‌هایش یکی کمتر از اوست. از یک طرف زدن گل به اندازه مسی نکته قابل تقدیری است. از طرف دیگر، آن تعداد سه گل کمتر از خاوی گورا، بازیکن رئال وایادولید است. اگر فکر می‌کنید B نمره بهتری برای الکسیس بود، زیاد با شما بحثی ندارم، ولی این نشان می‌دهد که فکر می‌کنید الکسیس در حد و اندازه‌های یک بازیکن 40 میلیون یورویی بازی می‌کند.

از نظر من، با دیدن بازی‌های فوق‌العاده وی برای اودینزه و شیلی، خیلی جای پیشرفت دارد. غیاب مسی به پیشرفتش کمک شایانی کرد چون مسئولیت‌های بیشتری بر عهده گرفت و به همین دلیل احساس می‌کنم باز هم می‌تواند پیشرفت کند. ساموئو اتوو در مایورکا خوش درخشید و سپس در بارسلونا کابوس همه تیم‌ها شد. پاتریک کلایورت در تیمی حضور داشت که ریوالدو و فیگو پیشکسوتان آن بودند، ولی به شیوه خودش روی تیم تاثیر می‌گذاشت. اکنون الکسیس باید اتوئو و کلایورت را معیار قرار داده و در بارسا نمایش خوبی داشته باشد. اگر صرفا به خاطر گلزنی‌هایش می‌خواهید به او نمره بدهید، سزاوار B است، اما وقتی هواداران به بازیکنی نمره 6.23 در بازی با ختافه، 4.45 مقابل بیلبائو و 6.38 مقابل میلان می‌دهند، شک نکنید جا برای پیشرفتش زیاد است.

10. لیونل مسی - C

هشت گل در 11 بازی لیگ و شش گل در سه بازی لیگ قهرمانان. بدون مصدومیت، ستاره تیم ما بدون شک در راه کسب A بود. بدون در نظر گرفتن رکورد گلزنی فوق‌العاده وی در سه سال اخیر، لایق کسب B بود. با این حال، می‌دانیم که آمادگی جسمانی در بازی مسی بسیار تاثیرگذار است. لئو همچنین در پی درخشش در جام جهانی است و بودن وی در آرژانتین برای ریکاوری بدین معناست که تنها روی بهبودی تمرکز کرده، در مدتی که الکسیس، پدرو، سسک و نیمار می‌توانند در غیاب بهترین تمام کننده طول تاریخ، کسب تجربه کرده و کارشان را یاد بگیرند.

برای جلوگیری از این مصدومیت‌های پی در پی، قطعاً پیشرفت نیاز است و فکر کنم همه سر این موضوع توافق داشته باشیم. هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم مسی در بازی‌های پیش رو مقابل سیتی و ال کلاسیکوی بعدی مشکل جسمانی داشته باشد. فصل پیش دیدیم که مقابل پاریس سن ژرمن و بایرن چه اتفاقاتی افتاد: به ترتیب، به خاطر گل زده در خانه حریف بردیم و شکست سنگینی متحمل شدیم. هیچ کس نمی‌خواهد چنین چیزی تکرار شود. وقتی به آمادگی کامل برسد نبوغ همیشگی‌اش به کار می‌افتد. ندادن A به مسی عجیب و غریب به نظر می‌آید، ولی اگر تمام تابستان در سراسر دنیا بازی دوستانه انجام نمی‌داد و به جای آن یک پیش فصل معمولی را سپری می‌کرد دریافت آن منصنفانه به نظر می‌رسید.

منتظر بخش دوم این کارنامه نیز باشید.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۷ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Gold.Marble
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
به نظرتون پدرو والکسی سانچز در یک سطح اند؟؟؟
واقعا که مسخرس...!!!


یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۲ (۱۱:۵۴)
 
Gold.Marble
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
ژاوی طبق معمول فوق العاده واستثنایی بود
ایول


یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۲ (۱۱:۵۰)
 
Mylove_Francesc
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
اکثرا نا عادلانه بودن


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۹۲ (۱۶:۳۰)
 
Ali_SHS
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
خنده داره!! والدس همیشه A بوده ، مونتویا آینده دار ترین دفاع راست دنیاست و کینگ لئو حتی از A هم A تره


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱۳:۳۴)
 
irancoolboy
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
به مسی C داده مسخره. اینا فقط واسه خودنماییه.
دستت درد نکه ماهان


پنج‌شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۲ (۱:۵۲)
 
PEREZ
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
نقل قول
گزارشش در مورد سال 2013 نیست

اتفاقا کاملا در مورد سال 2013 هستش.
خط اول متن چی نوشته؟؟
نوشته کارنامه سال 2013 !!


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۲۳:۵۶)
 
moh321
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
چه نمره دهی عجیبو غریبی
به مسی cمیده اونوقت به اینیستا b میده
واقعا که
ماهان جان کارت بیسته اسمتم تو لیسته


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۲۲:۱۱)
 
Mxplode
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
نقل قول
پدرو و سانچز رو با مسی مقایسه میکنه و بهشون C میده و بعد در کمال تعجب به مسی هم C میده.
مطمئنا کسی که این مقاله رو نوشته رونالدو رو بهترین بازیکن میدونه و میخواد بگه مسی اصلا در سطح رقابت با رونالدو هم نیست.
گزارشش کمی مغزضانه بود.


چه ربطی داره ؟!!! گزارشش در مورد سال 2013 نیست که، در مورد نیم فصل اول فصل 2013-14 ئه که مسی هم خیلی هفته هاشو مصدوم بوده. از هر کسی یه انتظاری باید داشت، مسی باید پیشرفت کنه تا به اوج برگرده، اون دو تا هم باید بازی بهتری به نمایش بذارن. بازم میگم، به نمره دهی دقت کنین، مثلا اگه الان مسی 18 ئه، باید 20 باشه، پس C = نیاز به پیشرفت. و اگه سانچز 15 ئه باید 17 باشه پس C = نیاز به پیشرفت. نمره ها بر اساس انتظار ها از هر بازیکن داده شده.


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۸:۱۷)
 
PEREZ
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
پدرو و سانچز رو با مسی مقایسه میکنه و بهشون C میده و بعد در کمال تعجب به مسی هم C میده.
مطمئنا کسی که این مقاله رو نوشته رونالدو رو بهترین بازیکن میدونه و میخواد بگه مسی اصلا در سطح رقابت با رونالدو هم نیست.
گزارشش کمی مغزضانه بود.


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۷:۱۹)
 
Mxplode
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
ممنون از لطف همه دوستان


به نمره دهی هم دقت کنید، C یعنی نیاز به پیشرفت در ترم بعد، که واقعا نیاز مسی هم همینه. به نویسنده درباره دادن این نمره خرده نگیرین.

من بیشتر از همه با این جمله ش حال کردم : «اگر مدافع جدیدی در 2014 نخریم، راسل و آندونی باید به دنبال شغل جدیدی باشند.» واقعا راس میگه !!


منتظر قسمت 2 باشین !


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۵:۲۵)
 
maryan
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
مسی C گرفته و پیکه B ؟؟؟
دنی آلویز چند شده؟
هنگ کردم!



چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۵:۱۴)
 
kamiba
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
درود به شرفت ماهان جان
فوق العاده بود. از خوندنش بیشتر از اینکه خسته بشم لذت بردم. دست مریزاد.


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۵:۰۳)
 
messi143
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
ممنون واقعا,زحمت کشیدی....
نسبتا موافقم با این تفسیر به جز بعضی هاش که واقعا در حقشون نامردیه,به نظر من مسی هر چی هم باشه حتی A هم براش کمه,اینو از روی تعصب نمیگم ولی مسی واقعا چیز دیگه اییه.
واسه ی سانچزم به نظرم B منطقی تره.


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۴:۵۲)
 
ahabarca
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
میخوام از آقای مولایی به خاطر ترجمه خوبشون تشکر کنم.
امیدوارم همیشه موفق باشند.
:)>- :)>- :)>- :)>-


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۴:۴۰)
 
m123456789
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
خیلی خوب ممنون
مشاهده لینک


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۴:۳۴)
 
78TARANE
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
مرسی خوب بود :)


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱۱:۳۹)
 
messineymar57
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
دمت گرم!


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۹:۴۶)
 
Nobody
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
آفرین بر شما ماهان جان!
من واقعاً خوشخالم که این سایت یک چنین مترجمهای خوبی داره...
امیدوارم همیشه موفق باشی...



چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۹:۴۲)
 
messi-.10
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
خیلی زحمت کشیدین تشکر


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۷:۰۰)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)



چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۳:۱۸)
 
tohidxavi
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
از ماهان بابت ترجمه این متن ممنونم .عالی بود.مرسی


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۱:۰۱)
 
PEREZ
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
با بی انصافی تمام به مسی C داده.
میگه لایق A هستش اما من بهش C میدم .


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۰:۳۵)
 
Dariush_HERO
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
من که خواستم بخونمش 3 ساعت طول کشید!دیگه چ برسه به ترجمش!ماهان جان خسته نباشی!
بدون شک اگه مسی مصدوم نمیشد خیلی بهتر از اینا عمل میکرد
زنده باد بارسا
زنده باد مسی


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۰:۳۳)
 
hamedkazemi
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
چ خیری من موندم تو خبر


چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ (۰:۱۲)
 
OMDI@FCB
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
عالی بود..
الحق که باید قهرمان بشیم با این تیم


سه‌شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۲ (۲۳:۵۵)
 
danialfarzane
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
ماهان جان فقط میتونم بهت بگم آفرین... =D> =D> =D>


سه‌شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۲ (۲۳:۳۴)
 
Alireza.Mirzaei
پاسخ به: کارنامه های کریسمسی (بخش اول)
یا ابالفضل... !!
ماهان جان اینو تنهایی ترجمه کردی؟!!!!!!
بابا ایول....دست مریزاد....



سه‌شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۲ (۲۳:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۱ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!