به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!لیگ قهرمانان
فرستنده مسیح تقی پور در تاريخ شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۰:۴۲) (۱,۲۴۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
نویسنده: مسیح تقی پور / FCBarcelona.ir

آبی اناری‌ها بالاخره باختند. اتفاقی که دیر یا زود به وقوع می‌پیوست، نمایش‌های بارسا مقابل میلان (بازی رفت) و بایرن در فصل قبل و اکنون آژاکس این حس را القا میکند که «کم میبازیم اما بد میبازیم».

بسته به این است که مثبت اندیش باشی یا بدبین. بسیاری این شکست را لازم و مفید میدانند و بسیاری زمین و زمان را با سوزن انتقادشان به هم دوخته‌اند. ولی شکست همیشه بد است، آدم حس بدی دارد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

اما فراموش نکنیم شکست در هر زمینه‌ای از زندگی نعمت است. چون بیش از هر زمانی جلوی چشممان علامت سوال سوال را پررنگ می‌کند. چرا باختیم؟ سوالی که می‌توان سطحی پاسخش داد یا کمی عمیق‌تر و ریشه ای‌تر. این سوال قطعا همراه انتقاد است چون اتفاق بدی رخ داده اما انتقاد باید حرفه‌ای باشد. پیکه با وضع موجود مطمئن‌ترین مدافع بارساست هرچند بسیار افت کرده باشد، مونتویا و پدرو سرمایه‌های لاماسیا هستند. نباید انتظار داشت مونتویا یک شبه «دنی لایی زن» شود! با یک هتریک نباید پدرو را به عرش برد و با یک یا چند بازی ضعیف به زیر فرش! نمیتوان انتهای فصل چند بازیکن را به این جرم که در حد بارسا نیستند بیرون انداخت! پس کمی منطقی باشیم.

بازی بد تیم در این بازی قابل انکار نیست اما باید از هر بازیکنی که لباس آبی اناری بر تن دارد در کنار انتقاد بجا، حمایت کرد. کاری که بارسا 2 فصل برای الکسیس انجام داد و اکنون ثمره‌اش را دیده است.

مصدومیت‌ها

دم دست‌ترین و شاید مهمترین بهانه برای باخت بود. تیمی که بهترین مهره‌هایش از دروازه بان گرفته تا مدافع و مهاجم را ندارد قطعا کیفیت همیشگی را نخواهد داشت. در یک کلام بارسا در این بازی تعادل نداشت. سمت راست و چپ تیم کاملا فلج بود، نه پویول دینامیک لازم برای انتقال توپ به فاز حمله را داشت و نه مونتویا توانست انتظارات را برآورده کند. بدتر اینکه این 2 حتی در امور دفاعی هم موفق نبودند.

بارسا ساده ولی در عین حال بسیار پیچیده بازی میکند. برای حفظ توپ و انجام حرکات رو به جلو نیاز به تعدد نفرات و جایگیری مناسب دارد. مثل یک چند ضلعی که مدام شکلش عوض میشود. حرکات منظم روی اضلاع و قطرهای این چند ضلعی نهایتا دفاع حریف را گیج کرده و راه نفوذ را مینمایاند. در این بازی بارسا تا قبل از گل ژاوی نتوانست حتی این چند ضلعی را تشکیل دهد و پس از آن هم برش و تعادل لازم را نداشت. این نقیصه با بازگشت بازیکنان اصلی و خصوصا مسی که نقطه مرکز این اشکال هندسی است برطرف خواهد شد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

تاتا مارتینو

انتظارش را نداشت. این آژاکسی نبود که او آنالیز کرده بود. آنها تمام نقشه‌هایش را بر باد دادند. اما او حتی در انتخاب نفرات هم دچار اشتباه شد. کاپیتان پویول از اوج فاصله داشت و انتخابش برای پست فعالی مثل دفاع راست مناسب نبود، یک بازیکن جوان میتوانست حداقل تحرک بیشتری به جناح راست بدهد. بارترا در این فصل نشان داده که بسیار شایسته‌تر و قابل اطمینان‌تر از ماسکرانو است، سرمایه‌گذاری روی او قطعا جواب میدهد. گرچه تلاشهای ماسکرانو قابل ستایش است اما او برای این پست ساخته نشده و سخت‌گیری لازم را ندارد.

تاتا با قرار دادن فابرگاس در پست 9، میخواست بازی را تحت کنترل خود در آورد و با حفظ توپ فشار حریف با انگیزه خود را مهار کند. او می‌خواست از این بازی اقتصادی‌ترین نتیجه ممکن را بگیرد که تا حدی هم منطقیست. گرچه اینگونه نتیجه گرا بودن برای بارسایی‌ها آرمانی نیست، اما اشتباه دیگرش قرار دادن ژاوی تازه از مصدومیت بازگشته بود.

هافبک‌های ظریف بارسا نمیتوانند در این بازیهای پرفشار خط هافبک حریف را به خوبی پرس کنند. خصوصا ژاوی که کم تحرک‌تر از بقیه است. بارسا حتی میانه میدان را هم تا قبل از اخراج بازیکن حریف به آژاکس باخته بود. چیزی که مارتینو انتظارش را نداشت و همین تیم را سردرگم کرده بود. حضور همزمان سانگ و بوسکتس میتوانست برای تفکرات تاتا گزینه بهتری باشد، یا حتی اعتماد کردن به سرجی روبرتوی جوان و پر انگیزه.

تاتا قابل ستایش عمل کرده و نکات مثبت فراوانی به بارسا اضافه کرده است اما تیم او هنوز هارمونی لازم را ندارد و به همین دلیل است که از دید بسیاری زیبا بازی نمیکند. این تیم هنوز به زمان نیاز دارد تا از این سردرگمی بیرون آید.

بازیکنان

هر فوتبالیست روز خوب و روز بد دارد، ولی زمانی که همه بد باشند «واویلا» میشود! خط دفاعی نامتوازن بارها دچار اشتباه شد، پینتو نزدیک بود کاری کند کارستان، اینیستا توپ را جلو میبرد اما برنامه‌ای برای بعدش نداشت. پدرو موقعیت‌های بسیاری را هدر داد و ... آنقدر بد بودند که خودشان انگشت اتهام را به سمت خود نشانه رفتند. همه بازیکنان به نحوی عملکرد خود را زیر سوال بردند و امیدواریم دیگر شاهد چنین نمایشی نباشیم.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

هرچی سنگه پیش پای لنگه!

«تیمی که قهرمانی اروپا را میخواهد حق ندارد اینگونه بازی کند». مصدومیت‌ها، افت مقطعی بازیکنان و اشتباهات مربیان همیشه بوده و هست. بارسلونای بزرگ نباید تحت تاثیر بازی حریف قرار گیرد بلکه باید بازی خود را هرجور که میخواهد به حریف دیکته کند. باید مدافعین سخت گیر‌تر و با کلاس تری داشته باشد تا در لحظات سرنوشت ساز دیدارهای بزرگ دستش در پوست گردو نماند. باید آنقدر مقتدر باشد که در غیاب ستارگانش هم کوبنده بازی کند. باید آنقدر منسجم باشد که برای حریف روزنه امیدی باقی نگذارد. باید آنقدر انگیزه داشته باشد که در هر بازی شوق و احساس غرور را در دل هر بیننده‌ای بنشاند. باید آنقدر متنوع باشد که بتواند دفاع یک تیم 10 نفره را باز کند!

نباید دنبال بهانه باشیم. بلکه باید از این دیدار درس بگیریم برای بهتر شدن. تاتا درس بگیرد، بازیکنان درس بگیرند و سران باشگاه در یابند که شاید تیم نیاز به تقویت داشته باشد.
ارزش: ۸.۰۰ (۵ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ژاویر
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
باید یه فکر اساسی کنن


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۹:۰۲)
 
hmjz_1
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
دو ساله ما طرفدارها در حسرت تجهیز تیم موندیم. دو ساله با دفاع اتوبوسی مشکل داریم و علاجش نکردیم . دو ساله دفاع وسط سرزن نداریم و علاجش نکردیم. آخه تا کی از جام اروپا بمونیم به خاطر این مشکلات و هر نقل و انتقالی فقط چشممون خشک بشه به در باشگاه که کسی که بتونه این ضعف ها را پوشش بده نمیاد.


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۷:۲۳)
 
danialfarzane
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
نقل قول
بارسلونای بزرگ نباید تحت تاثیر بازی حریف قرار گیرد بلکه باید بازی خود را هرجور که میخواهد به حریف دیکته کند. باید مدافعین سخت گیر تر و با کلاس تری داشته باشد تا در لحظات سرنوشت ساز دیدارهای بزرگ دستش در پوست گردو نماند.

حالا به نظر شما 9 کلاسیک مهمتره یا یه مدافع با ویژگی های بالا؟؟؟


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۶:۳۶)
 
messineymar57
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
پویول چون خیلی وقت مصدوم بوده اینجوری بازی میکنه.
پدرو هم بازیکن خوبیه فقط یکم حمایت لازم داره.
این باخت باعث شد هیچ تیمی رو دست کم نگیریم.


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۵:۰۵)
 
moji.aref
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
نقل قول
«تیمی که قهرمانی اروپا را میخواهد حق ندارد اینگونه بازی کند». مصدومیت ها، افت مقطعی بازیکنان و اشتباهات مربیان همیشه بوده و هست. بارسلونای بزرگ نباید تحت تاثیر بازی حریف قرار گیرد بلکه باید بازی خود را هرجور که میخواهد به حریف دیکته کند. باید مدافعین سخت گیر تر و با کلاس تری داشته باشد تا در لحظات سرنوشت ساز دیدارهای بزرگ دستش در پوست گردو نماند. باید آنقدر مقتدر باشد که در غیاب ستارگانش هم کوبنده بازی کند. باید آنقدر منسجم باشد که برای حریف روزنه امیدی باقی نگذارد. باید آنقدر انگیزه داشته باشد که در هر بازی شوق و احساس غرور را در دل هر بیننده ای بنشاند. باید آنقدر متنوع باشد که بتواند دفاع یک تیم 10 نفره را باز کند!


کاملا درسته. ولی گاهی اوقات این باختها برای بهتر شدن تیم لازمه. بهتره مثبت اندیش باشیم. ویوا بارسا


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۴:۰۲)
 
themistroxavi71
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
نقل قول
تاتا درس بگیرد، بازیکنان درس بگیرند و سران باشگاه در یابند که شاید تیم نیاز به تقویت داشته باشد.



سران باشگاه عقل ندارن


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۴۳)
 
shakib10
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
همه صحبت ها منطقی بودن. کاملا .بارسا یدونه ای


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۰:۵۷)
 
Mxplode
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
کل مقاله یه طرف، این جمله یه طرف : نباید انتظار داشت مونتویا یک شبه «دنی لایی زن» شود!


دست گلت درد نکنه آقا مسیح. سایتمون با حضور افرادی مث شما به شدت حرفه ای شده.

ایشالا با برد خوب جلو بیلبائو از این خفقان و فشاری که رو تیمه خارج شیم.


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۱۰:۱۹)
 
kamiba
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
باخت به آژاکس باخت بدی بود و تنها 1 دلیل داشت و اونم مصدومیتهای بارسایی ها بود


یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ (۸:۱۶)
 
maryan
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
بعد از مدتها امروز یه مقاله خوب تو سایت گذاشتین. لذت بردم. مرسی مسیح .


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۳:۲۵)
 
peymanimpm
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
پدرو بازیکن فوق العادیه ایه ولی از نظر روحی به مشکل خورده وگرتپنه توانایی های فنی بالایی داره
اگه از نظر روحی خوب باشه واقعا بازیکن با استعدادیه



شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۳:۰۱)
 
irancoolboy
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
باهات موافقم.این باخت رو حتما باید میاوردیم.
باید متوجه میشدیم پویول دیگه در حد گذشتش نیست.باید خود پویول هم به این نتیجه برسه که دیگه کم کم باید خداحافظی کنه.(با اینکه خیلی دوستش دارم).
مقاله ی خوبی بود.بازم بنویس


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۵۸)
 
Senorita10
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
موافقم پدرو اعتماد به نفشو از دست داده


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۴۸)
 
messi-.10
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
خیلی عالی بود
همه درس میگیرن ولی سران باشگاه فکرنکنم



شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۲۴)
 
fshiri92
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
اینکه بگیم پدرو بازیکن خوبی نیست درست نیست .
مشکل اینجاست دیگه اون فرار های همیشگی خودشو انجام نمیده و تنبل شده و اعتماد به نفسش از دست رفاه


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۱۹)
 
iniesta.reza
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
مقاله ی منطقی و خوبی بود


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۱۶)
 
God-Of-Ps
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
خوب نوشتی اما با بعضی بخشاش نمیشه موافق باشم...اعتماد به پدرو از اون بخشاشه...بازیکنی که بعد این همه سال نتونه خودشو نشون بده و 2 تا بازی پشت سر هم خوب باشه با اعتماد بهش فرصت از بقیه گرفته میشه...مگه پدرو چه کار مفیدی انجام میده که یه بازیکن جوون نمیتونه اونکارو بکنه؟چه نوع گلی رو میزنه که مثلا جرارد دولفئو نمیتونه بزنه؟
اتفاقا با اعتماد به پدرو لاماسیا رو از بین میبریم که بازیکن جوونی مث کوئنکا نمیتونه بازی کنه..از پراید نمیشه بنز ساخت...


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۱۵)
 
fshiri92
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
برای بازی با بیلبائو خیلی میترسم .باید بهترین بازی رو انجام بدن .به امید پیروزی .اگر ببریم نصف راه رو رفتیم


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۴۰)
 
Ali_messilover
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
مثل همیشه عااااالی بود
ایول MASIH


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۲۵)
 
سوداگر
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
به قول فارسها بی خیال به ترکی آییوختی بابا به قول ماکرمانشاهیان ولیکه باوه به خدا این اتفاق هرچنددهه یکبارمی افته (البته من هم موافقم حق اینگونه بازی کردن رونداریم)ولی گاهی اوقات لازم این جوری ببازی


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۲۳)
 
PEREZ
پاسخ به: آژاکس - بارسا از نگاهی دیگر؛ سنگی برای پای لنگم آرزوست!
نقل قول
«تیمی که قهرمانی اروپا را میخواهد حق ندارد اینگونه بازی کند». مصدومیت ها، افت مقطعی بازیکنان و اشتباهات مربیان همیشه بوده و هست. بارسلونای بزرگ نباید تحت تاثیر بازی حریف قرار گیرد بلکه باید بازی خود را هرجور که میخواهد به حریف دیکته کند. باید مدافعین سخت گیر تر و با کلاس تری داشته باشد تا در لحظات سرنوشت ساز دیدارهای بزرگ دستش در پوست گردو نماند. باید آنقدر مقتدر باشد که در غیاب ستارگانش هم کوبنده بازی کند. باید آنقدر منسجم باشد که برای حریف روزنه امیدی باقی نگذارد. باید آنقدر انگیزه داشته باشد که در هر بازی شوق و احساس غرور را در دل هر بیننده ای بنشاند. باید آنقدر متنوع باشد که بتواند دفاع یک تیم 10 نفره را باز کند!

این قسمت رو عالی گفته ، کاملا باهاش موافقم.


شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۸ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!