به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیکال کلاسیکو
فرستنده مسیح تقی پور در تاريخ دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۷:۵۹) (۱,۳۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
نویسنده: مسیح تقی پور / FCBarcelona.ir

شاگردان جراردو مارتینو در دهمین گام لیگ موفق شدند رئال مادرید را از پیش رو بردارند و فاصله‌ای 6 امتیازی با رقیب دیرینه ایجاد کنند. هرچند بازی کم حاشیه نبود اما هیچکس توان انکار برتری بارسلونا را ندارد. مردان کاتالان هوشمندانه و عالی بازی کردند تا سکانس تحقیرهای متوالی کهکشانی‌ها پس از مدتی استارت بخورد.

ترکیب دو تیم : هوش مارتینو- وحشت آنجلوتی

آنجلوتی گرچه مربی بزرگیست اما دوئل را به مارتینوی اروپا ندیده باخت. آن هم قبل از شروع مسابقه! مربی ایتالیایی بیش از آنکه همه را شگفت زده کند خودش سورپرایز شد. وحشت از تکرار تاریخ مانیتا وی را برآن داشت که از تاکتیک نخ نما شده حضور مدافع مخرب در پست هافبک دفاعی استفاده کند. چینش تیم آن هم با سه هافبک دفاعی پیامی جز این ندارد. راموس مامور مهار مسی در 3/1 میانی زمین بود و همچنین باید در تخریب بازی‌سازی هافبک‌های خلاق کاتالان به خدیرا و مودریچ کمک میکرد. اما عجیب‌ترین تصمیم کارلتو استفاده از گرت بیل بود. تصمیمی که نمی‌توان نامی به جز توجیه گران‌ترین خرید تاریخ را بر آن نهاد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

اما مارتینو در سوی مقابل با نیمکت نشین کردن الکسیس و پدرو، فابرگاس را در نقش مسی بازی داد و در حقیقت او را طعمه هافبک‌های رئال کرد و مسی توانست آزادانه‌تر از فضای پشت مارسلو حرکت کند. حربه‌ای که اگر مسی سرحال و آماده بود نتیجه را برای سفید پوشان سنگین‌تر میکرد.

نبوغ تمام برزیلی

3 بازیکن برزیلی بارسا بازی فوق‌العاده‌ای ارائه کردند. نیمار جونیور به راحتی کارواخال را بلعید! او بارها خط دفاعی رئال را آزار داد، پاس گل الکسیس را فراهم کرد و گلی به ثمر رساند که فقط یک بازیکن بزرگ میتواند بزند، نه یک بازیکن صرفا گران!. گرچه این اولین لایی! این دیدار نبود و هموطنش آلوز هنر و نبوغ برزیلی‌ها را تکمیل کرد و با رقم زدن صحنه‌ای تاریخی در الکلاسیکو‌ها، کلکسیون افتخارات کریستیانو را تکمیل کرد. با این تفاوت که او دیگر وسط زمین گریه نمی‌کند!

اما دیگر برزیلی درخشان که شایسته تقدیر است آدریانوست. او با بازی بی‌نقص خود به همراه دنی آلوز اجازه نفوذ چندانی به بازیکنان کناری رئال ندادند و آنها را در حسرت یک سانتر خطرناک گذاشتند. آنها یکی از مهمترین عوامل استحکام دفاعی بارسا بودند.

والدس، بمان!

بی شک این فصل درخشان‌ترین فصل اوست. ویکتور با سوپرواکنش‌هایش بارها توانایی‌هایش را اثبات کرد و بدشانس بود که این شب خوب با گلی که میتوانست نخورد به پایان رسید. خبر رفتن او در پایان فصل همه را غمگین خواهد کرد. امیدواریم او به آنچه شایستگی‌اش را دارد برسد و در جام جهانی مرد اول دروازه اسپانیا باشد.

آندرس اینیستا، ستاره بازی

در شبی که نگاه‌ها به دو زوج تهاجمی دو تیم بود، بازی زیرپوستی و موثر دن آندرس عامل برتری بارسا بود. او هر کار که میخواست انجام داد و قدرت رهبری خارق العاده‌اش را بار دیگر نشان داد. این تحسین برانگیزترین نمایش این فصل او بود که نوید بازگشت مجدد شوالیه رنگ پریده به روزهای اوج را میداد.

تعویض‌های طلایی

مارتینو نمیتوانست بهتر از این تعویض کند. الکسیس با ورودش علاوه بر کمک به آلوز خسته در کانال راست، گلی به ثمر رساند که نه تنها نیوکمپ، نه تنها مادرید، بلکه تمام تاج و تخت سلطنتی اسپانیا را لرزاند!

گرچه بسیاری کارشناسان سطحی نگر تسلط رئال بر توپ در بخشی از نیمه دوم را حاصل قدرت آنها میدانند، اما به واقع مارتینو در حال اجرای پلن بی‌بود. بارسا به جای تلاش برای مالکیت مطلق توپ خطر نکرد و با تجمع در 3/1 زمین خودی عملا خطر ضد حمله را دفع کرد. تاکتیک هوشمندانه دیگر مارتینو متوقف کردن رئالی‌ها حتی با خطا در همان منطقه بود که باعث شد انها نتوانند پشت محوطه جریمه به ضربه آزاد برسند. پلن بی‌ تاتا با ورود سانگ و استفاده از دو هافبک دفاعی تکمیل شد.

مسی کم فروغ، هدیه‌ای برای آنجلوتی

بارسا تنها یک مسی آماده کم داشت تا مادرید را با گلهای بیشتری بدرقه کند. گرچه همواره تیم‌های بزرگ برنامه ویژه‌ای برای مهار او دارد اما او بزرگ‌تر از این حرفهاست که مهار شود. لئو پس از مصدومیت‌های پی در پی هرگز به سطح آرامانی بازنگشته است و این کاملا طبیعیست. اما او بهترین بازیکن جهان است و به زودی نمایش‌های فوق‌العاده‌اش را تکرار خواهد کرد.

داور دقت کن!

نیازی به مصداق نیست چون همه چیز روشن است. مشکل ذهن فراموشکار رئال مادرید و طرفدارانش است که تنها دنبال توجیهی برای هضم شکست هستند. شکستی که نه تنها در نتیجه بلکه همه جانبه بود. شاید شکست پرز در خرید نیمار و تلکه شدندش توسط لوی، مدیر تاتنهام دردناک‌تر باشد.

آنها نیک می‌دانند که چند الکلاسیکوی گذشته با الطاف داور طعم شکست را نچشیدند و این فصل هم جایگاه سوم جدول را وام دار همین اشتباهات هستند. قضاوت در باب اشتباه بودن یا نبودن تصمیم داور مربوط به کارشناسان داوریست اما نکته قابل تامل فرافکنی بی‌حد و اندازه رقیب است. درک نمیکنم چرا روی اخراج نشدن راموس ( و امثال او مانند اسین و آلونسو در فصل قبل)، نادیده گرفته شدن پنالتی بارسا در این بازی (و بازیهای قبل) مانوری داده نمی‌شود اما تعدادی کودک ناآگاه هند آدریانو را پنالتی سوخته میدانند! درک نمیکنم چرا اعتراض والدس به داور در الکلاسیکوی قبل محرومیت دارد اما اعتراض توام با توهین کریستیانو خیر؟

کمی دور - خیلی نزدیک

به هر حال اشتباهات داوری همیشه بوده، هست و خواهد بود. پنهان شدن پشت این نقاب واقعیت را عوض نمی‌کند. واقعیت این است که آبی اناری‌ها شایسته پیروزی بودند. واقعیت این است که نیمار میتواند لقب موفق‌ترین خرید تاریخ را به دوش بکشد.

بارسلونا روز به روز بهتر می‌شود. تیم مارتینو شاید خیلی نزدیک به تیمی رویایی باشد اما هنوز با آن فاصله دارد.

مارتینو نمره قبولی را گرفته اما هنوز 20 نشده است. ماموریت لالیگا به پایان نرسیده و آبی اناری‌ها آماده‌اند تا بار دیگر دفاع از قهرمانی و قهرمان ماندن را به مادرید بیاموزند.
ارزش: ۹.۰۰ (۶ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mazaherxavi
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
از این به بعد باید منتظر داوریهای بر ضد بارسا باشیم تا دوریالیها به ما برسند که عمرا بتونند


سه‌شنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۲ (۲:۵۷)
 
peymanimpm
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
به نظر من تاتا با دادن مالکیت توپ به رئال و استفاده از ضد حملات همون بلایی را سر رئال آورد که خود ما فصل قبل از خود رئال و تیمای دیگه ضربه میخوردیم یعنی یه توپ که لو میدادیم یه ضد حمله رو دروازمون میشد و گل میخوردیم ولی این فصل ما با همین نقشه گل دوم را به رئال زدیم و موقعیتای دیگه مثل شوت نیمار که لوپز گرفت و حرکت دنی آلوز و چند صحنه ی دیگه با یه پاس سریع ضد حمله میزدیم به نظر من تیکی تاکا عالیه ولی اگه دفاع حریف سرسخته باید توپ را داد به حریف و حالا که میتونیم از ضد حملات استفاده کنیم با یه پاس سریع به گل برسیم
تاتا واقعا مربی با فکریه



سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۲۲:۱۶)
 
onlymessi10
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
آقا مسیح مثل همیشه فوق العاده بود


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۲۰:۲۷)
 
xavi_12
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
آرهــــــــــــــــ
واقعا آندرس بهترین بازیکن زمین بود ؛ قبـــــــول دارمــــــــــ



سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۹:۰۱)
 
MIX.FCB
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
یک روز بعد از برگزاری بازی ال کلاسیکو، کانال پلوس لبخوانی بازیکنان باشگاه رئال را منتشر کرد.

سایت گل- بازی ال کلاسیکو روز شنبه برگزار شد و به پایان رسید ولی هنوز اخبار متعددی درمورد این بازی به روی خبرگزاری ها می آید. یکی از این گزارشهای جدید، لبخوانی صحبت های بازیکنان رئال مادرید در نیمه اول بازی است.

در گزارشهای منتشره ویدئویی بعد از گل اول بارسا که توسط نیمار به ثمر رسید،سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو با هم جرو بحث تندی داشتند که دراینجا می توانید لبخوانی این گفتگو که توسط پونستی و کانیزارس انجام شده مطالعه کنید:

کریس به راموس: خیلی بد؛ خیلی بد. همگی عقب کشیده ایم. همه عقبیم و ما اینجا تنها هستیم

راموس به کریس: همه مان گند زدیم..دست و پا بسته گند زده ایم...همه اش پشت توپ هستیم.این عقب هستیم ..همه مان گند زده ایم.

بعدو بعد از اتمام نیمه اول بازی، راموس با رونالدو و مودریچ صحبت کرد:

راموس به رونالدو: ما بهتر فشار می آوریم. اگر تیم حریف تیم کوچکی در زمین نباشد، ما هم بزرگ و خوب بازی می کنیم

راموس به مودریچ: رو به جلو فشار می آوریم. ما اینجا هستیم

راموس گفتگوی کوتاهی هم با آنچلوتی داشت:

آنچلوتی به راموس: بیشتر بازی خواهیم کرد

راموس به آنچلوتی: بله..خیلی توپ را از ما می دزدند

گفتگوی دیگری هم بین راموس و په په بود و ستاره پرتغالی از راموس خواست تا پست هایشان را تغییر دهند تا او در خط میانی بازی کرده و سرخیو به خط دفاعی برود.همه این ایده ها بدون مشورت با آنچلوتی به ذهن په په رسیده بود:

په په به راموس: سرخیو! تو آنجا بمان و من اینجا بهتر بازی می کنم

راموس از په په خواست که جلوتر بیاید: آره ولی من نمی توانم از پستم خارج شوم..من اینجا را پوشش داده ام

بعد از آن ودر نیمه دوم بازی، با ورود بنزما به زمین، صحبت هایی رخ و بدل شد و کریستیانو رونالدو به بنزما گفت:« بیا کریم..برویم جلو..اینها گند زده اند.»



خخخخ...خنده داره بخدا...!


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۷:۵۳)
 
***messi***
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
قلم زیبا و روانی داری دوست عزیز ...ممنون
اگه مسی آماده بود...!



سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۷:۳۴)
 
danialfarzane
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
نقل قول
والدس، بمان!

یعنی میشه؟؟؟


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۴:۲۰)
 
moh321
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
من از 20 نمره به تاتا 16 میدم چون هنوز دو جام هم نگرفتیم و فقط یه سوپر کاپه که اون هم زیاد ارزشی نداره.
امید وارم که به بهترین تیم دنیا هم در سال 2014 برسیم و این مقامو از بایرن بگیرم.
خوب در این شکی نیست که تاتا بهتر است از آنچلوتی.


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۲:۵۸)
 
Ali_SHS
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
قلمت حرف نداره مسیح جاااان


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۱:۵۶)
 
raminpanahi
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
به امید خدا امسال سه تا جام میاریم


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۰:۴۴)
 
barca5-0
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
بهترین نکته این بازی به نظر من اجرا کردن پلن بی توسط مارتینو بود چیزی که دو مربی قبلی بارسلونا نداشتن.
درسته نباید رئالی ها خودشون رو پشت داوری مخفی کنن.
خودمون هم باید این کار رو رعایت کنیم مثلا بازی برگشت جام حذفی پارسال تو این سایت باخت رو به گردن داور انداختیم در حالی باختمون از جانب تاکتیکهای غلط مربیمون بود.

نقل قول
واقعیت این است که نیمار میتواند لقب موفق ترین خرید تاریخ را به دوش بکشد.

هنوز خیلی زوده برای این لقب ولی مشخصا بازیکن خیلی بهتری نسبت به بیل خریدیم


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱۰:۰۸)
 
kamiba
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
نقل قول
مارتینو نمره قبولی را گرفته اما هنوز 20 نشده است. ماموریت لالیگا به پایان نرسیده و آبی اناری ها آماده اند تا بار دیگر دفاع از قهرمانی و قهرمان ماندن را به مادرید بیاموزند.


من هم کاملا موافقم. باید از تاتا با قدرت حمایت کرد.ثابت کرد که پتانسیل سر مربی گری بارسا رو داره.


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۸:۵۶)
 
themistroxavi71
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
برد بارسا رو به همه تبریک میگم


به نظرم مالدیو چیزی کمتر از بارسا نبود و بازی خوبی انجام داد.آمار بازی تقریبا برابر بود


بارسا برای قهرمانی c l و بردن تیمهایی مث درتموند و بایرن باید خیلی بهتر بشه


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۷:۳۲)
 
Senmout
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
سلام به بارسایی های عزیز
تبریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییک...
ولی باور کنین دلم برا گوآردیولا و بارسای گوآردیولا خیلی تنگ شده...
این بارسا باید یه سر و گردن از رئال متحول شده بالاتر می بود، ولی انصافا رئال پا به پای بارسا اومد جلو.
یعنی از نظر من تفاوت چندانی بین بارسا و رئال نبود



سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۱:۰۳)
 
PEREZ
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
نقل قول
گرچه بسیاری کارشناسان سطحی نگر تسلط رئال بر توپ در بخشی از نیمه دوم را حاصل قدرت آنها میدانند، اما به واقع مارتینو در حال اجرای پلن بی بود. بارسا به جای تلاش برای مالکیت مطلق توپ خطر نکرد و با تجمع در 3/1 زمین خودی عملا خطر ضد حمله را دفع کرد.


این نقشه مقابل تیم های قویتر جواب نمیده!!!!!


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ (۰:۱۳)
 
moji.aref
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
نقل قول
مارتینو نمیتوانست بهتر از این تعویض کند. الکسیس با ورودش علاوه بر کمک به آلوز خسته در کانال راست، گلی به ثمر رساند که نه تنها نیوکمپ، نه تنها مادرید، بلکه تمام تاج و تخت سلطنتی اسپانیا را لرزاند!
گرچه بسیاری کارشناسان سطحی نگر تسلط رئال بر توپ در بخشی از نیمه دوم را حاصل قدرت آنها میدانند، اما به واقع مارتینو در حال اجرای پلن بی بود. بارسا به جای تلاش برای مالکیت مطلق توپ خطر نکرد و با تجمع در 3/1 زمین خودی عملا خطر ضد حمله را دفع کرد. تاکتیک هوشمندانه دیگر مارتینو متوقف کردن رئالی ها حتی با خطا در همان منطقه بود که باعث شد انها نتوانند پشت محوطه جریمه به ضربه آزاد برسند. پلن بی تاتا با ورود سانگ و استفاده از دو هافبک دفاعی تکمیل شد.

همینه. اون چیزی که ما میخواستیم داره انجام میشه. یعنی پلان بی. این عالیه. باید به هوش مارتینو آفرین گفت. ویوا بارسا ویوا تاتا


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۲۳:۱۰)
 
maryan
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
بی صبرانه منتظر روزهای پرفروغ مسی دوست داشتنی مون هستیم.


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۲۲:۵۰)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک



دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۲۲:۰۷)
 
hamedkazemi
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
fi fi


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۵۳)
 
PERSPOLIS2012
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
مطمئن باشید تیممون از این هم بهتر میشه تیم هنوز به اون چیزی که مارتینیو در نظر داره نرسیده ولی دفاع تیمیمون خیلی بهترشده که پارسال افتضاح بودیم.
تاتا مربی صاحب سبک و تاکتیکیه وگرنه الان تو بارسا نبود.


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۱۳)
 
ahahah
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
بارسا از همه نظر در این بازی فوق العاده بود.
ممنون بارسلونای کبیر !!!



دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۱۱)
 
78TARANE
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
وااااااااااااااااااااالدز بمان !!!!!!!!!




کاش مسی هم تو بازی پر فروغ تر بود . اگه مسی بهتر بود بازی دیگه خیلی خوب میشد .


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۹:۵۷)
 
fshiri92
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
مقاله فوق العاده ای بود .
فقط منتظرم مسی دوران ریکاوریش تموم شه و بیاد رو فرم وآلبا برگرده .
اونوقت حریف می طلبیم .
بازی های آینده خیلی مهمه .اتلتیکو داره دنبال ما میاد و بازی ها فشردست و تیم هنوز تو خوشحالی الکلاسیکوست .
نباید مثل بازی با اوساسونا امتیاز از دست بدیم . هدف بردن لالیگاست .
امیدوارم دیگه هیچکی مصدوم نشه و آلبا هم تا 2 هفته دیگه برگرده تا تیم کامل بشه


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۹:۴۳)
 
fshiri92
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
تو همه جا میگن مسی تموم شده .نیمار با درخشش خود باعث پایان مسی شده .نمیدونم از این حرفا
مسی امسال خیلی بد شانس بوده تا اومد از بعد بازی برگشت میلان فصل پیش رو فرم بیاد مصدوم شده .
الانم که مطمئنا همونطور که از بازی با مادرید و میلان فهمیدم ، تو دوران ریکاوری هست و خیلی فشار نمیاره به خودش .
فقط خداکنه دیگه مصدوم نشه چون اگه مصدوم نشه هیچکی جلو دارش نیست . تنها چیزی که مسی رو متوقف میکنه مصدومیته.
یه بار دیگه می خوام تمام منتقدا رو سر جاشون بشونه


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۹:۴۰)
 
Mylove_Francesc
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
مرسی جالب بود! منم کاملا موافقم که مسی فعلا اون مسی خارق العاده نیس


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۸:۵۲)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک



دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۸:۲۰)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک



دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۸:۱۷)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
penaldooo


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۸:۱۴)
 
messi-.10
پاسخ به: ویژه ال کلاسیکو: کمی دور - خیلی نزدیک
نقل قول
ترکیب دو تیم : هوش مارتینو- وحشت آنجلوتی


مارتینو فکر هم جا رو میکنه و تعویض هاش هم خیلی عالیه برعکس فصل گذشته که تعویض های تیم اکثرا بی تاثیر بودن مارتینو مرد روزهای سخته


دوشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۲ (۱۸:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۳ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!