به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مالاگا - بارسا از نگاهی دیگراختصاصی
فرستنده مسیح تقی پور در تاريخ دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷:۰۶) (۱,۱۳۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مسیح تقی پور / FCBarcelona.ir

آبی و اناری‌ها در دومین هفته از رقابتهای لالیگا، موفق به شکست مالاگا در یک دیدار دشوار شدند.

بارسلونا در گام دوم مالاگا را در زمین خود شکست داد تا برای چهلمین هفته پیاپی صدرنشین بی‌چون و چرای لالیگا باشد. هرچند مصدومیت مسی و بازی مقابل مالاگای برند شوستر (تنها مربی فعلی لالیگا که قهرمان اسپانیا شده است) تردیدهایی برای نتیجه‌گیری به وجود آورده بود، اما بارسلونا مصمم برای کسب تمامی جامهاست.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

ترکیب تیم

گمانه زنی‌های متعددی در مورد فیکس شدن نیمار وجود داشت اما مارتینو نشان داد مربی فهیم و پخته ایست. نیمار 21 ساله است و زمان زیادی از حضورش در اروپا نمیگذرد، حضور او در ترکیب اصلی در این بازی ناخودآگاه این حس را القا میکند که او باید در غیاب مسی ناجی تیم باشد. او برای پذیرفتن چنین مسئولیت سنگینی نیاز به زمان دارد.

نیمکت نشینی بوسکتس و آلوز هم از نکات قابل توجه ترکیب تیم بود، به نظر می‌رسد مارتینو برنامه ویژه‌ای برای استفاده از سیستم چرخشی دارد. او نمی‌خواهد سناریوی سال قبل تکرار شود و تیمش از لحاظ روانی و فیزیکی در مقاطع پایانی فصل افت کند.

تاکتیک‌های مارتینو

حضور آدریانو به جای دنی آلوز شاید در وهله اول با هدف استراحت دادن به آلوز انجام شده باشد، اما این همه داستان نیست. تاتا در نیمه اول اجازه نفوذ زیادی به مدافعین کناری خود نداد. برخلاف بازیهای گذشته که آلوز و آلبا دائما کنار محوطه جریمه حریف بودند، در این بازی ادریانو و آلبا عقب‌تر از همیشه بازی کردند. آدریانو میل به نفوذ کمتری نسبت به آلوز دارد و کاملا مناسب این نقش بود. علاوه بر این ماسکرانو و پیکه هم با احتیاط بیشتر بازی می‌کردند. عقب افتادن از تیمی مثل مالاگا آن هم در زمینشان و در غیاب مسی فشار ذهنی زیادی به تیم وارد می‌کرد و مارتینو با این حربه که نشان دهنده شناخت خوب از حریف بود هنر خود را نشان داد.

از نکات دیگر این مسابقه میل بازیکنان به شوتزنی از راه دور بود. شوتهای اینیستا، آدریانو، آلوز و نیمار از پشت محوطه نواخته شد و همین تاکتیک گره کور خط دفاعی مالاگا را باز کرد. به نظر می‌رسد حضور آدریانوی شوت زن در این بازی بی‌دلیل نبوده است.

برخلاف عقیده گزارشگر محترم (!) بازی، ریتم بازی بارسلونا و سرعت پاسها نسبت به سال قبل بهتر شده است. گرچه در غیاب مسی تیکی تاکای بارسلونا آن هارمونی همیشگی را ندارد، اما رگه‌هایی از احیای تیکی تاکای هدفمند، سریع و بانشاط در تیم دیده میشود. تیم در خلق موقعیت گل نسبتا موفق بود و توانست با یارگیری و پرس شدید حریف مقابله کند. بارسا به خوبی حریف را تحت فشار گذاشت و این پرس را تا دقایق پایانی حفظ کرد. کاتالانها می‌توانستند با کمی دقت کار را خیلی زودتر از سوت پایان تمام کند.

آدریانو

سوپرگل امشب او یادآور بازی رفت سال گذشته در برابر اتلتیکو مادرید بود. این بازیکن برزیلی باهوش و خوش تکنیک گرچه از زمان ورود به بارسلونا جایی در ترکیب ثابت تیم پیدا نکرد، اما یکی از بهترین و موثرترین خریدهای چندسال اخیر بوده است. او آچار فرانسه بارسلوناست و تاکنون در 6 پست مختلف برای بارسا به میدان رفته و همواره درخشیده و به نظر می‌رسد تاتا نیز به او اعتماد دارد.

الکسیس

الکسیس هنوز در فرم ایده آل نیست اما نقش بسیار پررنگی در پیروزی تیم داشت. تمام بار حمله تیم به خصوص در نیمه اول بر عهده او بود و با تکنیک مثال زدنی‌اش دفاع حریف را بسیار آزار داد. دوندگی، جنگندگی و مسئولیت پذیری او در بین مهاجمین بزرگ دنیا ستودنیست. الکسیس با حفظ و بهبود روند صعودی‌اش می‌تواند ناکامی‌های دو فصل گذشته‌اش را به فراموشی بسپارد.

نیمار جونیور

بارسلونا خوشبخت است که نسخه به روز شده پله و مارادونا را همزمان دارد. نیمار در چند حرکت تکنیک ناب خود را به رخ کشید. ضربه آزاد زیبایی روانه دروازه کرد که تنها ایرادش ارتفاع کم بود. او کم کم آماده می‌شود تا در کنار بهترین بازیکنان جهان فصلی نو برای خود و تیم جدیدش رقم بزند. نیمار همین الان هم جای خود را در دل هواداران باز کرده است .

ویکتور والدس

بازی دو نقطه عطف داشت. دقیقه 68 ضد حمله سریع مالاگا با خوش شانسی والدس و خط دفاعی تیم به تیر دروازه برخورد کرد، اما در دقیقه 89 این والدس بود که با یک دبل سیو تماشایی مانع از فروپاشی دروازه بارسا شد و بار دیگر ارزشهای خود را به رخ منتقدان کشید. گرچه در اکثر دقایق بازی به خطر نیفتاد اما نمیتوان از نقش حیاتی او در این پیروزی چشم پوشید.

دنیای بدون مسی

بدون مسی تیم یک هافبک و یک مهاجم کمتر دارد! آری، بارسلونا با مسی 12 نفر است! پس بی‌دلیل نیست که جای خالی‌اش احساس شود، اما شاید مصدومیت‌های پی در پی لئو از اواخر فصل گذشته تا کنون یک نکته مثبت هم داشته باشد. تابوی بازی بدون مسی شکسته شده است. تیم در برهه پایانی فصل قبل بدون او رکورد 100 امتیاز را شکست و امشب هم نشان داد می‌تواند حتی در غیاب بهترین بازیکن تاریخ جهان قوی و کوبنده باشد.
ارزش: ۹.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
lale-messi
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
"بارسلونا خوشبخت است که نسخه به روز شده پله و مارادونا را همزمان دارد"
مرسیییییییییییییییییییییییییی


چهارشنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۲ (۱۰:۳۹)
 
mohammad-barcelona
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
آفرین به همه


سه‌شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۲ (۲۱:۳۷)
 
mohammad-barcelona
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
بازی با اتلتیکو را تلویزیون پخش میکنه؟


سه‌شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۲ (۲۱:۳۶)
 
onlypuyol
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
گل آدریانو بی نظیر بود . . . .


سه‌شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۲ (۱۵:۰۱)
 
Ali_SHS
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
نقل قول
اما در دقیقه 89 این والدس بود که با یک دبل سیو تماشایی مانع از فروپاشی دروازه بارسا شد و بار دیگر ارزشهای خود را به رخ منتقدان کشید.


البته ضربه ایستگاهی خطرناک نیمه ی اول رو فراموش کردی


سه‌شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۲ (۱۴:۱۱)
 
kamiba
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
دنیای بدون مسی باری بارسا بسیار سنگین خواهد بود.
این یک واقعیت تلخ است


سه‌شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۲ (۸:۲۷)
 
konjkave60
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
نقل قول
اما شاید مصدومیت های پی در پی لئو از اواخر فصل گذشته تا کنون یک نکته مثبت هم داشته باشد. تابوی بازی بدون مسی شکسته شده است

دقیقا این نکته رو داریم به وضوح توی بازیهای تیم میبینیم
این خیلی خوبه که بتونیم بدون مسی هم سربلند از بازیها خارج بشیم و از همه مهمتر خوب بازی کنیم


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۲۱:۵۶)
 
78TARANE
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
بازم دسته بارسا درد نکنه ...
ویوا بارسا


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۸:۱۹)
 
MASIHfcb
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
دوستان نمیدونم چرا همه اصرار دارن که ما بد بودیم. مگه یک تیم اونم در زمین حریف اونم بدون چند مهره کلیدی نباید منطقی و با فکر بازی کنه؟ اتفاقا ما بد نبودیم. البته من نمیگم عالی بودیم اما شما مقایسه کنید با این بازی و پرس حریف و اینکه در مقابل هر بازیکن ما خصوصا در کانالهای کناری حداقل 2-3 بازیکن قرار داشت و بازیکنی مثل مسی که میتونه برتری عددی حریف رو بشکنه نبود و نیمار هم زمانی به بازی اومد که تیم بیشتر به کنترل بازی و حفط نتیجه فکر میکرد . با این حال تیم خیلی موقعیت گل ایجاد کرد. شوت به سمت دروازه و تعداد کرنر ها و... همه به این معنی بود که تیم رو به جلو هستش.
ما انتظار داریم هیچوقت گل نخوریم ؟ انتظار داریم هیچوقت روی ضد حمله غافلگیر نشیم؟ مگه ممکنه؟ دیشب مالاگا فقط 2 موقعیت جدی داشت. البته ما هم خوش شانس بودیم. من هنوز دفاع این تیم رو تایید نمیکنم اما کاملا مشخصه که دفاع تیمی بهتر شده و بازیکن ها با پرسینگ خوبی که انجام میدن دفاع رو از زمین حریف شروع میکنند و این نحوه دفاع اساس فلسفه بارساست. چون تیم برای اجرای تیکی تاکا نیاز به برتری عددی و نزدیک بازی کردن داره و خواه ناخواه دفاع های وسط ما هم باید وسط زمین باشند و پشتشون خالیه.
درک میکنم و هنوزم اعتقاد دارم باید یک دفاع وسط مطمئن بگیریم ولی یکم مثبت نگاه کنید


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۸:۱۴)
 
MASIHfcb
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
دوست عزیز فکر نمیکنم کسی در ایران باشه که از نخوه گزارش ایشون راضی باشه (به جز خانمش البته !) ولی سایت ما یک سایت فرهنگی هستش و نمیتونیم الفاظ نامناسب به کار ببریم .
شما اگه به سایت رئال سری بزنید که حتما میزنید دائما خبرها یا مقالاتی تحریک آمیز و گاهی زننده روی سایت قرار میگیره و اون پست تبدیل به محلی برای خالی کردن عقده ها و فحش و بدو بیراه میشه از بازیکنای بارسا گرفته تا هوادارانش (یعنی ما!) و حتی عادل فردوسی پور !

هر کسی در همه جای دنیا حق داره طرفدار تیمی باشه . ضد بارسا بودن برای من ضد ارزش نیست و امیدوارم برای همه اینجور باشه. کری خواندن در حد خودش خوبه اما نه اینکه سایت رئال در آخرین اقدامش تاتا مارتینو رو "دهاتی" لقب داد و مجددا کل تیم به باد فحاشی گرفته شد. متاسفم که گاهی از حد تجاوز میکنند و برای بالا بردن آمار بازدید سایت هر توهین و مقاله تحریک آمیزی رو روی سایت قرار میدن.

خیلی وقت بود میخاستم چنین انتقادانی بکنم حالا نظر شما باعث شد بهانه ای براش پیدا کنم . البته من اصلا نگفتم که شما منظورتون چیز بدی بوده . من کاملا به شما احترام میذارم و منظورتونو درک میکنم . اتفاقا من خودم دیشب دلم میخاست در مدح استاد علی فر یه مقاله اعتراضی بنویسم ولی تصمیم گرفتم به یک کلمه "محترم" با یک علامت تعجب گنده ! اکتفا کنم تا خدای نکرده من هم با این نوشته تحریک آمیز راهی که دوست ندارم رو نرفته باشم. فکر کنم پشت اون محترم خیلی حرف ها نهفته باشه


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۸:۰۲)
 
Senmout
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
خانم ها و آقایان...!
بارسایی های عزیز...
از حضور یک سرهنگ به عنوان گزارشگر فوتبال و گاف هایی که میدن چرا عصبانی میشین؟؟؟؟
خدا وکیلی یه خورده فکر کنین، مگه اینجا ایران نیست؟؟!!!!
خب نیازی به عصبانی شدن نیست عزیزان من...!!!!
چون همه ی ما میدونیم اینجا ایرانه پس عصبانیت هیچ سودی نداره، چون اونا هر کاری بخوان میتونن بکنن، اصلا سلیقه و نظر مردم براشون مهم نیست...
چرا؟؟؟؟؟
چون اینجا ایرانــــــــــــــــــــــه....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۸:۰۰)
 
!BARCA
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
خوشم اومد بالاخره ی نفر به این نکته اشاره کرد که تو بازی دیشب اونقدرا هم که بعضی از دوستان میگن بد نبودیم خداییش اگه یکم بدشانسی نمیاوردیم هم یکی دو تا دیگه گل میزدیم هم اینکه نیمارم گل میزد حیف شد ایشالله بازی بعدی.


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷:۵۵)
 
ARROW
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
تاتا 2 نکته خیلی خوب رو به تیم یاد داده
1-پرسینگ از اولین مهاجم
2-تیم نباید فقط حمله کنه و گاهی هم باید دفاع کنه


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷:۴۱)
 
amircatalan
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
گزارشگر محترم؟؟!!
من هیچ دلیلی برای محترم بودن یه تماشاگر "آماتور" فوتبال که از دقیقه 1 تا 90 نظرات شخصی چرند خودش رو به خورد مخاطب نگون بخت میده نمی بینم.

لطفا از الفاظ،مناسب شان و درایت افراد استفاده کنید.ممنون.


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷:۴۰)
 
aminazadiforme
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
• والدس، پیکه، ماسچرانو، ژاوی، پدرو و الکسیس شش بازیکنی هستند که در این سه بازی از اول در ترکیب ثابت تیم بوده اند .

• از این شش نفر، تنها والدس، پیکه و خاویر 90 دقیقه در هر بازی ایفا نقش کرده اند .

• والدس برای اولین بار در دو بازی متوالی لیگ گلی نخورده است، چیزی که او موفق شد تنها یک بار در فصل گذشته، انهم در هفته های 31 و 32 انجامش دهد.

• والدس موفق شد در وقتهای اضافی بازی دوبار دروازه را ازفروپاشیدن نجات دهد تا بارسا هر 3 امتیاز رو با خد به خونه بیاورد .

• ماسچرانو و آلبا بیشترین توپ رو از بازیکنهای مالاگا ربودند با 10 بار.

• سرگی روبرتو در اولین بازی خود در لیگ به دستور تاتا برای بارسا به میدان رفت البته به صورت جایگزین .

• با گل آدریانو که دیشب زد و مصدوم شد گلزنای بارسا به 7 نفر افزایش پیدا کردند: مسی (2) پدرو (2)، ژاوی، آلوز، آدریانو و الکسیس در لیگ و نیماردر سوپرکاپ.


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷:۳۴)
 
matinmovahedzadeh
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
بازم ایول


دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷:۱۳)
 
تنهاترین
پاسخ به: مالاگا - بارسا از نگاهی دیگر
فصل قبل رو نباید فراموش کنیم که بازیکنها در انتهای فصل فرسوده شده بودن.....
سیستم چرخشی خوبه،البته باید هدفدار و به موقع باشه...



دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ (۱۷:۱۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۴ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!