به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)گزارش بازی
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ (۰:۴۷) (۱,۴۷۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سعید ایمنی / FCBarcelona.ir

شاید تصور نتیجه‌ای چون ختافه 4-0 بارسا، حتی در یک بازی کامپیوتری هم برای کسانی که بازی بارسا را حتی به تعداد کمی دیده باشند و لیست بازیکنان این تیم را بدانند، خنده دار و غیر قابل باور باشد، اما امشب همه ما در عین غمی که بسیار کمتر از بهت و عصبانیت ماست، باید این غیر قابل باور را باور کنیم!
بله بارسا در حالی حقیرانه در آلفونسو پرز مغلوب شد، که مانند بسیاری زمان‌های دیگر چوب نیمکت ضعیف خود را می‌خورد. حضور اجباری و تحمیل شده اوله گوئری که به حق در حد لیگ محلات اسپانیا هم نیست در قلب دفاع، به تنهایی برای نابود شدن یک تیم کافی است! حتی حضور ادمیلسون ناآماده به جای این نابازیکن نیز سودی نبخشید و دفاع بارسا در غیاب تورام و مارکز که می‌توانستند، ستاره‌های این بازی باشند، به هیچ توپ در عمقی نه نگفت!
بازی اجباری و تحمیل شده اوله گوئر در بارسا و فجایع ناشی از این اتفاق مجددا این جمله را به یاد ما می‌آورد که: لعنت بر سیاست دخیل در فوتبال!


آلبرت خورخه را دومین نامزد نیمکت نشان ضعیف بارساست. جز یک صحنه که بی‌شک به طور اتفاقی موفق به گرفتن آن شد، خورخه را با نمایش رقت بار خود در هر 6 گل به ثمر رسیده در دو بازی مقصر بود. چه بسا اگر در این دو بازی والدس درون دروازه بود، بیش از 2 گل از مجموع این 6 گل نیز به ثمر نمی‌رسید!
سومین فاجعه بارسا بی شک لودویک ژولی است. بازیکن خنثایی که در هر 10 فرار خود یک بار آن هم به صورت اتفاقی موفق به خلق یک موقعیت می‌شود و در مابقی دفعات تیم حریف را در موقعیت یک ضد حمله عالی قرار می‌دهد! و فاصله او با لیونل مسی به اندازه فرق فوتبال ساحل آج و برزیل است!
اما شکست بارسا تنها به دلیل ضعف‌های بازیکنانی ضعیف‌تر از نام بارسا نیست، بلکه فراتر از اینهاست!

به اصطلاح رایج «هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک!» و این برای بارسا یعنی وای به روزی که رونالدینیو و اتوو ساده‌ترین موقعیت‌های گل را از دست بدهند. همگی ما پای تلویزیون‌های خود در بازی‌هایی همچون بازی برابر ویارئال، سویا، زاراگوزا، والنسیا، رئال مادرید، همین بازی امشب و خیلی بازی‌های دیگر، از ضعف مهاجمین بارسا در زدن ضربات آخر شوکه شده‌ایم و از باخت‌های نامنصفانه رنج برده‌ایم.
شاید در تیمی که بزرگترین بازیکنان جهان در آن بازی ضعیفی ارائه می‌دهند، انتقاد از نیمکت صحیح نباشد، اما در بازی‌های این فصل بارسا به سختی می‌توان بازیکنانی معدود چون والدس، پویول، تورام، اینیستا، ژاوی، دکو و مسی را از بین 22 بازیکن، افرادی دانست که در حد توان خود زحمت کشیده و نمایش داده‌اند.

هیچ چیز نمی‌توان در پایان یک شکست سنگین گفت. چند فاکتور کافی است تا یک تیم اینطور تحقیر شود؟ حضور یک نادروازبان درون دروازه؟ حضور یک نابازیکن در دفاع، اشتباهات بچگانه بهترین دفاع راست جهان؟ ضربات کودکانه بهترین مهاجم فصل گذشته لالیگا؟ و یا ضربات تقدیمی برترین بازیکن جهان؟ در بین این اشتباهات، آیا نیازی به اشتباهات دیگر برای حذف شدن هست؟
آیا کسی می‌تواند بازی دادن به چند بازیکن ذخیره را اشتباه کادر فنی تلقی کند؟ چه بسا اگر ما مربی بارسا بودیم، به رونالدینیو نیز استراحت می‌دادیم، واقعا نیمکت بارسا باید انقدر ضعیف باشد؟

بارسا با این اشتباهات بیش از 10 امتیاز را به سادگی در نیم فصل دوم لالیگا از دست داده و فقط یک معجزه می‌تواند این ترکیب آشفته را از تکرار این اشتباهات باز دارد.
اما آنچه به وضوح به چشم می‌خورد، قلب‌های تعدادی از بازیکنان دیگر برای اشک چشمان هواداران نمی‌تپد، و ساق‌های بعضی‌ها خود را به خاطر تپش قلب‌های مضطرب، رنجه نمی‌کند. بارسا به وضوح نیازمند یک خانه تکانی است، شاید بازیکنانی تازه‌تر و با انگیزه بیشتر و نه با احساس «مدیون بودن بارسا به آنها» و با قلب‌هایی آبی و اناری‌تر و نه با بازی بی‌تعصب و از سر خالی نبودن عریضه، بتوانند دستورات مربی هوشمندی چون فرانک ریکارد را به عرصه اجرا بگذارند، تا دستان او این چنین خالی نماند!

بازیکنانی همچون اتوو باید بدانند که حتی اگر بهترین باشند، اگر قلبشان برای بارسا نتپد و حرف‌ها و حرکاتشان بیش از آنکه ساق‌هایشان برای پیشرفت تیم کمک می‌کند، به ایجاد تنش در تیم مشغول باشد، جایی در قلبهای آبی و اناری نخواهند داشت!
امروز دیگر کسی نمی‌تواند ضعف مجموعه بازیکنان بارسا را منکر شود. امروز بارسا، محتاج هوشمندی لاپورتا است!
ارزش: ۴.۰۰ (۵ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۰:۰۵)
 
raminpanahi
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ (۵:۳۹)
 
kingamir
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
زنده باد بارسا


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۱:۳۰)
 
harry1
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
سرور هرچی رئالی بارسای آبی اناری


شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ (۱۴:۵۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۱۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۰۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۰۷)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۴:۱۷)
 
No10
پاسخ به: تیمی که لایق قهرمانی نبود! (0-4)
بازیکنانی در این تیم بازی میکنند که یا در حد این تیم نیستند یا دلشان جای دیگری است : زامبروتای یوونتوس کجا این زامبروتا کجا؟ .... اوله گوئر ستاره همیشگی تیمهای حرف . مردی در حد یک تماشگر آنهم ازنوع کند و ابلهش . ادمیلسون ؟ سیلوینیو ؟ کدام تیم درست وحسابی تا به حال به اینان ابراز علاقه کرده ؟ اتو ئو نامشخص. بیگانه . گیج . نامفهوم پسرجان هستی یا نیستی؟! تکلیفت را معلوم کن اگر به فکر آرسنال هستی خوش آمدی .....خیلی ها آرزوی جای تو را دارند .


جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ (۲۲:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۷ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!