به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انساناسطوره‌ها
فرستنده مصطفی معدنی ثانی در تاريخ شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۱۰) (۲,۲۶۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
نویسنده: مصطفی معدنی ثانی/ FCBarcelona.ir

چهاردهم آوریل سال 1978 پسری در خانواده متعصب سافورکادا به دنیا آمد که بعدها خودش به مظهر تعصب و عشق و علاقه به میهنش کاتالونیا تبدیل شد. کارلس کوچک درس تعصب و عشق به میهن را از همان کودکی از پدرش آموخت و تا سالهای بعد این عشق و علاقه در او جاویدان ماند تا بازوبند کاپیتانی قوی‌ترین و تاریخی‌ترین تیم ایالت کاتالان سالهای سال بوسه گاه او باشد.

بدن کوچک و ظریف نوزاد خانواده پویول خیلی سریع رشد کرد و قوی شد. شاید خودش از آن زمان می‌دانست که این بدن قرار است معدن ترکش‌های فوتبال باشد. کارلس زودتر از سایر همسالانش راه رفتن را یاد گرفت و پایش را به توپ آشنا کرد. لاپوبلا دسیور اییدا، یکی از شهرهای ایالت کاتالونیا بود که اتفاقا تیم فوتبال هم داشت.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

همه چیز جز مدافع!

جوزپ، پدر کارلس بیشتر علاقه داشت تا پسرش سراغ درس برود، اما توپ گرد او را چنان مسحور کرده بود که توانست والدینش را متقاعد کند که موقتا در تیم بازی کند. کارلس ابتدا درون دروازه قرار گرفت و مدتی در این پست حضور داشت، اما مصدومیت شانه او را از عقب‌ترین نقطه زمین فوتبال به جلوترین نقطه برد و در خط حمله قرار داد! پویول که همچنان خانواده‌اش را مانع حضور در مسیر پرافتخار فوتبال می‌دانست در مورد شرایطش در آن زمان می‌گوید: «پدرومادرم هنوز دودل بودند که من فوتبالیست بشوم یا نه. شدیدا من را تشویق به درس خواندن می‌کردند». کارلس اما چنان نگاه‌ها را به خود جلب کرد که پیشنهاد تمدید قرارداد پنج ساله به او داده شد.

ورود به لاماسیا و کشف مرواریدی در خط دفاع

در سال 1995 پویول سرانجام وارد آکادمی فوتبال بارسلونا شد و در پست هافبک دفاعی قرار گرفت و دو سال بعد دفاع راست شد. فان خال هلندی کسی بود که پویول را به تیم اصلی آورد و او در اولین بازی در اکتبر سال 1999 مقابل وایادولید قرار گرفت و پیروزی 2 بر صفر را در نخستین بازی‌اش در کارنامه فوتبالی خود ثبت کرد. این آغاز راه پرافتخار پویول در دنیای فوتبال و کسب افتخارات پرشمار فردی و تیمی بود. در سال 2004 لوئیس انریکه کفش‌هایش را آویخت و بازوبند به کارلس رسید. بازوبندی که پویول همیشه آن را مقدس دانست.

یک خاطره

سرمربی هلندی پویول را همه گونه زیر نظر داشت و این زیرنظر بودن فقط به مسائل فنی و فوتبال ختم نمی‌شد. بعد از یک جلسه تمرین با تیم اصلی فان خال سرمربی وقت تیم به سراغ کارلس می‌رود.

- کارلس تو مشکلی داری؟
- چطور؟
-پول نداری آرایشگاه بروی موهایت را کوتاه کنی؟
- ....(سکوت)

پویول بعدها این داستان را این گونه تعریف کرد: «انتظارش را نداشتم کارش با من این باشد! به احترامش سکوت کردم و چیزی نگفتم، اما موهایم را نیز کوتاه نکردم!»

مرگ پدر هم پویول را درهم نشکست

در سال 2006 کارلس داشت آماده می‌شد مقابل دپورتیوولاکرونیا به میدان برود. چهره رایکارد اما مثل همیشه نبود. کارلس از چشم‌های غمزده رایکارد فهمید اتفاق بدی افتاده است. خبر مرگ پدرش را از سرمربی شنید. جوزپ پویول در یک حادثه کاری در گذشته بود پویول بعدها از این اتفاق و مصدومیتی که در ادامه نصیبش شد به عنوان دوران تاریک فوتبالش نام برد. اما کارلس می‌دانست که حق ندارد عقب بکشد: «رائول مارتینز پزشک تیم ملی به بارسلونا آمد حرفهای او آرامم کرد. فهمیدم حق ندارم مغلوب شوم».

ترکش‌های بیشمار مصدومیت بر بدن اسطوره

در طول نزدیک به هجده سال از زمان حضور در بارسلونا، کمتر عضله و استخوانی بوده که طعم مصدومیت را نچشیده باشد. اما هر مصدومیت نه تنها پویول متعصب را نمی‌ترساند او را مشتاق‌تر می‌کند. هنوز از خاطره‌ها نرفته است زمانی که پس از دوماه مصدومیت در دقایق پایانی بازی مقابل بنفیکا در فصل جاری به میدان آمد. آنچنان عطش داشت که روی ضربه کرنر چندین متر به هوا پرید و هنگام فرود مصدوم شد. آرنج دررفته پویول و چهره دردکشیده او تصویرتمام نمایی بود از معجونی از تعصب، عشق، میهن پرستی و تعهد. پویول بازهم برای بارسلونا مصدوم شده بود.

کاپیتان سورپرایز پزشکان

تعیین زمان دقیق بازگشت بازیکنان مصدوم کارچندان دشواری نیست و کادرهای پزشکی پس از بررسی میزان و شدت مصدومیت زمان نقاهت و ریکاوری را پیش بینی کرده و مشخص می‌کنند یک بازیکن چه مدت بعد به فوتبال برمیگردد. اما شاید کمتر پزشکی وجود داشته باشد که بتواند این کار را درباره پویول انجام دهد. پویول که بیش از 30 نشان عشق به بارسلونا را در بدن خود دیده، بارها بسیار زودتر از پیش بینی کارشناسان خودش را به آمادگی رسانده است. تعصب این موفرفری دوست داشتنی مصدومیت را هم خسته کرده است.

پویول خیلی زود جا می‌افتد

پویول زودتر از چیزی که همگان تصورش را می‌کردند به یک ستون محکم در دفاع بارسلونا تبدیل شد. در سال 2002 جایزه بهترین دفاع راست فوتبال اروپا را دریافت کرد. در سال‌های 2005، 2006 و 2008 نیز عنوان بهترین دفاع وسط اروپا را به خود اختصاص داد تا مشخص شود هواداران چرا به او لقب صخره داده‌اند. در سال 2006 جایزه بهترین مدافع سال را نیز از یوفا دریافت کرد.

خصوصیات فردی

کارلس پویول شهرت و موفقیتش را مدیون جنگندگی و سرسخت بودنش است. پزشک تیم درباره او اظهارنظر جالبی دارد: «پویول در میان بازیکنان بارسلونا از لحاظ بدنی قوی‌ترین بازیکن است و حسگرهای او در کمترین زمان واکنش نشان می‌دهند. او در بین تمام بازیکنان بیشترین قدرت انفجاری را نیز داراست». هواداران در نیوکمپ به او لقب صخره داده‌اند. در آسیای شرقی هواداران به او لقب قلب شیر را داده‌اند و در انگلیس نیز آبی و اناری دوستان به او "سر چارلز" می‌گویند. میگوئل آنخل نادال که زمان کوتاهی با پویول هم بازی بوده درباره او می‌گوید: «کارلس کاملا پخته و باتجربه بازی می‌کند. حس موقعیت‌یابی بسیار بالایی دارد و مهم‌تر از همه این که به پیراهن تیمش افتخار می‌کند». یکی از هم بازی‌هایش هم در مورد او گفت: «حتی وقتی چهار گل عقبیم پویول باز هم می‌گوید می‌توانیم ببریم». اما شاید اظهارنظر پویول درباره خودش از همه جالب‌تر باشد: «من تکنیک روماریو را ندارم، همچنین سرعت مارک اورمارس را، قدرت بدنی پاتریک کلایورت را هم ندارم، اما از همه آنها بیشتر تلاش می‌کنم. من مثل دانش آموزی هستم که باهوش نیست، اما همیشه درس‌هایش را می‌خواند و در امتحان قبول می‌شود».

شیر غرنده، بیرون مستطیل سبز آرام است

پویول در سال 2006 در مصاحبه‌ای گفت: «در خارج از دنیای فوتیال زندگی بسیار آرامی دارم. تا به حال هرگز به کلوپ شبانه نرفته‌ام. اگر قرار باشد بیرون بروم با دوستانم به رستوران می‌روم. کتاب خواندن را دوست دارم». پویول به یوگا و پیلاتس علاقه زیادی دارد و به گفته یکی از دوستانش به شدت شیفته بودا و فرهنگ بودایی است. پویول همچنین به موسیقی علاقه دارد و گروه مرگ ناپلام نام گروه موزیک مورد علاقه‌اش است. کایپتان بارسلونا یک کشتی شخصی هم دارد که نامش کوئکا است. کارلس نامزدی اسپانیایی دارد که با وجود علاقه زیاد هنوز ازدواج نکرده است. در سال 2010 پس از گلی که به والنسیا زد با دستانش قلبی ساخت و گل را به نامزدش تقدیم کرد. همان زمان بود که شایعه شد پویول قصد دارد ازدواج کند. ماجرایی که به سرعت توسط کارلس تکذیب شد.

گل‌های کم اما به یاد ماندنی

پویول در صد بازی ملی که انجام داده سه گل به ثمر رسانده، که یکی از گل‌های او در جایگاه تاثیرگذارترین گل‌های تاریخ تیم ملی اسپانیا در رده دوم قرار می‌گیرد(بعد از گل اینیستا در فینال جام جهانی). در عرصه باشگاهی هم یازده گل برای تیم اصلی بارسلونا زده که گشودن دروازه کاسیاس در ال کلاسیکو گل سرسبد آن است.

ال کلاسیکوی به یاد ماندنی 6-2

نمی شود هوادار بارسا بود و این بازی را در خاطر نداشت. پس از باخت در نیوکمپ، رئال برای انتقام آمده است. گل اول برنابئو را غرق شادی می‌کند، اما این پایان کار نیست و تیری آنری کار را با یک بغل پای ساده به تساوی می‌کشاند و سپس کرنری تیز و ضربه سری محکم. چشمان کاسیاس می‌تواند توپ را تعقیب کند اما دست‌هایش نه. گل پویول روحیه زیادی به تیم می‌دهد و سنگین‌ترین شکست تاریخ رئال مادرید در ال کلاسیکوهای برنابئو رقم می‌خورد. 6 بر2

اسپانیا یک – آلمان صفر

اینجا آفریقای جنوبی است. ورزشگاه دوربان در شهر دوربان. اسپانیا پس از یک شروع ناامید کننده مقابل سوئیس، تمام تیم‌ها را از پیش روبرداشته است تا شاید بتواند پس از چندین و چند سال ناکامی در جام جهانی بالاخره طعم موفقیت را بچشد. ماتادورها تاکنون فینال جام جهانی را تجربه نکرده‌اند. در حالی که تیم‌ها یکی پس از دیگری اسیر تیکی تاکای بارسلونا شده‌اند، ژرمن‌ها انگار سر تسلیم شدن ندارند، نه مقابل تیکی تاکا و نه مقابل داوید ویایی که یک تنه بار خط حمله اسپانیا را به دوش کشیده است. بازی گره خورده است. ضربه کرنری به دست می‌آید، پویول با ضربه سری محکم توپ را به دروازه می‌دوزد، ناخودآگاه همگان یاد گل او در ال کلاسیکو می‌افتند. اسپانیا برای اولین بار به فینال جام جهانی راه پیدا می‌کند. کاسیاس آن روز توپ را با ناامیدی از درون دروازه درآورد و به مرکز زمین شوت کرد، اما حالا با گل پویول بغض می‌کند و اشک شوق می‌ریزد. مشت‌های گره کرده پویول اشک ژرمن‌ها را هم در می‌آورد. اسپانیا قدر گل او را می‌داند. حیف است حماسه کامل نشود، اینیستا هم‌تیمی پویول مهم‌ترین گل زندگی‌اش را در فینال جام جهانی می‌زند. حالا پویول و هم‌تیمی‌هایش قهرمان جهان هستند.

پویول فراتر از یک انسان

درخشش فوق‌العاده بارسلونا در هزاره سوم ادامه دارد. پس از دو قهرمانی یکی با رایکارد و یکی با گواردیولا، تیم دوباره به فینال لیگ قهرمانان رسیده است. کسی البته دوست ندارد یاد کند از سال قبل که اینتر با لطف داوران و مجموعه‌ای از اشتباه‌های خنده دار داوری بارسا را کنار زد و قهرمان اروپا شد. همه می‌خواهند بار دیگر قهرمانی تکرار شود. حریف باز هم منچستریونایتد است. تیمی که دو سال پیش با گلهای مسی و اتوئو سر تسلیم فرود آورد. آتش بازی مسی اجازه نمی‌دهد گل آفساید وین رونی بارسا را از قهرمانی دور کند. سه گل از مثلث آتش بارسلونا یعنی مسی ویا و پدرو کار را برای پیرمرد اسکاتلندی تمام کرده است، اما بازی نه. هنوز تمام نشده است. آبیدال پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با سرطان وارد زمین می‌شود. پویول یکی از تکان دهنده‌ترین صحنه‌های تاریخ فوتبال را رقم می‌زند. بازوبند بر بازوی اریک بسته می‌شود. جام بالای سر آبیدال می‌رود، انسانیت معنا می‌شود.
ارزش: ۹.۰۰ (۱۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ARROW
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
امیدوارم کاپیتان زودتر برگرده


چهارشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ (۰:۵۷)
 
Ayhan-10
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولــــــــــــــــــدت مــــــبـــــــــــــــــــــــــارک
از آقا مصطفی هم تشکر میکنم ، خیلی عالی بود


سه‌شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۳۴)
 
ALEX_FCB
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
درود بر نماد تعصب باشگاه
کاپیتان و اسطوره فراموش نشدنی
تولدت مبارک کاپیتان



سه‌شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۵۹)
 
mjavadz
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
به نام خدا
سلام اسطوره =D> =D> =D> < < < <


سه‌شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۴۰)
 
hmjz_1
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک کاپیتان
نماد تعصب و اسطوره فراموش نشدنی بارسا


دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۷:۱۳)
 
Alireza17
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک با تعصب


دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۲:۱۱)
 
nazanin72
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
نماد تعصب


دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۱:۱۶)
 
rezasafar
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
مطلب فوق العاده ای بود...
زنده باد مکتب پویول ساز فوتبال دنیا
زنده باد بارسلونا



دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۱:۰۳)
 
BRAIN
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
کاشکی تو خط دفاعمون 4 تا پویول داشتیم..!
واقعا نماد تعصب رو تو بازی با بنفیکا وقتی آرنجش درفت دیدم...فراموش نشدنی هست این اسطوره..
امیدوارم زود تو میادین ببینمش


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۲۱:۳۲)
 
saman.1390
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
عالی بود...پاراگراف آخر من اشک تو چشام جمع شد....
فوق العاده


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۴۹)
 
saman.1390
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
پویول فراتر از انسان...
تعصب یعنی پویول....
این بشر رو عاشقشم من......


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۳۵)
 
shahabcatalonia
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
انسانیت با نامی به عظمت تعصب معنا می پذیرد:













کارلس پو یول


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۱۹:۵۳)
 
messi__arad
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
مبارکت باشه مرد بزرگ



یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۱۹:۳۲)
 
konjkave60
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
كاپتان پويول
يا اژدهاي نارنجي
تولدت مبارك
اصلا يه جوره ديگه اي دوسش دارم ...


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۱۱:۱۹)
 
mohammad.a
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
زنده باد کاپیتان.............................


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۰۹)
 
lionel_messi_10
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
همیشه سربلند و با غیرت بودی و خواهی بود

تولدت مبارک


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۲۵)
 
San.Andres
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
واقعا زیبا بود ! تولدت مبارک ..


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۷:۳۲)
 
hanieh.m
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...



یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۶:۴۴)
 
ژاویر
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۶:۳۹)
 
danialfarzane
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک اسطوره!



یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۶:۲۱)
 
Messi.FCB
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولد کاپیتان مبارک

دست مصطفی گل هم درد نکنه که خیلی قشنگ نوشته بود

این جمله هم فوق العاده بود:

نقل قول
«من تکنیک روماریو را ندارم، همچنین سرعت مارک اورمارس را، قدرت بدنی پاتریک کلایورت را هم ندارم، اما از همه آنها بیشتر تلاش می کنم. من مثل دانش آموزی هستم که باهوش نیست، اما همیشه درس هایش را می خواند و در امتحان قبول می شود».


بدون شک یکی از دلایلی که دوران سیاه بارسا(2000 تا 20004) تموم شد و دوباره به سطح اول برگشت کاپیتان پویول بود که حس قهرمانی و پیروزی رو به بارسا تزریق کرد و میکنه.

تو با قلبت بازی میکنی و جات تو قلب همه هوادارای بارساست تا ابد.

برای بازی با بایرن منتظرتیم.


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۶:۰۹)
 
mostafa169
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
خیلی دوست دارم بدونم اونایی که ارزش پایین دادن به خبر چه کسانی هستن؟ خودشون واسه سایت بارسا چی کار کردن؟ یا انتظار چه مطلبی رو داشتن؟

واقعا که


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۶:۰۷)
 
rezafcmessi
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
نماد تعصب مظهر قدرت کمال انسانیت تولدت مبارک کاپیتان پویول


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۵:۰۹)
 
R.MESSI
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک نماد تعصب و اقتدار

امیدوارم همیشه موفق باشی پویول عزیز


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۳:۳۱)
 
FCbarcelona7
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارك كاپيتان دوست داشتني و مو فرفري ....
اميدوارم زود برگردي كه جات خيلي خاليه❤❤❤❤❤


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۲:۳۵)
 
SAMPADIGIRL
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک مظهر تعصب
مقاله ی فوق العاده ای بود ممنون از نویسنده


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۱:۵۵)
 
.Katy
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۱:۱۰)
 
thiagomessi
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک پهلوان


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۰:۵۶)
 
Gaucho
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
بهترین مقاله ای که تاالان خوندم... عالی...

تولد مبارک کاپیتان...


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۰:۵۰)
 
***messi***
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
مقاله ی زیبایی بود .
ممنون
تولدت مبارک اسطوره ی غیرت


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۰:۳۴)
 
CarlesAlenya
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
ایشالا سریع تر به تیم برگرده که خیلی بهش احتیاج داریم
زنده باد کاپیتان


یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۰:۱۵)
 
lionelmessiii
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
بدون شک بهترین و با تعصب ترین و بزرگ ترین مدافع تاریخ جهانه


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۳۳)
 
ali_catalan
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
دیکه فکر نکنم کاپیتانی به غیرت و شجاعت و تعصب پویول بیاد


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۱۲)
 
Amirhosein
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
واقعا وقتي اين متنو خوندم ب وجد اومدم...
تولدت مبارك كارلوس باغيرت...
ايشالا تا چند ساله ديگه هم مانند ي سخره تو دفاع بارسا باشي...


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۵۹)
 
sepantamino
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
پویول عاشق بارساست

دوست دارم بتونه به بازی با بایرن برسه تا یک ضربه‌ي سر تقدیمشون کنه!!


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۵۷)
 
elnew
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
درود بر كاپيتان - اميدوارم 5 سال ديگه هم بازي كني و بعد بازنشستگي هم به عنوان مربي هدايت تيم رو به عهده بگيري


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۴۳)
 
sea.sb
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
کاپیتان جون تولدت مبارک


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۲۵)
 
raminpanahi
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
یاشاسین




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۱:۴۵)
 
bardiya30
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تنها کاپیتان با غیرت و با تعصبی که دیدم
با این همه مصدومیت و غم از دست دادن پدر ستون خانواده باز هم با انرژی است
ایشاا... زودتر برگرده و جامهای لالیگا و اروپا رو بالای سرش ببره



شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۱:۳۱)
 
ravi...
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...

خیلی زیبا بود و احساس برانگیز
به یاری خدا امسال م جام لیگ قهرمانان رو بالای سر می بره، ان شاالله


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۱:۱۷)
 
aammiinn
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
بهترین کاپیتانی که تا حالا من دیدم تولدت مبارک

زنده باد بارسا و بارسایی

مرده باد رئال و رئالی


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۵۹)
 
Barca_4_ever
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
خیلی پیر شده به خاطر همین هستش که همش مصدوم میشه.


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۵۸)
 
messi-.10
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
امیدوارم بازی با بایرن مونیخ برسه وگرنه دفاع خیلی بدی داریم مقابل بایرن هجومی


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۲۸)
 
kanse
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
نماد تعصب و غیرت و اخلاق


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۲۵)
 
kamiba
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
فقط باید درود فرستاد به غیرت و قدرت این بازیکن


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۱۰)
 
king_morteza
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
خدا کنه برسه مقابل بایرن به شدت یه دفاع نیاز داریم .پیکه آلبا سانگ همگی یه کارتن اگه کارت بگیرن تمومه دیگه باید مسی بیاد دفاع وایسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۹:۴۸)
 
morobarca
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
در بارسا
انسانیت معنا می شود

چیزی مهمتر از پیروزی و جام ...


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۹:۲۹)
 
bcmjlover
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
/چه مطلب پر بار و زیبایی بود/

""با تشکر از فرستنده گرامی آقا مصطفی""

دمت گرم برادر واقعا صفا کردیم.
.........................................................................................................................

تولد اسطوره مقاومت و ایستادگی و تعصب رو بهش تبریک میگم.

امیدوارم هر جا که هست سالم و سلامت باشه و هر چه زود تر به قلب دفاع برگرده که بد جوری تیم دچار کم خونی شده.!!!

واقعا لقب سخره برازندشه چه در داخل زمین چه در زندگی پر فراز و نشیبش.


به امید روزی که خود پویول جام چمپینز لیگ رو بالای سر ببره.
.........................................................................................................................
زنده باد مسی/پاینده باد بارسا.


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۸:۴۸)
 
L.A-Messi
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
پویول تعریف متفاوتی از تعصب و عشق واقعی به بارسلونا رو ارائه کرد....

باور نمی کنم کسی توی تاریخ بیشتر از این به پیران تیمش علاقه داشته باشه


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۸:۳۸)
 
bestOFbest
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
بهترین مقاله
عالی بود خیــــلی عالی
ممنون


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۸:۳۱)
 
themistroxavi71
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک کاپیتان




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۸:۲۴)
 
Alireza.Mirzaei
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
درود بر کاپیتان....


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۸:۱۹)
 
hossein_deco_20
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
زنده باشی کاپیتان


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۸:۱۰)
 
alirezamirzaee8
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
نقل قول
نقل قول
ضمن تشکر از مصطفی عزیز بابت خبر خوبش. ولی انگار کسی دقت نکرده که املای کلمه کاپیتان رو به اشتباه "کایپتان" نوشتن!!!!! جا داره از حسن توجه و ریز بینی خودم تشکر و قدر دانی کنم!!!!!!
ایول خوشم به هوشت . من خودم غلطو درستش کردم . امیدوارم هرچه زودتر با تمام قدرت برگردی . راستی کسی میدونه کی کاپیتان برمیگرده ؟


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۸:۰۸)
 
barca47
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
بازیکنی که همیشه با تمام وجود برای بارسا بازی کرده .واقعا بارسا باید به اوافتخار کنه


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۷:۳۱)
 
*mohammad.z*
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
واقعا متني غرور آفرين بود...
درود بر غول هميشه غران بارسلونا


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۷:۰۸)
 
barcapolis
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
باغیرت تر از پویول تو فوتبال علی دایــیه !!!

عاشق هر دوتاشونم که برا فوتبال و تیمشون تا پای جون بازی میکنن


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۵۳)
 
hossein-barca
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک باغیرت..


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۵۰)
 
abouzarlionel
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
سلام دوستان
بغض گلومو گرفت.عجب خبری بود
تولدت مبارک صخره
بهت افتخار می کنیم و انشاءالله که زودبرمیگردی


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۲۳)
 
ali-fcb_2012
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
کاپیتان یعنی کسی که بهش به عنوان بزرگتر اعتماد کرد ومطمئن باشی که اون برای تیمش
هرکاری میکنه !
مهم نیست اون الان افت کرده یا نه و مهم نیست که اون چه خصوصیات فنی رو دارا هست
مهم اینه که اون با قلبش برای تیمش و وطنش میجنگه .
تولدت مبارک اسطوره !


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۲۱)
 
ARASH.donyaye.internet
پاسخ به: 35 سالگی کاپیتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
به نام خدا
سلام
یک سلام ویژه خدمت متعصب ترین کاپیتان یک تیم ورزشی
کاپیتان با شهامت با غیرت با اصالت و متعصب و عاشق تیم و باشگاهش
کارلوس پویول عزیز ... دوستت دارم .. منتظر حظورت در زمین هستیم
او فراتر از یک انسان واقعا درسته او ابر انسان فوق انسان و و ماورای حد تصورهاست
موفق و پیروز و سربلند باشی
خدانگهدار آرش دنیای اینترنت



شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۹:۱۹)
 
siyamak
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
نقل قول
کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسان

این رو خوب اومدین
تولدت مبارک کاپیتان با تعصب و فوق دوست داشتنی
واقعا که بارسا اکثر قهرمانیهاشو مدیون توئه و حالا که چند وقته نیستی جای خالیت کاملا احساس میشه
ایشالا که هر چه زودتر خوب شی و با امادگی کامل به بارسا برگردی


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۵۸)
 
Ali_SHS
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
نقل قول
اصلا فکر نمیکنم که کارلس میخواست به خاطر لقب Sir انگلیسی باشه


ما هم نمیخواستیم کاپیتان متعصب کاتالانیمون انگلیسی باشه... فقط گفتم که اگه بود در این حد بهش احترام میذاشتن...


نقل قول
در ضمن ، التون جان هم لقب Sir داره


فوتبالی ها رو مثال زدم


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۵۶)
 
iniesta.reza
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
زنده باد کاپیتان دوست داشتنیمون
پویول فقط یک بازیکن و کاپیتان بزرگ نیست بلکه به قول یورگن کلوپ یک انسان بزرگ هم هست
متعصب ترین کاپیتان دنیا
عاشقتم کارلوس
مو فرفری دوست داشتنی


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۵۶)
 
Ali.Rezaei
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
ضمن تشکر از مصطفی عزیز بابت خبر خوبش.
ولی انگار کسی دقت نکرده که املای کلمه کاپیتان رو به اشتباه "کایپتان" نوشتن!!!!!

جا داره از حسن توجه و ریز بینی خودم تشکر و قدر دانی کنم!!!!!!


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۵۳)
 
Messiiiiiiiiii
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
نقل قول
بدون شک اگه پویول انگلیسی بود بعد از بابی رابسون ، بابی چارتون و الکس فرگوسن چهارمین نفری میشد که لقب (sir) رو بهش اختصاص میدادن


اصلا فکر نمیکنم که کارلس میخواست به خاطر لقب Sir انگلیسی باشه ...
در ضمن ، التون جان هم لقب Sir داره ...


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۴۹)
 
onlymessi10
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک اسطوره
درود بر کاپیتان پویول
انشاالله هرچه زودتر برگردی


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۴۸)
 
kInG-_-LeO
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
♥♥♥ قلب و روح بــــارسا! ♥♥♥
تــولدتــ مبــارکـــ کـــاپیــتانـــ!
دلم براش تنگ شده!

دوستان کسی نمیدونه کِی برمیگرده؟!



شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۴۴)
 
real_madrid
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
بی نهایت قابل احترام و دوست داشتنی

ترسناک . همیشه جلو مادرید بهترین بازیاشو می کنه. خدایی من که فارغ از بارسا و مادرید واقعا دوسش دارم


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۴۳)
 
Ali_SHS
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
به جرئت میشه گفت بهترین مقاله ای بود که من تو این سایت خوندم!

کاپیتان پویول نماد بارسلوناس... افسانه ی زنده

بدون شک اگه پویول انگلیسی بود بعد از بابی رابسون ، بابی چارتون و الکس فرگوسن چهارمین نفری میشد که لقب (sir) رو بهش اختصاص میدادن


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۴۲)
 
Messiiiiiiiiii
پاسخ به: 35 سالگی کایپتانی فراتر از یک فوتبالیست مردی فراتر از یک انسا...
تولدت مبارک پویول عزیز
کاپیتانِ با تعصبِ موفرفریِ دوست داشتنی ...


شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۸:۳۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۵ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!