به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهایت یک بازیکن».آبی و اناری‌ها
فرستنده مصطفی کلانتریان در تاريخ چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۶:۳۰) (۱,۹۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: مصطفی کلانتریان / FCBarcelona.ir


او با القاب زیادی شناخته می‌شود: مرد چاره ساز، جادوگر، دن آندرس، آندرسیتو، شوالیه رنگ پریده، فاتح قلب‌ها، پسر ارکستر، نابغه متواضع، اینیستای لذت بخش، ضد کهکشانی و خداوندگار فوتبال.

یک مثل معروف سوئدی می‌گوید: «انسانهای دوست داشتنی القاب زیادی پیدا می‌کنند». به عبارت دیگر ما برای مسائل مورد علاقه خود نامهای زیادی طرح می‌کنیم. این دقیقا همان روش معرفی ما برای آندرس اینیستاست. ما نمی‌دانبم که آیا بازیکن دیگری با محبوبیت او و همچنین این تعداد اسم مستعار وجود دارد یا خیر، اما مسئله چیز دیگریست.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

ما قصد داریم برای توضیح شایستگی آندرس برای کسب توپ طلای فیفا در سال 2012 از نام‌های متعدد او استفاده کنبم. القاب او بصورت کلی در سه دسته قرار می‌گیرند: دسته‌ای که بیانگر زیبایی فوتبال او می‌باشند، دسته‌ای که به ظاهر او می‌پردازند و دسته دیگری که بیانگر شخصیت فردی او هستند.

فوتبال

جادوگر، مرد چاره ساز، ساحر، پسر نابغه، آندرس دانا. این‌ها تعدادی از القابی هستند که تا حدودی هنر بازی آندرس را بیان می‌کنند. اینیستا در زمین بازی بسیار باهوش است، او در زمین چیزهایی را می‌بیند که دیگران نمی‌توانند درک کنند، او قادر به حل هر گونه مشکل و گرهی در زمین بازیست. وقتی او پا به توپ می‌شود فوتبال معنای سحر و جادو به خود می‌گیرد؛ کاری که بظاهر غیر ممکن بنظر می‌رسد. با او سخت‌ترین کارها آسان بنظر می‌آید. دیدن بازی او شما را شگفت زده می‌کند، بنظر می‌رسد که او در زمین بازی و در مناطق مختلف آن به آرامی شناور است و با آرامش کامل از خطوط پر لایه دفاعی حریف عبور می‌کند و در پایان کار با پاسی بی‌نقص به جادوی خود پایان می‌دهد.

آندرس اینیستا در چند فصل اخیر بارها مصدوم شده است و گاهی این مصدومیت‌ها بقدری زیاد شده‌اند که ما به آرامی جادوی بازی او در زمین را از خاطر برده بودیم. وقتی او به زمین باز می‌گردد، گمان می‌کنیم که برای بار نخست است که هنر نمایی او را تماشا می‌کنیم؛ این باور نکردنیست. اگر جایزه‌ای در فوتبال وجود داشت که بنا بود به بازیکنی داده شود که هر سال پس از مواجه با مصدومیت‌های زیاد، کماکان به پیروزی و هنر نمایی خود ادامه می‌دهد، باید هرسال اینیستا برنده این جایزه می‌شد. او دیگر مصدومیت‌های مختلف را به خوبی شناخته است، اما راه مقابله با آنها و بازگشت بی‌نقص به دنیای فوتبال را نیز به خوبی آموخته است. او می‌تواند جهان را متوقف کند، نتیجه را تغییر دهد و قاطع‌تر از همیشه گلزنی کند.

وقتی که گمان می‌کنیم فرصت از دست رفته و زمان به پایان رسیده است، این اینیستاست که تیم را نجات می‌دهد. او زمانهای سختی را تجربه کرده است، ولی همواره محکمتر از قبل به میان تیم بازگشته است؛ مثال‌های زیادی برای این مورد وجود دارد: 21 جولای 1999 در نیوکمپ، 6 می‌2009 در استمفورد بریج و 11 جولای 2010 در استادیوم ساکر سیتی.

ظاهر

شوالیه زنگ پریده، شبح، شوالیه سفید؛ این‌ها تعدادی از القاب آندرس هستند که نشان دهنده صورت سفید و رنگ پریده او و ظاهر شبح وارش هستند. ظاهر او باعث شد یکبار او را در برنامه تلوزیونی کاتالان، به کرم شب تاب تشبیه کنند. شاید این مسئله او را نزد برخی افراد چندان جذاب جلوه ندهد، اما این هرگز مشکلی برای او به حساب نمی‌آید. او هرگز دشمنی نداشته است، شاید دلیل این مسئله شخصیت او باشد که در قسمت بعد به آن خواهیم پرداخت.

شخصیت

آندرسیتو، اینیستای دانا، ضد کهکشانی، نابغه متواضع؛ این‌ها القابی هستند که شخصیت آندرس را برای ما بازگو می‌کنند. مهم نیست که او به چه افتخارتی دست یافته است، او همواره متواضع، سر به زیر، آرام و خوش برخورد است. اینیستا همواره بازیکنی افسانه‌ای در دنیای فوتبال بوده است، اما زمان زیادی گذشت تا رسانه‌ها به میزان شایستگیش به او توجه کنند. اکنون او به 19 جام قهرمانی در بارسا دست یافته است، به همراه تیم ملی اسپانیا به 2 قهرمانی در جام ملتهای اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی رسیده است، اما او هنوز همان کودک دوازده ساله ایست که برای اولین بار قدم به لاماسیا گذاشت. هرچه که در مسیر زندگی او پیش بیاید، او راه و روش خود را تغییر نخواهد داد، هرچند بعضی گمان کنند در زمانهایی خاص نیاز به تغییر و دگرگونی می‌باشد.

در زمان سرمربی گری فرانک ریکارد در بارسا، آرامش و سکوت مداوم او در رختکن تیم بعضی زمان‌ها برایش گران تمام می‌شد؛ گاهی او را در پست غیر تخصصیش در زمین می‌دیدیم و گاهی از روی نیمکت کار را دنبال می‌کرد. بعضی این عقیده را دارند که او باید کمی پر سر و صداتر و شلوغ‌تر باشد و عده‌ای نیز گمان می‌کنند او نیاز به حمایت رسانه‌ای بیشتری دارد. اما پسری مانند آندرس آن چیزی نیست که رسانه‌ها بدنبال آن می‌گردند، او متواضع و ساکت است و توانایی برطرف کردن نیازهای تبلیغاتی آن‌ها را ندارد. هنگامی که پپ گواردیولا به بارسا آمد، او چیزی بیشتر و متفاوت‌تر در بازی و رفتار اینیستا مشاهده کرد: « آندرس شایستگی بازی‌هایی بمراتب بیشتر از بازیهای فعلی را دارد، اما او هیچگاه اعتراض نمی‌کند». اتفاقا این سادگی و تواضع مزیت و برتری خاصی به او نسبت به سایرین بخشیده است. تحت نظر گواردیولا، او بقدری پیشرفت کرد که دیگر کسی در دنیای فوتبال توانایی انکار توانایی‌های او را نداشت. شخصیت آندرس اکنون او را تبدیل به یک فوق ستاره کرده است، یک قهرمان. این ویژگی‌ها از او مجسمه‌ای محبوب در میان طرفداران فوتبال ایجاد کرده است.

چرا توپ طلا؟

پیش از آنکه درباره شایستگی اینیستا برای کسب توپ طلای فیفا در سال جاری صحبت کنیم، بهتر است به ملاک‌ها ومعیارهای رای دهندگان این جایزه توجه کنیم. اولین و مهمترین معیار رای دهندگان موفقیت‌های کسب شده توسط بازیکن در سال مورد نظر می‌باشد. اگر میزان این موفقیت‌ها برای نامزدهای مختلف این جایزه نزدیک به هم و برابر بود، سپس به سراغ معیارهای دیگری نظیر استعداد و کلاس بازی، شخصیت فوتبالی و طول مدت بازی فرد مورد نظر خواهند رفت.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

حال ما به سراغ عملکرد آندرس در سال گذشته می‌رویم تا ببینیم چه چیز این شایستگی را در او برای کسب توپ طلای فیفا ایجاد کرده است. در فصل گذشته بارسا جز جام حذفی اسپانیا، در رقابت دیگری پیروز نشد و این مورد می‌تواند به ضرر اینیستا به حساب آید. کسب عنوان لالیگا برای کریستیانو رونالدو و آقای گلی مسی در لیگ قهرمانان و لالیگا به همراه کسب کفش طلای اروپا می‌تواند موفقیت‌هایی در کلاس بالاتر برای این دو ستاره نسبت به آندرس به حساب آید؛ اما عملکرد بی‌نظیر او در جام ملتهای اروپا و کسب این عنوان به همراه تیم ملی اسپانیا، در حالی که زحمت خط میانی این تیم تماما بر دوش اینیستا بود، شایستگی او را بیشتر از گذشته برای ما آشکار می‌کند.

گفته می‌شود که اسپانیا مانند بارسا می‌باشد، تیمی که بر یک بازیکن خاص استوار نیست. اگر موفقیتی بدست آید یا از دست برود، به عملکرد تیمی بازیکنان در کنار هم مربوط می‌شود. هیچکس به تنهایی بازی نمی‌کند و همه بازیکنان در ارتباط با یکدیگر بازی تیم را شکل می‌دهند. این حرف تا حدودی درست می‌باشد، اما زمان اعتبار آن تا قبل از شروع رقابت‌های اروپایی کشورها در سال جاری بود؛ جایی که پیش بینی‌ها درباره اسپانیا غلط از آب درآمد. آنها دیگر آن روح تیمی را نداشتند و تفاوت‌های زیادی با قهرمان سال 2010 دنیا در جام جهانی داشتند. پویول و ویا دو رکن مهم دفاعی و هجومی تیم مصدوم بودند و بازیکنان ذخیره تاثیرگذاری لازم را در تیم ایجاد نکردند. اینجا زمانی بود که هنرنمایی اینیستا به نمایش گذاشته شد تا او یک تنه تیمش را تا آخرین پله کسب این عنوان بالا ببرد. رقابت‌های جام ملتهای اروپای 2012 بدون شک بهترین تورنمنت اینیستا از آغاز تا پایان کار اوست.

اگر به معیارهای دیگر توپ طلا توجه کنیم، تمام آنچه که پیش از این در این مقاله گذشت، بهترین دلیل برای کسب این جایزه توسط او بحساب می‌آید:

کیفیت و کلاس بازی

آندرس اینیستا هنر خالص فوتبال است؛ او هرگز از حوزه ادب خارج نمی‌شود و نسبت به مسائل گوناگون اعتراض و شکایتی نمی‌کند. شما هرگز او را در یک دعوای فوتبالی در داخل زمین به خاطر ندارید. مهم نیست که درباره چه تیمی صحبت می‌کنیم، همه افراد شامل بازیکنان فوتبال و هواداران او را دوست دارند. آندرس نماد یک بازی پاک در زمین چمن است.

شخصیت

با توجه به آنچه که گفته شد، نیازی به توضیح بیشتر درباره شخصیت ساده، متواضع و دوست داشتنی او وجود ندارد. حقیقتا کسی نمی‌تواند از او متنفر باشد.

دوران اوج و درخشندگی

چند هفته گذشته، او دهمین سالگرد حضور خود در بارسلونا را جشن گرفت. در طول این مدت او 19 عنوان قهرمانی با بارسا کسب کرد و به همراه تیم ملی اسپانیا نیز به یک قهرمانی در جام جهانی و دو قهرمانی در جام ملتهای اروپا رسید. با توجه به لحظات زیادی که او در دوران پربار ورزشی خود دارد، تعدادی از آنها که در سطور قبل گذشت، برای اثبات این وجهه از فوتبال او نیز کفایت می‌کند.

حال که همه چیز را درباره او سنجیده‌ایم نتیجه‌گیری کار سختی نخواهد بود، آندرس اینیستا تنها یک الگوی فوتبالی موفق نیست، او «نهایت یک بازیکن» است.
ارزش: ۹.۰۰ (۵ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
kingmohamad
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
مسی اول میشه اینیستادوم


دوشنبه، ۴ دی ۱۳۹۱ (۵:۲۳)
 
Iman-Emperatour
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
خدای تکنیک یعنی اینی


شنبه، ۲ دی ۱۳۹۱ (۱۰:۲۹)
 
mazaherxavi
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
حتی رئالیها هم دوسش دارند چون نماد ادم با شخصیت .

هرگز اون روزی که با اسپانیول بعد از جام جهانی بازی کردند و اینیستا تعویض شد کل استادیوم به افتخارش بلند شدند فراموشم نمیشه مو به تنم سیخ شد


شنبه، ۲ دی ۱۳۹۱ (۱:۳۲)
 
barcapolis
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
واقعا " نهایت یک بازیکن " لقب خوبیه براش


جمعه، ۱ دی ۱۳۹۱ (۵:۱۲)
 
hmjz_1
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
عاشق یه پا دو پاشم . یه جورایی توپ زیر پاش چسبیده . همیشم با آرامش بازی میکنه . شوالیهی رنگ پریدم بهش میاد .انصافا حقش تا حالام توپ طلا بوده ولی امسال که مسیه به نظرم سال جام جهانی باید بهش میدادند که اینجور نشد


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۲:۴۸)
 
Messiiiiiiiiii
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
واقعا بازیکنیه که خیلی زودتر باید شایستگی هاش مورد توجه قرار میگرفت


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۱۶:۴۶)
 
behnoush1360
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
آخر فوتبال
آخر تکنیک
آخر تواضع
آخر انسانیت
یعنی آندره



پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۱۶:۰۲)
 
mjavadz
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
به نام خدا
یک ابر مرد
یک شخصییت غیر قابل توصیف
یک بی نظیر
یک لایق
یک حرفه ای
یک عاشق
یک تمام عیار
یک اسطوره
یک فردی که هر چه در مورد او بگویید بازهم کم است
موفق باشی




پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۱۰:۰۱)
 
lavvaf22
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
اینیستا واقعاً بازیکن شایسته ایه
عالی و محبوب
ولی شانس کسب توپ طلا براش خیلی کمه



پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۹:۲۹)
 
raminpanahi
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...









پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۵۴)
 
siyamak
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
بدون شک اندرس با گلی که تو فینال جام جهانی زد و اون شادی بعد از گلش محبوبترین بازیکن اسپانیا محسوب میشه
اما شانس برنده شدن توپ طلا توسط اندرس خیلی کمه اونم با وجود درخشش و رکوردشکنیهای اخیر مسی
امیدوارم که در نهایت ی بارسایی برنده توپ طلای امسال باشه


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۵۳)
 
FC.catalan93
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
من همين الن زيرنويس شبكه ورزشو ديدم...خيلي ناراحت شدم.اول فكر كردم داره درمورد ابيدال ميگه ولي...
بچه ها يادتون نره براش دعا كنين


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۲۶)
 
mostafa169
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
تیتو خیلی انسان شریفیه.

خدایا نمی دونم چی بگم اشکم در اومده.

خدایا

خدایا

به حق این ماه های عزیز تیتوی دوست داشتنی رو شفا بده به دو تا بچه اش رحم کن


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۱۸)
 
shahabcatalonia
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
همه با هم با تمام وجود برای سلامتی تیتو دعا میکنیم...


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۱۵)
 
iniesta.reza
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
وقتی تو فینال جام جهانی اون گل تاریخی رو زد اسم دنی خارکه کاپیتان فقید اسپانیول رو زیر پیراهنش نوشته بود

یه سوال:
چند بازیکن تو دنیا هستند که بعد از به ثمر رسوندن مهمترین گل تاریخ فوتبال خودشون و تیم ملیشون از اسم کاپیتان فقید خونی ترین رقیبشون رونمایی کنند ؟؟؟
(نقل به مضمون از سایت گل)


من لقب اندرس مقدس رو خیلی دوست دارم و معتقدم خیلی بهش میاد
ایشالا اندرس این جایزه رو ببره البته هیچ فرقی برام نداره لئو یا اندرس هر کدوم برنده بشند خوشحال میشم
اما به قول امیر کاتالان : اندرس از او دسته بازیکنهایی که اگه جایزه ای رو نگیره از اعتبار اون جایزه کم میشه

همه برای سلامتیه تیتو دعا کنیم


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۱۴)
 
poyafatehi
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
چقدر خبر بدی بود، دلم سوخت آخه تیتو این همه ایده ناب داره فوتبال به وجودش خیلی نیاز داره. تیتو تندیس کانل انسانیت است .برای ش آرزوی بهبودی و سلامتی هر چه زودتر می کنم. امیدوارم هر چه زودتر وبا قدرت بیشتر برگرده


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۱۴)
 
madison
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
اونجور که تو خبر ها اومده که سایت گل هم اعلام کرده فردا متاسفانه تیتو تحت عمل قرار میگیره و حداقل 6 هفته دوره درمان و شیمی درمانی طول میکشه........
یکی به من بگه یعنی ما حداقل 6 هفته تیتو رو نداریم تازه بعد این مدت تازه دوره استراحت شروع میشه....یعنی یه مربی دیگه.........واییییییییییییی نههههه من هنوز نمیتونم باور کنم این موضوع رو............یکی زودتر بگه خواب میبینم.....اخه این جه وضعیه امسال راه افتاده......هر هفته نوعی استرس دارم تازه من امسال کلی درس و کنکور ............همی الانم نیم ساعت میشه که کلاس اومدم وقتی هم این خبر خودم............
بچه ها من رسما دارم منفجر میشم دیگه ............................
فقط فقط امیدوارم مثل مصدومیت لئو با یک معجزه برگرده مثلا امسال 13 امتیاز جلو اییم .....


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۷:۰۰)
 
Ali_SHS
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
کاری به این که این مقاله مال حدود یک ماه پیشه نداریم. میخوام برای سلامتی تیتو همگی دعا کنیم.

خدایا خودت کمکش کن! همونطوری که دعای بارسایی ها رو در مورد مسی شنیدی و بی پاسخش نگذاشتی! اینبار همه ی دنیا سلامتی تیتو رو داره فریاد میزنه!


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۶:۵۹)
 
thiagomessi
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
شوالیه رنگ پریده به نظر من جالبترین لقبشه


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۶:۵۳)
 
lastcatalan
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
چرا اینقدر وب سایت ضعیف شده! خبر سرطان تیتو چرا توی خبرهای اصلی نیست! کاربرها چرا باید توی مطلب مربوط به اینیستا راجع به تیتو نظر بدن. برای تیتو آرزوی سلامتی می کنیم. اون انسان نجیب و بی ادعاییه و بهترین شروع تارخ بارسلونا رو داشته. منتظر برگشتنت می مونیم قهرمان...


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۶:۴۸)
 
heaven767
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
پپ همیشه اماده خدمته


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۶:۰۷)
 
arya1
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
شنیدم پپ گفته اگه لازم باشه برمیگردم به تیم
درسته؟؟؟


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۵:۵۸)
 
تنهاترین
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
شوالیه رنگ پریده بنظرم قشنگترین لقبش هستش....
....
بچه ها بازم استرس و تلاطم..؟؟...
بازم بیماری تیتو برگشته...
اما شک ندارم دوباره با قدرت برمی گرده....
واقعا فصل عجیبی رو داریم سپری می کنیم...
با اینکه قاطعانه صدرنشینیم اما همش استرس داریم ....




پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۵:۴۷)
 
rat_leo10
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
زنده باد بارسا که همیشه بازیکناش جزو نامزدای دریافت توپ طلان


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۵:۴۴)
 
ashibala
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
تازه کارام درست شده بود که خبر مریضی تیتو حالم و گرفت :-s


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۵:۰۸)
 
elnew
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
بچه ها متاسفانه سرطان تيتو برگشته و طبق اخباري كه سايت ورزش سه از قول رسانه هاي اسپانيا منتشر كرده قرار شده باشگاه براش يه جانشين موقت تعين كند - اميدوارم هر چه زودتر مشكل تيتو برطرف بشه و از همه شما مي خوام براي سلامتي تيتو دعا كنيد


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۵:۰۷)
 
rf-barca
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
بچه ها بيايد همه باهم براي سلامتي تيتو دعا كنيم


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۴:۵۴)
 
themistroxavi71
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
1)اینیستا

2)میسی

3)پنالتی


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۴:۴۸)
 
BRAIN
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
دقیقا؛آندرس نهایت یک بازیکن هست
نوع بازیش،شخصیتش ؛کیفیتش، واقعا برازنده توپ طلا هست.


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۴:۴۸)
 
asasa
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
مسی واینیستا بهترینن
آرزوی سلامتی برای تیتو دارم


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۴:۴۵)
 
kingamir
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
ولی مسی یه چیز دیگه هست


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۴:۴۱)
 
onlymessi10
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
انشاالله که شاه لئو یا سن آندرس برنده میشن
انشاالله که تیتو زود خوب میشه با سلامتیش 5 صلوات


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۴:۳۴)
 
heaven767
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
تیتو حالش خوب نیست امیدوارم بهتر بشه الان سلامتیه اون از همه چیز برام مهمتره


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۴:۳۳)
 
AMID.N
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
برای سلامتی تیتو ویلانوا دعا کنید بچه ها





پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۳:۳۳)
 
sea.sb
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
من هم تازه شنیدم...خیلی ناراحت شدم..کاش خوب شه...واقعا همه براش دعا کنید


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۳:۲۱)
 
Amirhosein
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
واقعا فوق العادست یعنی حتی از مسیم بهتره واقعا وقتی ک فک میکنی دیگه تمومه اینیستا میاد کمک.
دقیقا مثل نیمه نهایی سال 2009 جلوی چلسی...


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۳:۱۹)
 
sea.sb
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
100 درصد اینیستا یکی از بهتریناس!واقعا هم عالی باز ی می کنه ،اما به نظر من مسی بهترینه


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۳:۱۶)
 
minashup
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
سرطان تیتو برگشت
خوب شده بود ولی جدیدا دوباره سرطان اومد سراغش
بچه ها براش دعا کنین
میگن سر تمرینات نمیره این روزا
تو الموندو نوشته بود


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲:۵۳)
 
Shadibahri
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
Iniesta bazikon fogholade eiye....va dar in shaki nist....
age messi nabud shans entekhab shodanesh ziad bud...ama ba vujud messi ....
dar har surat omid varam ye barcayi barande tupe tala bashe ....
mamnun


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲:۱۳)
 
AmirOwRanG
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
فکر نکنم بتونه توپ طلا رو بگیره خدا کنه لا اقل دوم شه


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۱:۴۶)
 
kanse
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
واقعا دوست داشتنی ترین بازیکن بارسا برام اینیستاست از نظر اخلاق و فوتبال عالیه از طرفی دوست دارم مسی چهارمین توپش رو ببره که یک رکورد بزنه از طرفی دوست دارم اینیستا توپ طلا رو ببره چون واقعا شایستگی اونو داره و این میتونه یه امید دیگه برای پیشرفتش باشه


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۱:۲۳)
 
mohammad.safa
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
واسه ی من هیچ فرقی نمیکنه که اینیستا برنده بشه یا مسی.چون هردوتاشون باهم صمیمی هستن و باهم بر سر توپ طلا رقابت نمیکنن.ایشالله که همیشه توی زندگیشون موفق باشن


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۱:۱۸)
 
kamiba
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
من دوست دارم آندرس دوم بشه و رونالو آخر


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۱:۱۴)
 
scrat-love
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
بهـــــترینی


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۰:۴۷)
 
prsam
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
به نظرم دوباره مسی میشه


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۰:۴۶)
 
amircatalan
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
هر سال صد ها و شاید هزاران بازیکن در حسرت توپ طلا میمونن.ولی هستن چند تا بازیکنی که توپ طلا در حسرت اون ها میمونه و خواهد ماند.


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۹:۱۴)
 
*mohammad.z*
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
واقعا نمیدونم در وصوش چی بگم؟؟؟
آقا ی خاص فوتبال


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۹:۱۱)
 
ho_lio
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
شوالیه رنگ پریده خیلی بهش میاد!!!


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۹:۰۹)
 
aimar
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
argentina


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۹:۰۹)
 
Sattar_d
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
اندرس فوق العادس


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۹:۰۸)
 
kamiba
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
رونالدو در مقام مقایسه با مسی در افکار عمومی که منطقی هستن گم شده.
خیلی از کسانی که بیطرف هستن به مسی رای میدن چون این ابر بازیکن خیلی چیزا رو ثابت کرده.
دومی و سومی زیاد تفاوتی باهم ندارن
مسی بدون شک باید اول بشه و میشه.
کیکر که انخابش کرد اونم با اختلاف بالایی نسبت به رونالدو.
قیافه و برخورد مورینیوی خود خواه باید در تاریخ ثبت بشه.
مخصوصا" اینکه تیماش تو سال دوم یا سوم اون ثباتشون رو از دست میدن و مدیرا پرتش میکنن بیرون.


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۲۰)
 
CarlesAlenya
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
اندرس بازیکن فوق العاده ایه ولی با وجود مسی و رونالدو شانس کمتری داره به نظرم مسی اول میشه اندرس سوم


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۱۱)
 
raminpanahi
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
اینیستا یکی از بهترین بازیکنان بارس هست به امید قهرمانی بارسا


fan::


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۷:۴۶)
 
ARROW
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
فکر کنم امسال حق اینی باشه که توپ طلا رو ببره و یک سال رویایی رو رقم بزنه
چون اینی هم توی بارسلونا عالیه و هم توی تیم ملیش و تا حالا هم نتونسته که توپ طلا رو ببره


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۷:۱۱)
 
Rojans
پاسخ به: بررسی نامزدهای توپ طلای فیفا در سال 2012: «آندرس اینیستا، نهای...
ممنون از متن خوبتان
آندرس بی شک یکی از بهترین هاست.
همیشه مقایسه او با ژاوی و مسی برایم ایجاد یک پارادوکس می کند.اگر او با ژاوی و مسی همدوره نبود جوایز بیشتری می گرفت یا اصلا این آندرس امروزی نبود؟


چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۱ (۱۶:۵۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۶ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!