به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا - رئال مادرید؛ ال کلاسیکویی با فرصت‌های طلایی.ال کلاسیکو
فرستنده Mohrez در تاريخ یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۱ (۱۵:۱۰) (۱,۱۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: محمدرضا محمودی / FCBarcelona.ir


تیم بارسا از رئال مادرید در نیوکمپ استقبال خواهد کرد و برای ایجاد فاصله 11 امتیازی و ثبت رکورد جدید باشگاهی قبل از وقفه بازی‌های ملی مصمم است.

بازی امشب را باید ال کلاسیکویی مملو از فرصت دانست. یازده امتیاز اختلاف قطعی نخواهد بود اما با توجه به تنها 7 بازی انجام شده این یک مزیت قابل توجهی است و برای بازیکنان انگیزه مضاعفی است که قبل از آنها در تاریخ باشگاه بارسا هیچ گاه تیمی نبوده که در 7 بازی پشت سر هم در لیگ پیروز شده باشد. این روز، روز بزرگیست.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

تردید در حضور پیکه

تردید اصلی بارسا قلب دفاع تیم است؛ پویول به علت آسیب دیدگی آرنج در بازی مقابل بنفیکا مدتی دور از میادین خواهد بود و تیتو ویلانووا کاملا به مراحل ریکاوری جرارد پیکه از مصدومیتش که در بازی اسپارتاک ایجاد شد، با خبر است. اگر ریکاوری پیکه در این زمان با شکست مواجه شود، به نظر می‌رسد که تیتو ویلانووا باید از زوج ماسکرانو و سانگ استفاده کند.

رئال مادرید به امتیاز نیاز دارد

در مقابل، رئال مادرید با تمام بازیکنان قابل دسترسش وارد نیوکمپ می‌شود. اگر چه بعد از شروع ضعیف این تیم در اول فصل و باخت در مقابل دو تیم (ختافه و سویا) و یک تساوی در مقابل والنسیا تیم خوزه مورینیو نمی‌خواهند در نیوکمپ امتیازی از دست بدهد - فصل گذشته آنها برنده شدند - البته با وجود حریفی چون بارسا که از ابتدای این فصل، کارش را با تمام قوا آغاز کرده است.
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ali_SHS
پاسخ به: بارسلونا - رئال مادرید؛ ال کلاسیکویی با فرصت های طلایی.
درسته که حضور پویول و پیکه در قلب خط دفاع هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ روحی روانی به نفع ماست. اما باید دقت داشت که تنها ملاک موفقیتمون نیست. پارسال بازی رفت لالیگا دقیقه ی یک گل خوردیم. بعد از گل ، پپ دنی آلوس رو گشید یه خط جلو و پویول رفت دفاع راست و بوسکتس شد دفاع وسط. یعنی هم دفاع وسطمون یه هافبک بود و هم دفاع راستمون یه بازیکن کلاسیک تو اون پست نبود. اما نتیجه اش زدن 3 گل و بردن اون بازی بود اونم در شرایطی که 6 امتیاز از رئال عقب بودیم.

تو بازی یکشنیه هم اگه اشتباه نداشته باشیم و با قدرت وتمرکز بازی کنیم بودن دوتا هافبک دفاعی تو قلب خط دفاع حتی ممکنه به نفعمون تموم شه. درسته که رئال این چندتا بازی خوب گل زده و خط حمله ی آماده ای داره اما فشار این بازی رو اوناست چون هم بازی تو نوکمپه و هم 8 امتیاز از ما عقبن. اگه بازیکنای ما بتونن به خوبی حفظ توپ کنن و نذارن رئال پرسینگشو درست انجام بده مطمئنا خیلی زود از کوره در میرن و اگه خیلی باهوش باشیم میتونیم یه اخراج ازشون بگیریم (به احتمال زیاد په په ، مارسلو یا حتی راموس)

جدا از این مسئله خط دفاعی رئال با وجود داشتن مدافع مرکزی کلاسیک بازم از خط دفاع ما ضعیف تره و اگه تیتو خوب بتونه نقاط ضعفشونو پیدا کنه و نقشه ی مناسبی بکشه به راحتی میتونیم به گل برسیم. عمده ی مشکلشون از قلب خط دفاعه که جلوی سیتی و ختافه و همین آژاکس خیلی به دردسر انداختشون. اگه مسی چندتا از اون حرکتای انفجاری که جلوی بنفیکا انجام داد رو داشته باشه به راحتی باز میشن.

تنها نکته ای که خیلی میتونه برامون گرون تموم بشه ضعمون رو توپ های بلند ارسالیه که با غیبت پویول و پیکه بیشترین تاثیرشو اینجا میذاره. غیر از سانگ و بوسکتس هیچ بازیکن قد بلندی که توانایی مقابله با سرزنای رئالو داشته باشه نداریم. به همین دلیل رئال سعی میکنه تا میتونه کرنر بگیره. تنها راه حل این موضوع همون حفظ توپه. نباید به رئال اجازه ی خلق موقعیت بدیم.

به نظر من باید خط دفاعمون خیلی بسته باشه و به هیچ وجه فاصله ی بازیکنا خط دفاع از هم نباید بیشتر از 20 متر بشه. بوسکتس هم باید خیلی به اونا نزدیک بازی کنه و هیچ موقعیتی رو برای بازیسازی یا گرفتن خطا به رئالیا نده.

اصلا نباید دو دفاع کناری ما همزمان تو حمله شرکت کنن و فقط باید یکیشون بره تا تو ضدحمله کارمون سخت نشه.

یه مساوی هم تو این وضعیت هم دست کمی از برد نداره اما اگه ببریم معرکه میشه


یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۱ (۱۸:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۷ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!