به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می‌کنیم».مصاحبه
فرستنده مارال مجیدزاده در تاريخ دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۸:۲۵) (۱,۳۱۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: مارال مجید زاده / FCBarcelona.ir


ژاوی، در یک مصاحبه با اسپورت در روز جمعه، تفکرات خود را درباره آخرین فصل حضور پپ در بارسلونا بیان کرد. او همچنین به نکته‌ای اشاره کرد که بیشتر ما می‌دانیم: «اینکه او چقدر دیوانه وار به فکر فوتبال بود».

جمله «فوتبال مسئله مرگ و زندگی نیست، بلکه چیزی بیشتر از اینهاست» به نظر شما چه معنی دارد؟
این یک جمله بسیار معروف است. من این جمله را بالای تخت خود دارم. هر روز قبل از خواب این جمله را زمزمه می‌کنم.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

شما بیل شانکلی را به همان اندازه تحسین می‌کنید؟
من فکر می‌کنم این جمله همه چیز را یکجا دارد. این راهی است که فوتبال را زندگی کنید، همان راهی که من در آن زندگی می‌کنم. فوتبال برای من همه چیز است و به من همه چیز داده است. من برای رسیدن به جایی که در آن هستم، به سختی تلاش کرده‌ام، اما خوش شانس نیز بوده‌ام، و از اینکه کاری را انجام می‌دهم که با وجود تمام بحران‌ها از آن لذت می‌برم، بسیار خوشحال هستم. من مردم زیادی را می‌بینم که دوران سختی در زندگی دارند، اما من برای این مسئله مصونیت دارم. امیدوارم از این مسئله برای مدت زیادی لذت ببرم.

و همه اینها با وجود آسیب دیدگی؟
مسئله این است که من مثل همیشه و در همه حال بازی کردن را دوست دارم. دکتر پرونا و دکتر ریکاردز به من بارها گفته‌اند که: «تو آسیب دیده هستی، برای 10 الی 15 روز نمی‌توانی بازی کنی» و من روز بعد بازی می‌کردم! مشکل من این فصل این بود که وقتی آسیب دیده بودم، بازی کردم، ولی به این معنی نبود که من بازی‌های زیادی از دست دادم یا آسیب دیدگی جدی داشته باشم، اما با درد بازی می‌کردم.

وقتی که در بازی مادرید در نیوکمپ تعویض شدی، به نظر عصبانی بودی...
من نمی‌خواهم درباره آن روز زیاد فکر کنم. من خودم را مجبور به بازی کردم، اما احساس کردم که خوب بازی می‌کنم... در آن زمان ما احتیاج به یک مساوی داشتیم. این خیلی برای من ناامید کننده بود اما من هیچوقت خودخواه نبودم... من همه چیز را فراموش کردم و تیم را تشویق کردم، من مثل بقیه از زدن گل خوشحال و از گل کریستیانو ناراحت شدم...

حذف شدن توسط چلسی در لیگ قهرمانان یک ناامیدی بزرگ بود؟
بله بود. بدترین لحظات در این 4فصل از دست دادن فینال جام حذفی و 2 لیگ قهرمانان بود.

کدام یک دردناکتر بود: چلسی یا اینتر؟
چلسی.

چرا؟!
بدلیل اینکه بسیار ناعادلانه بود. بازیکنان اینتر در بازی مقابل ما کارهایی انجام دادند و بسیار خوب دفاع کردند؛ ما موقعیت‌های زیادی برای گلزنی نداشتیم، اما این نیمه نهایی اشتباهات بسیاری انجام دادیم و با بدشانسی موقعیت‌هایمان از دست رفت؛ مثل شانس‌های از دست رفته برای گلزنی و همینطور پنالتی که از دست دادیم. ما موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم، 2-0 پیش افتادیم، آنها یک بازیکن اخراجی داشتند و ... . این نمی‌تواند یکبار دیگر اتفاق بیافتد. ما در بازی مقابل اینتر باید برای پیروزی 2 گل به ثمر می‌رساندیم و این سختتر بود. برنده شدن مقابل چلسی در دستانمان بود. با این وجود هر دو بازی بسیار مایوس کننده بودند.

در فینال لیگ قهرمانان کدام تیم را تشویق می‌کردید؟
چلسی تورس و ماتا را داشت، من برای آنها ناراحت بودم، اما من بایرن را تشویق می‌کردم. نوع بازی آنها خیلی بهتر از چلسی بود، این کاملا واضح بود. اما من از فینال لذت بردم. به نظر می‌رسید سرنوشت چلسی برد بود. دروگبا گلزنی کرد و آنها پیروز شدند؛ او یک قهرمان است...این فوتبال است، نتیجه با مسایل کوچک مشخص می‌شود.

به نظر می‌رسد رقابت امسال برای توپ طلا مشکل خواهد بود. نظر شما چیست؟
کاملا واضح است که مسی شایسته دریافت توپ طلا است. حتی با وجود اینکه مورینیو گفته است که کریستینو رونالدو باید صاحب آن باشد، زیرا لالیگا را از آن خود کرده است. قابل فهم است که مورینیو مربی رونالدو است، اما مردمی که فوتبال را می‌فهمند، جواب واقعی را می‌دانند. مسی دو نوع سرعت دارد: سرعت پا و سرعت ذهنی. بقیه ما فقط یک نوع آن را داریم. هیچ بازیکن دیگری نیست که هر دوی آنها را با هم داشته باشد. این دلیل بهترین بودن مسی است.

این درست است که لئو همه کاره بارسا است؟
منظورتان چیست؟

منظورم این است که او تصمیم می‌گیرد که کدام بازیکن باید تیم را ترک کند، مثل اتوو یا ایبرا، یا اینکه او باید تمام دقایق مسابقه را بازی کند...
اینها تصمیماتی هستند که مربی می‌گیرد. او با اتوو و ایبرا به جز در موارد جزیی کاری نداشت زیرا فکر می‌کرد این کار درست است. مسی مثل هر بازیکن دیگری در اتاق رختکن به مربی گوش می‌دهد. تصمیماتی که گرفته می‌شود از طرف همه بازیکنان مورد بحث قرار می‌گیرد. گروه کاپیتان‌ها (لئو پنجمین آنهاست) با همه درباره تصمیم گرفتن مشورت می‌کنند. توسط مربی یا بازیکنی، هیچ دیکتاتوری حاکم نیست.

قبل از فهمیدن جدایی پپ، شما گفتید که رختکن آماده رفتن او نیست. آیا اکنون آماده اید؟
من گفتم قبل از فهمیدن اینکه تیتو به عنوان سرمربی معرفی شده است. این استمرار واقعا برای ما خوب است. تیتو کار پپ را ادامه خواهد داد. ما می‌دانیم که او آماده است و احترام زیادی برای او قائل هستیم. ما کاملا از او حمایت می‌کنیم. او خیلی درباره فوتبال می‌داند؛ اشتیاق زیادی دارد و فوتبال را همانگونه که پپ زندگی کرد، زندگی می‌کند. او خیلی شبیه پپ است، اما او به پپ اجازه داد تیم را مثل مربی دوم رهبری کند. اکنون نوبت اوست که تیم را رهبری کند. و من می‌دانم که او به خوبی برای گرفتن این وظیفه آماده است.

چرا مطبوعات به تیتو خیلی شک دارند؟
مطبوعات به همه چیز شک دارند. آنها همچنین شک داشتند که اینیستا و من بتوانیم با هم بازی کنیم، یا درباره پپ که بتواند مربی خوبی باشد، یا درباره مسی که بعضی اوقات دوران بدی را سپری می‌کرد، وقتی نمی‌توانست گلزنی کند. مطبوعات ما خیلی سرسخت هستند، اما این همان است که باید باشد، این بارسا است. من نظرهای خود را مورد پرسش قرار می‌دادم وقتی کرایف چیزی می‌گفت، و من جواب می‌دادم این بارسا است، هرکسی باید این مسئله را در ذهن خود داشته باشد. من برای 14 سال در اینجا زندگی کرده‌ام؛ پس می‌دانم همه اینها برای چیست. ما همیشه آماده‌ایم برای آنچه لاپورتا، کرایف یا هرکس دیگری می‌خواهد بگوید. ما روی کاری که باید انجام بدهیم، تمرکز می‌کنیم و ثابت می‌کنیم که ما تیم پیروز هستیم.

چه احساسی داشتید وقتی که کریستیانو به طور واضح درباره «پایان یک دوره» در بارسا صحبت کرد؟
من نمی‌توانم بیشتر از این با او مخالفت کنم. پایان یک دوره معنایی ندارد. ما 14 جام از 19 جام ممکن را بردیم و آنها فقط 2 تا از 19 تا. این فصل ما 4تا از 6 عنوان ممکن را بردیم، و آنها، یکی از 4تا. من هیچ «پایان یک دوره‌ای» در هیچ جا نمی‌بینم.

آیا آبیدال را بعد از مرخصی از بیمارستان ملاقات کرده اید؟
هنوز نه، اما با او خیلی صحبت کرده‌ام. همچنین، من دکتری که عمل او را انجام داد می‌شناسم؛ او پدر یکی از دوستان من است. او به من گفته است آبیدال به خوبی و با قدرت از پس آن برآمده است. البته او در آغاز مشکلات نرمالی داشته است. آبیدال یک الگوی بزرگ برای همه ماست. بزرگترین در ورزش من و زندگی من است. تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم تشکر کردن از او به خاطر تمام کارهایی است که برای بارسا انجام داده است. خانواده او نیز فوق‌العاده هستند. ما وقتی خانه او را قبل از عمل دیدیم، خیلی تحت تاثیر قرار گرفتیم.

آیا ویا می‌تواند فصل بعد یکی از بهترین‌ها باشد؟
ما مبارزه کردن او را دیدیم؛ ما با او رنج کشیدیم. او خیلی سخت تلاش کرد که به جام ملت‌ها برسد، اما در آخرموفق نشد. او خیلی صادق بود در اینکه بگوید آماده نیست. ما به او هم در تیم ملی و هم در بارسا احتیاج داریم. دلمان در بارسا برای او بسیار تنگ شده است؛ مهارت گلزنی او منحصر به فرد است. او همچنین یک دوست فوق‌العاده است.

آیا شانس اینکه از پپ خداحافظی کنید را داشتید؟
بله، گرچه او زیاد صحبت نکرد. او بعد از بازی خیریه در نیوکمپ به همه ما پیوست، جایی که او از همه ما به خاطر تمام کارهایمان در این سالها تشکر کرد. من به او گفتم دلمان برایش تنگ می‌شود، و او هم همین را گفت.

گریه کردید؟
نه، ما به اندازه کافی امسال گریه کرده‌ایم.
ارزش: ۸.۰۰ (۷ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
MoTaHaReH
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
مرسی مصاحبه
درود بر ژاوی


شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ (۲۰:۴۱)
 
BRAIN
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
چه مصاحبه ای
چه جواب هایی


جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ (۱۲:۵۳)
 
mermaid
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
تو تک تک سلولاش مهندسی رسوخ کرده
وای اصلا وقتی حرف میزنه آدم دلش میخواد نت برداره
مهههههنننننننندددددددددددسسسسسسسس دیوونتم



پنج‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ (۲:۴۴)
 
alfax
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
فقط می گم خیلی ژاوی ای آقا مهندس

چون تنها این برازنده ی توست......


چهارشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ (۱۴:۱۲)
 
saman.1390
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
جمله ی اخر خیلی غم انگیزبود....


چهارشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ (۱۰:۵۲)
 
mazaherxavi
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
مهندس من عاشق اين معرفتتم


چهارشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ (۱:۵۷)
 
alioghi
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
درود بر مهندس کبیر


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۲۳:۱۸)
 
hotkavir
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
تو بهترین پاسور مهندس کاپیتان دنیایی


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۲۲:۴۷)
 
aref1374
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
اینه تفکر بارسلونا :
تیم مهمه نه شخص .
ما واقعا عاشقتیم مهندس.



سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۲۲:۲۹)
 
Sina_Barca
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
درود بر سلطان میانه ی زمین


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۸:۲۴)
 
Reza180
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
نقل قول
به نظر می رسید سرنوشت چلسی برد بود
راست میگه سرنوشت همون اول اینطوری بوده و وقتی سرنوشت اینو بخاد هیچی جلوشو نمیتونه بگیره...حتی بارسا ....که این اتفاق دقیقا افتاد!
نقل قول
قابل فهم است که مورینیو مربی رونالدو است، اما مردمی که فوتبال را می فهمند، جواب واقعی را می دانند. مسی دو نوع سرعت دارد: سرعت پا و سرعت ذهنی. بقیه ما فقط یک نوع آن را داریم. هیچ بازیکن دیگری نیست که هر دوی آنها را با هم داشته باشد. این دلیل بهترین بودن مسی است.

بایذ جلوی این حرفش خم شد و تعظیم کرد!!! آفرین... این از مورینیو!
نقل قول
من نمی توانم بیشتر از این با او مخالفت کنم. پایان یک دوره معنایی ندارد. ما 14 جام از 19 جام ممکن را بردیم و آنها فقط 2 تا از 19 تا. این فصل ما 4تا از 6 عنوان ممکن را بردیم، و آنها، یکی از 4تا. من هیچ «پایان یک دوره ای» در هیچ جا نمی بینم
خدا میدونه وقتی دیدم ژاوی اینو گفته چقدر خندینم و دلم برای کریس سوخت که مخش اینقدر گنگه!!! اینم از کریس..!!
من که خیلی با حرفاش حال کردم ...واقعا ژاوی حتی از نظر غیر فوتبالی بیظیره...


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۵:۵۲)
 
Alireza_i99000
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
آفرین بر ژاوی . باید از مربی حمایت کرد. پپ هم یه روزی مثل تیتو بود که به اینجا رسید


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۵:۱۶)
 
MHPR1
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
زنده باد مرد تمام نشدنی فوتبال....


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۵:۱۳)
 
seli-messi
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
مرسی خیلی مصاحبه خوبی بود بیچاره ها حتما خیلی امسال گریه کردن بمیرم براشون
ژاوی واقعا قلب بزرگی داره و مهربونه خیلی دوسش دارم


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۴:۲۲)
 
Ali586
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
فقط سلطان پاس فقط .........


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۴:۰۰)
 
kanse
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
زنده باد ژاوی


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۲:۱۳)
 
sharlatan10
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
ژاوی فوق العاده است


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۰:۱۹)
 
سهیل
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
واقعا صحبتاشم مهندسیه


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۱۰:۰۵)
 
_Eisa_
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
فوتبال مسئله ی مرگ و زندگی نیست ، بلکه چیزی فراتر از آن است

فکری فراتر از فوتبال

شعوری بالاتر از سطح بالا

و زبان الکن در وصف مجموعه بارسا


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۹:۵۰)
 
lavvaf22
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
درود بر ژاوی مهندس میانی بارسا



سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۳:۰۱)
 
تنهاترین
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
پسر تو فوق العاده ای.....بهترینی......


سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۰:۴۴)
 
Iman-Emperatour
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
چه صحبتهای زیبا و دلنشینی
واقعا یه اعجوبه ای



سه‌شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ (۰:۴۰)
 
Carles.Luis.Suárez
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
زنده باد مهندس


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۲۲:۳۶)
 
bardiya30
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
این است فرق بازیکنان
ایول مهندس

نقل قول
کاملا واضح است که مسی شایسته دریافت توپ طلا است. حتی با وجود اینکه مورینیو گفته است که کریستینو رونالدو باید صاحب آن باشد، زیرا لالیگا را از آن خود کرده است. قابل فهم است که مورینیو مربی رونالدو است، اما مردمی که فوتبال را می فهمند، جواب واقعی را می دانند. مسی دو نوع سرعت دارد: سرعت پا و سرعت ذهنی. بقیه ما فقط یک نوع آن را داریم. هیچ بازیکن دیگری نیست که هر دوی آنها را با هم داشته باشد. این دلیل بهترین بودن مسی است


دلیلشو گفته واقعا زیباست


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۲۲:۳۲)
 
del-barca
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
ژاوی خیلی خیلی بزرگه.مطمئنم همه تیمها ارزوی داشتن چنینی بازیکنی رو دارن.
چقدر بزرگی تو.......



دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۲۲:۲۹)
 
siriusblack
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
تحت تاثیر قرار گرفتم......
خیلی عالی بود این مصاحبه...


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۲۰:۵۴)
 
Immortal_Girl
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
نقل قول
ما به اندازه کافی امسال گریه کرده ایم.

داغون کردی مارو با این حرف مهندس


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۲۰:۲۰)
 
barcapolis
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
پایه موفقیت تیم بازیکنان هستند نه سرمربی
البته پپ هم جزیی از بازیکنان بود که برا تیم از جون مایه گذاشت

ولی حالا که پپ رفته فرقی تمیکنه کی سرمربی باشه
اصلا بدون سرمربی هم همون تیم بارسای همیشگی ایم


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۹:۴۹)
 
javad_0312
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
باید کمکش کنن تا موفق بشه..خدا کنه بجای پاس زیاد توپ رو هی مستقیم ببرن روی گل


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۹:۴۹)
 
CarlesAlenya
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
زنده باد سلطان پاس جهان


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۹:۴۷)
 
Fatemeh.BLAUGRANA
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
قشنگ بود.
به امید موفقیت بیشتر ژاوی.


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۹:۳۹)
 
MRZ94
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
VIVA XAVI


دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۹:۱۷)
 
m.mahsina
پاسخ به: ژاوی: «ما کاملا از تیتو حمایت می کنیم».
همیشه صحبتاش روحیه بخشه
زنده باد ژاوی........
زنده باد بارسا..........




دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ (۱۹:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۳ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!