به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارساآبی و اناری‌ها
فرستنده آذر فرحی در تاريخ چهارشنبه، ۱ شهریور ۱۳۸۵ (۴:۰۸) (۱,۴۹۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: آذر فرحی / FCBarcelona.ir


دوشنبه، پس از جلسه‌ای 40 دقیقه‌ای در رختکن، بازیکنان برای انجام تمارین و آماده شدن برای دیدار مقابل بایرن مونیخ به لامسیا رفتند. بازیکنانی که در بازی مقابل اسپانیول به طور کامل حضور داشتند، پس از انجام یک سری تمارین کششی، تمرینات را ترک کردند. سه کاپیتان تیم بارسا، پویول، رونالدینیو و ژاوی، پس از ترک تمارین در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند و به طور خاص در مورد وضعیت ساموئل اتوئو جوابگوی خبرنگاران بودند. صحبتهای آنان را با هم می‌خوانیم:

کارلوس پویول


کاپیتان بارسا از خریدهای جدید تیم بسیار راضی است و در مورد بازی مقابل اسپانیول می‌گوید: "ما بسیار خوب بازی کردیم و این بازیکنان جدید، رقابت بیشتری به تیم می‌آوردند."

قهرمانان اروپا، این فصل برای به دست آوردن شش عنوان قهرمانی به میدان می‌روند و اولین جام را یکشنبه بالای سر بردند: سوپرجام اسپانیا. این جمعه، زمانی که بارسا برای تصاحب سوپر جام اروپا رودرروی سویا قرار می‌گیرد، کاتالانها می‌توانند تعداد جامهای خود را به عدد 2 برسانند. برای این بازیهای فشرده است که حضور زامبروتا، تورام و گودجانسن حیاتی است. "بازیکنان مهمی از تیم رفتند اما ما سه بازیکن جدید با کیفیت بسیار بالا داریم که جو رقابتی خوبی ایجاد خواهند کرد."

پویول به شدت منتظر بازی روز جمعه مقابل سویاست و معتقد است همه تیم در فرم بسیار خوبی برای این بازی هستند: "ما به اندازه سوپرجام اسپانیا، برای این بازی نیز انگیزه داریم. ما می‌دانیم که لازم است قدم به قدم جلو برویم چون همه بازیهای سخت خواهند بود."

روز سه شنبه، وقتی بارسا به مصاف بایرن مونیخ می‌رود، هیچ جام رسمی‌ای در کار نیست اما خوان گامپر بی‌اهمیت نیست. "جام خوان گمپر نیز مهم است. بازی خوبی خواهد بود و ما همه می‌خواهیم در آن حضور داشته باشیم. تفریح خوبی خواهد بود و ما می‌خواهیم از ان لذت ببریم."

وقتی در مورد تیمی که رئال مادرید دارد می‌سازد از او سئوال شد، پویول گفت که تیم کاپلو یکی از قویترین تیمهای این فصل خواهد بود. "رئال مادرید همواره یک تیم قوی با بازیکنان بسیار خوب است. آنان یکی از تیمهای خطرناک هستند اما تنها آنها نیستند. تیمهای زیاید وجود دارند که می‌خواهند ما را شکست دهند بنابراین ما باید فقط روی خودمان تمرکز کنیم."

در مورد غیبت ساموئل اتوئو از جشن قهرمانی بارسا در سوپرجام، مدافع بارسا گفت: "مهمترین موضوع این است که امروز ساموئل با انگیزه بسیار زیاد برای کار کردن آمد و اینکه او می‌داند باشگاه از همه چیز مهمتر است. او برای ما بسیار مهم است و این را می‌داند. همه می‌خواهند باز یکنند و این بسیار خوب است چون رقابت بسیار مفید است و باعث می‌شود که بازیکنان بهترین بازی خود را انجام دهند. وقتی شما بازی می‌کنید باید متوجه باشید که بازیکنان دیگری پشت سر شما هستند که می‌خواهند بازی کنند و باید به آنها نیز احترام بگذارید."

رونالدینیو


نمایش فوق‌العاده بارسا در بازی برگشت مقابل اسپانیول، به گفته رونالدینیو علامت است است که تیم: "روز به روز قویتر و قویتر می‌شود."

علی رغم فصل بسیار خوب 06-2005، همه بازیکنان بارسا پاهایشان را محکم روی زمین نگه داشته‌اند. کاپیتان دوم تیم از روند سیر امور در تابستان بسیار راضی بود و گفت: "بسیار خوب است که ببینید تیم به این زودی می‌تواند چنینی بازی خوبی انجام دهد. ما می‌خواهیم هر روز کار کنیم و بیش از اینها پیشرفت کنیم."

رونالدینیو معتقد است که حضور گودجانسن، تورام و زامبروتا "تیم را قویتر کرده است. باشگاه بازیکنان بسیار خوبی با تجربه و کیفیت بازی بسیار بالا را استخدام کرده است." این برزیلی، در حالی که لبخند همیشگی خود را بر لب داشت، افزود: "همه اعضای تیم با این خریدهای جدید انگیزه مضاعف پیدا کرده‌اند."

نیم ساعت اولیه دیدار برگشت مقابل اسپانیول، شاهد بازی خیره کننده اس از بارسا بود اما رونالدینیو معتقد است این تنها مورد نبوده است. "بازیهای زیادی وجود داشت که ما خوب کار کردیم. روز یکشنبه ما خیلی خوب بودیم. سطح بالا بازی کردیم. این بازی در یاد خواهد ماند چون ما اولین جام فصل را بردیم."

با توجه به عملکردش در این بازی و همچنین تمام انتقادهایی که در مورد بازی‌اش در تیم ملی برزیل در جام جهانی وجود دارد، رونالدینیو گفت: "من همان شخص هستم اما در بارسا من در همان پست و با همان بازیکنان تمام مدت بازی می‌کنم و درک متقابل خوبی بین ما ایجاد شده است. توپ همواره در پای من است و طبیعی است که در یک مرحله خاص، اتفاقی رخ خواهد داد."

بایکن سابق جرمیو همچنین در مورد رفتن زودهنگام اتوئو، که باعث شد جشن قهرمانی در سوپرجام را از دست دهد، این چنین گفت: "این بهتر است که بازیکن برای بازی نکردن عصبانی بشود تا اینکه بی‌تفاوت باشد. آنچه اتفاق افتاد طبیعی بود چون، مانند همه بازیکنان، ما دوست داریم که همواره در زمین باشیم و اگر این اتفاق رخ ندهد، بسیار ناراحت می‌شویم. بگذارید امیدوار باشیم این روند ادامه پیدا کند و همه علاقه زیادی به بازی کردن داشته باشند."

ژاوی


در حالی که هنوز 24 ساعت از کسب اولین جام فصل نگذشته بود، ژاوی فکر خود را معطوف به دومین جام کرده که تا آخر هفته می‌تواند در دستان بارسا باشد.

تیم همواره روحیه برنده خود را حفظ می‌کند. پس از شکست اسپانیول و بالای سر بردن سوپرجام اسپانیا، بارسا دارد برای مصاف با سویا برای کسب سوپرجام اروپا آماده می‌شود. "ما خیلی خوب شروع کردیم و تا کنون یکی از جامهایی که این فصل برایشان بازی می‌کنیم را به دست آورده‌ایم. ما می‌دانیم کار بزرگی است اما اعتقاد داریم که تیم پتانسیل لازم برای این کار را دارد. ما در مورد بازی در سوپرجام اروپا بسیار هیجان زده هستیم. چون باشگاه تاکنون فقط سه بار آنرا برده است و ما می‌توانیم با بردن آن وارد تاریخ شویم و برای بسیاری از بازیکنان، این اولین بار خواهد بود."

علی رغم اینکه این یک رقابت در سطح اروپاست، رقیب آخر هفته سویا خواهد بود. این بدین معنی است که دو تیم یکدیگر نقاط ضعف و قدرت یکدیگر را خیلی خوب می‌شناسند. "شاید این موضوع که ما در مقابل سویا بازی می‌کنیم به ضرر ما باشد چون آنها بازیکنان ما و سیستم ما را می‌شناسند. ما سال گذشته یک فصل فوق‌العاده داشتیم. اما به دنبال این هستیم که این جام را به دست بیاوریم و سخت‌ترین تلاش خود را مبذول خواهیم داشت. این می‌تواند دومین جام ما باشد و ما تازه در آگوست هستیم."

ژاوی اولین گل رسمی فصل جدید بارسا در نیوکمپ را با ضربه سر مقابل اسپانیول به ثمر رساند و در مورد این گل این گونه توضیح داد: "من به زدن گل با سر عادت ندارم. من فضا را دیدم و وقتی رونالدینیو توپ را در اختیار داشت، به دقت تحت نظر قرارش دادم. او توپ را دقیقا روی سر من قرار داد. من زیاد گل نمی‌زنم اما خوشحالم که گلم کمک کرد برنده این بازی باشیم."

یکی از نکات عمده کنفرانس‌های مطبوعاتی دوشنبه، غیبت ساموئل اتوئو از جشن قهرمانی تیم در سوپرجام بود. ژاوی در این مورد گفت: "بین دونیمه تعویضی انجام شد و اتوئو عصبانی شده بود. این طبیعی است. همه می‌خواهند بازی کنند. او امروز با اعضای تیم صحبت کرد و همه چیز اکنون حل شده است. تیم به او نیاز دارد چون او بازیکن بسیار مهمی است و خودش این موضوع را می‌داند."

"او می‌داند که چه کارهایی کرده است. او همیشه تمام توان خود را می‌گذارد و گلهای زیادی می‌زند و این فصل نیز همین کار را خواهد کرد. برای من او بهترین مهاجم دنیاست و او نیز می‌داند که همه به او ایمان دارند. او یک بازیکن کامل است و در دو فصل اخیر، هر زمیان که ما نیاز به گل داشته‌ایم او گلزنی کرده است."

قبل از بازی برگشت سوپرجام، اسپانیول شکایتی مطرح کرده بود که ژاوی و پویول چون در بازی تیم ملی اسپانیا شرکت نکرده‌اند، نباید در بازی رفت به زمین می‌رفتند. اما ژاوی عذاب وجدان ندارد: "ما روز یکشنبه جام را بردیم و به طور کامل از آن ماست. آنها سعی کردند بازی را بیرون از زمین ببرند اما ما قبلا با پزشکان و مسئولین فدراسیون فوتبال صحبت کرده بودیم. کسانی که با من صحبت کردند، مانند پزشکان و مربیهای تیم ملی، می‌دانند که من متعهد هستم. من روی مصدومیتم کار می‌کردم. کسانی که مرا می‌شناسند، می‌دانند که هیچ خطایی مرتکب نشده‌ام."
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۰۸)
 
raminpanahi
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا
یاشاسین بارسلونا




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۵۴)
 
kingamir
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۴۳)
 
heroes
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۴:۲۰)
 
fcbarca2010
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا


Visca Barca




سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۴:۵۳)
 
farzadweisi
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا



سه‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۳۵)
 
farzadweisi
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۳۹)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان بارسا
jgkgj


شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۴۴)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان ...
همتون سالارين


دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ (۱۳:۱۷)
 
PYA
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان ...
be nazare man ke aslan hagh nadashte..gharar nis chan ta bazikone har cheghadram khoob teamo ghorogh konan..in post jozve amlvale shakhsie eto'o nis..harchand ke khili ghaboolesh daram..ama dalil nemishe..in kar teamo dochare do dastegi mikone.behtare ye meghdar roo janbash kar kone sami...are khoobe asabani bashe o bi tafavot nabashe..ama behtare in asabaniat darooni bashe o be in fek kone ke dalile in taviz chi boode..shayad za'fi dare ke bayad roosh kar kone.


یکشنبه، ۵ شهریور ۱۳۸۵ (۲:۰۳)
 
antimadrid
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان ...
رونی نکته ی جالبی رو گفته!

"این بهتر است که بازیکن برای بازی نکردن عصبانی بشود تا اینکه بی تفاوت باشد"

کاملا موافقم


چهارشنبه، ۱ شهریور ۱۳۸۵ (۱۸:۱۵)
 
saraleo
پاسخ به: کنفرانس مطبوعاتی سه کاپیتان ...
be nazare man Eto`o hagh dasht nabayad be khatere ye bazikone taze vared aghaye goel ro biroon mikeshidan


چهارشنبه، ۱ شهریور ۱۳۸۵ (۱۵:۱۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۷ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!