به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مناظره‌ای از جنس الکلاسیکو.ال کلاسیکو
فرستنده حسن عارفی در تاريخ جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۱:۵۲) (۱,۶۷۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: حسن عارفی


به مناظره الکلاسیکوخوش آمدید. الکلاسیکوی آخر این هفته در راه است، بازی‌ای که در آن با رقیب همیشگی و گستاخ، رئال مادرید بازی می‌کنیم. هر دو باشگاه از یک هوادار برای توصیف و ارائه نظر درباره این رقابت دعوت کرده‌اند. رئال مادرید از کاشیک، نویسنده‌ای از «وبلاگ رئال مادرید» دعوت کرده است و ما از طرف بارسلونا، از جان، نویسنده‌ای از «های لیگا» دعوت کرده‌ایم. با ما در این مصاحبه جذاب و پر حرارت، تا پایان همراه باشید.

- چند روز پیش و قبل از یکی از بزرگترین وقایع فوتبالی با هم ملاقاتی داشتیم. ممکن است فضای حاکم در تیم و هوادارانتان را توصیف کنی؟

کاشیک: «با اطمینان خاطر زیاد، فکر میکنم که بتوانم. بنظر میرسد رئال هر چیز بجا و مورد نیاز را از شروع پیش-فصل تا کنون انجام داده است. ترکیب زیر نظر و توجه است، بیشتر بازیکنان در وضعیت و فرمی عالی به سر می‌برند، در این فصل، تیم نتایج دلخواهمان را بدست آورده است و در جدول با یک بازی کمتر، از تیم دوم یعنی بارسا سه امتیاز بالاتر هستیم، عملکردی که خیلی فراتر است از آنچه که ما هواداران انتظار آن را داشتیم. هواداران مادریدی حس خوبی به تیم و عملکرد آن در حال حاضر دارند. اگر ما الکلاسیکو را ببریم با اختلاف رویایی شش امتیازی از بارسا جلو می‌افتیم و در صورتی هم که بازی را واگذار کنیم، این پایان دنیا نیست، چیزی که بارسایی‌ها چند فصل قبل گفتند. از این که در وضعیت کنونی قرار داریم خوشحالم و مطمئنم که اکثر هواداران مادریدی حسی مشابه حس من دارند».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

جان: «پس از شکست مقابل ختافه، پپ گفت که بارسا خوب خواهد بود؛ می‌دانید چرا او این حرف را زد؟ باز هم آنچه پپ گفت درست از آب در آمد! هم اکنون روحیه تیم بسیار بالا و فضای حاکم بر تیم بسیار عالی است! بعد از پشت سرگذاشتن چند مشکل مصدومیت، اکنون تمامی نفرات تیم را برای بازی در اختیار داریم، چیزی که مهمتر است اینکه بازیکنان اصلیمان مثل مسی، ژاوی، اینیستا، الکسیس و سسک در وضعیت و فرم عال به سر می‌برند. ما از رئال سه امتیاز عقب هستیم و نشانه‌ها و علائم همانند گذشته بدبینانه هستند و به نفع ما نیستند، اما مهمتر از آن این است که امید وجود دارد. وقتی در حال حاضر به بازیکنان تیم نگاه می‌کنم به دیدی همانند دید سال گذشته قبل از الکلاسیکو میرسم. اگر در برنابئو بازی را ببریم، سه امتیاز با ارزش را بدست آورده‌ایم و توانسته‌ایم روحیه رئال را تخریب کنیم، اگر این اتفاق بیفتد خیلی عالی می‌شود!».

- به عملکرد این فصل تیمتان در جام قهرمانان و لالیگا چه امتیازی می‌دهید؟

کاشیک: «تیم عملکردی عالی داشته است. خیلی خوشحالیم از این که یکی از قویترین ترکیب‌ها و نیمکت‌ها را در حال حاضر در اروپا در اختیار داریم، و این واقعا برای عملی کردن طرح‌های زیاد و همچنین برای رفع خستگی و فرسودگی بوجود آمده در بازیکنان کمک می‌کند. همانگونه که قبلا گفتم، ما در جایگاه مطمئنی در جدول لالیگا در این فصل قرار داریم و و حتی در جام قهرمانان در مرحله گروهی عملکردی فوق‌العاده بدون برخورد با هیچگونه مشکلی داشته‌ایم. تیم خیلی خوب بازی می‌کند، بازیکنان در آمادگی به سر می‌برند و رقابتی سالم در تیم وجود دارد. از آنجایی که مورینیو با جدیت در تیم حاضر است، غرور بین نفرات تیم جایی ندارد، پس مشکل چندانی برای تیم و ما وجود ندارد».

جان: «در بازی‌های خانگی ما توقف ناپذیر هستیم، اما متاسفانه ما در خارج از نیوکمپ هم مجبور هستیم که بازی زیبا ارائه دهیم. برای توجیه این امر، این اولین بار است که در فصل جاری مصدومی نداریم (من آفلای را در نظر نگرفتم، چرا که او مصدومیتی بلند مدت دارد). اگر به امتیازات نگاه کنیم ما آنچنان هم بد کار نکرده‌ایم. تنها یک بازی را واگذار کرده‌ایم و قبلا دو بار مقابل رئال، آث میلان، والنسیا، ویارئال و سویا بازی کرده‌ایم. در لالیگا با اختلاف سه امتیاز و یک بازی بیشتر بعد از صدر نشین در رده دوم جدول قرار دارد، به غیر از آنچه ذکر شد بازی‌های معمول زیادی هم داشته‌ایم. پس با آنچه که ذکر شد باید به عملکرد تیم چه امتیازی بدهم؟ من امتیاز خیلی خوب را به تیم می‌دهم و بسیار خوشبین هستم».

- وضعیت تیمتان در حال حاضر در لیگ چگونه است؟ آیا نگرانی یا مصدومیتی هم دارید؟

کاشیک: «خیر! مدت طولانی است که مصدومیت جدی نداشته‌ایم و این خیلی خوب است. اما این برای تمام راه نیست، هیچکس نمیتواند پیشبینی کند که مثلا هیگواین یک روز قبل از الکلاسیکو برای مدتی طولانی مصدوم شود، مصدومیتی که نباید از آن حرفی به میان بیاید. فقط چند مورد جزئی وجود دارد، اما فکر می‌کنم که بیشتر نفرات تیم برای الکلاسیکو حاضر و آماده خواهند بود. گفته میشود کاکا، آربلوا و مارسلو مصدومیتی جزئی دارند، اما به نظر می‌رسد که تا وقت بازی مصدومیتشان برطرف شود و به بازی برسند».

جان: «همانگونه که گفتم، این اولین بار در طول فصل است که گواردیولا تمامی بازیکنان را در اختیار دارد. سسک، اینیستا، پویول، آلکسیس و پدرو، تمامی این بازیکنان آماده هستند. بازی قبل برابر لوانته بهترین بازی ما در این فصل بود که برای ما قبل از دربی بزرگ الکلاسیکو بسیار نوید بخش است. در حال حاضر بارسلونا با روحیه و شاداب به نظر میرسد».

- فصل گذشته و آغاز این فصل چند بازی بین بارسلونا و رئال انجام شد و گفته شد که بازی‌های بارسلونا و رئال همان بازی‌های خاص همیشگی نبودند چرا که بین دو تیم برخوردها و در گیری‌های زیادی اتفاق افتاد. هردو تیم لحظات خوب و بدی را تجربه کردند. فکر می‌کنید بازی‌ای که در راه است چگونه بازی‌ای از آب در بیاید؟

کاشیک: «مطمئنا این بازی هم پر حادثه خواهد بود. خشونت در بازی‌های فصل قبل از حد گذشت و نمی‌دانم که آیا خاص بودن این بازی در این فصل از بین می‌رود یا خیر، اما آنچه اتفاق افتاد تنها طرف زشت ماجرا بود. وقتی دو رقیب در یک فصل چهار بار روبروی هم قرار می‌گیرند، حوادثی نظیر آنچه که سال گذشته رخ داد اتفاق می‌افتد. هر کسی می‌دانست که قرار است آن وقایع تلخ صورت بگیرد. بازی در سوپر جام تا دقایق اضافه خوب بود. در اکثر دقایق، بازی خیلی خوب بود، اما بعد از باخت در یک رقابت تنگاتنگ در پایان بازی، فکر می‌کنم بازیکنان مادریدی احساسی رفتار کردند و آن حوادث زشت اتفاق افتاد. فکر می‌کنم این بازی هم مثل بازی‌های قبلی پرحادثه باشد و همان اتفاقات زشت تکرار شوند، اما مطمئنا نکات مثبت قابل بحثی نیز وجود خواهند داشت، بازی‌های الکلاسیکو بدون حادثه نیستند».

جان: «سوال سختی است. نمی‌دانم الکلاسیکویی که در راه است چگونه خواهد بود. همه می‌دانیم که همه چیز به نتیجه بستگی دارد. اگر بارسا بازی را ببرد، مورینیو دوباره از کوره در می‌رود. همانند همیشه نکات قابل بحث زیادی وجود خواهد داشت، اما حقیقتا امیدوارم که همه چیز فوتبالی باشد، امیدوارم که رفتار خشن و خطای بچگانه‌ای از دو تیم سر نزند و دو تیم فوتبالی زیبا ارائه کنند. این چیزی است که ما دوست داریم اتفاق بیفتد. درست است؟».

- یازده نفری که بازی را برای شما شروع می‌کنند چه کسانی هستند؟

کاشیک: «سوال سختی است، ما فرم بازیکنانمان را در این فصل تغییر داده‌ایم، اما برای مدت زیادی تغییرات نفراتی در تیم و در پست‌های مشخصی انجام شده است و از اینکه برای هر پست چند بازیکن در حد کلاس جهانی داریم خوشحالیم. پیشی بینی‌های من معمولا درست از آب در نمی‌آید، اما فکر نمی‌کنم تغییر خاصی در ترکیب رئال از آنچه که از ابتدای فصل تا کنون بوده است اتفاق بیفتد. کاسیاس، آربلوا، راموس، پپه، مارسلو، ژابی آلونسو، خدیرا، کریستیانو، اوزیل، دیماریا و بنزما نفرات ما هستند. تغییرات احتمالی در این ترکیب ممکن است حضور کنترائو به جای مارسلو باشد، چرا که کونترائو در دفاع مستحکمتر است، و شاید کاکا به جای اوزیل در تیم حاضر باشد، و یا هیگواین به جای بنزما بازی کند».

جان: «سوال باید اینگونه باشد: ترکیب مورد نظر من کدام است؟ اگر پپ با ترکیب 3-5-2 یا 3-4-3 بازی کند من این بازیکنان را انتخاب می‌کنم: والدس، پویول، ماسکرانو، آبیدال، بوسکتس، ژاوی، اینیستا. اما در ترکیب قرار دادن ژاوی، اینیستا و سسک با هم چطور ممکن است؟ عجیب اینجاست که اکسیس در فرم بسیار خوبی است و منتظرم ببینم که مارسلو چطور می‌خواهد بازیکن شیلیایی ما را کنترل کند. اما شخصا ترجیح می‌دهم که تیم با ترکیب 4-3-3 با والدس، دنی، پیکه، پویول، آبیدال، بوسکتس، ژاوی، اینیستا، سسک، آلکسس و مسی به میدان برود. سسک در این ترکیب بازیکن کاذب و آزاد است. دنی آلوس یک ماشین است و دوست دارد با مسی بازی کند، همانگونه که روی هادسون گفت: «مسی و دنی آلوس مثل یک زوج هستند، مسی می‌شوید و آلوس خشک می‌کند». این دو با هم شگفت انگیزند».

- نگرانی شما از بابت کدام بازیکن تیم روبرو است؟

کاشیک: «این سوال آسان‌ترین سوال است. در هر زمانی ما توانسته‌ایم تمامی بازکنان بارسا به غیر از یک نفر را به هر روش ممکن کنترل کنیم. بازیکن کوچک جثه و باهوش بارسلونا، یعنی لیونل مسی، بازیکنی که از سایر بازیکنان متفاوت است و بزرگترین خطر برای رئال مادرید است. او خودش را در موقعیت‌های بزرگ نشان می‌دهد و در برابر رئال مادرید بهترین بازی خود را ارائه می‌دهد. من آن کوچولو را سبب زحمت و سختی رئال در مقابله با بارسلونا می‌بینم. در کنترل بسیاری از بازکنان با استعداد بارسا، اگر بتوانیم مسی را تا حدی تحت کنترل در بیاوریم که نتواند بازی بالقوه‌اش را ارائه دهد، راه طولانی را پیموده‌ایم».

جان: «سوال راحتی است، پپه، سرجیو راموس و مارسلو. اما چرا این سه بازیکن؟ چون میخواهم بازیکنان محبوبم بدون مصدومیت به خانه برگردند. اگر بخواهم جدی بگویم، وقتی به ترکیب رئال نگاه می‌کنم نگران نمی‌شوم، چرا که با وجود اینکه رئال بازیکنان عالی در اختیار دارد اما ما در هر پست بازیکنان بهتری داریم، اما این بدان معنی نیست که امکان باخت برای ما وجود ندارد».

- برای توصیف رقیب از چه واژگانی استفاده می‌کنید؟

کاشیک: «سرسخت، مطمئنا سرسخت‌ترین رقیب رئال مادرید نه تنها در اسپانیا بلکه در تمام اروپا. فوق‌العاده از بارسلونا متنفرم، اما اگر اعتراف نکنم که بارسلونا تیمی فوق‌العاده است حماقت من را نشان می‌دهد و این تنها بدان معنا است که اگر رئال بخواهد بارسلونا را ببرد باید در بازی از آنها کاملا سرتر باشد، چیزی که ما هواداران رئال منتظر آن هستیم».

جان: «ضد حمله‌های سریع. خشمگین، صبور؛ بله مصمم و مستحکم نام یک فیلم هم هست! گرسنه؛ در چند سال اخیر آنها هیچ عنوان مهمی را بدست نیاورده‌اند و حتی وقتی جام حذفی اسپانیا را بدست آوردند سرجیو راموس آن را شکست. آنها همانند دیو تاسمانیا گرسنه، مصمم و مستحکم هستند».

با تشکر از جان و کاشیک برای حضور در این مناظره. به امید تماشای بازی.
ارزش: ۹.۰۰ (۸ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
hamed5
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
مورینیو دوباره بردیمت


دوشنبه، ۵ دی ۱۳۹۰ (۶:۴۵)
 
Poyanbarcelona
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
زنده باد بارسا


سه‌شنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۰ (۰:۱۹)
 
pepsinardiola
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
عالی بود


شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۱۶:۳۵)
 
foumani
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
خیلی حال کردم


شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۴:۵۲)
 
alionel92
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
البته که حیاتی نیست !!!


شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۰:۲۸)
 
L.A-Messi
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
جالب بود ایول



شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۰:۲۴)
 
messi_mosi
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
مرسی جالب بود/


شنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۰:۰۹)
 
Karabeseydi
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
رقیبی که ازش اسم بردین، اصلا رقیب بارسا نیس. تنها تیمی که شایسته ی رقابت با بارساس، خود بارسلونائه!


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۳:۱۹)
 
تنهاترین
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
می بریم.....


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۲:۵۷)
 
Lionel.Messi.10
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
بازيه سختي خواهد بود
جز برد براي بارسا گزينه اي نيست.


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۲:۲۷)
 
hadi68
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
يك خبري بديد كه ادم حال داشته باشه بخونش
ولي نديد خوب بود


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۲:۱۱)
 
SinaBarca
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
من هم امیدوارم که بارسا با انجام یک بازی خیلی خوب بتواند با دست پر از مادرید برگردد.

به امید پیروزی بارسا


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۱:۴۲)
 
messi-6810
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
بیچاره کپ کرده


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۵۵)
 
yas_8
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
viva barca


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۱۸)
 
tmagh
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
مناظره جالبی بود و جان پاسخهای خوبی داده. واقعیت اینه که تیم ما بعد از برد روبروی لوانته شرایط روحی خوبی پیدا کرد و پیروزی جوانانمون مقابل باته موجب افزایش این روحیه شد. ضمن اینکه تمام بازیکنای اصلیمونو برای اولین بار در اختیار داریم. با این وجود بازی خیلی سختیه و هر نتیجه ای ممکنه پیش بیاد. مهم اینه که تیم روحیه پیروزی طلبی خودشو در ادامه کار حفظ کنه چون قهرمانی با برد و باخت در این بازی به دست نمیاد و بازیهای فراوانی پیش رو داریم


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۰۹)
 
markmarky
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
خیلی قشنگ بود


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۰۱)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
عجب مناظره اي دم جان هم گرم عجب جوابايي داده
انشاالله بدون مصدوميت ميبريمشون بچه ها همگي دعا كنيم واس برد بدون مصدوم


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۸:۳۱)
 
zrm10
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
زنده باد بارسا!برای پیروزی...!



جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۶:۱۲)
 
atreenniknam
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
نقل قول
مناظره پناظره نداریم میریم دهنشون و سرویس میکنیم بر میگردیم



کاملا موافقم!! :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۶:۰۵)
 
*LaRk*
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
چه مناظره ای!!!!!!!!!!!
وای فردا چقدر باید بازی چذاب باشه!!
به امید بازی فردا و برد بارسا!!


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۶:۰۱)
 
hassansas
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
به امید برد بارسا


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۵:۴۸)
 
xavi.hernandez
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
عجب مناظره ی جان راست میگه رئالیها الان مثله سگ گرسنه و وحشی تر از بقیه وقتها هستند .من فکر میکنم ببازیم و 4 یا 5 تا پا هم بشکنند 2 تا چشمم گاز بگیرند. سلامتیه بازیکن ها مهمتر از برد و باخت


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۵:۲۹)
 
3mix3
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
کاش بارسا از پیراهن دوم خود استفاده کنه
این خوکهای مادریدی همانند گاو به رنگ قرمز پیراهن ما حساس اند واین میتونه به ضرر ما و باعث مصدومیت بازیکنمون بشه مثل بازیهای قبلی که په په و مارسلو یا راموس ...
از این مناظره معلومه که مثل خوک ترسیدن این خوک صفت ها
درود برپپ کبیر


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۵:۲۱)
 
Leo.My.Life♥
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
امیدوارم دیگه وحشی بازی در نیارن و مثه بچه آدم بازی کنن این رئالیا
ایشالا مصدوم ندیم


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۴:۴۵)
 
BRAIN
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
چه مناظره ای
زنده باد بارسا




جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۴:۴۰)
 
onlymessi10
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
انشاالله که با دست پر برمیگردیم انشاالله


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۳:۳۹)
 
RaminiTo
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
واقعا اگه سالم از برنابئو برگردیم شاهکار کردیم. مخصوصا با وجود گورخری به اسم راموس که پادشاه جفتک انداختنه. همچنین یه غول بیابونی به نام په په که تا قبل از الکلاسیکو تو قفس نگهش میدارن. یارو میمون کوچولو (مارسلو) هم تازه لگد انداختن یاد گرفته باید مواظب اونم باشیم.


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۲:۵۹)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
بچه ها دعا کنید که ببریم این برد خیلی واسمون حیاطی هست


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۲:۵۵)
 
محجوبه
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
خطاب به بارسا:

مخالفان تو موران بُدند، مار شدند / برآور از سر موران مار گشته دمار
مده زمانشان، زبن بیش روزگار مبر / که اژدها شود ار روزگار یابد مار



خطاب به رئال مادرید:

گر ماه شوی به آسمان کم نگرم / ور بخت شوی رخت به سویت نبرم







جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۲:۴۷)
 
mosy_messi
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
مناظره پناظره نداریم میریم دهنشون و سرویس میکنیم بر میگردیم


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۲:۳۶)
 
Mohammad.12
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
نقل قول
میخواهم بازیکنان محبوبم بدون مصدومیت به خانه برگردند


واقعا درست گفته. منم از همین می ترسم که یه بلایی سرشون بیارن مخصوصا اون په په


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۲:۰۷)
 
aammiinn
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
پیش به سوی یک برد دیگر در الکلاسیکو

زنده باد بارسا و بارسایی

مرده باد رئال و رئالی


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۱:۵۴)
 
HO3INR
پاسخ به: مناظره ای از جنس الکلاسیکو.
با تشکر از آقای عارفی، بخاطر ترجمه این متن.


جمعه، ۱۸ آذر ۱۳۹۰ (۱۱:۵۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۱ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!