به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

رقص میمون شیر زخمیبارسلونا
فرستنده amir_etoo_best در تاريخ سه‌شنبه، ۲ خرداد ۱۳۸۵ (۱۷:۰۹) (۲,۲۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
امیر رحمانی / FCBarcelona.ir

ساموئل اتوئو، شیر كامرونی بارسلونا، با به ثمر رساندن بیست و ششمین گل خود در آخرین هفته لالیگا، برترین گلزن اسپانیا (پیچیچی) لقب گرفت.

این پنجاهمین گل اتوئو در طی دو فصل اخیر بود كه هیچ كس این آمار خارق العاده را از فصل 91-1990 تكرار نكرده است. وی با ركورد هوگو سانچز، اسطوره مكزیكی رئال مادرید، كه فصل 90- 1989و سال بعد از آن در دو فصل 50 گل به ثمر رسانده بود، مساوی كرد. وی به عنوان اولین آفریقایی و نهمین بازیكن بارسا است كه در تاریخ این موفقیت را كسب می‌كند. پیش از او بزرگانی چون ماریانو مارتین، سزار رودریگوئس، كاتیانوره، كارلس ركساچ، یوهان كرانگلی، كینی ( دو بار )، روماریو و رونالدو به این افتخار دست پیدا كرده بودند.


نشان پیچیچی در فصل 53-1952 توسط روزنامه ماركا و لیگا نام‌گذاری شد. پیش از ابداع پیچیچی، زامورا مهاجم افسانه‌ای باسك با زدن 40 گل فقط در 16 بازی ركورد حیرت آوری از خود به جا گذاشت و بعید است این ركورد شكسته شود!

هم چنین اتوئو به عنوان سومین گلزن برتر اروپا بعد از لوكا تونی (31 گل) و تیری هانری (27 گل) دست یافت. سامی اتوئو مثل همیشه عنوان خود را تقدیم به كودكان كشورش كامرون نمود و گفت: "تمام زندگی خود را مدیون این كودكان و احساسات ناب و پاك آنها هستم. امیدوارم به زودی در تعطیلاتی كه نصیبم می‌شود، آنها را ملاقات كنم ."


درخشش خیره كننده اتوئو در لیگ قهرمانان اروپا، اسم او را در تاریخ بارسا مستحكم‌تر از قبل می‌كند. وی با زدن 6 گل و دادن 4 پاس گل كارنامه موفقی از خود به جا گذاشت. گل اتوئو در بازی فینال هفته گذشته، دهمین گل اروپایی اتوئو برای بارسا بود.

همچنین 2 گل او مقابل بتیس، بارسا را به سوپركاپ اسپانیا رساند. وی با پیراهن اسپانیول، مورسیا، رئال مادرید، مایوركا و بارسا به تمام تیمهای حاضر در دسته اول لالیگا گل زده است! وی با زدن 8 گل به دپورتیو و اوساسونا و 7 گل به رئال مادرید، قاتل سربازان ملكه لقب گرفته است!

اتوئو مجموعه‌ای از سرعت،‌ قدرت بدنی، تكنیك و هوشیاری است. عدم حضور اتوئو در جام جهانی 2006 آلمان به ضرر فوتبال جهان شد تا هریستو استویچكف، اتوئو را بزرگترین غایب این رقابت بزرگ بداند. او می‌گوید: "هر گاه اسم سامو در میان گلزنان بازیهای بارسلونا نیست به چشمان خود شك می‌كنم چرا كه او از بهترین هاست .."

هر مربی در تیم حریف، كابوسی از صورت اتوئو را چند هفته قبل می‌بیند و سردرد می‌گیرد. او هر خط دفاعی را بهم می‌ریزد و قدرت تخریب و تحقیر هر مدافع مدعی و قدرت مندی را دارد. نمونه بارز آن در فصل 03-2002 رقم خورد. در آن فصل روبرتو كارلوس پیش از بازی رئال مادرید با مایوركا در سانتیاگو برنابئو ادعا كرد كه اتوئو را از رفتن از رئال پشیمان می‌كند و اجازه هیچ كاری را به او نمی‌دهد. اما بعد از بازی چهره كارلوس بیانگر چیز دیگری بود. چرا كه اتوئو در آن بازی هتریك كرد!

مدتها بعد ایوان هلگرا و كاسیاس مدعی شدند که دیگر اجازه گلزنی به رئال را به اتوئو نخواهند داد ولی به سرنوشت كارلوس دچار شدند! گاهی برخی از مدافعین در دعای روز یكشنبه خود از خداوند می‌خواهند برای برقراری عدالت، از قدرت گلزنی ساموئل اتوئو بكاهد!


‌ بسیاری از كارشناسان معتقدند رئال مادرید پس از از دست دادن اتوئو تا 50 درصد افت كرد. اتوئو در بارسلونا انتقام سالها نیمكت نشینی و بی‌مهری در رئال را گرفت و بعد از اولین تجربه قهرمانیش در لباس بارسلونا گفت: "رئال مادریدی‌ها لیاقت قهرمانی ندارند و دلم برای آنها می‌سوزد!"

وی به خاطر اهانتهایش به رئال مادرید از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا، مبلغ 8250 پوند ( مقداری بیشتر از جریمه هواداران ساراگوسا در اهانتهای نژاد پرستانه به اتوئو!‌) جریمه شد اما پس از آن گفت: "این جریمه به حرفی كه در مورد رئال مادریدی‌ها زدم می‌ارزید و بسیار راضی هستم !‌" البته خیلی زود مجبور شد از رئال مادریدی‌ها در كنفرانس مطبوعاتی به كنایه عذرخواهی كند! وی گفت: "واقعا یادم نمی‌آید چه گفته‌ام اما از همه رئال مادریدی‌ها در مورد جملاتی كه فراموششان كردم عذر خواهی می‌كنم. گاهی شما چیزی می‌گویید اما مردم هزار مدل از آن برداشت می‌كنند!‌" و در ادامه گفت: "از همه هواداران رئال مادرید معذرت می‌خواهم و امیدوارم هزاران هزار عذر خواهی مرا بپذیرند اما مسئله اینجاست كه خیلی خوشحالم و خوشحالی من از این بابت است كه عضو رئال مادرید نیستم!‌"‌ او دست بردار نبود و جنگ روانی ساموئل اتوئو با رئالی‌ها هنوز هم ادامه دارد و پایان نخواهد یافت.

اتوئو را از لحاظ مصدوم و محروم نشدن باید یك ستاره بسیار پاك توصیف كرد و با توان بدنی بالا بارسا را در بیشتر مسابقات این تیم یاری كرده است. اتوئو در تابستان 2004 با 18 میلیون پوند راهی بارسا شد و تركیب مرده بارسا را با حضور رونالدینیو و دكو زنده ساخت. وی فصل قبل به عنوان موثرترین و این فصل به عنوان دومین بازیكن موثر پس از رونالدینیو شناخته شد.


خیلی‌ها بخصوص آنها كه صفت شوم نژاد پرستی را چون لكه ننگی بر پیشانیهای خود و دولت اسپانیا حمل می‌كنند، او را میمون خطاب كردند و وی را مورد اهانت و تهمت‌های عجیب و غریب خود قرار دادند. رقص میمون او پس از هر گلی كه می‌زند پاسخی تلخ به آنچه در اسپانیا به وقوع می‌پیوست، محسوب می‌شد. او گفت: "من مثل میمون برای آنها رقصیدم چرا كه آنها خیلی دوست دارند مرا در قالب یك میمون تماشا كنند. آنها برای تماشای یك سیرك آمده بودند و حالشان از فوتبال ناب من بهم می‌خورد. برای ‌آنها از صمیم قلب آرزوی بخشش خداوندی دارم و امیدوارم هدایت شوند."

اتوئو حالا به یك ابر ستاره تمام حرفه‌ای تبدیل شده است كه حامیان مالی غول پیكر جهان نیز برای چند دقیقه در كنارش بودن باید از هفته‌ها قبل با مدیر برنامه‌هایش هماهنگ باشند.

زیباترین گل

زیباترین گل اتوئو برای بارسا، گلی بود كه مقابل پاناتیناكوس یونان به ثمر رساند. وی پاس مسی را تك ضرب و به شكلی استادانه از پشت محوطه جریمه به گل تبدیل كرد و هتریك خود را كامل كرد تا گل او جزو صد گل برتر تاریخ لیگ قهرمانان قرار گیرد .

حساس‌ترین گل

سامی اتوئو گلهای حساسی را برای بارسا و در لحظاتی حیاتی به ثمر رسانده است . گلهایش به رئال، چلسی، میلان، لوانته، دپور، اوساسونا، سلتیك و .. همه برای بارسا ارزش فراوان داشته‌اند. ولی گلی كه در فینال پاریس و در ورزشگاه استادوفرانس وارد دروازه توپچی‌های آرسنال كرد، حساس‌ترین گل او برای غولهای كاتالون بود. و پس از آن، ضربه سری كه روی سانتر ماركز در بازی با چلسی به گل تبدیل كرد بسیار با ارزش بود.


عجیب‌ترین شادی پس از گل

وقتی توپ را در دروازه ساراگوسا قرار داد ، رقص میمون او دیده بازیكنان و هواداران بارسا را نمناك كرد! و وقتی دروازه رئال را در فصل 05- 2004 در سانتیاگو برنابئو باز كرد، دستانش را برای پرس تكان می‌داد و فریاد می‌زد: "سعی كن مرا بگیری!‌ سعی كن چشمانت را باز كنی!‌ چرا كه ارزشش را دارد."


سامی اتوئو محبوبیت بسیار زیادی نزد هواداران بارسا دارد و غیرت او به آبی و اناریها باعث شده لباسهای او از رونالدینیو هم فروش بیشتری داشته باشد. تا ابد نام بارسا و اتوئو در قلب آبی و اناریها خواهد ماند و شعار همیشگی ITU ERES EL CRCAK SAMI ( تو ستاره بی‌نظیری هستی سامی ) همیشه طنین انداز نیوكمپ خواهد بود.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۲۸)
 
raminpanahi
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
یاشاسین بارسلونا




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۱۹:۵۷)
 
kingamir
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۱۱)
 
Lionel.Messi.10
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
زنده باد بارسلونا


شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۲۲:۴۷)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۰۶)
 
heroes
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۳:۳۹)
 
harry1
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
I love you barca


دوشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ (۲۰:۵۵)
 
fcbarca2010
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
Visca Barca




یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۳:۰۷)
 
harry1
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۲۸)
 
farzadweisi
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي



یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۸۹ (۱۸:۴۷)
 
farzadweisi
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۰۵)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
DGHFHJGDGFGHFHFG


دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۳۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
داور احمق بايد بازي رو ادامه ميداد


سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۸۸ (۱۶:۰۲)
 
TiTIMAN
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
آره...حساس ترين گل....
گلي كه آفسايد بود...
كه هيچكس به فرياد توپچي ها نرسيد...


یکشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ (۲۳:۱۲)
 
victor_valdes_ibas
پاسخ به: رقص ميمون شير زخمي
be raghsat edame bede SHIRE ZAKHMI


پنج‌شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۸۵ (۱۵:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۵ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!