به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اتوئو هیجان زده اما خونسردآبی و اناری‌ها
فرستنده amir_etoo_best در تاريخ جمعه، ۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ (۱۵:۲۴) (۱,۰۹۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: امیر رحمانی / FCBarcelona.ir


ساموئل اتوئو دچار خیال پردازی نمی‌شود و با وجود آگاهی از نتیجه عالی در سن سیرو، هنوز مواظب بازی برگشت است. "ما نمی‌توانیم مثل هوادارانمان فكر كنیم. ما باید خونسردی خود راحفظ كنیم حتی اگر هیجان زده باشیم."

همه خواهان لیگ قهرمانان هستند؛ اما هنوز كارهای زیادی برای انجام باقی مانده است. هدف بعدی بازی خانگی رو در روی میلان، در چهارشنبه آینده است. یك گل سودمند، مجال زیادی برای خوش بین بودن می‌دهد، اما هنوز بازی دشواری در پیش روست و اتوئو این نكته را به خوبی می‌داند.


سامی خاطرنشان می‌كند: "نیمه نهایی با دو بازی صورت می‌گیرد و همه چیز در فوتبال به راحتی تغییر می‌کند. برخی اوقات شما می‌دانید كه بهتر هستید اما حریف شما را مغلوب می‌كند چرا كه شما مغرور بودید یا آمادگی خود را از دست دادید. من فوتبال بازی می‌كنم و باید مثل یك فوتبالیست فكر كنم. می‌دانم برای همه اینها چه رنجی باید كشید و در بازی بعد توان خود را به كار خواهم گرفت؛ تا بتوانیم از این مرحله عبور كنیم. باید همه چیز را آرام در دست بگیریم. می‌دانیم که همه چیز اندک اندک اتفاق می‌افتد."

مهاجم كامرونی هنوز داشتن شانس برتر برای پیروزی را رد می‌كند : "نمی دانم آیا در بازی در ایتالیا ما بهترین تیم بودیم یا نه. این مرحله، مسئله بهترین تیم نیست. در مقابل بنفیكا در بازی رفت ما بهترین بودیم؛ اما در پایان ممکن بود ببازیم. بیش از اینكه چطور بازی كنی، باید از این مرحله عبور كنی. اگر چهارشنبه صعود کنیم، آنگاه می‌توانیم عملكردمان در سن سیرو را صد در صد بنامیم."

برج ایفل هنوز خارج از رویت

با یاد آوری گفته‌های خوان لاپورتا بعد از حذف بنفیكا در مرحله یك چهارم نهایی، زمانیكه گفت نوك برج ایفل را می‌بیند؛ از او سئوال شد که آیا او نیز پاریس را اینقدر نزدیک می‌بیند. "من هنوز آن را نمی‌بینم. رئیس گاهی اوقات حرفهای می‌زند كه می‌داند هواداران خواهان شنیدن آن هستند. من به عنوان یك فوتبالیست باید محتاط باشم چرا كه ما هنوز دلایلی برای محتاط بودن داریم."

گل مهم

اما اتوئو انكار نمی‌كرد كه پیروزی 1-0 مقابل میلان یك نتیجه عالی بود و این بدین معنی است كه در هفته آینده فشار كمتری بر كاتالانها وارد می‌آبد. "از خدا سپاس گزارم كه سن سیرو را با برتری نسبی ترك كردیم اما این به معنی خوابیدن در بازی برگشت نیست. این یك قوت قلب است كه ما یك گل جلوییم و در خانه بازی می‌كنیم. اما ما همچنان باید با نهایت پختگی بازی کنیم."

شایستگی برای حضور در پاریس

از او پرسیده شد كه كدام یك از چهار تیم، شایستگی بیشتری برای حضور در فینال دارد. اتوئو پاسخ داد: " تمامی ما چهر تیم که به این مرحله رسیده‌ایم شایستگی حضور در فینال پاریس را داریم. اما فوتبال راهی است كه فقط یكی از ما جام را در 17 می‌بالای سر می‌برد. بعضی مردم شاید بگویند كه آن تیم شایسته نیست، و ‌بعضی آن را شایسته می‌دانند ."

هزار درصد

رویای لیگ قهرمانان بیشتر و بیشتر واقعیت می‌یابد. سامی اتوئو دوست ندارد این فرصت تاریخی را از دست بدهد. او می‌گوید: "هر فوتبالیستی انگیزه به خصوصی برای شانس بازی در چنین تورنمنتی را دارد. اینجا من این شانس را برای بازی در نیمه نهایی و نشان دادن بهترین عملكرد دارم. باید ببینیم این رویا تحقق می‌یابد یا خیر. ما باید با آمادگی وارد زمین شویم و اگر شده پای خود را از دست دهیم اما نگذاریم تیم دیگری جای ما را در فینال بگیرد. اگر میلان با صد در صد توان وارد بازی شود، ما باید با هزار درصد وارد شویم."


مشخص شدن تکلیف لیگ

قبل از نمایش نیوكمپ، اف سی بارسلونا می‌تواند عنوان قهرمانی خود را قطعی كند در صورتی كه والنسیا در سن مامس پیروز نشود و این، با پیروزی بارسا در سویل همراه باشد. اتوئو مدعی شد كه بازیكنان نسبت به زمان و مكان قهرمانی، نگرانی ندارند. اما هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد، بهتر است. سامی توضیح داد: "من اهمیت نمی‌دهم كه ما چه زمانی عنوان قهرمانی را بدست می‌آوریم. آنچه كه همه ما می‌خواهیم، تماشاچیان نیز خواستارند، كه كار را تا جایی كه ممكن است زود‌تر به پایان ببریم. ما برای یك بازی مشكل می‌رویم و نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع پیروز خواهیم بود. سویا تیم سخت كوشی است. آنها روبروی تماشاگرانشان هستند و خواستار پیروزی در یك بازی دشوار هستند پس ما بازی سختی خواهیم داشت. اگر فرصتش را بدست آوریم، لیگ را همان جا بدست خواهیم آورد."

ویارئال یا آرسنال؛ کدام رقیب احتمالی است؟

اتوئو تمایل ندارد قبل از پایان نیمه نهایی راجع به پاریس فكر كند. اما اگر بخواهد انتخابگر رقیب احتمالی فینال باشد، ویا رئال را ترجیح می‌دهد. "شما همیشه تصور می‌كنید لیگی كه در آن بازی می‌كنید بهترین است و اگر یك انتخاب داشتم، نه به عنوان یک رقیب، بلکه به عنوان تیمی كه در طول لیگ تلاش بسیاری داشته،‌ من ویا رئال را ترجیح می‌دهم. چرا كه آنها شایستگی داشتن این رویا را دارند. آنها به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند و من دوستان زیادی میان آنها دارم. فكر می‌كنم قلب من ویا رئال را ترجیح می‌دهد."

رونالدینیو و ده نفر دیگر

در مورد رونالدینیو پرسیده شد، اتوئو نمی‌توانست ارزشهای او را انكار كند اما اشاره كرد بدون كمك ده نفر دیگر رونالدینیو قادر به انجام همه كارها نیست. مرد سال قاره سیاه گفت: "او برای ما بازیكن مهمی است، مثل بقیه اعضای تیم. او به تنهایی بازی را عوض نمی‌كند اما با همكاری ده نفر هم تیمیش قادر به انجام این كار است. این دلیلی است كه چرا بارسا اینقدر قدرتمند است. در مقابل میلان، ژولی نتیجه را عوض كرد اما این با پاس گل خارق العاده رونی حاصل شد."

تشکر از هواداران

قبل از پایان کنفرانس خبری‌اش، اتوئو خواست از هواداران بارسا، که به همراه تیم به میلان سفر کرده بودند، تشکر کند. "آنها فوق‌العاده بودند. فکر کنم حدود 2.000 نفر بودند، کمتر از استمفوردبریدج، اما آنها با تمام وجود از ما حمایت کردند. حدود 70.000 تماشاگر در سن سیرو حضور داشتند اما ما صدای هوادارانمان را می‌شنیدیم و این به ما قدرت می‌دهد."
ارزش: ۸.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


سه‌شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۲۹)
 
raminpanahi
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۳۶)
 
kingamir
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۴:۰۳)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۱۹:۵۸)
 
heroes
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۳:۱۸)
 
harry1
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
I love you barca


دوشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ (۲۰:۴۹)
 
fcbarca2010
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
Visca Barca




یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۲:۵۸)
 
farzadweisi
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد



یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۸۹ (۱۸:۳۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۵۲)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
FHGCHCXGHCGHC


دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۱۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: اتوئو هیجان زده اما خونسرد
سامي جون دوستت داريم


سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۸۸ (۱۵:۴۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۸ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!