به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تاریخچه بازیهای بارسا با چلسیبارسلونا
فرستنده حسین پورنوغانیان در تاريخ سه‌شنبه، ۶ دی ۱۳۸۴ (۲:۱۸) (۳,۰۳۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
ترجمه از سایت: Elmundodeportivo.es
مترجم: حسین پورنوغانیان / FCBarcelona.ir


این دو تیم تا اکنون سه دوره در برابر هم صف آرائی کرده‌اند. اولین بازی این دو تیم در جام صلح و دوستی در فصل 1966-1965 انجام شد که در آن بازی، آبی و اناری پوشان نتیجه را به سود خود به پایان رساندند. نتیجه آن بازی 1 بر 0 به نفع نماینده اسپانیا شد تا بارسا اولین دیدار برابر این تیم را به سود خود به پایان برساند.


بعد از آن مسابقه بود که همه بارسا را تیمی خوب و تاکتیکی ارزیابی کردند. حتی دیوید سالین نویسنده آن روزگار از بارسا و باشگاهش در کتابش یاد کرد و چنین گفت: "بارسا تیمی هماهنگ و منسجم بود که نماینده انگلستان را بدون کوچکترین مشکلی از پیش رو برداشتند." تیتر آن کتاب چنین بود :" بارسا در اروپا"! سپس بارسا در مسابقه دوم خود با گل‌های فوست و زالدائو به یک پیروزی دیگر رسیده تا دیگر همگان بارسا را بشناسند اما در دیدار برگشت شک عجیبی چلسی را فرا گرفت. آنها که تقریبا 50 در صد بازی را در اختیار داشتند نتیجه را 5 بر 0 با گل‌های فوست و رایف هر کدام 2 گل و زابالا نتیجه را به رقیب واگذار کردند. در آن موقع مربی گری چلسی بر عهده تام دوچرتی بود که بعد از آن مسابقه از کار برکنار شد.

بازی بعدی آنها در فصل 2000-1999 بود. در بازی اول که در انگلستان برگزار می‌شد با اینکه بارسا با وجود فیگو بسیار موفق کار کرد، اما با نتیجه 3 بر1 شکست خورد. تک گل بارسلونا در در آن بازی لوئیس فیگو به ثمر رساند تا دوئل سمت چپ زمین را با به ثمر رساندن گل به نفع خود به پایان ببرد.

اما در بازی برگشت هوادان بارسا شاهد یکی از زیباترین بازیهای این تیم بودند. یک بازی زیبا و جالب از دنی و همبازیانش که تمام اروپا را به حیرت واداشتند. بازی یکطرفه‌ای که در نهایت با نتیجه 5 بر 1 به پایان رسید. نیمه اول را بارسا با گلهای ریوالدو، اسطوره برزیلی بارسلونا، و لوئیس فیگو، بهترین هافبک کناری جهان در آن روزگار، و دنی با نتیجه 3 بر1 به پایان رساند.

با شروع نیمه دوم همگان فکر می‌کردند که بارسا فقط برای حفظ نتیجه به میدان می‌آید اما باز هم بازی خوب و البته یک دست بارسلونا سبب شد تا بارسا دو بار دیگر هم به گل برسد. 2 گل بارسلونا در این نیمه را ریوالدو (پنالتی) و پاتریک کلایورت به ثمر رساندند تا هواداران شبی خوب و ایده آل را داشته باشند.

آخرین مسابقه این دو در فصل گذشته انجام شد که بارسلونا با تیم کامل و خوب فرانک ریکارد قصد کارهای بزرگی را داشت. اولین بازی به میزبانی بارسلونا در نیوکمپ برگزار شد. بارسا با ترکیبی که در لالیگا فوق‌العاده بازی می‌کردند پای به این میدان گذاشته بود اما با گذشت 20 دقیقه از بازی مشخص شد که مورینیو مربی تازه چلسی، که فصل قبل همراه پورتو و دکو جام را در بالای سر برده بودند، برای این مسابقه نقشه‌های فراوانی کشیده بودند.

این گفته را می‌توان در نوع بازی رونالدینهو بهترین بازیکن جهان و ساموئل اتوئو بهترین بازیکن سال آفریقا به عینه مشاهده کرد. این دو که در لالیگا فوق‌العاده کار می‌کردند توسط مدافعان چلسی کاملا مهار شده بودند. بازی در حال انجام بود که سکوت عجیبی نیوکمپ را فرا گرفت. گودجانسن با گذر از خط دفاع، چلسی را در نیوکمپ 1 بر 0 جلو انداخت تا بارسا با این نتیجه به رختکن برود. با شروع نیمه دوم بارسا به توپ و میدان بیشتر احاطه پیدا کرد. به نوعی بارسا بازی احتیاطی را کنار گذاشت و فرانکی دست به تغیراتی در زمین زد. او ماکسی لوپز را وارد بازی کرد که بعدا این تغییر ثمر خود را نشان داد.

بارسا شروع به خیمه زدن در نیمه زمین چلسی کرد تا بالاخره این فشار نتیجه داد و ساموئل اتوئو ماشین گل زنی بارسلونا از روی پاس زیبای ماکسی لوپز بازی را به تساوی بکشاند. ماکسی لوپز شب خود را با به ثمر رساندن دومین گل برای بارسلونا به خوبی به پایان برد تا بارسلونا این بازی را 2 بر 1 پیروز شود. اما ...

بازی که همه هواداران بارسلونا را به نوعی متاثر کرد، بازی برگشت در لندن و در ورزشگاه اختصاصی چلسی، استامفورد بریج بود. همه می‌دانستند که چلسی در این بازی سرا پا حمله خواهد بود. آنها در عرض کمتر از 10 دقیقه، 3 گل وارد دروازه بارسا کردند که روی هر دو گل، مدافعان مقصر اصلی بودند. اما رونالدینهو با زدن گلی که از روی نقطه پنالتی برای بارسلونا شکل گرفت هواداران را بسیار امیدوار کرد. همه کارشناسان فوتبال می‌گویند اگر فرانکی بجای تعویض در خط حمله دو مدافع به بازی می‌آورد بارسا به دور بعد صعود می‌کرد. باز هم رونالدینهو، پیتر چک را از فاصله 20 متری مقهور خود کرد. اما در دقایق پایانی چلسی زهر خود را ریخت و بارسا با جام باشگاههای اروپا خداحافظی کرد ....

اما آنها می‌خواهند انتقام آن بازی را بگیرند. به گفته همه کارشناسان بارسلونا اکنون در دوران اوج به سر می‌برد و می‌توان گفت که بارسا این بازی را به نفع خود به پایان ببرد.
ارزش: ۸.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mohammad-barcelona
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۲ (۱۴:۰۶)
 
behnoush1360
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


دوشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۲۸)
 
raminpanahi
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۷:۰۳)
 
kingamir
پاسخ به: Re: تاریخچه بازیهای بارسا با چلس...
viva barca


سه‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۱ (۲۳:۲۹)
 
Lionel.Messi.10
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
زنده باد بارسا ...


پنج‌شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۲:۲۷)
 
heroes
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۲:۰۷)
 
heroes
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۱:۵۸)
 
harry1
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
fofe barca fofe catalonia


شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ (۲۱:۲۲)
 
harry1
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۳۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی



شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۰۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli:


یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۴۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلس...
ما همیشه برتریم


سه‌شنبه، ۲۹ دی ۱۳۸۸ (۱۴:۱۶)
 
inronaldinho
پاسخ به: تاریخچه بازیهای بارسا با چلسی
امار بارسا که بهتر بوده


پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ (۱۲:۵۵)
 
Lucho.The.Great
Re: تاریخچه بازیهای بارسا با چلس...
حق با حسین جانه
ایشالله این روند معرفی چلسی و سابقه دو تیم رو تا بازی ادامه میدن


چهارشنبه، ۷ دی ۱۳۸۴ (۲۳:۰۸)
 
amir
Re: تاریخچه بازیهای بارسا با چلس...
سلام به همگان.
آره راست می گی کمی زود است اما سیاست من و مدیر سایت در این است که تو این مدت باقی مانده چلسی را بیشتر به دوستداران بارسا معرفی کنیم . به نوعی چلسی را با اخبار خودمان زیر نظر بگیریم.
با تشکر : حسین پورنوغانیان


چهارشنبه، ۷ دی ۱۳۸۴ (۱۸:۲۸)
 
maysambarca
Re: تاریخچه بازیهای بارسا با چلس...
حسین جان خسته نباشی!
از خبرت ممنون،اما به نظرت این خبر واین تاریخچه خیلی زود نبود؟

موفق و موید باشی


چهارشنبه، ۷ دی ۱۳۸۴ (۱:۰۹)
 
reza_valdes
Re: تاریخچه بازیهای بارسا با چلس...
سلامو آقا اشتباه نوشتی. گل اول بارسا تو نیوکمپو ماکسی زد دومی اتوئو!!!نه؟؟؟؟


سه‌شنبه، ۶ دی ۱۳۸۴ (۱۲:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۴ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!