به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می‌كند؟بارسلونا
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ یکشنبه، ۴ دی ۱۳۸۴ (۱۳:۱۰) (۱,۷۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
عادل فردوسی پور / Parsfootball.com

اگر قرار باشد فرانك رایكارد اتوبیوگرافیش را بنویسد، باید مثل رمانهای گراهام گرین و اورسن ولز اسم آن را مرد سوم بگذارد.
رایكارد در سال 1949 در بدترین شرایط اقتصادی و خانوادگی به دنیا آمد. او در سال 2003 به بارسایی پیوست كه وضعیت مناسبی نداشت و از سال 1999 هیچ جامی كسب نكرده بود. او همواره به عنوان مرد سوم مثلث طلایی هلند در دهه 80 شناخته می‌شد. مثلثی متشكل از رود گولیت، ماركو فن باستن و فرانك رایكارد كه 2 بازیكن دیگر از او شهرت بیشتری داشتند ولی همیشه از رایكارد به عنوان مكمل آنها یاد می‌شد.میلان با این 3 ستاره هلندی در اواخر دهه 80 بهترین فوتبال را ارائه می‌داد. فوتبالی كه خیلی‌ها آن را با رئال دهه‌های 50 و 60 مقایسه می‌كنند.


رایكارد به عنوان بازیكن عناوین زیادی به دست آورد. هفت مدال بیشتر از رود گولیت و 4 مدال بیشتر از فن باستن و در كنار كرویف پر افتخارترین بازیكن فوتبال هلند به حساب می‌آید. او یك بازیكن در خدمت تیم، باهوش ،خونسرد و جنگنده بود.

رایكارد از اینكه از گولیت و فن باستن بیشتر صحبت می‌كنند گلایه‌ای ندارد و می‌گوید: "اصلاَ ناراحت نمی‌شدم. از خودم راضی بودم و این خیلی مهم است. همیشه نفر اول و دوم بودن مطرح بوده. اگر نفر دوم از كارش راضی باشد، شانس زیادی برای رسیدن به نفر اول دارد چون بدون فراز و نشیب به كارش ادامه داده. ولی اگر نتواند با این قضیه كنار بیاید، خیلی زود از خاطر همه كنار خواهد رفت. در زندگی هم همینجور است. باید به توانایی‌های خودتان ایمان داشته باشید و از آن راضی باشید. دلیلی ندارد برای نظر مردم زندگی كنید."

رایكارد همیشه روحیه جنگجویی داشته: " به عنوان یك حرفه‌ای باید بیشتر یاد بگیرم. اما از بچگی همیشه برنده بودم. این را همسایه‌های سابق آمستردام ما می‌دانند. در فوتبال خیابانی خشونت جزئی از فوتبال بود. از چنین فوتبالی مهره‌هایی چون داویدز، ملچیوت و فن پرسی به جهان فوتبال معرفی شدند. قسمتی از فوتبال خیابانی بازی تك به تك بود. من همیشه با جنگندگی میخواستم با قویترین مرد مبارزه كنم. همیشه بعد از اتمام بازی در زمین می‌ماندم و جنگ واقعی نفر به نفر را انجام می‌دادم. فوتبال برایم تمام زندگی‌ام بود."


رایكارد فوتبال تهاجمی را می‌پسندد, درست مثل الگویش یوهان كرویف كه حتی از مورینیو به دلیل ارائه فوتبال تدافعی انتقاد كرده است. رایكارد می‌گوید: "ارائه یك بازی تدافعی كار آسانی است. شما بدون بازیكن با استعداد هم می‌توانید این نوع فوتبال را ارائه دهید ولی ارائه فوتبال تهاجمی نیاز به بازیكنانی طراز اول و در عین حال باهوش نیاز دارید."

اما رایكارد در شرایطی به بارسا پیوست كه تیم شرایط مناسب روحی نداشت. "وقتی به بارسا آمدم، مشخص بود كه باید به آنها یاد بدهم, بارسا یك تیم ناكام نیست. بازیكنان بارسا به خاطر نتایج ضعیفی كه چند سال قبل گرفته بودند، به لحاظ روحی شرایط ایده آلی نداشتند. حال تیم شرایطش كاملاَ تغییر كرده و هوادارنش به آن افتخار می‌كنند."

در تابستان 2003 با انتخاب خوان لاپورتا به عنوان رییس باشگاه بارسلونا بزرگانی مثل گاس هیدینك و رونالد كومان برای پذیرفتن سرمربیگری بارسا با او به توافق نرسیدند. آنها حقوق پیشنهادی لاپورتا را پایین تلقی كردند.

اما رایكارد به عنوان سرمربی این تیم پذیرفته شد. او ابتدا نتایج خوبی نمی‌گرفت و مورد انتقاد قرار گرفته بود. ولی لاپورتا به او اعتقاد داشت و رفته رفته اوضاع رو به راه شد. بارسلونا قهرمانی لالیگا را به دست آورد و از آن مهمتر قادر به ارائه بازی تماشاگر پسند شد. درخشش خیره كننده رونالدینیو، اضافه شدن اتوئو و دكو ظرافت خاصی به بازی بارسلونا بخشیده است. جسارت رایكارد هم در این راستا نقش مهمی ایفا كرد.

رایكارد در فصل قبل لیگ قهرمانان در برابر چلسی با بدشانسی مواجه شد و از گردونه مسابقات كنار رفت. رایكارد می‌گوید: "سال گذشته ما اشتباهات بیشتری از چلسی در كارهای دفاعی انجام دادیم و تاوانش را هم دادیم. در این فصل بین لالیگا و لیگ قهرمانان اولویتی قائل نمی‌شویم و سعیمان بر این است در هر دو رویداد موفق ظاهر شویم."

رایكارد در این فصل با انتقاداتی هم روبه رو شد ولی شانس آنها این بود كه در اوائل فصل افت آنها با افت رئال مادرید نیز همراه بود. البته سیستم چرخشی رایكارد از سوی بزرگان این تیم نیز پذیرفته نشد. اتوئو هر بار در قبال تعریفی از خود واكنش نشان می‌دهد و دكو هنوز با این روش كنار نیامده است. این تیم درون دروازه ویكتور والدز را دارد كه هنوز دروازه بان مطمئنی نشده است و در خط دفاع كارلوس پویول مستحكم‌ترین عنصر است ولی هنوز خط دفاع بارسا به استحكام لازم نرسیده است و این تیم باید فكری به حال خط دفاعی‌اش بكند.

اگر رونالدینیو، اتوئو، دكو و ژولی تا پایان فصل در همین میزان آمادگی بمانند، بارسا می‌تواند هم در لیگ قهرمانان كه شروع خوبی داشته و هم در لالیگا مدعی شماره 1 كسب عنوان قهرمانی باشد.
ارزش: ۷.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mohammad-barcelona
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۲ (۱۴:۰۶)
 
behnoush1360
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


دوشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۲۹)
 
raminpanahi
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۷:۰۳)
 
kingamir
پاسخ به: Re: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان ...
viva barca


سه‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۱ (۲۳:۲۹)
 
Lionel.Messi.10
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
زنده باد بارسا ...


پنج‌شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۲:۲۷)
 
heroes
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۱:۵۰)
 
harry1
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
fofe barca fofe catalonia


شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ (۲۱:۲۲)
 
harry1
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۴۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟



شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۱۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli:


یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۴۵)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
VIVA BARCA


یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۱:۰۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان ...
ما قهرمانیم


سه‌شنبه، ۲۹ دی ۱۳۸۸ (۱۴:۱۵)
 
inronaldinho
پاسخ به: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان اروپا می كند؟
رایکارد هم بارسا رو قهرمان میکنه


پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ (۱۲:۵۹)
 
Lucho.The.Great
Re: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان ...
راست میگی حسین جان
منم موافقم
اما عموما نویسنده های پارس فوتبال دوست دارن تعادل رو بر قرار کنن
یعنی اگر از یه جای یک تیمی تعریف کنن از جای دیگش بد میگن
اگر دیده باشی آقای فردوسی پور در برنامه 90 هم اغلب با این رویکرد برخورد می کنه
منم در مورد ایراداتی که گرفته بود موافق نیستم


یکشنبه، ۴ دی ۱۳۸۴ (۱۸:۴۵)
 
amir
Re: آیا مرد سوم، بارسا را قهرمان ...
سلام ویکی جون.
خوبی؟؟؟ خوب آره عادل راست می گوید که در دفاع مشکلاتی داریم اما او باید بداند که بارسا از 22 بازیکنی تشکیل شده که همه برای موفقیت آن فعال هستند اما با این حرف که ویکتور هنوز دروازبان مطمئنی نیست مخالفم . او هنوز جوان است حرکات ، عکس العمل های به موقع و امادگی او در این فصل بر هیچ کس پوشیده نیست شما ویکی سه سال پیش را با الان مقایسه کنید و همچنین آمار گل خوردن او در این فصل.
البته با آماده شدن ادمیلسون و رافا مارکز و بلتی اوضاع بارسا بهتر از قبل شده اما فرانکی باید یک مدافع کامل هم به تیمش اضافه کند . من به شخصه پویول را قبول دارم اما از سرعت او در برگشت ها اصلا راضی نیستم.
به هر حال امسال ما تلافی آن شکست تلخ را از انها خواهیم گرفت این را مطمئن باشید....
به امید موفقیت : حسین پورنوغانیان


یکشنبه، ۴ دی ۱۳۸۴ (۱۵:۲۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۶۳ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۶۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!