به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تیکی: «ما این طور بازی می‌کنیم، چون بارسا هستیم.»مصاحبه
فرستنده The Kingslayer در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱:۳۰) (۱,۵۳۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: اقلیما معنوی / FCBarcelona.ir


منشی فنی بارسا، تیکی بگیریستین، در مصاحبه‌ای با REVISTA BARÇA، نظرش را در مورد پیروزی و قهرمانی سه گانه بارسا بیان می‌کند. این اظهارات پس از چیزی که تیکی از آن به عنوان «یک فصل کاملا شگفت انگیز» یاد می‌کند، بیان شده‌اند.



اکنون که جشن این قهرمانی سه گانه به اتمام رسیده است، این فصل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

گفتن هر چیزی به جز خارق العاده، سخت است؛ یک فصل واقعا شگفت انگیز بود.


چنین تیم موفقی را چه کسی کسب کرده است؟

هر کسی کار خودش را به خوبی انجام داده است؛ هر کدام از ما در بخش خودمان.

بسیار خوب؛ اجزای مختلف را مقایسه نمی‌کنیم؛ اما برایمان از پپ بگویید؛ در مورد گواردیولا، به عنوان یک مربی.

پپ نظم و سازمان دهی است. کاری که او انجام داده است، شورانگیز است.

همه خوبی او را می‌گویند؛ راز او چیست؟

سخت کوشی. او بسیار سخت کوش است و خوب کار می‌کند. او با شیوه حرف زدن و متد کار می‌کند؛ باید ببینید که او چگونه هر جلسه تمرین را آماده می‌کند و چه طور تاکتیک‌هایش را مطالعه می‌کند. این طور نیست که او پپ مربی باشد و بعد از تمرین، کس دیگری باشد. فوتبال زندگی او است.

بنابرین می‌توان گفت او در سرش یک تخته سیاه برای محاسبات دارد؟

و توپ ... او عاشق کارش است، زیرا او عاشق فوتبال است. وقتی او با شما در مورد رقیبی صحبت می‌کند، شما می‌توانید با صرات بگویید که او حداقل سه بار بازی آن‌ها را دیده است و نظراتش همیشه مطمئن هستند؛ هیچ ریسکی در کار نیست. او شما را به هیجان می‌آورد و باعث می‌شود، شما هم بخواهید بیرون بروید و کار کنید.

آیا او شما را شگفت زده کرده است؟

در کل، خیر. ما او را انتخاب کردیم، زیرا می‌دانستیم که او چگونه بود و، در مورد شخص من، من در همان تیمی بودم که او به عنوان بازیکن، بازی می‌کرد؛ اما با وجود این که دیده بودم چه طور در بارسا B مربی گری می‌کند، این حالت که تیم نسبت به او پیدا کرده است، مرا شگفت زده کرد؛ به دلیل سرعت و شدتی که او تیم را از آن خود کرده است؛ و من در در مورد نحوه‌ای صحبت می‌کنم که او به طور شخصی پذیرفته است و همچنین در مورد نحوه‌ای که او هدفش را مشخص می‌کند و آن را ارائه می‌دهد.

این پذیرش تغییر، نکته کلیدی برای موفقیتی بوده است که امسال از به دست آوردنش لذت بردیم؟

قطعا. اما این به طور اتفاقی پیش نیامد. ما لازم داشتیم که تیم او را باور داشته باشند و آن‌ها باور دارند.


شما چه زمانی تشخیص دادید که همه چیز با هم هماهنگ خواهد شد؟


از همان ابتدا. بازیکنان ما افراد فوتبالی هستند و هر فرد فوتبالی در مورد پپ می‌داند؛ اما بازیکنان هم حرفه‌ای هستند و هم یک انسان هستند. اگر تیم خود را با تغییراتی که پپ می‌خواست، وقف داده است، این در جواب کمیت و کیفیت کاری بود که او قرار بود در آن قرار بگیرد. او آینه‌ای بود که ما در برابر پروژه جدید برای تیم گرفته بودیم و او سخت کار کرد و خوب کار کرد. وسواس به خرج دادن او در کوچکترین جزئیات نیز، یک فاکتور کلیدی بود.

البته این روش کار کردن هیچ وقت به خودی خود تمام نمی‌شود؛ بلکه باید راهی برای کسب یک پایان مشخص باشد.

البته! ما کار می‌کنیم که اط بردن مطمئن شویم؛ اما اگر شما با یک نظر کار کنید و آن نظر همه چیز را در کنار یکدیگر بیاورد؛ این راحت‌تر است که فکر کنیم زمان مناسب کی فرا می‌رسد، در این صورت شما خواهید برد. وقتی پپ با بارسا B بود، تک تک بازی‌های تیم‌های دیگر را مرور می‌کرد و به هیچ کس دیگری اجازه نمی‌داد که اخبار تیم دیگر را بدهد، بلکه باید خودش این کار را انجام می‌داد. این پز دادن نیست؛ بلکه او واقعا به کاری که می‌کند، اعتقاد دارد. ما دیدم که او بر روی نیکت مینی استادی نشست و می‌توانست ورای هر حالتی را ببینید و این که او بازی‌ها را زندگی می‌کند؛ این یک مربی بود که آن جا بود و همان طوری که در کاتالونیا می‌گویند: «un señor entrenador»، یک مربی واقعی.

یک سال پیش، صحبتی در مورد اهمیت تجربه بود. او هیچ تجربه‌ای در آن زمان نداشت.

خب مشکلش کجا بود؟ یک مشکل هم نبود. کسی تصمیم گرفت درهای مینی (استادی) را به روی او باز کند؛ کسی تصمیم گرفت در نیوکمپ را به روی او باز کند. آن عده از ما که این کار را انجام دادیم، این اطمینان را یافته بودیم که کار درستی انجام می‌دهیم.

چرا؟

چون تجربه یک ارزش نسبی است. این یک بحث غیر قابل حمایت است. ملسما تجربه یک امر اکتسابی است، شما نمی‌توانید بخریدش و یا در عرض یک شب به دستش بیاورید. اما ارزش‌های دیگری نیز هستد. در غیر این صورت، شما چگونه می‌توانید مدیری که در سال 2003 به سر کار آمده است و 2 لیگ قهرمانان را در 6 سال کسب کرده است، درک کنید؟ لاپورتا زمانی که آمد، هیچ تجربه‌ای نداشت و شما می‌توانستید این بحث را با من و فرانک داشته باشید. فرانک، زمانی که به این جا آمد، سطح گسترده‌ای از تجربه نداشت و تنها دو عنوان لیگ را کسب کرده بود. من نیز هرگز قبلا این کار را انجام نداده‌ام. شاید ما به معنای محض کلمه، تجربه نداشتیم، اما ما مسئولیتی را پذیرفته بودیم و به یک برنامه خیلی خاص فوتبال اعتقاد داشتیم که برای برخاستن و دفاع کردن از آن، آماده بودیم.

همه‌اش همین است؟ من فکر کردم شما در مورد فاکتورهای دیگر نیز صحبت خواهید کرد.

بله؛ در واقع یک دانش کامل و درک مستقیم از دنیای فوتبال بود؛ اما مهم‌ترین چیز روش نگاه کردن ما به دنیا بود. اکنون پس از سال‌ها، ما این جا بوده‌ایم و موفقیتی که به دست آورده‌ایم، تجربه کسب کرده‌ایم؛ اما گذاشتن موفقیت تنها به حساب یک فاکتور اشتباه خواهد بود.

صحبت‌های زیادی در مورد رفتن بازیکنان و آمدنشان بود. به نظر می‌رسید رفتن دکو، پایان محدوده رفتن رونالدینیو باشد؛ تیم رهبرانش را تغییر داد.

بله؛ لازم بود. مربی باید تیمی را با گروه کافی داشته باشد. ادامه دادن با همان بازیکنان، ریسک بزرگی بود و ما نمی‌خواستیم به سمت پایین مسیر برویم. به علاوه، با مهاجرت بازیکنانی که تا آن زمان برای تیم مهم بودند، ما فضا را باز کردیم و نقش‌هایی که دیگران بر عهده داشتند را بهتر تعریف کردیم. اگر لئو مسی امروز شماره 1 است، این حداقل بخشی است از این واقعیت که کسی ترک کرده است و او جایشان را گرفته است.


آیا فوتبال تماما به اسم‌های بزرگ بستگی دارد؟

چه اشتباهی! در مورد اسم‌های ستاره‌های بزرگ، وسواسی نشوید. چیزی که مهم است، فلسفه باشگاه است.


بسیاری از هواداران دریافت این موضوع را سخت می‌یابند.

خب من همیشه به آن برخورد نیز احترام گذاشته‌ام؛ اما بارسا همان گونه است که هست؛ زیرا خود را با شیوه فوتبالی که خالص است و خاص این باشگاه است تعریف می‌کند. راه همین است، هیچ راه دیگری نیست. وقتی که کسی برای کار به بارسا می‌آید، باید خودش را وفق بدهد و بر اساس فلسفه باشگاه بازی و زندگی کند. این چیزی است که بسیاری از باشگاه‌ها سعی می‌کنند به دست بیاورند و به دست آوردن موفقیت تا زمانی که از این آزمون، عبور نکرده‌اند، دشوار است، آزمون شخصیت.

با این وجود می‌گویند تیمی که بهترین بازیکنان را دارد، تیمی است که می‌برد.

تنها به این دلیل که مردم همیشه این را گفته‌اند، به این معنی نیست که درست است. البته شما برای بردن به یک تیم خوب احتیاج دارید، بله؛ بهترین بازیکنان ممکن. اما این تضمینی برای هیچ چیز نیست. برای بردن، و برای حفظ روند بردن، شما به یک مدل احتیاج دارید، اندیشه شما از فوتبال. من فکر می‌کنم یکی از پر افتخارترین چیزها برای این باشگاه، این است که ما روش خودمان از بازی را تحکیم کرده‌ایم و ما به طور مشخص با دید خاص خودمان از بازی همراه هستیم. هیچ کس نمی‌تواند در مورد مدل ما بحث کند. چیزی که ما را خاص می‌کند پرس کردن و پیش بردن توپ و سر باز زدن از عقب نشینی و دفاع است. این علامت ما است و ما این را با دو مدیر مختلف و در زمان نسبتا کوتاهی به دست اورده‌ایم.

بنابرین هیچ بازگشتی به این بحث که ما چطور باید بازی کنیم وجود نخواهد داشت؟ این دیگر یک موضوع مد روز برای بحث نخواهد بود؟

بیایید در این مورد سطحی نگر نباشیم. این بحث مد روز بودن نیست، بحث نتیجه است. با دو مدیر مختلف، ما بردهای بسیاری را به دست آورده‌ایم. در تضاد با این، به نظر می‌رسد که ما اکنون بیشتر به سمت نتیجه متوجه شده‌ایم؛ اما ما راهی را پیش گرفته‌ایم که بسیار متفاوت است و اگر امروز ما با نگاه کردن به نتایج خرسند هستیم، به این دلیل است که می‌دانیم ما با گشودن روش خودمان از بازی، به جایی که هستیم رسیده‌ایم. هر تیمی می‌خواهد که ببرد، اما ما اکنون بر روی صحنه هستیم، چون ما از پس روش خودمان بر آمدیم. این سومین قهرمانی لیگ قهرمانان، برای دومین بار در این قرن، باید به این بحث که ما چطور باید بازی کنیم، پایان دهد. ما این طور بازی می‌کنیم، چون ما بارسا هستیم و این گونه بازی کردن، بهترین روش شده است.

آیا می‌توانید بردن را تضمین کنید؟

بردن سخت است. هیچ کس نباید این را فراموش کند؛ اما من مطمئن هستم که ما همان قدر شانس خوبی برای بردن داریم که همه دارند. بارسا می‌داند که به دست آوردن موفقیت تثبیت شده چگونه است و من فکر می‌کنم ما باید آن را برای 20 آینده یا بیشتر جشن بگیریم. ما بحث‌هایی در مورد این که چگونه باید بازی کنیم را دفن کرده‌ایم و ما فلسفه خودمان را تعریف کرده‌ایم. ما بارسا هستیم و باید همانند بارسا بازی کنیم. ما زمان زیادی را برای این مباحث در گذشته صرف کرده‌ایم؛ اما اکنون آن‌ها تمام شده‌اند و کار ما با آن‌ها به اتمام رسیده است و ما می‌توانیم از آن زمان بهتر استفاده کنیم.

بنابرین ما به لذت بردن ادامه خواهیم داد؟

نمی دانم. اما این تیم به نحوی مدیریت شده است که یک نقطه مرجع در تاریخ باشگاه و فراتر از آن تبدیل شود. ما قهرمان هستیم و این تضمین خوبی است.

بار قبل که ما عنوانی را جشن گرفتیم؛ به نظر می‌رسید که ما فکر می‌کنیم بردن ساده و از آن ما بود و دیگر آن را از دست نخواهیم داد. از آن زمان، چه چیزی یاد گرفته شده است؟

خب، این همیشه یک اشتباه است که فکر کنید اگر موفق بوده‌اید، می‌توانید بدون تغییر به آن ادامه دهید و به دنبال یک محرک جدید باشید. تنها راه برای حفظ موفقیت، تغییر است، نه انقلاب. ما باید رقابت را برای موقعیت‌های کلیدی در تیم بالا ببریم و با فشار پیش برویم.

شخصیت تیکی بگیریستین را با چه ویژگی‌هایی همراه می‌دانید؟

یکی ویژگی است که در بخش زیادی کار مرا توضیح می‌دهد؛ من سرد و تاثیر ناپذیر دیده شده‌ام. من در مورد کاری که باید انجام دهیم، روشن هستم. با وجود اشتباهات و لغزش‌های اجتناب ناپذیر، شما باید به مردمی که در اطراف شما کار می‌کنند، اعتماد داشته باشید. این چیزی است که من باور دارم که باید انجام دهم و بنابرین باید تلاش کنم و تاثیر از خارج را از میان بردارم. من نمی‌توانم معیارهای بازی یکشنبه را عوض کنم. من باید تاثیر ناپذیر باشم و اجازه ندهم فشار این زمان و یا ترس باخت روی من تاثیری بگذارم.

شما با ریکارد و گوردیولا کار کرده‌اید و با هر دو به خوبی کنار آمده‌اید. چه چیزی پشت این است؟

هیچ رازی در این مورد وجود ندارد. من هرگز سعی نکردم هیچ نوع ستاره‌ای باشم. فوتبالیست‌ها کار خودشان را دارند، همان طور که مربی‌ها و مدیر دارند. در شغل من، اگر شما می‌خواهید یک ستاره باشید، بسیار خوب پیش بروید اما یک قطع کننده خواهید شد.
ارزش: ۷.۰۰ (۶ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ (۸:۳۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»



شنبه، ۲ مرداد ۱۳۸۹ (۱۷:۳۲)
 
behnam_barcelona
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
viva barca anti madrid


چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۸۸ (۱۴:۱۸)
 
vahidnik
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
به امید فصل بعد بهتر...


دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۸۸ (۲۲:۳۰)
 
HO3INR
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
فکر کنم مفصلترین مصاحبه تاریخ سایت بود!
این تیکی هم بیش از حد از پپ تعریف می کند. اما با نظرش موافقم


شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ (۱:۰۳)
 
MES.QUE.UN.CLUB
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
نقل قول
آخه چرا خبري از جذب بازيکن نيست؟همه ي تيم ها دارن بازيکن جذب ميکنن و ما نشستيم!!!


منظورت رئال دیگه...

تو دنیا هر ستاره ای به مشکل مالی بر می خوره میره با رئال قرار داد می بنده یه پول درست و حسابی می گیره.
البته رئال هم بی کار نمی مونه،می زنه او یارو رو خراب می کنه


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ (۲۱:۵۸)
 
Ramin_FCB
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
1.مسی کفه کفششو میبوسه میخواد بگه که پاشو باید بوسید به خاطر زحماتش
!!!!!!!!
2 این پرچم بارسا که روی دره (توی عکس )اشتباه نیست?
CFB
3 بارسا بهترینه
4 بارسا بهترینه
5 بارسا بهترینه
69 .
...


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ (۱۳:۳۵)
 
messeah_messi
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
با وجود چنین افراد دلسوزی ما امیدوارا به ادامه افتخارات داریم
زنده باد بارسا

دست همه درد نکنه همگی خسته نباشید


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ (۲:۴۰)
 
ashkan007
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
شخص با کلاس و با شخصیتی هست . امیدوارم موفقیتش ادامه داشته باشه چون مایه افتخار بارساست . . .


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ (۲:۰۱)
 
navid.thierry
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
وقتی کادر فنی و تمام قسمت های یک تیم این همه منظم وقشنگ کار کنند باید هم تیم به موفقیت دست پیدا بکنه


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ (۰:۵۷)
 
Mahi_kocholoo
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
اول از کسی که زحمت کشیدن ترجمه کردن تشکر می کنم !
دوما خیلی ادم باحالیه!
حرفاش به ادم غرور خاصی میده !
حرفاش همش حساب شدس!
بارسا همیشه فوتبال بازی میکنه!


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ (۰:۴۶)
 
ukabet
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
ازش خوشم میاد،به نظرم آدمی ه که از جون و دل برای تیم مایه میزاه،ولی ماشالا خیلی حرف میزنه


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۲۳:۲۴)
 
Kind_Girl
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
رئال بهترین بازیکنان رو هم داشته باشه با وجود مربی و بازیکنای خوبی که ما داریم در فصل بعد هم نمیتوبه ما رو شکست بده


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۹:۵۱)
 
hiva_la
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
خدایا !!!
بزرگیتو شکر!!!
یه مربی میشه پپ گواردیولا, یکی میشه........
ما که این سر دنیاییم , از تحولات پپ به وجد اومدیم .
چه برسه به اونایی که از نزدیک شاهد ماجرا هستن
نمیشه پپ بیاد مربی افتخاری تیم ملی ایران شه؟
مربی پروازی شه, زمان فراغتش بیاد.

پپ اینترنتی هم تیم ملی ایران رو هدایت میکرد, ما میرفتیم جام جهانی


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۸:۳۶)
 
tixcy
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
نقل قول
آقايون خانما در اين عكس مسي داره چي را ميبوسه؟؟

این همون بازیه فیناله
وقتی پرید تو هوا و در شرایطی تقریبا نا متعادل ضربه رو زد و بد فرود اومد کفش از پاش در اومد، با خودش گفت حالا که در اومده یه خوشحالی جدید ابداع میکنم بعدشم کفش رو بوسید


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۸:۱۴)
 
Iniesta 8
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
نقل قول
آقايون خانما در اين عكس مسي داره چي را ميبوسه؟؟ من كه نميفهمم!

عزیزم داره کفشی که توی بازی فینال پاش بود رو میبوسه


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۶:۴۵)
 
S&M&M
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
چرا هيچ كس جواب منونميده؟؟؟؟


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۶:۳۲)
 
Kingslayer
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
نقل قول
چقدر طولاني بود
مي خواستم از خانم معنوي بخاطر زحماتي كه مي كشند تشكر كنم .

خواهش می کنم.
بله خیلی طولانی بود؛ اما با این که طولانی بود و با این که فرمتش با فرمت معمول اخبار ما فرق داشت، دلم نیومد ترجمه اش نکنم و شما رو از این شهد و شکر کز سخن تیکی می ریزید، محروم کنم.


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۵:۰۴)
 
barca1991
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
هویت !
چیزیه که اگه تیمی از دستش بده یا بهش وفادار نباشه فاتحش خوندست، مثلا همین رئالی ها ، بی هویتن دیگه چه میشه کرد!

نقل قول
تنها راه برای حفظ موفقیت، تغییر است


اگر لطف بفرمایید کمی زودتر این حرفتان را عملی سازید ، بسیار بسیار سپاسگذار خواهیم شد!... فصل نقل و انتقالات تموم شدا!!!


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۴:۰۴)
 
Hanif_d
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
یکم مرموزانه حرف میزنه ولی اصلا غرور نداره!


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۲:۳۳)
 
Iniesta 8
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
امیدوارم فصل آینده رئالو باز هم تحقیر کنیم تا بفهمن که خرید هنگفت هم نمیتونه بارسا رو متوقف کنه


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۲:۱۷)
 
SinaBarca
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
به نظر من هم تیکی بگیریستین مدیر فنی خیلی خوبی است و خیلی می تواند در امور نقل و انتقالات بازیکنان خیلی خوبی را جذب کند و همچنان امیدوارم که او و لاپورتا و پپ گواردیولا همچنان در بارسا بمانند .
و امیدوارم که امسال بارسا بازیکنان خوبی را جذب کند و بتواند در هر 3 جام موفق باشد .


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۱:۳۵)
 
Sack.Boy
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
آدمه خفنيه ها!!!!!!!
خيلي با حال صحبت ميکنه...
آخه چرا خبري از جذب بازيکن نيست؟همه ي تيم ها دارن بازيکن جذب ميکنن و ما نشستيم!!!


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۱:۳۲)
 
کاتالونیا
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
چقدر طولاني بود
مي خواستم از خانم معنوي بخاطر زحماتي كه مي كشند تشكر كنم .


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۱:۲۱)
 
Blocked.No1
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
مصاحبه جالبی بود.
نقل قول
تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»

زنده باد بارسا

امسال باید از قهرمانی های خودمون دفاع کنیم.سال سختی در پیش داریم.
به امید فتح 6 جام


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۰:۵۷)
 
Mellllanic
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
نقل قول
چه اشتباهی! در مورد اسم های ستاره های بزرگ، وسواسی نشوید. چیزی که مهم است، فلسفه باشگاه است.


واقعا برای رئال متاسفم که فقط دنبال اسمهای بزرگه .


قهرمانی های این فصل حاصل تلاش و زحمت همه بود و به فرد خاصی خلاصه نمیشه .
و بیشتر از همه این که بارسا لایق ترین بود .


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۰:۵۵)
 
S&M&M
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
چقدر زياد حرف ميزنه
آقايون خانما در اين عكس مسي داره چي را ميبوسه؟؟
من كه نميفهمم!




پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱۰:۴۹)
 
rezafcbarca
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
فقط همین سخن نشاندهند تیم بارسلوناهست: ما این طور بازی می کنیم، چون ما بارسا هستیم

یاعلی



پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۹:۲۸)
 
bryan
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
لطفا از نقل و انتقالات بگید . درسته هنوز هیچ چیز قطعی نیست ولی گفتنش خالی از لطف نیست .


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۸:۵۶)
 
tixcy
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
نقل قول
یک فصل واقعا شگفت انگیز بود.

واقعا شگفت انگیز بود
نقل قول
یک سال پیش، صحبتی در مورد اهمیت تجربه بود. او هیچ تجربه ای در آن زمان نداشت.

اما خودمونیما هیچکس تو سایت فکرشم نمیکرد این پپ بتونه تیم رو اینجوری تغییر بده حتی تو اسپانیا هم همینجور بود و در هفته 2وم 3وم پارچه های سفید تکون دادن
در کل حرفای جالبی بود اما خیلی زیاد بود و انرژی بخش



پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۸:۳۹)
 
Kingslayer
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
چه قدر این تیکی خوب، مطمئن و البته زیاد حرف می زنه!
گرچه این خبر هم خیلی طولانی بود و هم با فرمت خبرهای قبلیمون فرق داشت، دلم نیومد سخنان گهربار تیکی رو از دست بدید.
بخوانید، باشد که رستگار شوید!


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۲:۰۲)
 
lionel_messi_10
پاسخ به: تیکی: «ما این طور بازی می کنیم، چون بارسا هستیم.»
من نیز با گفته های تیکی بگیریستن موافقم، این فصل برترین فصل دوران باشگاه بارسا، به شمار می اید، فصلی رویایی تر از فصل دوران کرایف.

پپ مربی ایست کاردان و با اطمینان و تلاش بسیار او و کل تیم باعث سه قهرمانی بارسا شد.

امیدوارم بارسا بتواند از عناوین قهرمانی خود، در فصل بعد دفاع کند و جاودانگی فوتبال خود را نمایش دهد.

در اخر نیز اضافه میکنم که یکی از حیرت انگیز ترین نکات بارسا اینست که همیشه فوتبالی تهاجمی خود را که از دوران کرایف و فوتبال هلند شکل گرفته است حفظ کرده و با ستارگانی که خود باشگاه میسازد این تاکتیک هجومی را بر زمین پیاده می کند.

Only Barca, Mes Que Un Club


پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ (۱:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۵ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!