به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یازده دلیل برای یک رکوردبارسلونا
فرستنده raminbarca در تاريخ چهارشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۸۴ (۱۵:۳۰) (۱,۲۱۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
ترجمه از سایت رسمی: FCBarcelona.com
مترجم: FCBarcelona.ir / Ramin


برد برابر سویا، تنها به دلیل رقم زدن رکورد یازده برد متوالی تیم در تاریخ ثبت نشد، بلکه این برد قله برخی از نمود‌های شگفت انگیز یک فوتبال موثر است. در زیر به یازده دلیل برای توضیح این روند با شکوه بردها اشاره می‌کنیم.

11 برد متوالی (8 برد در لیگ و 3 برد در لیگ قهرمانان) و برابری با رکورد ثبت شده در فصل 56-1955، فرانک رایکارد را به بخشی جدا نشدنی از فولکلور باشگاه مبدل کرده است. در آن روزهای طلایی، فرانتز پلاتکو روی نیمکت تیم نشسته بود و کوبالا در زمین تماشاگران را به وجد می‌آورد. پس از آن زمان همه چیز تغییر کرد، اما بارسا هنوز قادر به ایجاد آن شور و هیجان و کسب آن نتایج است.



هیچ کس 11 بازی را با شانس نمی‌برد. هر بازی یک ساختمان مستحکم تیمی را می‌طلبد. اکنون به دلایل این برد‌های متوالی می‌پردازیم.

تیم: بارسلونا چیزی فراتر از 11 بازیکن در زمین است. 24 بازیکن در ترکیب بارسا حضور دارند و همه آنها نقشی در بازی چه در زمین و چه در تمرینات دارند. این یکی از کلید‌های روحیه بارسا است و بدیهی است که تمرینات مسبب پیشرفت تیم در زمین هستند. فوتبال بارسا بر پایه کار گروهی است.

مربی: فرانک ریکارد از زمانی که در فصل 04-2003 وارد تیم شد، رهبر این ارکستر بوده و هست. این مرد هلندی، فلسفه خود را از طریقی آرام و جامع به بازیکنان منتقل کرده است. بازی به بازی، همیشه به دنبال برد. اما به جای در دست گرفتن نبض امور، فرانک ریکارد همیشه به شاگردانش اجازه داده است تا آنها حرف آخر را در زمین بزنند. مربی بارسا وارد تاریخ باشگاه شده است. اول به خاطر اینکه اولین مربی‌ای بوده است که تا به حال 2 بار در برنابئو پیروز شده است و دوم به دلیل برابری با رکورد 11 برد متوالی.



دروازه بانی استوار: پس از دریافت 10 گل در 7 بازی نخست، ویکتور والدس زیر فشار انتقادات قرار گرفت. اما خود او قادر بود تا مسئولیت‌هایش را به عهده بگیرد. در واقع،زامورای او دوباره به طرز شگفت انگیزی پس از دریافت تنها 4 گل در 11 بازی در حال بازگشت نزد خود اوست. بارسا با 13 گل خورده، دومین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده است و تنها سویا با 10 گل خورده بالاتر از این تیم قرار دارد.

دفاع بسته: پویول، اوله گر، مارکز، بلتی، جیو و سیلوینیو ستارگان خط دفاعی‌ای بوده‌اند که روز به روز با جلو رفتن لیگ بهتر و بهتر می‌شود. سیستم چرخشی فرانک ریکارد، به همراه مصدومیت بلتی، بدین معنی بوده است که تغییرات بی‌شماری در خط دفاعی صورت گرفته است، به خصوص برای مدافعین کناری. اما در هر سیستمی که به کار رفته است، پویول پیکره مرکزی خط دفاعی بوده است.

خط میانی کامل: سازندگی از دکو، عمق از ژاوی و فشردگی از ادمیلسون. در خط میانی هم تغییراتی صورت گرفته است اما فرانک ریکارد معمولاً شکل مشابهی را در این منطقه قرار داده است. اما مصدومیت‌های جدی برای ژاوی و فن بومل، درها را برای سایر بازیکنان مانند اینیستا، موتا و گابری باز کرده است.

خط حمله ترسناک: رونالدینیو و اتوئو، 2 گلزن برتر تا اینجای این فصل، با زدن 23 گل، بخش عمده‌ای از گل‌های بارسا را به ثمر رسانده‌اند. به غیر از رئال مادرید،با 27 گل زده از هر تیم دیگری در لالیگا بیشتر گل زده‌اند. مرد کامرونی با 13 گل، در صدر جدول گل زنان است و در کنار خود، رونالدینیوی آماده را می‌بیند. همه اینها با مهارت مسی، ژولی، لارسن و اسکه رو، یک تیم را تشکیل می‌دهند که هرگز در آن کشمکش بر سر به ثمر رساندن گل نیست.



ستاره‌ها: 2 جزء اصلی خط حمله، همچنین بازیکنانی هستند که بیشترین توجه را در موقعیتی منحصر به فرد به خود جلب کرده‌اند. رونالدینیو و اتوئو مطمئناً موثر‌ترین و دیدنی‌ترین زوج نهاجمی فوتبال حال حاضر جهان را تشکیل داده‌اند. بازیکن برزیلی، به تازگی توپ طلای اروپا را برده است و این در حالی است که مرد کامرونی، در رقابتی فشرده،عنوان آقای گلی فصل گذشته را از دست داد اما مرد سال فوتبال آفریقا شد وامسال باز هم در آستانه تصاحب این عنوان است. هر دو بازیکن، در بین 3 نامزد نهایی عنوان مرد سال فوتبال جهان‌اند که به مراسم انتخاب برترین بازیکن سال جهان، که هفته بعد در زوریخ برگزار می‌شود، به همراه فرانک لمپارد از چلسی دعوت شده‌اند.

گل‌ها: با وجود آنچه که رونالدینیو و اتوئو به همراه هم به آن دست می‌یابند، گل‌های تیم از همه مناطق زمین به ثمر می‌رسند.34 گل به ثمر رسیده در 11 بازی اخیر را 13 بازیکن متفاوت (بدون احتساب گل به خودی په نا در بازی با ویا رئال) به ثمر رسانده‌اند. اتوئو و رونالدینیو به ترتیب با 9 و 8 گل، بالاتر از دیگران و لارسن با 3 گل و فن بومل،ژولی و مسی با 2 گل پس از آنها قرار دارند. همچنین موتا، پویول، اسکه رو، سیلوینیو، گابری، دکو و اینیستا نیز برای تیم گلزنی کرده‌اند.

روحیه: بارسا همیشه برای برد به میدان می‌رود و این در بازی با اودینزه بیش از هر زمان دیگری آشکار بود. هنگامی که هیچ چیز نمی‌توانست صدرنشینی را از تیم بگیرد.تیم در حال حاضر، با اعتماد تغذیه می‌شود و تیم‌های دیگر هنگامی که با بازیکنان رو به رو می‌شوند، فقط به آنان احترام می‌گذارند و نگران دفاع در مقابل خط آتش تیم ریکارد هستند تا اینکه به دنبال دستیابی به اهداف دیگری باشند.

هواداران: یک تیم بدون پشتیبانی هوادارانش هیچ چیز نیست. بازیکنان و طرفداران نیز این را می‌دانند و این دلیل آن است که چرا بردن در نیو کمپ برای سایر تیم‌ها دشوار است و در این فصل بارسا تنها 2 بازی از 10 بازی خانگی خود را مساوی کرده و هیچ یک را نباخته است. حضور چنین جمعیت زیادی در هر بازی، روحیه‌ای بزرگ به تیم می‌دهد. برای بازی‌های لیگ، نیو کمپ به طور میانگین پذیرای 68.635 نفر بوده است که بسیار به رقم 68.775 نفر، که برای تماشای بازی‌های لیگ قهرمانان به ورزشگاه آمده‌اند، نزدیک است.



شادی: هیچ آماری وجود ندارد که بتواند میزان شادی را بسنجد اما این نیز یک فاکتور مهم دیگر است. با وجود رونالدینیو به عنوان نمونه‌ای بارز، جوی شگفت انگیز بین بازیکنان، چه در حضور عموم و چه پشت درهای بسته، برقرار است. روحیه تیمی تا حد بسیار زیادی به فرانک ریکارد وابسته است و مسلماً او در بارسا چیز دیگری نمی‌خواهد.
ارزش: ۶.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mohammad-barcelona
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۲ (۱۳:۵۸)
 
behnoush1360
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


دوشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۱۸)
 
raminpanahi
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۶:۵۴)
 
kingamir
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
viva barca


سه‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۱ (۴:۳۲)
 
Lionel.Messi.10
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
زنده باد بارسا ...


پنج‌شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۲:۲۲)
 
heroes
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۱:۳۷)
 
harry1
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
fofe barca fofe catalonia


شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ (۲۱:۰۷)
 
fcbarca2010
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
زنده باد بارسا

زنده باد کاتالونیا


سه‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۷:۰۶)
 
harry1
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۴۱)
 
matrix
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
و


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۰:۵۹)
 
matrix
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
و


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۰:۵۸)
 
farzadweisi
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد



شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۰۵)
 
farzadweisi
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli:


یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۴۸)
 
بارررسا
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
زنده باد بارسلونای قهرمان


چهارشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ (۲۰:۱۷)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
VIVA BARCA


یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۰:۵۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
بهتر از این نمیشه


سه‌شنبه، ۲۹ دی ۱۳۸۸ (۱۴:۰۴)
 
inronaldinho
پاسخ به: یازده دلیل برای یک رکورد
عالیه بچه ها همین طوری ادامه بدید


پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ (۱۳:۰۰)
 
amir
Re: یازده دلیل برای یک رکورد
با سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز که ما را در تهیه و ارسال خبر کمک می کنند.
البته درست که بارسلونا الان فوق العاده بازی می کند اما این تیم باز هم نقص هایی دارد که حتما و حتما فرانک ریکارد آنها را ترمیم خواهد کرد .البته هر تیمی بعد از دوره طوفانی خود دوره ای افت دارد که از الان فرانکی باید به فکر آن روز ها باشد حال امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد و بازیکنان بارسلونا باز هم برای هواداران خود شادی بیافرینند.
به امید موفقیت همیشگی بارسلونا در تمامی میادین : حسین پورنوغانیان


چهارشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۸۴ (۱۹:۲۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۶ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!