به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی؛ اسپانیول vs بارساپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ (۱۷:۵۷) (۱۵۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) امشب، دوباره شاهد دربی تاریخی بارسا و اسپانیول خواهیم بود؛ تقابلی که در آن، آبی و اناری‌ها به دنبال حفظ عملکرد امیدوارکننده خود تحت هدایت ژاوی هرناندز خواهند بود؛ کسی که در اولین بازیش روی نیمکت بارسا، دقیقا مقابل همین تیم به پیروزی ۱-۰ دست یافت و عملکرد خوب خود را تا پیروزی ۴-۲ مقابل اتلتیکو مادرید که هفت روز پیش در نیوکمپ حاصل شد، ادامه داد؛ دیداری که می‌توان آن را نقطه عطف دوران مربیگری ژاوی در بارسلونا تلقی کرد. هر آنچه لازم است در مورد این بازی بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

آبی و اناری‌ها هفته گذشته بعد از غلبه بر اتلتیکو، بالاخره به جمع ۴ تیم برتر لالیگا پیوستند و حال وقت آن رسیده که جایگاه خود را بالاتر ببرند تا با روحیه‌ای مضاعف، پنجشنبه شب (۲۸ بهمن، ساعت ۲۱:۱۵ به وقت ایران) اولین بازی خود را در لیگ اروپا برگزار کنند.

ورزشگاه RCDE همواره برای آبی و اناری پوشان چالش‌برانگیز بوده است. هواداران میزبان علاقه خاصی نسبت به تیم هم‌شهری خود ندارند و آبی و سفیدها همیشه سطح بازی خود را در روز دربی بالا‌تر می‌برند. اما بارسا طی سال‌های اخیر به خوبی با این فشار کنار آمده و از زمان افتتاح این ورزشگاه ۴۰ هزار نفری در سال ۲۰۰۹، یک بار هم در دربی‌های لالیگایی در آن شکست نخورده است‌.

وضعیت تیم در جدول

بعد از رسیدن به منطقه سهمیه لیگ قهرمانان، هدف بعدی کاتالان‌ها جلو زدن از رئال بتیس است که اکنون با ۲ امتیاز اختلاف، در جدول لالیگا بالاتر از آن‌ها قرار گرفته است و در این هفته باید به مصاف لوانته برود.

البته اتلتیکو مادرید بعد از پیروزی دشوار ۳-۴ مقابل ختافه، فعلا با یک امتیاز بیشتر در جایگاه چهارم قرار دارد و اگر بارسا می‌خواهد باز هم این تیم مادریدی را پشت سر بگذارد باید حتما اسپانیول را شکست دهد.

سویا، تیم دوم جدول ماموریت این هفته خود را با پیروزی ۲-۰ مقابل الچه به پایان رساند اما رئال مادرید صدرنشین به تساوی بدون گل مقابل ویارئال رضایت داد و اکنون بارسا شانس را دارد که اختلاف امتیاز خود را با این تیم پایتخت‌نشین به عدد ۱۳ برساند. شایان ذکر است که بارسا - حتی بعد از بازی امشب - یک بازی کمتر از صدرنشینان برکزار کرده است‌.

آیا می‌دانستید؟

• بارسا هیچ یک از ۲۳ دربی لالیگایی اخیر را واگذار نکرده است و اگر امشب هم شکست نخورد، به رکورد شکست‌ناپذیری رئال در دربی مادرید بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ خواهد رسید.

• ژاوی بیشترین حضور (۳۶) در دربی با پیراهن بارسا را دارد و ببشترین گل‌های خود را هم مقابل همین تیم به ثپر رسانده است (۶). بارسا در دربی‌هایی که ژاوی در آن‌ها به میدان رفته، تنها دو بار متحمل شکست شده است.

• اگر جرارد پیکه در این بازی حضور پیدا کند، بعد از مسی (۷۷۸ بازی)، ژاوی (۷۶۷ بازی)، اینیستا (۶۷۴) و بوسکتس (۶۵۹)، به پنجمین بازیکن برتر تاریخ بارسا تبدیل خواهد شد که بیشترین بازی را برای این تیم به نمایش گذاشته است.

اخبار تیم

ژاوی برای این بازی سرخی روبرتو، ساموئل اومتیتی، فاتی، لنگله و بالده را به علت مصدومیت و آلوز را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۴ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!