به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی و آلوز، دوباره با هم!آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۰ (۲۳:۳۰) (۳۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بعد از شش سال، ژاوی هرناندز و دنی آلوز هر دو به بارسلونا بازگشتند، اولی به عنوان سرمربی و دومی به عنوان بازیکن. این مدافع ۳۸ ساله برزیلی همان کسی است که بعد از رفتن ژاوی، پیراهنش را به ارث برد. در این مقاله دوران شیرین هم‌بازی بودن این دو را مرور خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این دو اسطوره آبی و اناری‌ها، از سال ۲۰۰۸ که آلوز از سویا به بارسا پیوست، تا ماه می‌ ۲۰۱۵ که ژاوی باشگاه را ترک کرد، با یکدیگر هم‌بازی بودند. در این مدت، آن‌ها ۱۹ قهرمانی را در کنار هم تجربه کردند؛ از جمله ۵ قهرمانی در لالیگا و ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان. البته دو سه‌گانه باورنکردنی سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ را هم نباید از یاد برد.




شش به شش

وقتی ژاوی باشگاه را ترک کرد، دنی آلوز پیراهن شماره ۶ کاپیتان سابق تیم را از او به ارث برد؛ اگر چه خودش هم تنها یک فصل با آن پیراهن بازی کرد اما در همان یک فصل ۴۸ بار به میدان رفت، ۸ پاس گل داد و یک گل به ثمر رساند. پیراهن ژاوی برای آلوز خوش یمن بود و او در آن فصل، ۴ جام دیگر را (که شامل دوگانه لیگ و جام حذفی بود) به کارنامه افتخارات خود به همراه بارسا، اضافه کرد و تعداد قهرمانی‌های خود را به همراه کاتالان‌ها به عدد ۲۳ رساند.

آلوز در جشن قهرمانی لالیگا توضیح داد چرا پیراهن شماره ۶ را برای پوشیدن انتخاب کرد: «می‌خواهم از ژاوی بخاطر اینکه به من اجازه داد پیراهنش را بپوشم، تشکر کنم. من به او قول دادم این کار را عادلانه انجام دهم‌. من نمی‌توانم مانند او باشم، چون او بی‌نظیر است اما قول می‌دهم این پیراهن را با تعهد و فداکاری بر تن کنم و آن طور که باید، از این رنگ‌ها دفاع کنم. مطمئنم که امسال برای ششمین بار در لالیگا قهرمان خواهم شد».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۹ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!