به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی: بهترین راه برای پیروز شدن، خوب بازی کردن است!مصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ (۱۰:۱۵) (۳۱۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مترجم: مبینا پولایی
FCBarcelona.ir


سرانجام چشم انتظاری‌ها به پایان رسید و ژاوی به خانه برگشت. شاید روزی که او داشت محفل آبی و اناری باشگاه را ترک می‌کرد، هیچ کدام از ما فکر نمی‌کردیم به این زودی‌ها شاید بازگشتش باشیم اما اکنون او اینجاست؛ اگر چه در شرایط خوبی از این اسطوره استقبال نکردیم اما امیدواریم با حضور او روی نیمکت تیم، آینده روشنی رر انتظارمان باشد. متن اولین مصاحبه ژاوی بعد از معارفه به عنوان سرمربی بارسا را در این خبر خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ژاوی: «مربیگری در بارسلونا همیشه رویای من بوده و اکنون این رویا به حقیقت تبدیل شده است. برای آغاز این پروژه هیجان‌زده‌ام».

«احساس می‌کنم در خانه‌ام هستم. اینجا خاطرات فوق‌العاده زیادی دارم. همه اعضای کادر فنی من هیجان‌زده‌اند».

«به هواداران قول می‌دهم که سخت تلاش خواهیم کرد. قول می‌دهم که کاری کنم به این تیم افتخار کنند. قرار است تلاش بازیکنان در تمرینات افزایش یابد».


«لاپورتا با من تماس گرفت و گفت که آن‌ها به حضور من در اینجا نیاز دارند. گفت "خودت باید این کار را انجام دهی". می‌خواهم از او تشکر کنم».

«پیام‌های زیادی از طرف خانواده، دوستان و هم‌تیمی‌های سابقم دریافت کردم. واقعا هیجان‌زده‌‌ هستم».

«آشنا بودن با کاپیتان‌های تیم یعنی بوسکتس، پیکه، آلبا و روبرتو و همچنین بازیکنانی چون ترشتگن، برای من یک مزیت به حساب می‌آید».

«باید به اوضاع سر و سامان بدهیم. نمی‌خواهم از کلمه نظم استفاده کنم، آن را دوست ندارم اما می‌خواهم کمی شرایط را مرتب کنم تا همگی در یک ‌مسیر قرار بگیریم».

«احساس می‌کنم آماده هستم. مهم این است که اوضاع را مرتب کنیم و سطح انتظارات را به بالاترین حد ممکن برسانیم».

«باید خیلی چیزها را به این تیم باز گردانیم. خصوصا اعمال فشار بعد از لو دادن توپ».

«نگران عملکرد کادر پزشکی تیم هستیم. باید ببینیم مشکل چیست. تلاش خواهیم کرد بازیکنان را تا هر زمان که ممکن باشد، آماده نگه داریم».


«هر گاه رختکن ما تابع قوانین بوده، همه چیز برایمان خوب پیش رفته است. همواره در نبود قوانین، عملکرد بدی داشته‌ایم».

«حتی از بیرون رختکن متوجه شدم، برخی بازیکنان تحت فشار زیادی هستند. مشکلات روحی واقعا سخت هستند. اما ما روی آن کار خواهیم کرد. می‌خواهم به بازیکنان کمک کنم، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه‌ای. باید با آن‌ها صحبت کنم تا ببینم مشکل چیست».

«به بازی با اسپانیول فکر می‌کنیم، خود را آماده خواهیم کرد تا در این بازی پیروز شویم. بارسا یعنی پیروزی. خیلی سخت تلاش خواهیم کرد».

«من در طول دوران حرفه‌ایم، مربیان زیادی داشته‌ام: کرویف، فن خال، گواردیولا، رایکارد و انریکه. از همه آن‌ها چیزهای بسیاری یاد گرفته‌ام‌».

«ما می‌خواهیم توانایی پرسینگ تیم را بالا ببریم، توپ را در نیمه حریف پس بگیریم، سرسخت باشیم، حمله کنیم و به تیمی تبدیل شویم که روحش را در زمین بازی باقی می‌گذارد».


«ما قرار است از صفر شروع ‌کنیم و من روی همه بازیکنان حساب می‌کنم. الان نمی‌توانم بگویم اومتیتی و لنگله چطور هستند. [زیر نظر من] همه بازیکنان از صفر شروع می‌کنند و ما عملکرد آن‌ها را مشاهده و ارزیابی می‌کنیم».

«بارسلونا سخت‌ترین تیم دنیاست چون در اینجا شما باید همیشه پیروز شوید و انتظارات را برآورده کنید. سعی خواهم کرد که تیم را به سطح فوق‌العاده‌ای برسانم».

«اولین مدافع من، مهاجمان من هستند و اولین مهاجم من، دروازبانم است. سعی خواهیم کرد مکتب و فلسفه کرویف را پیاده کنیم‌».

«اولین نکته‌ این است که معیارها را مشخص و در مورد ارزش‌ها صحبت کنیم. بقیه چیزها به دنبال این‌ها می‌آیند».

«بهترین راه برای پیروز شدن این است که خوب بازی کنیم. همه راه‌هایی که به پیروزی ختم می‌شوند، قابل احترام هستند اما در مورد ما این روش، خوب بازی کردن است. این DNA بارساست، ما در بارسا و تیم ملی با این سبک به پیروزی می‌رسیم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۸۹ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۸۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!