به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی، پادشاه کوپا آمریکاافتخارات
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۰ (۱۲:۳۷) (۲۸۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


پس از ثبت آمار خارق‌العاده رساندن تیم ملی کشورش به ۴ فینال کوپا آمریکا و البته جام جهانی، که مسی را به درخشان‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین در عرصه ملی و یکی از برترین‌ها در کل تاریخ فوتبال ملی جهان بدل کرد، سرانجام بهترین بازیکن تاریخ موفق شد جام قهرمانی قاره‌اش را فتح کند...


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بالاخره دستان مسی کوپا آمریکا را لمس کرد. بعد از شکست در فینال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این تورنمنت و البته جام جهانی ۲۰۱۴ (که عملا خود، به تنهایی تیمش را به فینال رساند) حال لئوی دوست داشتنی ما آبی و اناری‌ها، در سطح بین المللی نیز صاحب عنوان قهرمانی شد.

انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن این تورنمت خود نشان دهنده تاثیر شگرف او در پایان دادن به ناکامی آرژانتین در رسیدن به قهرمانی از سال ۱۹۹۳ تاکنون است. کاپیتان مسی، کوپا آمریکا را به عنوان برترین گلزن (۴) و همچنین برترین پاسور (۵) به اتمام رساند. این یعنی او در به ثمر رسیدن ۹ گل از ۱۲ گل این تیم در این تورنمت نقش مستقیم داشته و در تمام بازی‌ها به طور کامل به میدان رفت. کوپا آمریکا همچنین برای لئو فرصتی بود که از رکورد ماسکرانو به عنوان بازیکنی با بیشترین بازی با پیراهن آلبی‌سلسته (۱۴۸) عبور کند.

داستان از بازی با شیلی آغاز شد؛ اولین بازی در مرحله گروهی. مسی در آن دیدار که به تساوی ۱-۱ انجامید، تک گل آرژانتین را با یک ضربه آزاد دیدنی به ثمر رساند. دو بازی بعدی آلبی‌سلسته در مرحله گروهی مقابل اروگوئه و پاراگوئه به پیروزی ۱-۰ آن‌ها ختم شد.


تا اینجا کار صعود مسی و هم‌تیمی‌هایش به دور بعدی رقابت‌ها مسجل شده بود با این حال در مصاف با بولیوی که با پیروزی ۴-۱ آبی و سفیدهای آرژانتین همراه بود، مسی در نیمه اول دو گل زد و یک پاس گل داد. لئو در بازی با اکوادور در یک‌چهارم نهایی نیز عملکرد چشمگیری داشت و علاوه بر به ثمر رساندن یک گل، دو پاس گل ارسال کرد (۳-۰).

کلمبیا حریف آرژانتین در نیمه ‌نهایی بود؛ این بازی با تساوی ۱-۱ دو تیم به پنالتی کشیده شد و با نتیجه ۳-۲ به سود آبی و سفیدها، مسی و یارانش به فینال صعود کردند. آن‌ها در فینال در برزیل به مصاف تیم ملی همین کشور رفتند و ۱-۰ پیروز شدند. اگرچه مسی گل نزد، اما یک شانس مسلم داشت اما مناسفانه به گل تبدیل نشد. شایان ذکر است که به دلیل مصدومیت جزئی در مصاف با کلمبیا، بازی فینال را با درد همسترینگ پیش برد.


... و بالاخره حق به حق‌دار رسید و مدال طلای کوپا آمریکا از آن مسی شد!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۲ کاربر آنلاین است. (۳۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!